ICARUS nya PvE DayZ survivor spelet

Medlem
ICARUS nya PvE DayZ survivor spelet

ICARUS nya PvE DayZ survivor spelet
Imorgon Fredag börjar andra helgen av betatestningen och håller på i 3 dagar, och sen varannan helg fram tills full release i November.
Hann själv bara spela runt 3-4 timmar förra helgen men det var HEEELT fantastiskt!
Gillar du spel som Rust och Conan Exiles, men tröttnat på alla fuskare, så är det här PvE spelet perfekt
Billigt, bara runt 20 dollars. Kommer säkert massa extra paket senare men inget du måste köpa om du inte vill.
Ska bli intressant att se vad dom hittar på och lägger till. Vi spawnar på vad som verkar vara en ny planet, kan det finnas aliens?
Ja Dean Hall är med och gör spelet, men han är inte ensam så inte säkert att det fastnar som DayZ gjorde.
Vad tror ni och hoppas på ska dyka upp?

Icarus på steam: https://store.steampowered.com/app/1149460/ICARUS/

Trailer 1:

Trailer 2 med IRL skådisar:

Medlem

Tack för tipset. Jag har varit lite sugen på spelet men hade ingen aning om att det var betatester på gång. Har inget direkt planerat i helgen så jag kanske testar några timmar. Eller hela helgen om jag fastnar.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Det ser helt klart intressant ut och något som jag skulle kunna tänka mig att spela. Världen (Icarus) ser väldigt vacker ut och det verkar tillräckligt detaljerat för min smak när man samlar olika saker. Dock är det en sak jag stör mig på (som säkert många andra påpekat) och det är varför man måste tillverka stenålders verktyg när man har en rymddräkt och en rymdskyttel. Det känns liksom lite malplacerat? I "No resuce" trailer så nämner de att de inte kunde ta med sig några verktyg för att de spenderade (pengar?) allting för ta sig till Icarus men det känns ju också lite tunt. Kunde man inte tagit med ett modernt verktyg eller åtminstone vapen?

Hursom så kommer jag ändå spela det oavsett och det här jag stör mig på nu kommer försvinna när jag väl spelar.

Jag hoppas att den delen av Icarus som inte blev terraformad kommer bjuda på intressanta omgivningar och monster.

Medlem

Hann inte med att testa förra helgen tyvärr. Var det bra?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Ser väldigt mycket fram emot detta. Håller med om att att storyn känns lite tunn att man inte ens kan få med sig en kniv till att börja med.. Tror ändå att det kan vara lätt beroendeframkallande om man bortser från detta.

Vad jag har förstått så kan efter en/flera landningar köpa utrustning som man kan få med sig ner. Lite oklart exakt vad.
Kittlar samma nerv som Valheim för min del. Vågar inte riktigt testa beta, kanske fastnar för mycket. Får vänta tills det släpps helt enkelt.

Medlem

Wow! Beta-helgen 3 skulle inte börjat förrän kl 02 imorgon, men dom har precis tjuvstartat!
Prova på gratis nu om du vill, spela så länge du vill.
Isåfall, köp som vanligt på steam, och om du inte vill behålla det, lämna tillbaks innan full release i November.

Medlem

Gillar du spel som Rust, Ark, Conan, Valheim... så är det här 100 resor bättre.
Co-op multiplayer upp till 8 spelare, men prova själv först.
Det är supersvårt! Men det är också meningen, och en del av resan.
Räkna med att dö och förlora allt du kämpade för några gånger. Bli inte ledsen, du är inte ensam
Tänker inte spoila mer, upplev själv, ett av det coolaste spelen jag kört ännu så länge

Medlem

Släpps ikväll runt kl 22-23!
Ny launchtrailer:

Medlem

Är osäker, det ser bra ut men ändå väldigt B och tomt på samma gång. Väntar och ser vad folket säger och tittar lite mer på spelet innan.

Medlem

För den som inte har världens bästa dator kommer det till Geforce Now samtidigt också.
Länk: https://blogs.nvidia.com/blog/2021/12/02/geforce-now-thursday...

Medlem

jo ville testa men behöver en ny nasa dator dock.

Medlem

Och nu ÄNTLIGEN är det ute!
Twitch streams för den som vill kolla först: https://www.twitch.tv/directory/game/Icarus

Medlem
Skrivet av lerb:

Hur funkar det att lira solo?

Funkar kanon! Jag har enbart spelat solo än så länge under alla tidigare beta-veckor, och aldrig haft så mycket kul förut

Medlem
Skrivet av lerb:

Tack, då dyker jag in

Kul!

Medlem

Allt funkar finfint, bara o köra på, har spelat sen ett par timmar tillbaks utan problem

Medlem

Efter DayZ kaoset och Dean Hall lämnade sjunkande skeppet så har jag lovat mig själv att aldrig ge Dean Hall pengar igen. Även om han skulle mot förmodan gått med i From Software.

Medlem

Om det kommer till Game Pass kan jag testa


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Jasselito:

Efter DayZ kaoset och Dean Hall lämnade sjunkande skeppet så har jag lovat mig själv att aldrig ge Dean Hall pengar igen. Även om han skulle mot förmodan gått med i From Software.

