Neil Druckmann kommer regissera delar av HBO:s The Last of Us

eld
Medlem
Skrivet av SunShine:

Jag håller tummarna Craig Mazin gör mesta av berättelse jobbet.

Nej, storyn är ju baserad på the last of us, så det gör serien till mestadels neil druckmann's berättelse, oavsett hur mycket han är inblandad i serien.

Sen om han regisserar ett avsnitt eller två påverkar ju inget, vad tycker du om hans regisseringsarbete om du bortset från storyn i tvåan?

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av matt76:

Lite dålig jämförelse då Oscars-statyetter inte röstas fram av tittarna, utan av branschfolk. Dock, oavsett om spelet vann uppemot 108 spelaromröstningar för årets spel 2020 (https://www.gameawards.net/2020/09/2020.html), vilket i sig är rekord, innebär det så klart inte att det uppskattas av alla.

"Titanic" var historiens mest framgångsrika film inkomstmässigt när det begav sig, den gick på bio i över ett år, förmodligen flera år. Så där har du tittarnas "omröstning".


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

It's not a lake, it's an ocean
Skrivet av Neverwild:

Varför skulle jag gilla den?
Har sett den en gång och den va inget speciell.
Samma sak med Sagan om ringen filmerna, dom är bara okej.
Böckerna däremot har jag läst 10ggr.

Du skrev "Spelet har vunnit flest game of the year vinster utav spelar röster, även utav recensenter." Så om priser är något att gå efter skulle "Titanic" alltså vara en av filmhistoriens allra bästa filmer.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Avstängd

Många här i kommentarerna hatar Part 2 av förståeliga skäl. Men låt mig förklara i detalj.

Last of us part 2 handlade aldrig om hämnd, utan förlåtelse. Ellie kunde inte förlåta Joel när han tog henne ur sjukhuset, för hade hon dött där, då hade hennes liv haft mening. Och när Abby dödar Joel, så måste Ellie lära sig att leva utan honom och med tanken att hon aldrig fick chansen att förlåta honom.

Ellies del i spelet är när hon begår brutala och hemska dåd för att ta ut sin hämnd. T.o.m när hon har ett lyckligt liv med Dina så kan hon fortfarande inte släppa taget om Abby, och riskerar just det för att ge sig efter Abby.

Och när Ellie väl har stunden att döda Abby, så inser hon att hon är inte bättre än Joel eller Abby. Hon har blivit skurken i detta drama. Abby och Lev reflekterar Joel och Ellie på så många sätt.

Ellie släpper Abby, förlåter henne, bryter den så kallade "circle of violence" och hämnden för Joel.

Det är inte förrän Ellie återvänder hem som hon inser att hon har förlorat allt för att utkräva sin hämnd: Dina, Jesse, två fingrar (kan inte längre spela Future days på Joels gitarr) "If i were to lose you, i'd sure lose myself". Hon är återigen helt ensam.

"Im afraid of being alone again". "Everyone i cared about has either died or left me"

Ellie känner fortfarande i slutet att hennes liv inte har en mening, men kommer då ihåg vad Joel sa: You always find a reason to keep going. Och Ellies skäl att fortsätta är Dina.

Hon lämnar Joels gitarr efter sig på gården som en symbol för att ha förlåtit honom och att ha släppt taget om sin hämnd och ge sig ut för att hitta Dina igen. För om Ellie kan förlåta Joel så kanske Dina kan förlåta henne också.

"When you're lost in the darkness, look for the light"

Som en viss cowboy sa:

"Revenge is a fool's game"

Medlem
Skrivet av eld:

Nej, storyn är ju baserad på the last of us, så det gör serien till mestadels neil druckmann's berättelse, oavsett hur mycket han är inblandad i serien.

Sen om han regisserar ett avsnitt eller två påverkar ju inget, vad tycker du om hans regisseringsarbete om du bortset från storyn i tvåan?

