Age of Empires 4 bjuder in till öppet tekniskt test över helgen

Robot
Age of Empires 4 bjuder in till öppet tekniskt test över helgen

Testa själv och se om imperierna fortfarande håller måttet.

#Age-of-empires-4, #Relic-entertainment


Medlem

Finns det liknande spel till Xbox?


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Detta kommer bli grymt bra! För mig kommer det bli GoTY.

Medlem

Har aldrig riktigt gillat multiplayer i aoe. Däremot har det varit grymt kul att köra MED kompisar mot olika många olika svåra datorer. Men det gäller det mesta för min del, aldrig riktigt förstått pvp

Ero
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Har aldrig riktigt gillat multiplayer i aoe. Däremot har det varit grymt kul att köra MED kompisar mot olika många olika svåra datorer. Men det gäller det mesta för min del, aldrig riktigt förstått pvp

Är inte hela spelet gjort för att man enbart ska lira med kompisar? Helst i ett trångt rum, taskig belysning, en micro som går 24/7 med Gorbys, samt ett lass med cola eller trocadero 😁


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Är inte hela spelet gjort för att man enbart ska lira med kompisar? Helst i ett trångt rum, taskig belysning, en micro som går 24/7 med Gorbys, samt ett lass med cola eller trocadero 😁

Då är ju aoe2 bland det bästa som finns 😁

Ero
Medlem
Skrivet av Kalliban:

Då är ju aoe2 bland det bästa som finns 😁

Exakt ❤️

Fy fan vad man saknar dom tiderna.

Det här kanske blir ännu ett spel man tvingar på grabben och återigen lever sitt liv genom honom 😁
Han har redan nu fått veta att Diablo 2R ska spelas! 😁


signatur

Varit medlem längre än dig.

Medlem
Skrivet av Ero:

Är inte hela spelet gjort för att man enbart ska lira med kompisar? Helst i ett trångt rum, taskig belysning, en micro som går 24/7 med Gorbys, samt ett lass med cola eller trocadero 😁

Herregud, vilka minnen jag får från den gyllene ungdomen

Fragtjuv

Jag har noterat att många tycker att grafiken är medelmåttig och ser gammal ut. Är det bara jag eller är det inte precis såhär ett AoE ska se ut? Jag tycker att det fångat den grafiska känslan från de tidigare spelen helt perfekt.


signatur

Xbox Series X
Playstation 5
AMD Ryzen 7 7700 CPU
MSI GeForce RTX 4060Ti VENTUS 2X OC
Kingston M.2 NV2 PCIe 4.0 NVMe SSD 2TB

Medlem
Skrivet av Ero:

Är inte hela spelet gjort för att man enbart ska lira med kompisar? Helst i ett trångt rum, taskig belysning, en micro som går 24/7 med Gorbys, samt ett lass med cola eller trocadero 😁

Glöm inte Jolt Colan

Medlem

Nice! Ska bli kul att få en första look! Jag hoppas att spelet får lite traction i multiplayer, vi som gillar competitive strategi behöver något nu..

Medlem

Hoppas de fixat prestandan. Hade run 90fps i betan men 30 ms (frametime) kändes som 30fps

Medlem

Varför släpps inte detta för Xbox Series S/X med stöd för mus och tangentbord?
Borde inte vara några problem att porta och Series S skulle ju kunna bli en bra LAN eller PC alternativ med sin 1080/1440p upplösning.

De kanske inte orkar fixa stöd för Xbox controller, samtidigt som att de kanske har en policy att alla spel måste fungera med den antar jag...

Hade ändå varit intressant ifall Microsoft fick för sig att porta mus/tangentbord spel till Series.

Medlem
Skrivet av erson:

Hoppas de fixat prestandan. Hade run 90fps i betan men 30 ms (frametime) kändes som 30fps

Tror de kommer att polera prestandan sjukt mycket efter lansering likt AOE 2 Definitive och AOE 3 Definitive. AOE 3 gick från 45fps till 100fps inom 5 månader på min gamla dator.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Pretorian24:

Finns det liknande spel till Xbox?

Det kommer till xbox också. När vet jag inte.

För att inte offra pc kvaliten som alla tjatar om så finns det rykten och lite annat gott som säger att dom håller på att arbeta med mus och tsngentbord för xbox. Obekräftade rykten. Men jag är nästan helt säker att vi kan se en xbox release men att vi blir tvugna att spela med tangentbord och mus.

Det sägs också att det utvecklas mus och tangentbord för just det här spelet som en kontroll till xbox. Finns mycket pengar att hämta vettu om man släpper på xbox också om pc releasen går bra. Så att säga 100 procent pc exclusive idag kan stämma men om ett tag så dyker det nog upp på boxen. Är faktiskt inte orolig för det.

Att spela detta pp xbox one x kommer bli omöjligt dock. Isåfall till series S och X.

Medlem

Är det någon som vet om alla som anmäler sig till BETAn får access, eller är det bara ett begränsat antal?


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

Medlem
Skrivet av joelthor100:

Jag har noterat att många tycker att grafiken är medelmåttig och ser gammal ut. Är det bara jag eller är det inte precis såhär ett AoE ska se ut? Jag tycker att det fångat den grafiska känslan från de tidigare spelen helt perfekt.

Med tecknad stil som i megafloppen Age of Empires Online? Absolut inte. De vanliga Age of Empiresspelen har inte cartoon graphics.

Tvärtom, jag tycker de har med flit satt sig på tvären mot Age of Empires visuella arv. Helt i onödan. Men det spelar nog ingen roll, för det är extremt svårt att lyckas med ett nytt RTS i modern tid. Om ett år är det ingen som bryr sig om att spela Age 4. 😂


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Med tecknad stil som i megafloppen Age of Empires Online? Absolut inte. De vanliga Age of Empiresspelen har inte cartoon graphics.

Tvärtom, jag tycker de har med flit satt sig på tvären mot Age of Empires visuella arv. Helt i onödan. Men det spelar nog ingen roll, för det är extremt svårt att lyckas med ett nytt RTS i modern tid. Om ett år är det ingen som bryr sig om att spela Age 4. 😂

Väldigt vågat påstående med tanke hur många som lirar serien, men vi får se

Medlem
Skrivet av denza:

Det kommer till xbox också. När vet jag inte.

För att inte offra pc kvaliten som alla tjatar om så finns det rykten och lite annat gott som säger att dom håller på att arbeta med mus och tsngentbord för xbox. Obekräftade rykten. Men jag är nästan helt säker att vi kan se en xbox release men att vi blir tvugna att spela med tangentbord och mus.

Det sägs också att det utvecklas mus och tangentbord för just det här spelet som en kontroll till xbox. Finns mycket pengar att hämta vettu om man släpper på xbox också om pc releasen går bra. Så att säga 100 procent pc exclusive idag kan stämma men om ett tag så dyker det nog upp på boxen. Är faktiskt inte orolig för det.

Att spela detta pp xbox one x kommer bli omöjligt dock. Isåfall till series S och X.

Det låter ju bra. Jag skaffar gärna m/k för detta. Får väl testa Halo Wars 2 tills AOE kommer.


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Med tecknad stil som i megafloppen Age of Empires Online? Absolut inte. De vanliga Age of Empiresspelen har inte cartoon graphics.

Tvärtom, jag tycker de har med flit satt sig på tvären mot Age of Empires visuella arv. Helt i onödan. Men det spelar nog ingen roll, för det är extremt svårt att lyckas med ett nytt RTS i modern tid. Om ett år är det ingen som bryr sig om att spela Age 4. 😂

Vad bra att AoE4 inte har cartoonish graphics då

För det är väldigt lång väg mellan Age of Empires Online som faktiskt har en cartoony stil och AoE4 some definitivt inte har det.

1
Skriv svar