God of War Ragnarök blir det sista i serien med nordisk mytologi

Robot
God of War Ragnarök blir det sista i serien med nordisk mytologi

Vänj dig inte vid Oden, Tor och gänget.

#god-of-war, #god-of-war-ragnarök


Medlem

Egypten känns givet som nästa. Kan dock tycka att öken-miljö inte kittlar spelnervnen lika mycket som Grekland och Norden.

Medlem

Något med Buddha härnäst?

Medlem

Jesus, Moses och Noak skulle förtjäna en 2
spels story arc.

Frilansare

Gott så! Blir spännande att se vart det bär av.

Medlem

Aztec o djungel setting.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Avstängd

Ja, i och med att vi har snö och slask i 6 månader så är det skönt om kulturen vi konsumerar istället bjuder på soliga stränder och nakna brudar.

Medlem

Kan de inte bara ta ctrl-c - ctrl-v från Assassins Creed spelmiljöer och vice versa, spar utvecklarna lite tid och resurser ¯\_(ツ)_/¯

Medlem

Kratos VS Great old ones(Cthulhu mythologin)?
Går nog kanske att göra en schysst tolkning på det.

Eller team-up med Ash: God of war VS the Evil dead🤓

Bra förslag. Det blir lite roligare för spelarna med.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av DrDoom:

Jesus, Moses och Noak skulle förtjäna en 2
spels story arc.

Shit vad originellt det skulle vara! Ett spel med judarnas historia för en gångs skull, och med kristen vinkel dessutom.

Tyvärr är folk så ängsliga och har sån rädsla för backlash (från religiöst håll i detta fall) att det inte kommer att ske. Tiden är inte mogen än.

Vet dock inte om en Kratos skulle gå att väva in i berättelserna om Moses och Noak, och speciellt inte till Nya testamentet och Jesus.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Aztec o djungel setting.

Aztekerna har en alldeles för okänd historia tyvärr. Igenkännningsfaktorn för de allra flesta skulle vara nära noll.

Buddha har den där religiösa belastningen eftersom buddismen fortfarande är en levande religion i världen.

Egypten som någon föreslog däruppe däremot, det skulle passa som hand i handsken. Många gudaväsen, odjur, mystiska världar och goda förutsättningar för konflikt och våld.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Aztekerna har en alldeles för okänd historia tyvärr. Igenkännningsfaktorn för de allra flesta skulle vara nära noll.

Buddha har den där religiösa belastningen eftersom buddismen fortfarande är en levande religion i världen.

Egypten som någon föreslog däruppe däremot, det skulle passa som hand i handsken. Många gudaväsen, odjur, mystiska världar och goda förutsättningar för konflikt och våld.

Nja, om du studerade något alls om koloniseringen av Amerika, så lär du hitta väldigt mycket referenser till infödingarna, från norr till söder. Aztekerna och Maya var väldigt viktiga civilisationer däröver.


signatur

I drank what?

Medlem

Skulle det inte vara lite kul om de kunde släppa lite mindre GOW-spel i AA-klassen mellan de stora releaserna? Jag tänker mig lite kortare och mer actionfyllda spel à la de äldre spelen i serien som kanske inte är "officiella storyspel".

Medlem
Skrivet av Mirage:

Nja, om du studerade något alls om koloniseringen av Amerika, så lär du hitta väldigt mycket referenser till infödingarna, från norr till söder. Aztekerna och Maya var väldigt viktiga civilisationer däröver.

Fast poängen @Slimebeast kommer med kvarstår kan jag tycka. Igenkänningsfaktorn handlar väl ändå om kunnskap som folk snappar upp naturligt i sin vardag utan att behöva studera det, och där skjuter ju gemene man blankt när vi kommer till Aztekerna och Maya. Den Egyptiska mytologin har åtminstone fått någorlunda god representation i både spel och popkultur genom åren.

Medlem

Indiska gudar? Vishnu, Shiva och gänget? Skulle kunna bli trippigt som fan.


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem
Skrivet av Slimebeast:

Aztekerna har en alldeles för okänd historia tyvärr. Igenkännningsfaktorn för de allra flesta skulle vara nära noll.

Buddha har den där religiösa belastningen eftersom buddismen fortfarande är en levande religion i världen.

Egypten som någon föreslog däruppe däremot, det skulle passa som hand i handsken. Många gudaväsen, odjur, mystiska världar och goda förutsättningar för konflikt och våld.

