Ryktet går: Battlefield 2042-försening kan komma att bekräftas i veckan

Robot
Ryktet går: Battlefield 2042-försening kan komma att bekräftas i veckan

Lyckligtvis surras det om en kort uppskjutning.

#battlefield-2042


Avstängd

Segt, men hellre en stabil release senare än en halvtrasig tidigare.

Medlem

Tom har slängt ut dig allt möjligt det sista och ej prickat något på länge. Så ta detta med en nypa salt

Medlem

Verkligen synd att Battlefield 2042 inte får ett singel-player läge tycker jag. Har alltid lirat igenom dessa o haft skoj.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Bra då har jag med tid över till Far Cry 6.

Medlem

Hoppas detta är sant, vill ha ett så polerat spel som möjligt och inget ihopsläng med buggar!

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Verkligen synd att Battlefield 2042 inte får ett singel-player läge tycker jag. Har alltid lirat igenom dessa o haft skoj.

Tycker det sista BF singleplayer värt spela var BC2, men det är ju såklart trist om man gillar dem. Jag hoppas dock det kommer löna sig att lägga allt krut på MP.

Inaktiv

Mer regel än undantag men som @lolflakes sa så då har man mer tid över till FC6 som kommer uppta den primära speltiden för mig och flickvännen närmaste tiden efter releasen.

Medlem

Jag skulle bli så jävla glad om det blev så att dom sköt upp det typ i ett år - men så funkar tyvärr inte det här maskineriet.

Det känns som typ ett mått för när en spelserie/utvecklare har dött den kreativa/ambitions-döden... När det inte går för dom att missa sin marknads-slot som dom är obligerade att träffa varje år som det gäller..

Det är prioritet 1, 2 och 3.. Så kommer resten sen...


signatur

subterranean homesick alien

Medlem

Allt verkar bli försenat i år.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Inaktiv

Ugh ska det vara så extremt svårt att inte lova för mycket nu för tiden.
Aja, bättre sent än cyberpunk.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Verkligen synd att Battlefield 2042 inte får ett singel-player läge tycker jag. Har alltid lirat igenom dessa o haft skoj.

Håller inte med. De senaste spelens singleplayer-läge med osammanhängande "war stories" över hela världen tilltalar inte mig.

Medlem

Jag kan mer än gärna vänta i några månader till om det är vad som behövs för att Dice ska kunna leverera en produkt som inte är fylld med buggar och andra tråkigheter.. Någon månad är ingenting med tanke på att jag ändå förhoppningsvis kommer spela detta under väldigt lång tid framöver Den som väntar på något gott som man säger!


signatur
Medlem

Så länge det inte blir en Bf4 (ospelbart i evigheter efter launch) så är jag nöjd!

Medlem

Är det bara veckor det handlar om så är det lugnt. Har fortfarande kul med BF4.

Medlem

Klart nu att de blir den 19 november


signatur

CPU: AMD Ryzen 9 5900X | AIO: Alpenföhn Gletscherwasser 360mm HS | MB: ASUS ROG CROSSHAIR VIII DARK HERO (Wi-Fi) X570 | GPU: MSI GeForce RTX 3090 SUPRIM X | RAM: Team T-Force Xtreem ARGB 4x8GB (32GB) DDR4 3600 MHz CL14 | PSU: ASUS ROG Thor 850W | SSD: WD Black SN850 Gen 4 SSD 2TB | CASE: Phanteks Eclipse P500A

Medlem

Hellre mer polerat vid launch, än en buggad sörja. Och 1 mån delay är inte så farligt.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

Blir 19:e November


signatur

i7 4790k | 16GB DDR3 | GTX 1070

fue
Medlem
Skrivet av Meurik:

Hellre mer polerat vid launch, än en buggad sörja. Och 1 mån delay är inte så farligt.

BFV hälsar, halllååå däääär

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Verkligen synd att Battlefield 2042 inte får ett singel-player läge tycker jag. Har alltid lirat igenom dessa o haft skoj.

Jag påbörjade Singelplayer för BF5 nu i förra veckan. Slutade efter nån timme för jag tyckte det var tråkigt. Tråkigt story...

Skrivet av Kyraal:

Tycker det sista BF singleplayer värt spela var BC2, men det är ju såklart trist om man gillar dem. Jag hoppas dock det kommer löna sig att lägga allt krut på MP.

