Neil Druckmann kommer regissera delar av HBO:s The Last of Us

Robot
Neil Druckmann kommer regissera delar av HBO:s The Last of Us
Medlem

Hmmm. En spelutvecklare som regissör, känns lite tveksamt.

Medlem

Kommer inte se på serien. Ogillade starkt hur Druckmann regisserade TLoU2, och man märker att han tar andra spelet i en helt annan riktning jämfört med första spelet, där han regisserade spelet tillsammans med Bruce Straley.

Tror serien skulle lyckas mycket bättre on Neil inte regisserade alls, med tanke på hur många som ogillade TLoU2 gör det mest (eller enbart) pga Neils sätt att skriva berättelser.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Kommer inte se på serien. Ogillade starkt hur Druckmann regisserade TLoU2, och man märker att han tar andra spelet i en helt annan riktning jämfört med första spelet, där han regisserade spelet tillsammans med Bruce Straley.

Tror serien skulle lyckas mycket bättre on Neil inte regisserade alls, med tanke på hur många som ogillade TLoU2 gör det mest (eller enbart) pga Neils sätt att skriva berättelser.

Tänkte säga att det kan väl inte vara så illa?
Inte kört det själv men man hörde ju hur det såldes bra och så. Men kikade bara snabbt på metacritic där den vilar på stabila 5.7 vilket känns jävligt lågt. Flesta reviews verkar tycka gameplay var svinbra men storyn tappade helt bollen.

Var lite taggad till denna filmen då jag gillade en playthrough jag sett på första spelet, men tveksamt nu med en game-dev som regissör med tanke på det ovan.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Tänkte säga att det kan väl inte vara så illa?
Inte kört det själv men man hörde ju hur det såldes bra och så. Men kikade bara snabbt på metacritic där den vilar på stabila 5.7 vilket känns jävligt lågt. Flesta reviews verkar tycka gameplay var svinbra men storyn tappade helt bollen.

Var lite taggad till denna filmen då jag gillade en playthrough jag sett på första spelet, men tveksamt nu med en game-dev som regissör med tanke på det ovan.

Det finns dem som absolut älskar storyn. Men spelarbasen vart relativt splittad, och skapade en "antingen så älskar du det eller så hatar du det"-situation.

Jag och min polare som spelade igenom 2:an (vi båda verkligen gillar storyn i 1:an), hatade hur 2:an var. Båda känner att man vill bara glömma att 2:an skapades, och att 1:an är den enda storyn som finns

Medlem

Nå får vi se om samma personer som tycker Druckmann borde gå över till tv och film och regissera där istället är de som klagar att han gör just det 😄

Jag tycker han gjorde ett bra jobb med TLoU2. Det var inte perfekt (lite för långt), men det är inte många saker som är det, så jag känner mig optimistisk här.

eld
Medlem
Skrivet av jehuty:

Hmmm. En spelutvecklare som regissör, känns lite tveksamt.

*En regissör som regissör

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

Tänkte säga att det kan väl inte vara så illa?
Inte kört det själv men man hörde ju hur det såldes bra och så. Men kikade bara snabbt på metacritic där den vilar på stabila 5.7 vilket känns jävligt lågt. Flesta reviews verkar tycka gameplay var svinbra men storyn tappade helt bollen.

Var lite taggad till denna filmen då jag gillade en playthrough jag sett på första spelet, men tveksamt nu med en game-dev som regissör med tanke på det ovan.

TLOU part 2 är ett av mina topp 10 spel genom tiderna. Har spelat i över 30 år.
Dom flesta som klagar har inte spelat det. Att gå efter metacritic när det är känt att spelat recension bombat är inte så bra.

Spelet har vunnit flest game of the year vinster utav spelar röster, även utav recensenter.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

TLOU part 2 är ett av mina topp 10 spel genom tiderna. Har spelat i över 30 år.
Dom flesta som klagar har inte spelat det. Att gå efter metacritic när det är känt att spelat recension bombat är inte så bra.

"Dom felsta som klagar har inte spelat det."? Hur kan du veta ifall de som klagat har spelat eller inte?

Medlem

Bara han inte skriver avsnitten/serien så.
Han är verkligen ingen hejjare på story telling.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

TLOU part 2 är ett av mina topp 10 spel genom tiderna. Har spelat i över 30 år.
Dom flesta som klagar har inte spelat det. Att gå efter metacritic när det är känt att spelat recension bombat är inte så bra.

Spelet har vunnit flest game of the year vinster utav spelar röster, även utav recensenter.

