Nu loopar vi oss igenom spelhelgen!

Robot
Nu loopar vi oss igenom spelhelgen!

Måndag hela veckan? Nej, nej. Däremot spelhelg hela helgen.

#fz, #spelhelg


Medlem

Är inte hemma i helgen så det blir att köra Nintendo switch.
Hades
Super Mario 3d Allstars
Zelda skyward sword


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Deathloop! Börjat spela lite nu i veckan och gillar verkligen det jag spelat såhär långt, ser fram emot att få lite mer tid med det nu i helgen

Medlem

Valheim för full rulle. Vi kör på en ny seed och nya gubbar. Nu är vi fem pers som är inne och kör.

Kvällens projekt är att få ihop en flotte så vi kan komma över havet till första bossen.

Edit:
Full flotte nu!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

Blir lite gammalt just nu.
BF4 och FH4(med ratt och pedaler).
Inväntar Diablo II: Resurrected och BF2042..

Medlem
Skrivet av Inso89:

Deathloop! Börjat spela lite nu i veckan och gillar verkligen det jag spelat såhär långt, ser fram emot att få lite mer tid med det nu i helgen

Jag köttar också på med deathloop. Jag har spelat ganska mkt sista dagarna och börjar få en liten glimt av spelet nu. Goa vapen och roliga karaktärer. 😀

FM-guru
F.d. Sisyr

Pathfinder 2 varvat med en ny genomspelning av Disco Elysium.

Medlem

Ska fortsätta på Zelda windwaker


signatur

Nes samlare deluxe 712/712
Har alla nes spel som kommit ut i europa och usa

Medlem

Ska fortsätta med backloggen och har nu tagit tag i Yakuza 0. Ska bli kul att för första gången spela Yakuza.


signatur

PS2, PS3, PS4, PSP, New 3DS XL, NDS Lite, Wii, N64, Sega Mega Drive, GBC
PC: GTX 1060, MSI Z170A Krait Gaming 3X, 16GB DDR4 @ 1066.7 MHz

Medlem

Här är det Valheim! Kommer förmodligen också fortsätta med Vanguard betan, samt Cold War.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

fue
Medlem
Ambassadör
Xbox

Äntligen bitit tag i nästa steg på Assassin's Creed-resan och dragit igång Origins! Mycket trevligt så här långt.


signatur

Jump in.

Medlem

Näst på tur från loggen är Murdered: Soul Suspect och Child of Light därefter.

Medlem
The Last of Us™ Part 2

Håller på med The Last of Us 2. Min 2a genomspelning, denna gången till PlayStation 5 då man får silkeslena 60 fps patchen vilket gör resan super smooth.

Alltså, detta spel är sååå fruktansvärt jävla bra alltså. Har tappat hakan flera gånger under spelets gång. Grafiken är knivskarp och otroligt detaljerad, perfekt avvägd gameplay som pendlar mellan utforskning, djup karaktärsdriven handling och grymma eldstrider med sjukt coola o blodiga scener där detaljrika skotthål i huvudet visas upp. Älskar dessa grafiska bilder. Det får mig att leva mig in i världen. Otroligt spännande story som är lika lång som 3 vanliga singel player spel. Massor av suverän content.

Förstår verkligen inte alls hur folk inte kunde uppskatta detta magiska mästerverk. Ett av mina absoluta favorit spel någonsin. Vilket hantverk by Naughty Dog™ 🎮.

Det är så pass välgjort och roligt att lira att jag ser förbi små hintar av PK saker som spelet innehåller här o där.
_______________________________________________________________________________
Vilka "PK" grejer störde ni er andra här från FZ™ på, från The Last of Us 2..? |
______________________________________________________________________________|

*** Angående årets bästa spel så lirar jag bara trippel-A och AA-spel. Just nu kan jag komma på att Ratchet & Clank: Rift Apart till PlayStation 5 var riktigt bra. Utsökt grafik, kul gameplay, roliga charmiga karaktärer.
Sedan var Resident Evil 8: Village riktigt bra även om jag saknade mera skräck. Lirade det till Steam. Har även spelat Sniper Ghost Warrior: Contracts 2 till Steam som var ett spännande stealth-FPS.