Han är duktig på att få folk att göra sitt yttersta så att vara regissör verkar han vara duktig på men jag tycker inte han visade upp någon förträfflighet i story berättande med last of us 2. Det var ett väldigt märkligt spel rent storymässigit i hur han valt att berätta det.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Avstängd
Skrivet av Andyrew:

Det är en så sjukt konstig inställning att ha. Det är verkligen inte ett av dem sämst skrivna spelen i spelhistorien och att påstå det vittnar om extremt bristande kunskap. Överdrifter på det sättet gör det svårt att ta till sig ditt argument.

Jag tror att många gamers inte riktigt förstår storyn och har svårt för att att det inte slutar som de vill. Om syftet var att visa the cycle of revenge har man ju klarat det helt fantastiskt. Jag är sjukt imponerad av tvåan och håller det på samma nivå, om inte högre, än ettan.

Tror tyvärr att folk har mycket problem med hbtq också. Vem fan bryr sig om någon är gay/transexuell? Många gamers tydligen.

Spelet är skräddarsytt för "woke" journalister så det ska få 10/10, det är så uppenbart. Handlingen är som sämsta såpoperan på TV. Tonårsångest, avundsjuka blandat med Game of Thrones eller Walking Dead-liknande "shockvalue".

Antar du missade DLC'n (väldigt bra) till första.. Ellie är lesbisk/bi/whatever där, jag tyckte det var en fantastiskt bra DLC och tvivlar på att någon har något som helst problem med det, snarare har det blivit ett löjligt argument "aha, du gillar inte TLOU2, antar du är emot HBTQ..." Trams. Spelets handling om man ser det till sin helhet är totalt löjeväckande. Jag kan respektera vissa delar av det, att han törs göra saker som få spel gör te.x, men i sin helhet nä.

Sen hur Druckmann / Sony betedde sig mot många youtubers som kritiserade spelet, att falskflagga dom för att förstöra deras kanal är oförlåtligt. Jag är glad att de jag följer lyckades bestrida det och tillslut vinna, någon fick säkert sin kanal och inkomst borttagen för alltid. Jag tycket det är småaktigt och rent ut sagt kriminellt beteende. Druckmann postar en viss inslagen skalle på fars dag.. så förutsägbart, precis som alla i vänstern ska man sprida hat mot fäder/män. Jag tycket det är patetiskt och lågt. Varför inte lära sig av historien att hat mot te.x raser eller kön inte leder till något bra?

eld
Medlem
Skrivet av SunShine:

Han är duktig på att få folk att göra sitt yttersta så att vara regissör verkar han vara duktig på men jag tycker inte han visade upp någon förträfflighet i story berättande med last of us 2. Det var ett väldigt märkligt spel rent storymässigit i hur han valt att berätta det.

Men just så jag menar, ingen behöver ju oroa sig så mycket över det, om något så är han ju bra på att regissera!

Storyvalet är ju just ett storyval, och de flesta verkar ju ändå älska storyn i första spelet, vilket serien är baserad på, vilket flera personer nu också är involverad i.

eld
Medlem
Skrivet av Harmond:

Spelet är skräddarsytt för "woke" journalister så det ska få 10/10, det är så uppenbart. Handlingen är som sämsta såpoperan på TV. Tonårsångest, avundsjuka blandat med Game of Thrones eller Walking Dead-liknande "shockvalue".

Antar du missade DLC'n (väldigt bra) till första.. Ellie är lesbisk/bi/whatever där, jag tyckte det var en fantastiskt bra DLC och tvivlar på att någon har något som helst problem med det, snarare har det blivit ett löjligt argument "aha, du gillar inte TLOU2, antar du är emot HBTQ..." Trams. Spelets handling om man ser det till sin helhet är totalt löjeväckande. Jag kan respektera vissa delar av det, att han törs göra saker som få spel gör te.x, men i sin helhet nä.

Det tråkiga var väl att många som ogillar spelet gör det inte enbart för story-valen som gjordes, men på grund av det där andra och nu har dessa två grupper blandats ihop.

Det är absolut helt okej att kritisera storyvalen som tvåan gjorde, och det är helt okej att ogilla det och tycka att det gjorde det till ett sämre spel! Den där andra gruppens åsikter kan vi helt enkelt bara slänga bort, de är inte värt att diskuteras.

Medlem
Skrivet av eld:

Men just så jag menar, ingen behöver ju oroa sig så mycket över det, om något så är han ju bra på att regissera!