Bra sagt. Nog bäst att undvika levande religioner just nu. Mesigt kan vissa tycka men det är inte värt det potentiella dramat.

Medlem
Skrivet av Jozo:

Skulle det inte vara lite kul om de kunde släppa lite mindre GOW-spel i AA-klassen mellan de stora releaserna? Jag tänker mig lite kortare och mer actionfyllda spel à la de äldre spelen i serien som kanske inte är "officiella storyspel".

Personligen är jag inte intresserad av det. Det var just att det var en suverän blandning av action, vacker story och utforskning av en otroligt detaljerad spelvärld som fick mig helt förtrollad.

Jag har inte lirat de äldre spelen men har kollat upp de på YouTube och de är inget för mig.
Ser verkligen fram emot God of War: Ragnarök. Att få utforska nya vackra spännande världar. Att få se hur relationen mellan far o son har utvecklats eller stagnerat.

Det kommer bli ett kung spel! Tror på en höstrelease 2022.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

För många att citera, så får väl se om någon som skrivit ser detta och känner sig manade att svara.

Vad bestämmer vad som är en "levande" religion, minst en troende?
På vilket sätt är igenkänningsfaktorn högre i nordisk mytologi än t.ex. Aztekerna? Många kanske känner igen ett namn eller två pga vissa filmer från Marvel, men vet dom verkligen att det är nordisk mytologi för det? Hur mycket vet "vanligt" folk utanför norden om nordisk mytologi? Vem snappar upp detta naturligt i sin vardag? Kanske underskattar andra länders läroplan när det kommer till den förhållandevis lilla nordiska mytologin så de kanske vet mer än mig..


signatur

Jag biter mig oftast i tungan, men ibland är ni andra så jävla dumma i huvudet att ni behöver få höra det.

Medlem
Skrivet av Nomman:

Indiska gudar? Vishnu, Shiva och gänget? Skulle kunna bli trippigt som fan.

Jag tänkte också på asien. Det hade varit intressant att få lite mer koll på gudar från Indien, Kina, Japan, Korea osv. eftersom jag inte har så stor koll på det.
Jag har ingen jättekoll på egyptiska gudar heller men asien tilltalar mig mer.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Bättre att sluta på topp än att mjölka

Kanske blir nått i Mongoliet och Khan dynastien. Alternativt native american om de kan balansera det politiskt sett.

Medlem

Äh, kör på Scientology. Det är ju en oerhört spännande, gammal o vacker religion...


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Oh så det blir fler spel i serien efter detta iaf:D

Medlem

Jag vet att vissa tycker det skulle vara kontroversiellt men jag hade gärna sett att nästa mytologi de väljer från är en typ av blandning av kristen/judendom/islam mytologi. Kanske att man upptäcker någon konspiration med hjälp av Oden och kommer i kontakt med den högsta hierarkin av gudar och stöter på änglar och demoner. Tror det skulle vara ballt. De hade inte behövt definiera vad/vem Gud är utan det kan förbli ett mysterium, finns gott om stora figurer att göra en story av. Att stöta på Satan i hans olika former, ärkeänglarna, the four horsemen, djinner och finns hur många kända demoner att välja från som helst. Möta Behemoth och Leviathan, passande monster för Kratos att slakta.

Dantes Inferno har redan bevisat att väldigt bra spel går att göra baserat på Abrahamitisk mytologi och Persona/Megami Tensei har tagit väldigt mycket inspiration från dessa religioner. Nu är de kanske inte lika mainstream men jag tror det hade fått positivt mottagande. Älskade Dantes Inferno spelet.

De är även något som är igenkännbart för nästan alla i hela världen oavsett vart du lever. Alla känner till något från dessa religioner även fast man inte är troende. Som ovanstående nämnt så tror jag inte det är så vanlig iaf i denna delen av världen att folk har koll på maya/aztekerna och vem fan vet mycket om keltisk mytologi om man nu inte är professor inom ämnet :P. Nordisk mytologi har ändå spridit sig rätt så brätt mycket med hjälp av tex Marvels Thor och serien Vikings.

Sen så tvekar jag starkt på att de faktiskt skulle gå den vägen men fan tror det hade varit sjukt badass. Men lär väl bli Egypten suck, inte för att jag tror det skulle vara dåligt men känns så obvious, vill att de gör något mer oväntat. KANSKE österländsk mytologi, det skulle vara att föredra mycket mer. Imo mer intressanta gudar och den mer psykadeliska artstylen spelet förmodligen hade fått skulle nog vara riktigt coolt.

