Battlefield 2042-förseningen officiell

Robot
Battlefield 2042-förseningen officiell

Väntans tider förlängs med en knapp månad.

#battlefield-2042, #dice


Medlem

Gör absolut ingenting alls för min del. Den som väntar på något gott som man säger De hade kunna skjutit fram spelet flera månader till utan att jag hade reagerat särskilt mycket för jag ser mycket hellre att de tar tid på sig att jobba på spelet så vi gamers kan få en mycket mer välpolerad produkt som förhoppningsvis har något färre antal buggar sen vid release. Många minns ju säkert hur det gick för Battlefield 4 när det släpptes och hur pass medioker 5an blev för att de stressade fram spelet..


signatur
Medlem

Jag har börjat gilla förseningar o skippar nästan helt alfa beta pre-order o allt, kollar betyg innan.

Det blir lite mer kvalitet (i spellivet) när man accepterat att man inte behöver vara först, nästa steg kanske jag kommer till snart. Då man väntar på rea också. Inte riktigt där än.

Medlem

Mmmkay, nu kommer det nog vara helt buggfritt vid lansering. mmm tjoflöjt.


signatur

Corsair Obsidian 1000D* Corsair AX1600i* Asus Z790 Prime-A* Intel 13900K* 32GB G-Skill DDR5 7600Mhz/36* Asus RTX 4090* Corsair MP600 1TB* Samsung 980 Pro 1TB

Medlem

Smart, bättre såhär än att dom släpper ett trasigt spel!

Medlem

Alltid för att man försenar ett spel för att få ett bättre.
Men frågan är vad man hinner med på en månad? Finslipning av balansering eller liknande.

Medlem

Känns mer oroväckande med en så kort delay, för något är så fel så de måste skjuta upp det och ta finansiella smällen på att göra det, men att det sedan ska lösas på bara 1 månad?

Misstänker att betan kommer bli uppskjuten till oktober med, sedan kommer säkert en delay till på spelet som pushar det till 2022.
Enda anledningen jag ser annars att de inte vill skjuta upp det längre är väl för att de vill att det ska säljas under julperioden.

Så släpps det förväntar jag mig inte ett bättre släpp än BF V som var katastrofal, vilket också var ett släpp som sköts upp relativt kort tid.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Känns mer oroväckande med en så kort delay, för något är så fel så de måste skjuta upp det och ta finansiella smällen på att göra det, men att det sedan ska lösas på bara 1 månad?

Misstänker att betan kommer bli uppskjuten till oktober med, sedan kommer säkert en delay till på spelet som pushar det till 2022.
Enda anledningen jag ser annars att de inte vill skjuta upp det längre är väl för att de vill att det ska säljas under julperioden.

Så släpps det förväntar jag mig inte ett bättre släpp än BF V som var katastrofal, vilket också var ett släpp som sköts upp relativt kort tid.

På vilket sätt var Battlefield V releasen katastrofal? Visst marknadsföringen var kass och man gjorde mycket misstag efter release men jag minns inga större problem vid själva releasen?

Men jag håller med dig, känns oroväckande med en så kort försening och förhoppningsvis är det bara mindre balans ändringar som fattas och inga större fixar.

Medlem

Någon som spelade betan som kan ha en humm om vad som behöver slipas på så pass att man skjuter upp det?
Jag hoppas det blir bra i slutändan, man saknar BF i sin vardag

Medlem
Skrivet av blackidus:

På vilket sätt var Battlefield V releasen katastrofal? Visst marknadsföringen var kass och man gjorde mycket misstag efter release men jag minns inga större problem vid själva releasen?

Men jag håller med dig, känns oroväckande med en så kort försening och förhoppningsvis är det bara mindre balans ändringar som fattas och inga större fixar.

Nu tyckte jag visserligen inte att BFV var en sådan bedrövlig release men håller dock med om den rätt lilla uppskjutningen och vad som egentligen hinns med på så kort tid. Om man får spekulera lite på vilka mindre saker som en månads extratid räcker till, vill vara tydlig att detta är en lekmans spekulation så mina kunskaper om programmering är ytterst begränsande.

- Balansjusteringar , att det framkommit information under betan där viss missbalans sker i högre ranker (tex vapen, fordontillbehör osv).
- Serverjusteringar , man noterade problem när det var 128 spelare samtidigt. Inte nödvändigtvis med just spelare utan det kan även ha med deras botsystem att göra.

Detta känns spontant som i vissa lägen kan vara något som man kan hinna med under månad (förutsatt att det inte är allt för stora saker). Jag ser det svårt att vara något större problem som uppstått. Det kan ju även vara så att bolaget vill undvika crunch (låter väl inte troligt kanske) och att man då flyttar fram en månad pga det .

fue
Medlem

En månad så sent i ett utvecklingsstadie. Nej det kommer inte betyda så mycket. Kolla hur det var med BFV. Det tog ca 5-6 månader innan BFV hade löst de mesta som var fel med det.

Jag har lagt en pre-order så det är inte så att jag gråter för att det är försenat. Men att de aldrig lär sig.