Håller lite med där.

Medlem
Skrivet av Anton Q:

Jag skulle bli så jävla glad om det blev så att dom sköt upp det typ i ett år - men så funkar tyvärr inte det här maskineriet.

Det känns som typ ett mått för när en spelserie/utvecklare har dött den kreativa/ambitions-döden... När det inte går för dom att missa sin marknads-slot som dom är obligerade att träffa varje år som det gäller..

Det är prioritet 1, 2 och 3.. Så kommer resten sen...

Klart dem måste passa deadlines, vad tror du att det kostar att göra dessa spel?

Medlem
Skrivet av fue:

BFV hälsar, halllååå däääär

Ja, hej på dig BFV!

BFV Launch var okej tyckte jag (spelat X antal hundra timmar i spelet). Störst fel med BFV var ändringarna med TTK/TTD både en och två gånger efter launch, och att dom inte släppte fler banor baserat på historiska slag.


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

fue
Medlem
Skrivet av Meurik:

Ja, hej på dig BFV!

BFV Launch var okej tyckte jag (spelat X antal hundra timmar i spelet). Störst fel med BFV var ändringarna med TTK/TTD både en och två gånger efter launch, och att dom inte släppte fler banor baserat på historiska slag.

Nej, det var det inte. Och att I feburari sa de 'vi ligger månader före utvecklingen.'

Lutar mot att efter 4-6 månader kanske det finns något att se fram emot när det mesta fungerar.

Medlem
Skrivet av fue:

Nej, det var det inte. Och att I feburari sa de 'vi ligger månader före utvecklingen.'

https://preview.redd.it/8ndfa69w7qn71.png?auto=webp&s=ba2e481...

Lutar mot att efter 4-6 månader kanske det finns något att se fram emot när det mesta fungerar.

Spelet görs av flera olika studior, varav flera av dom i USA. Finns visst nåt som kallas för "Corona" som fortfarande är ett stort problem i många delstater därborta (fortsatt stort problem i vissa län här i Sverige dessutom). Dom kanske låg före i planeringen... ETT HALVÅR SEN! Men fortsatta problem med Corona, och att dom inte haft full personalstyrka på plats, skulle rimligtvis leda till att det blir en viss fördröjning. Planer ändras. DEAL WITH IT!


signatur

🖥️ Intel i5-12400F • 32GB DDR4 • Geforce RTX 3060
🎧 HyperX Cloud Flight ⌨️ HyperX Alloy Elite 🖱️ HyperX Pulsefire Raid

fue
Medlem
Skrivet av Meurik:

Spelet görs av flera olika studior, varav flera av dom i USA. Finns visst nåt som kallas för "Corona" som fortfarande är ett stort problem i många delstater därborta (fortsatt stort problem i vissa län här i Sverige dessutom). Dom kanske låg före i planeringen... ETT HALVÅR SEN! Men fortsatta problem med Corona, och att dom inte haft full personalstyrka på plats, skulle rimligtvis leda till att det blir en viss fördröjning. Planer ändras. DEAL WITH IT!

Säger bara fakta. 😀

Ger de sig ut och slår sig på bröstet och säger att vi är tre olika bolag som utvecklar det här. Vi försenar NFS för att få klart BF. Jag bryr mig inte om det är försenat. Men går man ut och säger saker så får man räkna med hugg tillbaka.

Medlem
Skrivet av Mathiaaas:

Klart dem måste passa deadlines, vad tror du att det kostar att göra dessa spel?

Jo, det är klart. Det var inte poängen dock.

Det känns som spelen från vissa studios, typ Ubisoft, Activision, EA (iaf vad gäller många av deras släpp) har som anledning till att det görs och som första prioritering att det ska vara ett nytt spel från Franchise X och släppas inom finansår Y...

Sen är det trevligt om spelet blir bra och intressant också.. Men när DICE påbörjar arbetet med nästa BF så är det för att dom måste släppa ett nytt BF inom finansår X, osv...
Så om spelet skulle försenas ett år.. Då måste det innebära att deras första och tredje prioritering INTE är att släppa franchise uppföljare inom det finansåret?! Isåfall kanske man nästan vågar bli lite intresserad.


signatur

subterranean homesick alien

1
Skriv svar