Hearth and Home släppt till Valheim

Robot
Hearth and Home släppt till Valheim
Avstängd

”Riktigt stor uppdatering” måste syfta på filstorleken då. Innehållet i uppdateringen är ju allt annat än innehållsrik. De har meckat runt med hur mat och dricka fungerar samt nya recept, ändrat lite hur starka vapnen är samt lagt till några nya byggmöjligheter.

Inte direkt något massivt att sätta tänderna i dessvärre. Hade hoppats på ny content men det får man väl vänta på ett tag till tyvärr :/

Medlem

Lite slött med content. Gillar spelet, men blev sjukt less på.. get a million ore, get one item, get a million more ore, another item, new area, get a million more ore, one item, etc.

Knappt någon variation på progress, alls.

Avstängd
Skrivet av Arkaith:

Lite slött med content. Gillar spelet, men blev sjukt less på.. get a million ore, get one item, get a million more ore, another item, new area, get a million more ore, one item, etc.

Knappt någon variation på progress, alls.

Exakt så! Finns inget i patchen som peppar en att starta spelet igen. När det kommer nya bossar, nya fiender och sånt så kommer jag dra igång den dedikerade servern igen. Stapla guld och leka bulimiker är knappast värt pengarna 🤣

Medlem

Gnäll ett och två reporting in

Vi är en familj/kompisgrupp på 4-12 pers som precis startat igång en server med nya gubbar och kör för fullt!

Riktigt sköj!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Gnäll ett och två reporting in

Vi är en familj/kompisgrupp på 4-12 pers som precis startat igång en server med nya gubbar och kör för fullt!

Riktigt sköj!

Nice! Har inte hunnit testa än. Får bli i helgen. Märker du någon skillnad än så länge?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Nice! Har inte hunnit testa än. Får bli i helgen. Märker du någon skillnad än så länge?

Maten visar en timer och det finns någon ny stagger / balans eller stamina-bar som fylls upp när man tar emot smällar. Jag tror man ramlar eller blir stunnad ifall den mätaren slår i taket. Det känns också som att det laggar mindre i strid / trädhugg.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Gnäll ett och två reporting in

Vi är en familj/kompisgrupp på 4-12 pers som precis startat igång en server med nya gubbar och kör för fullt!

Riktigt sköj!

Vi är ett gäng också som kör på ny server. Trevligt att få komma tillbaka! Man har saknat miljöerna, musiken och att få komma ifrån verkligheten. Som sagt, detta är inte en "big content patch" med massa nya bossar, vapen, biomer och allt annat som kommer framöver, utan mer en grund till kommande patcher / större uppdateringar som de nämner i sin Fireside chat. Sen är det ju en del intressanta saker som jag tycker ska bli kul att få testa. Spelet är ju ännu inte släppt utan detta är ju early access, det här är bara början!


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Tröttnade fort när det va sjukt mycket grind och att man är begränsad på bygga för man måste vara i area av en workbench eller stonecutter. Sjukt segt

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Tröttnade fort när det va sjukt mycket grind och att man är begränsad på bygga för man måste vara i area av en workbench eller stonecutter. Sjukt segt

Allt sånt kan man ju fixa med plus modden som finns. xD

Medlem

Fler ändringar

De har fixat så att man kan ha fler än en döskalle / gravsten på kartan. Det står också vilken dag man dog på kartan. Förrut gick det bara att ha en döskalle på kartan. Dog man igen så försvann den första.

En annan sak är att man kan se i inventariet vilka saker som är ätbara. Ätbara saker har liten ikon med en gaffel och kniv.

Maten är annorlunda med. Rådjur och vildsvin ger två olika slags kött nu.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Har dom fixar inventory-systemet? Det var ju katastrof dåligt vid release

Medlem
Skrivet av Vercadi:

Har dom fixar inventory-systemet? Det var ju katastrof dåligt vid release

Der har ändrat lite designen av inventory. Mat-grejerna och så.

Vad var en katastrof?


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Gnäll ett och två reporting in

Vi är en familj/kompisgrupp på 4-12 pers som precis startat igång en server med nya gubbar och kör för fullt!

Riktigt sköj!

