Nintendo 64-spel kan komma till Nintendo Switch Online – för en dyrare peng

Robot
Nintendo 64-spel kan komma till Nintendo Switch Online – för en dyrare peng

Påstås vara del av en ny prisklass.

#nintendo-64, #nintendo-switch


Medlem

Kan tänka mig betala mera om de inkluderar obskyra spel som t.ex bara släppts i Japan. Förstår mig inte på denna dyrkan att släppa spel som alla kört redan.

Medlem

Saknar inte alls min Switch. Mycket märkliga designbeslut, främst när det kommer till maskinens ekosystem.

Medlem

Nej. Jag hade förväntat mig så många fler NES/SNES titlar under 4 års tid. Men tycker det är alldeles för få för att jag skulle tro att det skulle bli ännu bättre med GameBoy eller N64.

Medlem

Nintendo och Sony verkar tävla om vem som ska vara sämst den här konsollgenerationen.
Missförstå mig rätt, Nintendo och Sony har alltid varit mina favoriter.
Men känns som Xbox gör allt rätt just nu, och alla andra gör bara mer fel, efter fel, efter fel...

Medlem

Betalar inte alls för något online på switch, minns inte när jag senast spelade switch. Blir väl till att damma av maskinen nu när Metroid Dread kommer dock.

Medlem
Skrivet av ohGr:

Nintendo och Sony verkar tävla om vem som ska vara sämst den här konsollgenerationen.
Missförstå mig rätt, Nintendo och Sony har alltid varit mina favoriter.
Men känns som Xbox gör allt rätt just nu, och alla andra gör bara mer fel, efter fel, efter fel...

Håller verkligen inte med, förutom Nintendo, dom gör i stort sett inget rätt enligt mig.

Microsoft har suverän hårdvara och en lysande tjänst med gamepass men dom saknar fortfarande egna spel, förutom Halo har dom inte ens något halvt intressant som kommer den närmsta tiden.

Sony har suverän hårdvara och dom har spelen. Microsoft har i dagsläget ingenting som kan konkurrera med Horizon, God of War, The last of us, Spider-Man, Kena, osv.

Medlem

Nintendo lyckas alltid hitta nya sätt att få EA och Activision att framstå som generösa.

eld
Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Nej. Jag hade förväntat mig så många fler NES/SNES titlar under 4 års tid. Men tycker det är alldeles för få för att jag skulle tro att det skulle bli ännu bättre med GameBoy eller N64.

Det är ju den förlorade potentialen man blir ledsen över, tänker lite smått på hur fantastiskt det hade varit om ens tidigare köpta emulerade spel hoppade över till switchen, och nu är man så desperat att man hade köpt det igen :')

Medlem

Nä jag kommer nog inte betala extra för den möjligheten. Har ett EverDrive till N64 där jag kan, eh, spela mina spel och ska installera en HDMI-mod för att kunna koppla in direkt till OLED-TV:n utan OSSC.

Medlem

Nintendo är såna giriga, dåliga och sämst i klassen lösningar på retro. Fy fan.

Jag stoppar in en OG Xbox skiva i mina Series X istället och ser det fungera. Microsoft har förstått medan Nintendo säljer samma spel till dig om och om igen.

Medlem

Kom på bara för några dagar sen att jag betalade för nintendo online trots jag inte spelat på maskinen sen höstas oops.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Jag hade ju definitivt föredragit att bara få köpa dessa titlarna som vanligt mot en engångskostnad, men om enda sättet för mig att spela OoT och Majora's Mask på min Switch är via en premiumvariant av Nintendo Switch Online så kommer det att få bli så.

Medlem

Nintendo måste verkligen ha en osund syn på sina kunder. N64 är 25 år gammalt, och att ta extra betalt för något som är 25 år gammalt är höjden av girighet. För Nintendo så är det ingen skillnad i driftkostnader för att erbjuda NES, SNES och N64 roms i deras onlinetjänst. För att jag ska vara villig att öppna upp plånboken lite mer så får de fan ta och erbjuda GC, Wii och Wii U-titlar.

Medlem

Helt ointressant, föredrar att "äga" mina spel istället för hyra. Tack och lov att det fanns en fysisk utgåva av Mario 64.

Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Sony har suverän hårdvara och dom har spelen. Microsoft har i dagsläget ingenting som kan konkurrera med Horizon, God of War, The last of us, Spider-Man, Kena, osv.

Fin personlig åsikt. Jag kan bidra med en personlig åsikt jag med: Bethesda.

Medlem
Skrivet av Caene:

Fin personlig åsikt. Jag kan bidra med en personlig åsikt jag med: Bethesda.

Betatesta more like

Medlem
Skrivet av Caene:

Fin personlig åsikt. Jag kan bidra med en personlig åsikt jag med: Bethesda.