Skrivet av Mortaigne:

Äntligen bitit tag i nästa steg på Assassin's Creed-resan och dragit igång Origins! Mycket trevligt så här långt.

Tycker det har den bästa setting av alla AC spelen. Egypten var otroligt mäktigt och vackert att få utforska.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Skribent

I helgen ska det dödsloopas. Och jag hoppas inte att årets bästa spel redan har släppts, även om Psychonauts 2 var jäkligt trevligt. Jag håller tummarna för att jag blir helt golvad av Kena: Bridge of Spirits och att det är lika roligt att spela som det är snyggt.

Medlem

Jag ska ÄNTLIGEN spela Half-Life Alyx! Som jag har längtat.

Köpte nyligen en Quest 2 efter mycket och långt velande mellan Quest 2/Index och igår (efter en förmodad snefylla) började Steam kalla Alyx billig, 40%, så då passade jag på.

Medlem
Skrivet av Jonny Myrén:

I helgen ska det dödsloopas. Och jag hoppas inte att årets bästa spel redan har släppts, även om Psychonauts 2 var jäkligt trevligt. Jag håller tummarna för att jag blir helt golvad av Kena: Bridge of Spirits och att det är lika roligt att spela som det är snyggt.

Har inte hunnit med Psychonauts än så för min del är Ratchet & clank bäst hittills. Har försökt hålla nere hypen men Kena ser riktigt intressant ut. Och sen så klart Metroid dreed.

Medlem
Skrivet av Sarkofag:

Jag ska ÄNTLIGEN spela Half-Life Alyx! Som jag har längtat.

Köpte nyligen en Quest 2 efter mycket och långt velande mellan Quest 2/Index och igår (efter en förmodad snefylla) började Steam kalla Alyx billig, 40%, så då passade jag på.

Bra köp! En av mina bästa spelupplevelser, hoppas du gillar det. Jag rekommenderar att köra på Hard. Man vill liksom ta god tid på sig och utforska/känna på världen ordentligt. Det var inte överdrivet svårt, men känslan av att varje situation "spelar roll" blir starkare tycker jag.
Glhf!

Medlem

Märkte att Q1 fanns på PS4 för några veckor sen så jag pangar på med det. Blev glatt överraskad dessutom när jag upptäckte att det även innehöll en expansion jag aldrig spelat förut

Medlem

Själv håller jag på att lira Iconoclasts. Riktigt välgjort, men jag är inte säker på att jag gillar det här med att "Spring tillbaka till samma område igen och leta igen nu när du fått en ny ability". Känns som att man behöver hålla så mycket i huvudet, vilka lösa trådar man har lämnat bakom sig. Vi får se hur det utvecklar sig...

Medlem
Skrivet av Blackrabbit2:

Ska fortsätta med backloggen och har nu tagit tag i Yakuza 0. Ska bli kul att för första gången spela Yakuza.

Coolt, tänker sätta igång med det nästa vecka

Skribent

Håller just nu på att installera nysläppta Eastward på Switchen. Har höga förväntningar! Kommer varva det med Immortals Fenyx Rising på PS5 och kanske lite Splitgate på datorn.

Splitgate är för övrigt en oväntat trevlig gratisshooter tycker jag. Finns på Steam!


signatur

Pianocovers av spelmusik – Forumtråd på FZ |Youtube

Medlem

Monster Hunter: Rise. Ta mig an lite HR-hunts. Sedan kanske en eller två rundor Void Bastards hinns med också.

Medlem

Jag kan varmt rekommendera alla med Gamepass att köra igenom The artful escape. Oerhört kreativt och snyggt, speciellt om du kör det på en TV/skärm med HDR.

Jag blev precis klar med The Ascent som för mig är ett av årets bästa spel. När man väl uppgraderade lite vapen etc så blev det stört kul och helt omöjligt att lägga ifrån sig.

Nu igång med Psychonauts 2 som efter kort spelande redan känns som en kandidat till årets bästa. Tveklöst.

I övrigt... Flight simulator. Fortfarande svinbra.

Medlem

Införskaffade mig en Xbox Series S som det ordnades game pass på.

Riktigt prisvärd konsol och tjänst likaså.