Det är inte många spel som jag verkligen orkar gnälla på, men detta är ett av dem. Bara lite tråkigt att själva spelet är mer åt.. "Bygg en fin bas" hållet. Det andra är repetetivt och generic. Har inte mycket till kreativitet så det suger för mig.

Ville verkligen spela Valheim mer, men.. :c

Hoppas ni har det roligt, dock!

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

Gnäll ett och två reporting in

Vi är en familj/kompisgrupp på 4-12 pers som precis startat igång en server med nya gubbar och kör för fullt!

Riktigt sköj!

Vissa har lägre tolerans mot innehållstorka och högre krav när det kommer till vissa saker i ett spel helt enkelt.
Det kan man kalla gnäll om man vill

Älskar spelet och det är något av det bästa jag och polarna spelat i coop-väg så vill inte påstå att jag gnäller/klagar speciellt mycket personligen.

Vill mest ha något nytt att göra då man redan maxat all utrustning och mat samt dödat alla bossar och alla fiender som finns.

Att _bara_ bygga är kul ett tag. Sen blir det ganska enformigt för många.

Men det kommer nog snart någon vettig content och då blir det att kötta på igen

är väl bra dom gör saker. men med så mycket pengar dom fått in borde dom kunnat fläskat på mera.spelet kommer sakta självdö annars


signatur

New life, New hope

Medlem

Det här "spelet " är värkligen meh.

Medlem
Skrivet av kalle.lindestrom:

är väl bra dom gör saker. men med så mycket pengar dom fått in borde dom kunnat fläskat på mera.spelet kommer sakta självdö annars

Ja tänk om pengar = mer resurser per automatik.

Men det här är internet och folk förväntar sig att bara för dom råkade träffa guld och sälja galet bra, så skall dom gå från några få utvecklare till 200 på rekord-tid, pumpa ut content, fastän det vore det dummaste och mest riskfyllda dom skulle kunna göra. Vem vet, dom kanske inte ens VILL gå från små till stor studio, utan behålla det som gjorde det roligt med spelutveckling osv.

Ah det går att skriva en bok om detta, men kul att det går bra för svensk spel-utveckling, speciellt gräsrötterna. Men kanske hålla nere förväntningarna på hur fort och vad som kommer härnäst till Valheim, som ändå är ett litet indie-spel.

Kolla på Stardew Valley, säg mig hur fort och mycket nytt content kom till det? Där pratar vi en långsam ström, och där skulle man kunna argumentera att det var enklare att lägga till saker också. Inte gick han och anställde massvis av utvecklare heller.

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Det här "spelet " är värkligen meh.

varför "spelet"?


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Gnäll 3 reporting in, startade upp det och ändringarna motiverar inte en nystart. Tyvärr, vill fortsätta lira men helt meningslöst just nu


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Scream112:

Ja tänk om pengar = mer resurser per automatik.

Men det här är internet och folk förväntar sig att bara för dom råkade träffa guld och sälja galet bra, så skall dom gå från några få utvecklare till 200 på rekord-tid, pumpa ut content, fastän det vore det dummaste och mest riskfyllda dom skulle kunna göra. Vem vet, dom kanske inte ens VILL gå från små till stor studio, utan behålla det som gjorde det roligt med spelutveckling osv.

Ah det går att skriva en bok om detta, men kul att det går bra för svensk spel-utveckling, speciellt gräsrötterna. Men kanske hålla nere förväntningarna på hur fort och vad som kommer härnäst till Valheim, som ändå är ett litet indie-spel.

Kolla på Stardew Valley, säg mig hur fort och mycket nytt content kom till det? Där pratar vi en långsam ström, och där skulle man kunna argumentera att det var enklare att lägga till saker också. Inte gick han och anställde massvis av utvecklare heller.

Tror det inte är någon som tror att dem helt plötsligt ska anställa 200 arbetare och slänga ut ett helt nytt spel bara för att dem sålde typ 29102910 miljoner kopior. Mer åt hållet att man väntar sig mer från något som verkligen var så framgångsrikt efter en sådan lång tid. Det här är ju knappt något?

Det finns absolut inte brist på vettiga spel-orienterade arbetare att anställa.