Så även om han sköter all bra den här gången och det blir ett riktigt bra spel så kommer du ändå inte köpa? Där ser man.


signatur

PSN: OAKTHYR

Medlem
Skrivet av Jasselito:

Efter DayZ kaoset och Dean Hall lämnade sjunkande skeppet så har jag lovat mig själv att aldrig ge Dean Hall pengar igen. Även om han skulle mot förmodan gått med i From Software.

Haha du behöver läsa på vad som hänt än lyssna på negativa högljudda personer på internet med mycket hat.

Chefredaktör

Har kört 10+ timmar nu och gillar det väldigt mycket so far.

Gillar upplägget med uppdrag(prospects) så att man inte fastnar för länge på en och samma bas/utrustning utan börjar om på nytt lite då och då.
(Finns även ett sandbox-mode men det har jag inte testat)

Plus för stora tech/talent/crafting trees, känns som det finns ett djup där och mycket att utforska.
Gillar att vädret har en stor påverkan, gör det lite mera oförutsägbart.
Minus för att själva striderna känns opolerade.

Förstått att det kommit kritik att det inte är redo att släppas som 1.0 utan borde vara kvar i Early Access.
Har inte själv upplevt detta direkt, men jag har ju bara kört drygt tio timmar. Men bara uppdateringar/patchar kommer i en bra takt så har jag inga större problem med då jag tycker 250 kronor känns rimligt.

Har mest spelat co-op och det har varit sjukt kul att utforska, bygga baser och dö tillsammans!
Även om det var en utmaning då min bror råkade sätta eld på vårt shelter och brände ner inte bara det, utan även mig som var där inne!

Väldigt lovande, hoppas jag har lika roligt även längre in i spelet!

Megadelux

Har kikat på spelet till o från några månader men har bommat alla öppna betor, är lite tveksam då jag skulle gilla om det fanns någon form av PvP i spelet också, eller något sätt att ens bas är kvar.

Här kommer lite frågor.

Måste man ha polare att spela med eller finns det matchmaking?
Hur många kan man spela ihop med?
Är det funkis solo?

Chefredaktör
Skrivet av renod:

Har kikat på spelet till o från några månader men har bommat alla öppna betor, är lite tveksam då jag skulle gilla om det fanns någon form av PvP i spelet också, eller något sätt att ens bas är kvar.

Här kommer lite frågor.

Måste man ha polare att spela med eller finns det matchmaking?
Hur många kan man spela ihop med?
Är det funkis solo?

Ingen PVP, enbart PVE.
Så vitt jag kan se finns det ingen matchmaking, utan man hittar sina vänner genom Steam.
Ska stödja upp till 8 personer i coop.
Verkar funkar finfint solo, det lilla jag har kört. Finns till och med ett "skill tree", där poängen man lägger där enbart funkar när man spelar solo.

Megadelux
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Ingen PVP, enbart PVE.
Så vitt jag kan se finns det ingen matchmaking, utan man hittar sina vänner genom Steam.
Ska stödja upp till 8 personer i coop.
Verkar funkar finfint solo, det lilla jag har kört. Finns till och med ett "skill tree", där poängen man lägger där enbart funkar när man spelar solo.

Tack! Änsålänge känns det lite tomt i spelet.. Jag kommer nog avvakta men ändå försöka hålla koll på spelet. Kollat på lite "should i buy Icarus" Och även om det ser helt fantastiskt ut, känns det inte speciellt djupt än, men det kommer väl komma uppdateringar som ordnar det.

Medlem

Tycker det är märkligt att det inte skrivs mer om Icarus här nu,
Det har ju precis släppts!

Kan vara ett av de bästa spelen jag spelat hittils,

Sen tidigt 80-tal då jag spelade Commodore VIC-20 och Arcadia som mitt första spel.
Och sedan dess spelat i princip allt som släppts genom åren.
Zelda BOTW på Switch var länge mitt favvospel genom tiderna, tills Icarus dök upp!

Skit i recensionerna på Steam, folk är sura på Dean Hall efter DayZ, och recensionsbombar honom nu pga det.
Dean och företaget uppdaterar spelet varenda dag nu med nya patchar, ibland flera gånger om dagen.

Gillar du survivor openworld där du kan bygga och göra precis vad du vill,
Ja då har du hamnat rätt!

Spela Solo eller ha med dig några kompisar, klicka i "friends only" och så slipper du alla trolls som i alla andra spel som bara förstör.

PVP är skittråkigt och gillar du sånt så håll dig till COD och Battlefield istället.
Fullproppat med fuskare från Ryssland och Kina osv.

PVE däremot, galet kul i Rust, och Conan Exiles, och nu helt specifikt och ännu bättre i Icarus!
Prova på några timmar, du kommer säkerligen dö rätt fort, gnäll inte, bygg bättre, spela bättre, lär dig av dina misstag.

Det kan inte bli så mycket bättre än så här.
Lätt GOTY - Game Of The Year, i mina ögon.
Och förmodligen nu det bästa spelet genom tiderna!

Lycka till!

Medlem

Recensionerna på Steam är just nu "Mixed"... Så det där med bästa spelet genom tiderna kan nog diskuteras

Är det bara PvE så är det antagligen inte något för mig.


signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Medlem
Skrivet av Dunder:

Recensionerna på Steam

Recensionsbombning, står ju redan i texten ovan, men prova först vettja!

1
Skriv svar