Självklart kan man inte se någon review-sida som fakta. Men läser man igenom ett gäng reviews som ligger högst upp så är de flesta vettigt skrivna och pratar om vad de tycker är dåligt med storyn, och vad som är bra med gameplay.

Sen finns det ju såklart de som bara 'bombar' men sorterar man på "Most helpful" får man rätt bra skrivna vettiga reviews som majoriteten tycker negativt om storyn. Så tycker det är lite fel att säga att det är irrelevant.
Att spel vinner GOTY awards känns inte som det ger mycket merit, om man kikar på hur mycket sådant skit cyberpunk 2077 vann, som sedan floppade rejält (speciellt då det inte ens var spelbart på ps4/xbox one osv).

Anyways, tycker metacritics most helpful sida kan ge en bra hänvisning till vad folk tycker om spelet i alla fall.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

"Dom felsta som klagar har inte spelat det."? Hur kan du veta ifall de som klagat har spelat eller inte?

Har pratat med massor över nätet och då har det kommit fram i 95% av fallen att dom inte ens spelat det.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av SunShine:

Bara han inte skriver avsnitten/serien så.
Han är verkligen ingen hejjare på story telling.

Det står ju i artikeln.

Skrivet av artikeln:

Att han är djupt involverad visste vi. Han är, tillsammans med Craig Mazin, pennan bakom manuset och exekutiv producent.

eld
Medlem
Skrivet av SunShine:

Bara han inte skriver avsnitten/serien så.
Han är verkligen ingen hejjare på story telling.

"Han verkar inte vara bra på att skriva story till serien de gör efter spelet som han skrev"

alt:

"Han förstörde den fantastiska storyn han skrev genom att vara dålig på story!"

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Har pratat med massor över nätet och då har det kommit fram i 95% av fallen att dom inte ens spelat det.

Har också pratat med massor över nätet, och de jag har pratat med som ogillar storyn (likaså som jag gör) har spelat spelet. Skulle påstå att 100% av de jag har pratat med har lirat det.

Fråga till dig: har jag spelat spelet?

(95% är väldans orealistiskt nummer, då om du har pratat med 100 personer så har bara 5 utav dem spelat spelet, 95 andra ljuger och hatar på något de aldrig har spelat... Sen att säga de flesta som klagar inte har spelat spelet är omöjligt och säga, då du inte har frågat varenda kotte som har klagat om spelet)

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Det finns dem som absolut älskar storyn. Men spelarbasen vart relativt splittad, och skapade en "antingen så älskar du det eller så hatar du det"-situation.

Jag och min polare som spelade igenom 2:an (vi båda verkligen gillar storyn i 1:an), hatade hur 2:an var. Båda känner att man vill bara glömma att 2:an skapades, och att 1:an är den enda storyn som finns

Håller fullständigt med. Storyn tog helt fel riktning, och det finns en del pinsamma missar som knappast känns Naughty Dog-perfektion. Bara att Ellie får PTSD (där i slutet vid farmen) och verkligen lider av sina tidigare upplevelser, men direkt efter så ger hon sig ut på ett ”Uncharted-uppdrag” och förgör ett helt gäng med ett automatvapen. Det blir inte bättre när Neil Druckman nämner i en intervju att dom hade planer på att ha med en jaktscen, som påvisar hur svårt hon har att jaga pga av sin PTSD. Den scenen skulle vara INNAN ”Uncharted-uppdraget”. Hur fan tänker dom med andra ord? 🤣

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Shamanfox:

Det finns dem som absolut älskar storyn. Men spelarbasen vart relativt splittad, och skapade en "antingen så älskar du det eller så hatar du det"-situation.

Jag och min polare som spelade igenom 2:an (vi båda verkligen gillar storyn i 1:an), hatade hur 2:an var. Båda känner att man vill bara glömma att 2:an skapades, och att 1:an är den enda storyn som finns

Jag känner exakt likadant. Tyvärr stänkte uppföljaren även ned det första spelet, som jag faktiskt inte har rört sedan jag spelade ut TLOU2. Nu när man vet hur det gick så... :-/


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Neverwild:

TLOU part 2 är ett av mina topp 10 spel genom tiderna. Har spelat i över 30 år.
Dom flesta som klagar har inte spelat det. Att gå efter metacritic när det är känt att spelat recension bombat är inte så bra.

Spelet har vunnit flest game of the year vinster utav spelar röster, även utav recensenter.

Jag antar att du älskar James Camerons "Titanic". Det vann ju 11 Oscar och måste därför, med din logik, vara en av världens bästa filmer.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

Jag är taggad! TLOU2 är ett av dom bästa spelen som gjorts.