Avstängd
Skrivet av Ejziponken:

Allt sånt kan man ju fixa med plus modden som finns. xD

Ja och sen installerar man en trainer som ger en oändligt med resurser och till sist skriver man god i konsolen och tar bort allt nöje med spelet

Nä… jag och polarna kör enbart naturell. Inga mods eller något öht i valheim!

Medlem
Skrivet av Rakoon:

Tröttnade fort när det va sjukt mycket grind och att man är begränsad på bygga för man måste vara i area av en workbench eller stonecutter. Sjukt segt

Är ju dock det som är bra med spelet och gör att det sticker ut lite åt det positiva.
Orka att man bara kan slå upp ett läger i början och kunna köra fritt överallt. Då kan man spela Minecraft istället.

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Vissa har lägre tolerans mot innehållstorka och högre krav när det kommer till vissa saker i ett spel helt enkelt.
Det kan man kalla gnäll om man vill

Älskar spelet och det är något av det bästa jag och polarna spelat i coop-väg så vill inte påstå att jag gnäller/klagar speciellt mycket personligen.

Vill mest ha något nytt att göra då man redan maxat all utrustning och mat samt dödat alla bossar och alla fiender som finns.

Att _bara_ bygga är kul ett tag. Sen blir det ganska enformigt för många.

Men det kommer nog snart någon vettig content och då blir det att kötta på igen

Rekommenderat är då att starta ny gubbe och wipa servern. Då upptäcker man allt nytt på det sättet det är meningen att upptäcka det.
Nytt content kommer inte på redan existerande bioms från tidigare patchar osv.
Därför är det rekommenderat med wipe på varje storpatch nu under alfan tills 1.0 kommer ut.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Lite slött med content. Gillar spelet, men blev sjukt less på.. get a million ore, get one item, get a million more ore, another item, new area, get a million more ore, one item, etc.

Knappt någon variation på progress, alls.

Svengelskan är ju wonderful


signatur

GPU: RTX 3080
CPU: i7 13700k, 3.4GHz (OC 4,9GHz)
RAM: 64GB, DDR5
MB: Z790-F
OS: Windows 11.

Medlem
Skrivet av T.Mani:

Svengelskan är ju wonderful

Svengelska 4 lyfe.

Avstängd
Skrivet av wibbe44:

Rekommenderat är då att starta ny gubbe och wipa servern. Då upptäcker man allt nytt på det sättet det är meningen att upptäcka det.
Nytt content kommer inte på redan existerande bioms från tidigare patchar osv.
Därför är det rekommenderat med wipe på varje storpatch nu under alfan tills 1.0 kommer ut.

Jag vet. Det finns dock inte tillräckligt med ny content för att starta upp den dedikerade servern igen och börja om från början.

Nästa patch kanske

Medlem

Känns inte självklart att börja med spelet igen. Vill ha nya biomes och monster med allt det andra. DÅ vet jag att det blir lir.

Skrivet av wibbe44:

Rekommenderat är då att starta ny gubbe och wipa servern. Då upptäcker man allt nytt på det sättet det är meningen att upptäcka det.
Nytt content kommer inte på redan existerande bioms från tidigare patchar osv.
Därför är det rekommenderat med wipe på varje storpatch nu under alfan tills 1.0 kommer ut.

Det vette fan om jag skulle ha lust med. Tycker riktigt bra om spelet men att utplåna precis allt man upptäckt och skapat bara för att det kommit lite nytt där du redan spelat klart? Pass på det.

Medlem

Det jag hade hoppats på var att de fixat så man kan förstärka byggnaderna så att det inte är begränsat till exakt såhär många stockar kan du stapla på varandra och sen spelar det ingen roll om du sätter tvärribbor eller inte.

Då hade man kunnat bygga mer som man vill och som man även kan i verkligheten och så får man bara stötta där det är svagt rött och så blir det grönt igen etc.

Och nej jag vill inte behöva modda spelet för detta utan det skall vara "as is".

Jag har inte byggt mycket i nya patchen men läste igenom ändringarna och hittade inget om detta ovan så rätta mig gärna om jag har fel.

1
Skriv svar