Bumby road ahead..

Medlem
Skrivet av fue:

En månad så sent i ett utvecklingsstadie. Nej det kommer inte betyda så mycket. Kolla hur det var med BFV. Det tog ca 5-6 månader innan BFV hade löst de mesta som var fel med det.

Jag har lagt en pre-order så det är inte så att jag gråter för att det är försenat. Men att de aldrig lär sig.

Bumby road ahead..

Många som skriver att BFV's lansering va stökig, men jag kan inte komma på vad det va för buggar/fel.

Jag minns den som ganska smärtfri, men minnet är ju, som bekant, kort

Medlem
Skrivet av Snabeltorsk:

Mmmkay, nu kommer det nog vara helt buggfritt vid lansering. mmm tjoflöjt.

Skön inställning du verkar ha. "Jag är inte bitter". 😂

Avstängd

För att vara så kallade "djävulens advokat" (hur mycket tjänar dem? Helvete' bra!) så undrar jag om det verkligen rör sig om att "slipa och förfina". Hur sannolikt är det att "ett relativt buggfritt" spel släpps i moderna tider såsom dessa?

Kan det egentligen handla om att inte behöva kriga om kunders pengar i samband med Far Cry 6 och andra spelsläpp? FC6 kommer ju att komma och bli passé efter bara en månad då det är främst Singleplayer och inte MP såsom BF2042.

fue
Medlem
Skrivet av Bawzan:

Många som skriver att BFV's lansering va stökig, men jag kan inte komma på vad det va för buggar/fel.

Jag minns den som ganska smärtfri, men minnet är ju, som bekant, kort

Får hoppas att det inte är allvarliga buggar osv som gör att det blir en dålig launch. Jag ser verkligen fram emot spelet. Hoppas bara det kommer i november nu och inte 2022.

Medlem
Skrivet av blackidus:

På vilket sätt var Battlefield V releasen katastrofal? Visst marknadsföringen var kass och man gjorde mycket misstag efter release men jag minns inga större problem vid själva releasen?

Men jag håller med dig, känns oroväckande med en så kort försening och förhoppningsvis är det bara mindre balans ändringar som fattas och inga större fixar.

Fanns väldigt många problem, och finns fortfarande en hel del problem med spelet då det är övergett. (mestadels det som märks nu är dock avsaknaden av team balancing och hur dåligt anti-cheat är). Spelar det än idag i brist på annat, och team balance är nog det som märks mest av allt, var varannan match så blir det otroligt ojämna matcher i antalet spelare, ena kanske har 10 pers och andra 25, och ingen flyttades över så folk bara lämnar.

  • ljudet med fotsteg var helt trasigt så man inte kunde höra ordentligt var folk kom ifrån

  • Tides of war assignments fungerade inte, och mer ofta än inte så kunde man inte göra klart dem då de inte spårades korrekt

  • Matchmaking fungerade inte riktigt med Domination och något annat läge genom quickmatch

  • Vissa matcher så kunde folk inte återupplivas så när man dog var man bara fast på en skärm där man inte kunde trycka på något

  • klickade man på assignments i paus-menyn när man var in-game så fastnade man på en blank skärm och var tvungen att starta om

  • Många fastnade på laddningsskärmar mellan två olika banor, omstart krävdes.

  • Många unlocks strulade även fast man hade rätt level så fick man inte vapnet.

  • Anti-cheat var och är otroligt dålig

  • Autobalancing finns inte

  • Matchmaking slängde (och slänger fortfarande in en) i matcher som precis tar slut.

Medlem

"Day one patch 43,5 gigabyte" 😂🤭

Medlem
Skrivet av Bawzan:

Många som skriver att BFV's lansering va stökig, men jag kan inte komma på vad det va för buggar/fel.

Jag minns den som ganska smärtfri, men minnet är ju, som bekant, kort

Håller med Visst det fanns lite små buggar men skulle inte kalla det för katastrof.
BF4 var en katastrof och Dice lärde sig av detta och jag tyckte att både BF1 och BFV releaserna var stabila

Medlem

Helt rätt, släpp det när det är klart...försena på bara! 👍🙂

Gen
Medlem

Man är ju van vid förseningar numera och gissningsvis bidrar de till att spelet blir bättre vid release. Sen finns det en sådan gigantisk mängd spel idag att man knappast sitter sysslolös i väntan på det försenade spelet.

Medlem
fue
Medlem

Känns tryggt isåfall att de verkligen vill döda buggarna. Hoppas det stämmer!

Medlem

De skulle haft en knallgul bakgrund vid förseningsmeddelandet


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Känns mer oroväckande med en så kort delay, för något är så fel så de måste skjuta upp det och ta finansiella smällen på att göra det, men att det sedan ska lösas på bara 1 månad?

Misstänker att betan kommer bli uppskjuten till oktober med, sedan kommer säkert en delay till på spelet som pushar det till 2022.
Enda anledningen jag ser annars att de inte vill skjuta upp det längre är väl för att de vill att det ska säljas under julperioden.