Storyvalet är ju just ett storyval, och de flesta verkar ju ändå älska storyn i första spelet, vilket serien är baserad på, vilket flera personer nu också är involverad i.

Jopp vet att många gillar det. Jag hade faktiskt önskat de skippat hela Ellie delen så man inte redan visste allt som kommer hända innan man börjar spela del 2 av spelet så att säga.
Man bara kasstas rakt in i världen, vi vet typ inget om Abbey o vad som kommer ske men längs med vägen börjar vi få lite hints här o där och till slut kommer scenen som fick vissa att bajsa på sig av bitterhet hehe.
Hade varit helt otroligt starkt, från story perspektiv, att få uppleva det utan att redan veta vad som kommer att hända då allt avslöjats under tiden man spelat som Ellie.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Man får givetvis tycka hur illa man vill om TLoU2. Jag har full respekt för dem som inte uppskattade den riktning som uppföljaren tog. Det som provocerar mig dock, är de som ihärdigt skriker att "99% AV SPELARNA HATAR STORYN". Det finns liksom inga belägg för det.

En försvinnande liten del av konsumenterna sitter på Metacritic. Just nu har spelet 155 446 användarbetyg på Metacritic. Det är en extremt liten andel av den totala summan sålda spel. Värt att notera är också att TLoU2 har cirka 10 gånger så mycket användarbetyg jämfört med övriga AAA-spel. Det skvallrar väl lite om den downvote-kampanj som följde läckan inför spelsläpp. Sen har såklart den uppenbara review bombingen skapat en motreaktion vilket ytterligare har spätt på mängden användarbetyg som i slutändan mest består av tior eller nollor.

Låt säga att spelet har sålt 10 miljoner exemplar. Om jag är generös och faktiskt räknar med alla användarbetyg från Metacritic så återstår 9 844 554 spelare. Vad dessa tycker om spelet kan vi givetvis bara spekulera i. Med tanke på de otaliga GOTY-priser som spelet vunnit i läsaromröstningar i olika medier sen dess så kan vi nog med största sannolikhet fastslå att majoriteten spelare faktiskt uppskattar spelet, inte tvärtom.

Medlem

Kul! The Last of Us Part II var helt klart ett av de bästa spelen jag spelat. Ska bli kul och se hur det översätts till detta medium.

Medlem
Skrivet av Andyrew:

Det är en så sjukt konstig inställning att ha. Det är verkligen inte ett av dem sämst skrivna spelen i spelhistorien och att påstå det vittnar om extremt bristande kunskap. Överdrifter på det sättet gör det svårt att ta till sig ditt argument.

Jag tror att många gamers inte riktigt förstår storyn och har svårt för att att det inte slutar som de vill. Om syftet var att visa the cycle of revenge har man ju klarat det helt fantastiskt. Jag är sjukt imponerad av tvåan och håller det på samma nivå, om inte högre, än ettan.

Tror tyvärr att folk har mycket problem med hbtq också. Vem fan bryr sig om någon är gay/transexuell? Många gamers tydligen.

Jag är helt med dig. Jag älskade båda spelen men är storyn i det första spelet i ärlighetens namn så värst bra egentligen? Gameplayet och röstskådisarna gör ju verkligen sitt och man blir indragen som attan när man spelar men berättelsen i sin grund? Det vetikattsingen.

Med det sagt ser jag verkligen fram emot serien.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Spelet är skräddarsytt för "woke" journalister så det ska få 10/10, det är så uppenbart. Handlingen är som sämsta såpoperan på TV. Tonårsångest, avundsjuka blandat med Game of Thrones eller Walking Dead-liknande "shockvalue".

Antar du missade DLC'n (väldigt bra) till första.. Ellie är lesbisk/bi/whatever där, jag tyckte det var en fantastiskt bra DLC och tvivlar på att någon har något som helst problem med det, snarare har det blivit ett löjligt argument "aha, du gillar inte TLOU2, antar du är emot HBTQ..." Trams. Spelets handling om man ser det till sin helhet är totalt löjeväckande. Jag kan respektera vissa delar av det, att han törs göra saker som få spel gör te.x, men i sin helhet nä.