Jag spelar Forza Horizon 4 igen i väntan på 5:an och sambon varvar Zoo Tycoon med Planetcoaster.


signatur

🖥️ Sony Bravia KDL49-WD753| 🎮 PS4 Slim 1TB CUH-2216b| 🔊 Sony HT-CT180 Soundbar

Medlem

Blev besviken på Tales of Arise, förväntade mig mer, hade inte spelat några Tales spel innan, trodde det skulle vara mer open world än det var bland annat. Så jag tror att Diablo 2 Resurrected blir mitt GOTY, jag har mestadels av mina speltimmar i ARPGs och MMOs, och D2R gjorde ett otroligt bra intryck vid öppna betan, jag kommer nog spendera ett par tusen timmar i det, gissar jag på. Annars hade det varit Lost Ark för min del, men blev som sagt delayat till nästa år.

Hoppas stort på BF2042, men har inte gillat ett enda BF sedan 3:an så har inga större förväntningar. Så denna helg är det bara väntan på D2R med ett litet inslag av FFXIV som jag ska ge en 10:e chans för att polaren ville spela, då kanske det blir kul, alltid spelat det själv innan.

Medlem
Skrivet av Inso89:

Deathloop! Börjat spela lite nu i veckan och gillar verkligen det jag spelat såhär långt, ser fram emot att få lite mer tid med det nu i helgen

Rejält sugen på att dödsloopa men har en fråga: blir det inte mycket upprepningar? "Gör om samma sak men gör rätt den här gången", ungefär.
Verkar hursomhelst riktigt ösigt och kommer ha svårt för att inte köpa det. Gått på ett par nitar vad gäller spelköp på sistonde och blivit försiktigare.

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Håller på med The Last of Us 2. Min 2a genomspelning, denna gången till PlayStation 5 då man får silkeslena 60 fps patchen vilket gör resan super smooth.

Alltså, detta spel är sååå fruktansvärt jävla bra alltså. Har tappat hakan flera gånger under spelets gång. Grafiken är knivskarp och otroligt detaljerad, perfekt avvägd gameplay som pendlar mellan utforskning, djup karaktärsdriven handling och grymma eldstrider med sjukt coola o blodiga scener där detaljrika skotthål i huvudet visas upp. Älskar dessa grafiska bilder. Det får mig att leva mig in i världen. Otroligt spännande story som är lika lång som 3 vanliga singel player spel. Massor av suverän content.

Förstår verkligen inte alls hur folk inte kunde uppskatta detta magiska mästerverk. Ett av mina absoluta favorit spel någonsin. Vilket hantvärk by Naughty Dog™ 🎮.

Det är så pass välgjort och roligt att lira att jag ser förbi små hintar av PK saker som spelet innehåller här o där.
_____________________________
Vilka "PK" grejer störde ni er andra här från FZ™ på från The Last of Us 2..?
_____________________________

Har själv inte spelat TLoU2 men såg en full gameplay på Youtube (detta pga av att jag inte hade en konsol just då) Men det jag såg, herre jeavlar! Vilken resa! Älskade verkligen det jag såg, och jag begriper inte människor som inte uppskattade spelet. Tyckte att vändningar och story var fenomenal. En sådan emotionell resa har jag aldrig varit med om tidigare. Tyckte att slutet (innan det absolut sista) var så bra! Känslorna bara virrade runt och sättet som en person och ens tycke för den personen kan skifta så, är helt fenomenalt! (De som spelat vet vad jag pratar om) Jag ville själv inte göra det som spelet uppmanar en att göra....

Själv ska jag spela Shadowgun Legends på mobilen och nöta efter loot!

Medlem
Skrivet av Sarkofag:

Jag ska ÄNTLIGEN spela Half-Life Alyx! Som jag har längtat.

Köpte nyligen en Quest 2 efter mycket och långt velande mellan Quest 2/Index och igår (efter en förmodad snefylla) började Steam kalla Alyx billig, 40%, så då passade jag på.

Humble Bundle har en VR bundle just nu, i fall du vill utöka din spelkatalog med lite VR-spel
https://www.humblebundle.com/games/fall-vr-emporium-bundle

Medlem

Deathloop! Men fan va tradiga invasions blir när motståndaren har urdåligt internet.

12
Skriv svar