Så släpps det förväntar jag mig inte ett bättre släpp än BF V som var katastrofal, vilket också var ett släpp som sköts upp relativt kort tid.

BFV försenades väl pga att det inte gick igenom nån certifiering för konsol som dom var tvungna att fixa? Säkert samma sak denna gången också.

Jag tvivlar att det finns någon ekonomisk vinning att släppa spelet närmare julen, tror motsatsen att dom kommer få mindre sålda kopior för CoD Vanguard släpps före.

Medlem
Skrivet av Rakoon:

BFV försenades väl pga att det inte gick igenom nån certifiering för konsol som dom var tvungna att fixa? Säkert samma sak denna gången också.

Jag tvivlar att det finns någon ekonomisk vinning att släppa spelet närmare julen, tror motsatsen att dom kommer få mindre sålda kopior för CoD Vanguard släpps före.

Försenades för att de behövde göra ändringar i spelet och tempot som det hade, samt för att jobba mer med tides of war som skulle bli så bra.

Källa
Det gick ju sådär också, i och med att BFV saknade massa saker vid släppet, och inte släppte de saker som de lovat när det kom ut. Screenrant pratar en del om det i denna artikel. En stor grej som väcktes var ju ändringarna kring TTK och hur spelet flöt på (tempot nämnt tidigare). Skulle tro mer att det är någon liknande ändring som lett till denna försening, vilket tyvärr inte slutade så bra för BF V, så antar det finns stor risk att det blir likadant för 2042.

De förlorar garanterat pengar på det, speciellt när CoD släpps före, vilket lyfter frågan ännu mer om att något måste vara väldigt fel med spelet för att rättfärdiga beslutet att skjuta upp det, lär ju inte göra alla penganissar på ea / dice glada att förlora pengar.

Sen även om det släpps efter CoD så är väl ändå julmarknaden en del de vill vara med i så folk köper spelet till sina barn osvosv för att rädda lite statistik och försöka uppnå till deras mål om försäljning. (Vilket battlefield V misslyckades med, trots 7 miljoner sålda exemplar)

Medlem

Neeeeeeheej:(


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Försenades för att de behövde göra ändringar i spelet och tempot som det hade, samt för att jobba mer med tides of war som skulle bli så bra.

Källa
Det gick ju sådär också, i och med att BFV saknade massa saker vid släppet, och inte släppte de saker som de lovat när det kom ut. Screenrant pratar en del om det i denna artikel. En stor grej som väcktes var ju ändringarna kring TTK och hur spelet flöt på (tempot nämnt tidigare). Skulle tro mer att det är någon liknande ändring som lett till denna försening, vilket tyvärr inte slutade så bra för BF V, så antar det finns stor risk att det blir likadant för 2042.

De förlorar garanterat pengar på det, speciellt när CoD släpps före, vilket lyfter frågan ännu mer om att något måste vara väldigt fel med spelet för att rättfärdiga beslutet att skjuta upp det, lär ju inte göra alla penganissar på ea / dice glada att förlora pengar.

Sen även om det släpps efter CoD så är väl ändå julmarknaden en del de vill vara med i så folk köper spelet till sina barn osvosv för att rädda lite statistik och försöka uppnå till deras mål om försäljning. (Vilket battlefield V misslyckades med, trots 7 miljoner sålda exemplar)

Vad var det för fel på tempot då? BFV har typ snabbaste tempot i ett Battlefield jag spelat så jag antar att de inte kan ha haft ett högre tempo... det måste vara typ omöjligt? Tyckte folk verkligen att tempot var för långsamt dock? Det känns ju dock som att fler och fler vill ha CoD tempot men med fordon så skulle inte förvåna mig.

Medlem

Cod med bra banor o fordon var väl typ cod 2 sist?

ne låt battlefield vara battlefield o låt cod vara cod så blir vi alla hyffsat nöjda


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Dergo218:

Vad var det för fel på tempot då? BFV har typ snabbaste tempot i ett Battlefield jag spelat så jag antar att de inte kan ha haft ett högre tempo... det måste vara typ omöjligt? Tyckte folk verkligen att tempot var för långsamt dock? Det känns ju dock som att fler och fler vill ha CoD tempot men med fordon så skulle inte förvåna mig.

Vet inte exakt hur tempot var, för testade inte BF V betan, men enligt playtesters och betatestare så var det något galet med det i alla fall, tillräckligt så att de sköt upp spelet. Sen om det var för slött, eller för snabbt tempo som ledde till det beslutet har jag ingen aning om.

Men håller med om att det är lite konstigt, för spelet i sig är ju väldigt snabbt nu, så kanske var riktigt slött till en början, eller ännu "snabbare" och kändes mer som CoD vilket jag kan förstå folk ogillade. Och det BF V vi ser idag är det som har saktas ned konstant, who knows!

Medlem

Alla som är så blint naiva att spelet kommer vara buggfritt för att det försenas, nästan så man får en tår i ögat.

12
Skriv svar