Avstängd

Ett av de sämst skrivna spelen genom spelhistorien (däremot är det fantastiskt atmosfäriskt och snyggt, bra röstskådisar).

Skribent
Skrivet av Shamanfox:

"Dom felsta som klagar har inte spelat det."? Hur kan du veta ifall de som klagat har spelat eller inte?

Jag tror dock att spelet även är av fallet att vara en vattendelare. Du antingen gillar eller hatar det, finns som ingen mellanväg. Sen är det ju så att "hatarna" är de som hörs mest.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag antar att du älskar James Camerons "Titanic". Det vann ju 11 Oscar och måste därför, med din logik, vara en av världens bästa filmer.

Lite dålig jämförelse då Oscars-statyetter inte röstas fram av tittarna, utan av branschfolk. Dock, oavsett om spelet vann uppemot 108 spelaromröstningar för årets spel 2020 (https://www.gameawards.net/2020/09/2020.html), vilket i sig är rekord, innebär det så klart inte att det uppskattas av alla.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror dock att spelet även är av fallet att vara en vattendelare. Du antingen gillar eller hatar det, finns som ingen mellanväg. Sen är det ju så att "hatarna" är de som hörs mest.

*host*

Skribent
Skrivet av Sisyr:

Finns alltid ett undantag som bekräftar regeln


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Ruffles:

Jag antar att du älskar James Camerons "Titanic". Det vann ju 11 Oscar och måste därför, med din logik, vara en av världens bästa filmer.

Varför skulle jag gilla den?
Har sett den en gång och den va inget speciell.
Samma sak med Sagan om ringen filmerna, dom är bara okej.
Böckerna däremot har jag läst 10ggr.

Medlem
Skrivet av Sisyr:

Det står ju i artikeln.

Jag håller tummarna Craig Mazin gör mesta av berättelse jobbet.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Håller fullständigt med. Storyn tog helt fel riktning, och det finns en del pinsamma missar som knappast känns Naughty Dog-perfektion. Bara att Ellie får PDSD (där i slutet vid farmen) och verkligen lider av sina tidigare upplevelser, men direkt efter så ger hon sig ut på ett ”Uncharted-uppdrag” och förgör ett helt gäng med ett automatvapen. Det blir inte bättre när Neil Druckman nämner i en intervju att dom hade planer på att ha med en jaktscen, som påvisar hur svårt hon har att jaga pga av sin PDSD. Den scenen skulle vara INNAN ”Uncharted-uppdraget”. Hur fan tänker dom med andra ord? 🤣

Så i det här fallet står PDSD för post-dramatic stress disorder efter ett kasst manus. *ba dum tsh* 😋

Medlem

Har så lågt inställda förväntningar för det här, första spelet ett mästerverk, andra spelet borde aldrig gjorts, fantastiskt rent tekniskt men det stannar där. Hoppas det här kan överraska, hade varit taggad om det var efter första spelet, nu får han kämpa tillbaka förtroendet, men har mina misstankar att det blivit lite för mycket Druckmann senaste åren. Framställs som ett geni men det har nog snarare stigit honom åt huvudet.

Medlem
Skrivet av Johan Lorentzon:

Jag tror dock att spelet även är av fallet att vara en vattendelare. Du antingen gillar eller hatar det, finns som ingen mellanväg. Sen är det ju så att "hatarna" är de som hörs mest.

Problemet är väl att det nästan alltid är så numera? Finns ingen gråzon längre, hat eller kärlek, tumme upp eller tumme ned, 10 eller 0 på imdb/metacritic el dyl. Tror nog de allra flesta som hatar spelet tycker det är ett habilt spel ändå, bara att det var en stor besvikelse och förväntningarna var skyhöga.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Ett av de sämst skrivna spelen genom spelhistorien (däremot är det fantastiskt atmosfäriskt och snyggt, bra röstskådisar).

Det är en så sjukt konstig inställning att ha. Det är verkligen inte ett av dem sämst skrivna spelen i spelhistorien och att påstå det vittnar om extremt bristande kunskap. Överdrifter på det sättet gör det svårt att ta till sig ditt argument.

Jag tror att många gamers inte riktigt förstår storyn och har svårt för att att det inte slutar som de vill. Om syftet var att visa the cycle of revenge har man ju klarat det helt fantastiskt. Jag är sjukt imponerad av tvåan och håller det på samma nivå, om inte högre, än ettan.

Tror tyvärr att folk har mycket problem med hbtq också. Vem fan bryr sig om någon är gay/transexuell? Många gamers tydligen.

123
Skriv svar