Sen hur Druckmann / Sony betedde sig mot många youtubers som kritiserade spelet, att falskflagga dom för att förstöra deras kanal är oförlåtligt. Jag är glad att de jag följer lyckades bestrida det och tillslut vinna, någon fick säkert sin kanal och inkomst borttagen för alltid. Jag tycket det är småaktigt och rent ut sagt kriminellt beteende. Druckmann postar en viss inslagen skalle på fars dag.. så förutsägbart, precis som alla i vänstern ska man sprida hat mot fäder/män. Jag tycket det är patetiskt och lågt. Varför inte lära sig av historien att hat mot te.x raser eller kön inte leder till något bra?

På vilket sätt är spelet woke?
För att dom visar lesbiskt i typ 5 minuter eller pratar om transsexuell person i 10 sekunder i ett 25+ timmars spel?

Nu spred ju massa youtubers läckor och spoilade story för massa människor.
Vissa läckor som inte ens va korrekta.

Antar att du tycker det är okej att spoila story samt sprida lögner så länge du gillar dom.

Ja det är nog kriminellt att sprida läckor och fara med osanningar om ett spel som inte skulle släppas på månader.

Pågrund av många youtubers så hatar många spelet utan att ens ha spelat det. Tråkigt för dom då dom missar ett av världens bästa spel.

Att folk fortfarande hatar spelet 1 år efter release börjar bli lite löjligt.
Tycker man inte om det så gå vidare och spela något annat.

Har man inte spelat det alls utan bara går vad andra säger så får man antingen spela spelet och sen yttra sig eller bara pallra sig härifrån.

eld
Medlem
Skrivet av gorbatjov:

Jag är helt med dig. Jag älskade båda spelen men är storyn i det första spelet i ärlighetens namn så värst bra egentligen? Gameplayet och röstskådisarna gör ju verkligen sitt och man blir indragen som attan när man spelar men berättelsen i sin grund? Det vetikattsingen.

Med det sagt ser jag verkligen fram emot serien.

Jag tror när folk pratar om storyn så menar de helheten, inte att storyn som i sin grund är "nu ska de från a till b" är fantastisk, karaktärernas utveckling är ju en jättestor del av storyn, känslan genom spelet är en del av storyn.

Medlem
Skrivet av Artifactor:

Kul! The Last of Us Part II var helt klart ett av de bästa spelen jag spelat. Ska bli kul och se hur det översätts till detta medium.

Pedro Pascal kan nog göra ett bra jobb som Joel. Dock kommer jag nog ha svårt att se Bella Ramsey som Ellie. Det klickar inte riktigt i mitt huvud.

Set propsen är ju galet likt spelförlagan dock - https://twitter.com/TheLastofUsNews/status/143570128778662298...

Medlem
Skrivet av jawik:

Så i det här fallet står PDSD för post-dramatic stress disorder efter ett kasst manus. *ba dum tsh* 😋

👍🤣

Och givetvis menar jag ”PTSD”.

Medlem

Om många ogillar vad som hände med Joel kan George RR Martin vara glad att han skrev Game Of Thrones innan sociala medier😅

Medlem

TLOU 1 story var fantastisk. TLOU2 gameplay var fantastisk men storyn var däremot tveksam, var iaf inte alls min smak alls. Allt som jag tyckte om med storyn i ettan var som bortblåst.

Förväntar mig att serien inte går in så mycket i TLOU2 alls faktiskt. Mycket av vad som gjorde TLOU1 var relationen mellan Joel och Ellie.

Tvåan var en lång slakt av karaktärer och gav mig inget bestående intryck. Väldigt bra gameplay dock.

Medlem
Skrivet av eld:

Jag tror när folk pratar om storyn så menar de helheten, inte att storyn som i sin grund är "nu ska de från a till b" är fantastisk, karaktärernas utveckling är ju en jättestor del av storyn, känslan genom spelet är en del av storyn.

Jo så är det nog. Svårt att bortse från gameplay i ett spel kanske men många klagar ju på storyn i tvåan och ser man helheten där så är ju även det ett fantastiskt spel.

Medlem
Skrivet av Harmond:

Alla woke grejer är ganska on-the-nose och patetiska.

