Diskutera – Spelbranschens uslaste beslut

Robot
Diskutera – Spelbranschens uslaste beslut

Berätta vilka som är dina favorithaverier!

#diskutera


Medlem

Utan tvekan Microsoft i samband med utannonseringen av Xbox One.

Always online, krav på kamera, högt pris samt massa sport.

Total härdsmälta.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Utan tvekan Microsoft i samband med utannonseringen av Xbox One.

Always online, krav på kamera, högt pris samt massa sport.

Total härdsmälta.

https://www.youtube.com/watch?v=KbWgUO-Rqcw

Medlem

Sega Saturns överraskningsrelease i Amerika var ju ett riktigt dåligt beslut. Knappt något spel var färdigt, spelarna hade inte hunnit spara ihop pengar och pricken över i:et så gjorde Sega flera återförsäljare förbannade.

Medlem

Det som jag nästan alltid gnäller om.

Att Bethesda fick köpa Fallout.

Medlem
Skrivet av Freakon:

Utan tvekan Microsoft i samband med utannonseringen av Xbox One.

Always online, krav på kamera, högt pris samt massa sport.

Total härdsmälta.

Har personligen inte kommit tillbaka till xbox efter det där, jag va en riktig Xbox fanboy

Quick time events existens är ett misstag. Även om det som händer på skärmen skulle vara häftigt så finns det inget värde kvar när det dyker upp en hjärndöd "tryck A" prompt på skärmen. Absolut bäst är spel som aldrig någonsin bryter från spelupplevelsen och till och med skippar cutscreens, men även med cutscreens är det långt ner till quick time events.

Direkt när det skräpet dyker upp blir jag bara ledsen och brukar stänga ner spelet för alltid.

Besluten som låg bakom dessa två

Medlem

Att släppa cyberpunk till last gen


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Senast jag irriterade mig på.
Krav på Facebook konto till Oculus Quest.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Att Nintendo lät andra företag göra Zelda- och mariospel.

Medlem

Att lägga ner Scalebound var ett misstag.

Medlem
Skrivet av waeress:

Det som jag nästan alltid gnäller om.

Att Bethesda fick köpa Fallout.

Jag vet inte, jag är kluven. Bethesda har absolut våldfört sig på Fallout och besudlat det så att det är nästa oigenkänneligt. Men utan det hade vi aldrig fått New Vegas (aka det riktiga Fallout 3), och det är ju nästan värt det.


signatur

Some people call me a bad person. Others say I'm an irresponsible asshole. Personally I don't see why I can't be both.

Medlem

Att Ubisoft fick köpa Heroes of Might & Magic

Redaktör

Folket bakom Gizmondo gjorde väl inte många saker rätt.


signatur
Medlem

Rockstars Social Club. Funkar fan inte.

Medlem

Att EA fick monopol på Star Wars spel under så lång tid, och har väldigt lite att visa för det.

Medlem

Rent personligt så är det The last of us 2. Jag har fortfarande inte kommit över hur dom förstörde storyn....

Men om jag inte ska vara känslosam så är det Xbox One. Det var en rätt usel strategi av dom.

Medlem

När Nintendo gick bakom ryggen på sin samarbetspartner Sony och bestämde sig för att samarbeta med Philips kring CD-Rom lär ju ligga i topp.

Annars fumlade ju Sega gång på gång efter Mega Driven.

Min personliga listetta är Oculus/Facebook och deras splittring av pc-plattformen med hårdvaruexklusiva titlar.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Skribent

Alltså, nog för att jag aldrig hade en Dreamcast (för den var svindyr om jag kommer ihåg rätt) men jag gillar fan den konsolen alltså. Lit otympliga kontroller kanske, men ändå.

edit: Mitt eget bidrag:
Att göra CS:GO Free to play. Som tur är så är det inte så något mer, men skadan är redan skedd.

Medlem

"Hiro miyamoto failed at life", borde stå på en T-shirt.


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Typ exakt allt som Commodore gjorde sista tiden och att de schabblade bort alla möjligheter som fanns med Amiga.

Medlem

Att Nintendo fortfarande tillverkar hårdvara. Fattar inte varför de gör det. Helt bizzart.

Medlem

Att Nintendo gjorde Bergsala exlusiva för våra nordiska länder.
Den ökända Bergsala-skatten på allt som heter Nintendo, och som bara gör Bergsala-ägarna ännu mer snor-rika helt utan anledning.

Medlem

I stort sett varje gång en grym utvecklare eller spelserier, gick från att vara PC-fokuserad, till multiplatform-fokuserad.

Medlem

- Att Nintendo fortfarande kör på 10 år gammal hårdvara
- Blizzard, what has become of them
- Amazon flyttade Lost Ark -releasen till våren för att inte störa med New World (tack!)

Några på rak arm jag brände av

Medlem

Kassa portningar till eller från konsol. Standardiserat handkontrolls-GUI och -kontroller.

// edit

Att StarCraft gick från ett spel som man kunde sitta länge med till att vara "fast paced" och allt vad det heter för att anpassa det för snabbare e-sports-matcher.


signatur

Time flies like an arrow, fruit flies like bananas.

We judge ourselves by our intentions and others by their behaviour.

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Ralf:

Rent personligt så är det The last of us 2. Jag har fortfarande inte kommit över hur dom förstörde storyn....

Men om jag inte ska vara känslosam så är det Xbox One. Det var en rätt usel strategi av dom.

Jag skriver under helhjärtat på båda dessa fiaskon. Jag blev dunderbesviken på båda. Älskade både The Last of Us och Xbox 360 och hade därför stora förväntningar på respektive uppföljare. Xbox One blev min primära plattform från 2015 och framåt ändå, och i slutändan köpte jag fyra Xbox One-konsoler, medan The Last of Us II ju förblir vad det var. Jag ångrar att jag lade ut totalt tretusen spänn på specialutgåvorna.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av pazu:

Att Nintendo fortfarande tillverkar hårdvara. Fattar inte varför de gör det. Helt bizzart.

För att folk fortfarande köper det de tillverkar?


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Skrivet av Shadee:

Alltså, nog för att jag aldrig hade en Dreamcast (för den var svindyr om jag kommer ihåg rätt) men jag gillar fan den konsolen alltså. Lit otympliga kontroller kanske, men ändå.

edit: Mitt eget bidrag:
Att göra CS:GO Free to play. Som tur är så är det inte så något mer, men skadan är redan skedd.

Jag hade väntat på DC jättelänge också, men storspelen uteblev ju och prislappen uppemot väggarna. Bara hårdvara inget innehåll. Många felbeslut där bakom och det blev väl Segas död lite.

Skriv svar