Visst. En studio som dom precis har köpt upp och vars nästa spel inte ska komma förrän i slutet av 2022, förutsatt att det inte blir försenat. Alla deras tidigare spel är multiformat.

Medlem
Skrivet av Caene:

Fin personlig åsikt. Jag kan bidra med en personlig åsikt jag med: Bethesda.

Så du flexar på riktigt med studion som de senaste 4 åren endast har lanserat ytterligare en release av Skyrim, Fallout 76 och Elder Scrolls Blades?

Don't know if troll or serious

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Nintendo måste verkligen ha en osund syn på sina kunder. N64 är 25 år gammalt, och att ta extra betalt för något som är 25 år gammalt är höjden av girighet. För Nintendo så är det ingen skillnad i driftkostnader för att erbjuda NES, SNES och N64 roms i deras onlinetjänst. För att jag ska vara villig att öppna upp plånboken lite mer så får de fan ta och erbjuda GC, Wii och Wii U-titlar.

Dock har dom väl typ redan sålt alla wii u spel på nytt till switch. Så den lär inte komma.
Nu börjar dom väl porta wii spel till switch och tar full pris.

Medlem

Jag kan absolut tänka mig att börja betala för Switch online och dessutom till en liten högre kostnad, men då finns ett stort MEN.
Jag vill ha betydligt mer än bara N64 spel, ge oss spel från alla tidigare konsoler och fler spel till NES och SNES gärna sådant som aldrig kom till Sverige.

Medlem

Köpte en Switch förra året för att ge den en chans har ju ändå ägt en N64 en gång i tiden, lämna tillbaka den efter 6 dagar. Aldrig mer Nintendo produkt igen, sämsta kvalitet jag varit med om och priserna på spelen var ju helt galna.

Medlem

Alltså att Nintendo kör sina gamla NES/SNES osv år in och år ut, samt att folk betalar dyra pengar för dessa.
Spelen är ju 25-35 år gamla! Visst, en guldgruva på retro, men samtidigt, sluta snåla och lägg ut alla för 50 kr, så man sen dessutom äger dom. Inte att man blir tvungen att köpa om dom till varenda konsol eller ha månadskonstnad för att behålla dom.

Sen N64, extrakostnad, jo tjena..

Nä, tack vet jag Xboxen.

Medlem

Nintendo gör som vanligt allt för plundra sina fans om och om igen. De borde skänka bort dessa gamla titlar gratis eller för en extremt liten peng.

Det jag önskar mes tär att de återlanserar Game & watch igen, med de riktiga titlarna, inte nån Nes version av Mario!!

Inaktiv

Its all about the money.
Kunde Nintendo skulle dom ta TM på strömmen man fick spela Switchen med också.

eld
Medlem
Skrivet av TheVoomyOne:

Visst. En studio som dom precis har köpt upp och vars nästa spel inte ska komma förrän i slutet av 2022, förutsatt att det inte blir försenat. Alla deras tidigare spel är multiformat.

Här är min tråkiga fakta som inte tillför mycket:

3 av 5 elderscrolls spel i huvudserien har varit exklusiva till microsofts plattformar!

Medlem

Alltid kul hur något troll lyckas deraila en tråd till Vs spam.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Dock har dom väl typ redan sålt alla wii u spel på nytt till switch. Så den lär inte komma.
Nu börjar dom väl porta wii spel till switch och tar full pris.

Mmmm, jag gjorde va jag absolut inte ville. Jag hade redan köpt det trasiga Mario Kart 8 till Wii U, och gick och köpte det igen till Switchen bara för att de hade fixat det.

När jag då läser formuleringen: "del av en ny prisklass" så får jag bara klåda i ögonen.

Medlem
Skrivet av Ender:

Mmmm, jag gjorde va jag absolut inte ville. Jag hade redan köpt det trasiga Mario Kart 8 till Wii U, och gick och köpte det igen till Switchen bara för att de hade fixat det.

När jag då läser formuleringen: "del av en ny prisklass" så får jag bara klåda i ögonen.

Vad var trasigt i Wii u versionen? Inget jag reagerade på när jag hade det. Att det är ett skit spel där bottarna fuskar är ju inget nytt för del 8 i serien och det gör de även i switch versionen.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Vad var trasigt i Wii u versionen? Inget jag reagerade på när jag hade det. Att det är ett skit spel där bottarna fuskar är ju inget nytt för del 8 i serien och det gör de även i switch versionen.

Banorna var bra, då som nu, men det klassiska Battle mode, som iaf för mig var den största anledningen till att köpa spelet, var ju totalt värdelösa. Istället för att ha riktiga battle mode-kartor så använde de spelets banor. Det var SÅ kul att åka runt och leta efter motståndaren...verkligen "action".

12
Skriv svar