Medlem

Skönt med utvecklare som inser när det är dags att sätta punkt. Respekt!
Måste de köra på med gudar då? Ett sidospår med helt egna idéer hade varit fränt. Med samma budget. De får väl döpa om det till of War isåfall ;).

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

Jag vet att vissa tycker det skulle vara kontroversiellt men jag hade gärna sett att nästa mytologi de väljer från är en typ av blandning av kristen/judendom/islam mytologi. Kanske att man upptäcker någon konspiration med hjälp av Oden och kommer i kontakt med den högsta hierarkin av gudar och stöter på änglar och demoner. Tror det skulle vara ballt. De hade inte behövt definiera vad/vem Gud är utan det kan förbli ett mysterium, finns gott om stora figurer att göra en story av. Att stöta på Satan i hans olika former, ärkeänglarna, the four horsemen, djinner och finns hur många kända demoner att välja från som helst. Möta Behemoth och Leviathan, passande monster för Kratos att slakta.

Dantes Inferno har redan bevisat att väldigt bra spel går att göra baserat på Abrahamitisk mytologi och Persona/Megami Tensei har tagit väldigt mycket inspiration från dessa religioner. Nu är de kanske inte lika mainstream men jag tror det hade fått positivt mottagande. Älskade Dantes Inferno spelet.

De är även något som är igenkännbart för nästan alla i hela världen oavsett vart du lever. Alla känner till något från dessa religioner även fast man inte är troende. Som ovanstående nämnt så tror jag inte det är så vanlig iaf i denna delen av världen att folk har koll på maya/aztekerna och vem fan vet mycket om keltisk mytologi om man nu inte är professor inom ämnet :P. Nordisk mytologi har ändå spridit sig rätt så brätt mycket med hjälp av tex Marvels Thor och serien Vikings.

Sen så tvekar jag starkt på att de faktiskt skulle gå den vägen men fan tror det hade varit sjukt badass. Men lär väl bli Egypten suck, inte för att jag tror det skulle vara dåligt men känns så obvious, vill att de gör något mer oväntat. KANSKE österländsk mytologi, det skulle vara att föredra mycket mer. Imo mer intressanta gudar och den mer psykadeliska artstylen spelet förmodligen hade fått skulle nog vara riktigt coolt.

Ja, Dantes inferno var grymt bra!

Du målar upp en riktigt spännande värld baserad på kristen mytologi. Speciellt det där med Satan i olika former, wow. ☺️ Skulle älska ett sånt God of War.


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av Fiigaro:

De är även något som är igenkännbart för nästan alla i hela världen oavsett vart du lever. Alla känner till något från dessa religioner även fast man inte är troende. Som ovanstående nämnt så tror jag inte det är så vanlig iaf i denna delen av världen att folk har koll på maya/aztekerna och vem fan vet mycket om keltisk mytologi om man nu inte är professor inom ämnet :P. Nordisk mytologi har ändå spridit sig rätt så brätt mycket med hjälp av tex Marvels Thor och serien Vikings.

Måste man ha koll då? Jag tycker att det kan vara intressant att starta spelet helt oförberedd och bli presenterad för gudar och väsen underspelets gång som jag inte har någon kunskap om sen tidigare.
Men jag tycker också det hade varit coolt att slåss mot änglar och demoner eller att ha dom fyra ryttarna som slutbossar i olika delar av världen.
Det finns mycket intressant mytologi i världen.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Kina eller Japan next ? Mängder med gudar iaf

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Måste man ha koll då? Jag tycker att det kan vara intressant att starta spelet helt oförberedd och bli presenterad för gudar och väsen underspelets gång som jag inte har någon kunskap om sen tidigare.
Men jag tycker också det hade varit coolt att slåss mot änglar och demoner eller att ha dom fyra ryttarna som slutbossar i olika delar av världen.
Det finns mycket intressant mytologi i världen.

Där har du absolut en poäng. Kan säkert vara intressant och även lärorikt att vara ovetande när det kommer till ett sånt här spel, även fast de latchar lite vilt med mytologin. Jag personligen tycker om när man har lite koll men det är såklart olika för alla

12
Skriv svar