Det sa säkert vita människor också när svarta fick mer plats inom filmvärlden.

Tänk över ditt argument.

eld
Medlem
Skrivet av Harmond:

Alla woke grejer är ganska on-the-nose och patetiska. Den (teoretiska) gigantiska starka-kvinnan som dödar en viss man (Druckmanns töntiga och politiska statement), HBTQ igenom hela storyn där man hela tiden ska påminna spelaren om det - så intressant eller relevant är det kanske inte. Druckmann har gått ut med i en intervju att spelet är gjort som propaganda. Jag tycker man kan hålla sig till andra plattformar än spel för sånt. Jag skulle inte vilja se högerpropaganda heller, iaf inte när det blir sådär on-the-nose så man himlar med ögonen åt det. Men det är egentligen inte därför spelet blir rakt igenom dåligt, det är bara en sak i raden..

Klart, agendan är ju att normalisera saker som folk reagerar starkt på, som muskler på kvinnor till exempel.

Det magiska är att: när du slutar reagera så behövs inte agendan längre.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Att folk fortfarande hatar spelet 1 år efter release börjar bli lite löjligt.
Tycker man inte om det så gå vidare och spela något annat.

Har man inte spelat det alls utan bara går vad andra säger så får man antingen spela spelet och sen yttra sig eller bara pallra sig härifrån.

Så folk får inte yttra sig om deras åsikt om spelet X tid efter release ifall de ogillade det? Men folk får hylla spelet oavsett hur gammalt spelet är? Har aldrig förstått mig på det här argumentet. Som om personer som gillar spelet är de enda som har rätten med att få yttra sig om sina åsikter...

Artikeln handlar om personen som skrivit storyn till TLoU 1 och 2, så då är det ändå relevant att ta upp spelen som han är associerad med och hur det påverkar ens farhågor/förhoppningar inför TV-serien?

Ingen i tråden har sagt att de hatar spelet men inte har spelat det. Känns som att du är väldigt inbiten i att folk skulle ogilla något du gillar därmed så betyder det att de inte har spelat spelet...

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Så folk får inte yttra sig om deras åsikt om spelet X tid efter release ifall de ogillade det? Men folk får hylla spelet oavsett hur gammalt spelet är? Har aldrig förstått mig på det här argumentet. Som om personer som gillar spelet är de enda som har rätten med att få yttra sig om sina åsikter...

Artikeln handlar om personen som skrivit storyn till TLoU 1 och 2, så då är det ändå relevant att ta upp spelen som han är associerad med och hur det påverkar ens farhågor/förhoppningar inför TV-serien?

Ingen i tråden har sagt att de hatar spelet men inte har spelat det. Känns som att du är väldigt inbiten i att folk skulle ogilla något du gillar därmed så betyder det att de inte har spelat spelet...

Brukar tänka: "Jag gillar inte det här spelet och därför bryr jag mig inte om nyheter eller diskussioner om det". Sen kan man självklart gå in i en diskussionstråd om spelet och diskutera det. Men att gå in på varje nyhet om spelet, serie eller studion som gör spelet för att skriva att man ogillar det blir bara tröttsamt. Okej, ni gillar inte spelet. Fine. Lägg energin och tiden på spel ni gillar istället så blir det bättre och trevligare för alla.

Avstängd
Skrivet av Thane:

Om många ogillar vad som hände med Joel kan George RR Martin vara glad att han skrev Game Of Thrones innan sociala medier😅

Fast "han" slog ju mer med TV-serien egentligen. Jag upplever tvärtom att folk tyckte GoT TV-serien var en frisk fläkt vad gäller att man inte har traditionella odödliga hjältar. Jag skulle nog inte jämföra det med TLOU2 direkt, GRRM hade ingen politisk agenda med det, iaf kan jag inte se det och jag vet inga som är upprörda över det.

Dessutom kom första boken ut så sent som 96 - visserligen lite innan de sociala medier vi använder idag, men inte innan usenet där vi diskuterade över nätet.

Medlem
Skrivet av jjeg6804:

Många här i kommentarerna hatar Part 2 av förståeliga skäl. Men låt mig förklara i detalj.

