Inför releasen imorgon (!) får Kena: Bridge of Spirits lanseringstrailer

Medlem

Det verkar varit ett smart drag av Ember Lab att inte släppa embargot förens release! Alla tror de ska va skit då som det så ofta är och så blir recensenter överraskande och positiva istället!:)

fue
Medlem

IGN 8/10. Kul! Ska hålla utkik på detta!

Medlem

Ställde klockan på 06 imorse och har lirat 1 timme sedan var man tvungen att jobba. Riktigt imponerad av första timman, sjukt bra flyt jävligt, JÄVLIGT snyggt. Souls-like combat med parry och dodge samt light och heavy attack.

BRA!

Lirar på ps5


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av Oakenborn:

Jag förstår att det kan ha att göra med att det varit brist på PS5or men var det inte Sony som sa att dom minsann skulle satsa på äkta next gen spel istället för att göra som Xbox och göra spelen tillgängliga på både current och next gen?

Spelet ser i vilket fall supermysigt ut!

Det var en bunt konsolkrigare som tolkade ett uttalande av Jim Ryan där han sade något i stil med: "We believe in generations", som att han hade sagt att varenda spel som släpps efter att PS5 kommit skulle vara enbart till en generation så att de sedan kan "gnälla" när så inte är fallet.

För övrigt så görs och släpps spelet av en indie-studio, inte av Sony.

Medlem

Har precis börjat spela, hunnit köra kanske 20 minuter och det är helt fantastiskt så här långt. Rekommenderas utan tvekan.

Medlem

Grymt spel. Trist de inte nyttjar dualsense kontrollen direkt mkt dock. Hade förväntat mig iaf a plague tale stuk (ps5 utgåvan av det spelet har de lagt till riktigt cool dualsense stöd faktiskt) men det är mest lite enkel haptic feedback stöd på sin höjd. Trist.
I övrigt ett grymt spel so far.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ser mycket fram emot en FZ recension! Trodde den skulle komma ut typ...igår eller idag?

Men...går spelet endast att köpa digitalt via PS Store?

Dex
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Ser mycket fram emot en FZ recension! Trodde den skulle komma ut typ...igår eller idag?

Men...går spelet endast att köpa digitalt via PS Store?

Finns även att köpa till PC. Fysisk utgåva kommer inte förrän i November till Playstation.

Medlem

Spelet är riktigt kul och snyggt på PC i 60FPS och native 4K.

Medlem
Skrivet av Dex:

Fysisk utgåva kommer inte förrän i November till Playstation.

Kommer vänta att köpa tills November isåfall. Vill kunna sälja spel begagnat. Men ser fram emot detta. Kena var ett av mina "måsten" på spelfronten detta året. Med många bra recensioner så blir man ju inte mindre taggad direkt

Medlem

alltså jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa den till pc eller ps5 såg att ign har gjort en jämförelse mellan ps4 och ps5 men inte på pc...

nån som har spelat på pc? är det låst till 60 fps?

Medlem
Skrivet av minh:

alltså jag kan inte bestämma mig om jag ska köpa den till pc eller ps5 såg att ign har gjort en jämförelse mellan ps4 och ps5 men inte på pc...

nån som har spelat på pc? är det låst till 60 fps?

Det är låst till 240 FPS om man vill eller olåst FPS. Man kan välja helt fritt.

Finns flertal options för grafik med mera.

Spelet är snyggt på PC, förmodligen snyggt på PS5 också. Men PC får ju native 4K med möjligheten till över 60 FPS om datorn pallar något konsol inte får.

Medlem
Skrivet av Map-pen:

Det är låst till 240 FPS om man vill eller olåst FPS. Man kan välja helt fritt.

Finns flertal options för grafik med mera.

Spelet är snyggt på PC, förmodligen snyggt på PS5 också. Men PC får ju native 4K med möjligheten till över 60 FPS om datorn pallar något konsol inte får.

ja det blev köpt på pc precis. tog emot lite att handlar på epic games. mitt första köp där. hade velat på steam men aja ska blir kul att testa på det. ser så sjukt snygg å charmig spel.

dock så köpte jag bara standard versionen vet inte om man får nåt extra på den dyrare version mer än bara skin och skit som inte göra spelet bättre.

Medlem
Skrivet av Margy:

Det var en bunt konsolkrigare som tolkade ett uttalande av Jim Ryan där han sade något i stil med: "We believe in generations", som att han hade sagt att varenda spel som släpps efter att PS5 kommit skulle vara enbart till en generation så att de sedan kan "gnälla" när så inte är fallet.

För övrigt så görs och släpps spelet av en indie-studio, inte av Sony.

Aha tack för förtydligande.
Även om jag tycker det är lite tråkigt att det inte kommer fler spel enbart till PS5 fattar jag ju att det är smartare att släppa till båda generationerna. Speciellt innan majoriteten av spelarna har nästa generation.

Angående spelet trodde jag att det var exklusivt till Playstation för att jag såg det på något av deras events och fick för mig att det var ett av deras egna.


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem

Verkar ju underbart. Blir förmodligen att tanka ner idag. Fantastisk design<3.

Medlem
Skrivet av minh:

ja det blev köpt på pc precis. tog emot lite att handlar på epic games. mitt första köp där. hade velat på steam men aja ska blir kul att testa på det. ser så sjukt snygg å charmig spel.

dock så köpte jag bara standard versionen vet inte om man får nåt extra på den dyrare version mer än bara skin och skit som inte göra spelet bättre.

Det är bara skins, inget annat i den dyrare.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Blä jag hoppades kunna lira det från midnatt men låses inte upp förrän 15:00 imorgon på Epic

Stog 05:00 om jag inte missminner mig för Ps5 iaf.

Medlem
Skrivet av lyrael:

Blä jag hoppades kunna lira det från midnatt men låses inte upp förrän 15:00 imorgon på Epic

Spelet släpptes kl 6 imorse på PC/PS5/PS4. Hade två KENA på EPIC imorse en med tid och en som gick att ladda ned. EPIC fick nog lite fnatt, starta bara om EPIC så borde det fungera.

Medlem

Konstigt. