Medlem
Stalker 2

Stalker 2 släpps som bekant 22 april 2022, och fick en gameplay video under E3 i år: https://www.youtube.com/watch?v=CpKOp_kma70

Men vilken motor dom kör i, var inte känt under E3. 11 Augusti gick GSC ut med att det är Unreal Engine 5. Vilket kan båda för väldigt snygga miljöer https://store.steampowered.com/news/app/1643320/view/29864360...


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Inaktiv

Hoppas verkligen detta blir bra. STALKER är en av mina favoritspelserier och STALKER 2 har stora skor att fylla. Måste dock säga att gameplaytrailern var riktigt pajasaktig. Spelet ser väldigt snyggt ut men så jävulskt apart från tidigare STALKER att spelaren bara går fram och börjar skjuta som om det vore Call of Duty utan att ens bry sig om att söka skydd.

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Hoppas verkligen detta blir bra. STALKER är en av mina favoritspelserier och STALKER 2 har stora skor att fylla. Måste dock säga att gameplaytrailern var riktigt pajasaktig. Spelet ser väldigt snyggt ut men så jävulskt apart från tidigare STALKER att spelaren bara går fram och börjar skjuta som om det vore Call of Duty utan att ens bry sig om att söka skydd.

Jag håller med. Jag hoppas dock, då detta var första gameplayet de släppt. Att de bara ville visa alla aspekter av spelet. Och inte nödvändigtvis, att det är Stalker 2 CoD det kommer bli. Vi Stalker fans hoppas väl det alla fall!


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Inaktiv
Skrivet av kallandes:

Jag håller med. Jag hoppas dock, då detta var första gameplayet de släppt. Att de bara ville visa alla aspekter av spelet. Och inte nödvändigtvis, att det är Stalker 2 CoD det kommer bli. Vi Stalker fans hoppas väl det alla fall!

Jag tror också att det ville göra en lite mer fartfylld hypande trailer men i mitt tycke låg det inte helt i linje med hur man brukar spela STALKER. Är dock inte så orolig för att gunplay ska vara förstört

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Jag tror också att det ville göra en lite mer fartfylld hypande trailer men i mitt tycke låg det inte helt i linje med hur man brukar spela STALKER. Är dock inte så orolig för att gunplay ska vara förstört

Vi håller tummarna för ett nytt Stalker, som levererar Stalker gameplay, men är så snyggt som bara UE-5 kan leverera


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Även om deras egen motor, från tidigare spel hade sin charm. Tror jag det var ett väldigt bra beslut, att gå över till en ny.

Oavsett om det varit cryengine, Unity, UE-4, eller UE-5! Men UE-5 tror jag är vägen att gå 😀


signatur

Ingen konsoll, men lurar på en PS5, eller nya Xbox.

Medlem

Körde igenom det första igen ganska nyligen, det håller fortfarande och är ett fantastiskt spel.

1
Skriv svar