Last of us part 2 handlade aldrig om hämnd, utan förlåtelse. Ellie kunde inte förlåta Joel när han tog henne ur sjukhuset, för hade hon dött där, då hade hennes liv haft mening. Och när Abby dödar Joel, så måste Ellie lära sig att leva utan honom och med tanken att hon aldrig fick chansen att förlåta honom.

Ellies del i spelet är när hon begår brutala och hemska dåd för att ta ut sin hämnd. T.o.m när hon har ett lyckligt liv med Dina så kan hon fortfarande inte släppa taget om Abby, och riskerar just det för att ge sig efter Abby.

Och när Ellie väl har stunden att döda Abby, så inser hon att hon är inte bättre än Joel eller Abby. Hon har blivit skurken i detta drama. Abby och Lev reflekterar Joel och Ellie på så många sätt.

Ellie släpper Abby, förlåter henne, bryter den så kallade "circle of violence" och hämnden för Joel.

Det är inte förrän Ellie återvänder hem som hon inser att hon har förlorat allt för att utkräva sin hämnd: Dina, Jesse, två fingrar (kan inte längre spela Future days på Joels gitarr) "If i were to lose you, i'd sure lose myself". Hon är återigen helt ensam.

"Im afraid of being alone again". "Everyone i cared about has either died or left me"

Ellie känner fortfarande i slutet att hennes liv inte har en mening, men kommer då ihåg vad Joel sa: You always find a reason to keep going. Och Ellies skäl att fortsätta är Dina.

Hon lämnar Joels gitarr efter sig på gården som en symbol för att ha förlåtit honom och att ha släppt taget om sin hämnd och ge sig ut för att hitta Dina igen. För om Ellie kan förlåta Joel så kanske Dina kan förlåta henne också.

"When you're lost in the darkness, look for the light"

Som en viss cowboy sa:

"Revenge is a fool's game"

Vad får dig tro att folk som inte gillade storyn inte förstod konceptet/meningen med den?

Jag tror de flesta som ogillar/hatar TLoU2 är väl medvetna om meddelandet storyn försökte förmedla.

Finns flertal artiklar, videon och annat material som visar varför storyn inte är tilltalande för vissa.

Det är allt från uppbyggnad, karaktärsbeteenden som klyschar med första spelet, storyns kontinuitet och uppbyggnad, karaktärerna i sig, plotarmor, de oändliga sammanträffanden som leder storyn framåt m.m..

Medlem
Skrivet av Harmond:

Fast "han" slog ju mer med TV-serien egentligen. Jag upplever tvärtom att folk tyckte GoT TV-serien var en frisk fläkt vad gäller att man inte har traditionella odödliga hjältar. Jag skulle nog inte jämföra det med TLOU2 direkt, GRRM hade ingen politisk agenda med det, iaf kan jag inte se det och jag vet inga som är upprörda över det.

Dessutom kom första boken ut så sent som 96 - visserligen lite innan de sociala medier vi använder idag, men inte innan usenet där vi diskuterade över nätet.

Och TLOU2 visade att hjältar inte är odödliga eller genomgoda med Joel, Ellie och Abby. Alla karaktärer hade en egen agenda och det kunde ses som gott eller ont beroende från vems ögon man ser det ifrån. Något GoT missade totalt. Är väl en lika frisk fläkt att en kvinna kan slå ihjäl en man som att en kvinna kan få en man halshuggen som i GoT?

Går inte riktigt att jämföra diskussioner på internet från 96 med 2020.

eld
Medlem
Skrivet av Harmond:

Enorma muskler på kvinnor kommer aldrig vara normaliserat då steroider inte gör bra saker överlag för de som vill förbli kvinnor. Kvinnor är byggda framförallt för barnafödande. Anabola har vissa bieffekter, inget nytt, och ännu mer ifall din kropp från början inte är menad för det. Män är byggda på ett annat sätt, bl.a för att kunna skydda kvinnan/barnet. Så har det alltid varit, det är en del av evolutionen, tycka vad man vill om det.

Och som vi alla ser här så har vi fortfarande en bra bit att gå med att normalisera.

Tekniskt sett är människan byggd för att anpassa sig för alla slags situationer, människan utvecklades inte för dagens samhälle, att både män och kvinnor kan bygga extremt mycket muskler visar ju just detta.

Du vet föresten väl att Abby baserades på en riktig person, det är inget hittepå.

Medlem
Skrivet av Thane:

Brukar tänka: "Jag gillar inte det här spelet och därför bryr jag mig inte om nyheter eller diskussioner om det". Sen kan man självklart gå in i en diskussionstråd om spelet och diskutera det. Men att gå in på varje nyhet om spelet, serie eller studion som gör spelet för att skriva att man ogillar det blir bara tröttsamt. Okej, ni gillar inte spelet. Fine. Lägg energin och tiden på spel ni gillar istället så blir det bättre och trevligare för alla.

Trodde diskussionsforum var för att diskutera, inte för att bilda ekokammare.

Precis som folk som går in i varje nyhet om spelet, serien eller studion och berömmer dem till skyarna, så får ju folk som inte gillade något del av universumet också gå in för att diskutera. Båda sidorna "blir tröttsamma" om det inte finns någon nyans och man ser bara ena sidan av mynte.

Jag älskade TLoU1, och är fortfarande ett av mina absolut favoritspel. Neil var den som skrev storyn till det. TLoU2 är ett av de sämsta (subjektiv såklart) spelen jag har spelat. Neil var den som skrev storyn. Så hurvida TV-serien blir bra återstår att se, men jag som gillar TLoU-universumet får gå in och diskutera min oro kring det, om jag läser att Neil kommer mer involverad än som var tänkt från början, då jag vet hur han kan skriva storyn på sånt sätt som splittrar fan-basen.

Om något är tröttsamt, så är det folk som säger vad man bör eller inte bör göra bara för man har en viss åsikt.

Medlem
Skrivet av laban005:

Problemet är väl att det nästan alltid är så numera? Finns ingen gråzon längre, hat eller kärlek, tumme upp eller tumme ned, 10 eller 0 på imdb/metacritic el dyl. Tror nog de allra flesta som hatar spelet tycker det är ett habilt spel ändå, bara att det var en stor besvikelse och förväntningarna var skyhöga.

Håller med. Jag litar lika lite på någon som ger ett spel 10/10 som någon som ger 0/10. Speciellt utan att grundligt förklara varför. Personligen tycker jag exempelvis att Red Dead Redemption 2 och Ghost of Tsushima är fantastiska spel som jag förmodligen lagt alldeles för många timmar på, men jag tycker ändå inte att dom är 10/10 eftersom det alltid finns småsaker som inte känns helt rätt. Men jag kanske är för petig?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Trodde diskussionsforum var för att diskutera, inte för att bilda ekokammare.

Precis som folk som går in i varje nyhet om spelet, serien eller studion och berömmer dem till skyarna, så får ju folk som inte gillade något del av universumet också gå in för att diskutera. Båda sidorna "blir tröttsamma" om det inte finns någon nyans och man ser bara ena sidan av mynte.

Jag älskade TLoU1, och är fortfarande ett av mina absolut favoritspel. Neil var den som skrev storyn till det. TLoU2 är ett av de sämsta (subjektiv såklart) spelen jag har spelat. Neil var den som skrev storyn. Så hurvida TV-serien blir bra återstår att se, men jag som gillar TLoU-universumet får gå in och diskutera min oro kring det, om jag läser att Neil kommer mer involverad än som var tänkt från början, då jag vet hur han kan skriva storyn på sånt sätt som splittrar fan-basen.

Om något är tröttsamt, så är det folk som säger vad man bör eller inte bör göra bara för man har en viss åsikt.

Jo det är klart att det ska diskuteras men någonstans måste det finnas en gräns. Just nu blir det en annan kammare där folk som ogillade spelet kommer in och skriver samma saker om och om igen. (Säger inte att du gör det men tror du kan hålla med om att det händer) Den här nyheten handlar om att Druckman ska regissera delar av serien men går ändå över till en story-diskussion. Den diskussionen har ju redan avhandlats flera gånger om. Något jag tror vi kan hålla med om är att han är väldigt bra på att regissera oavsett vad man tycker om storyn i andra spelet.

123
Skriv svar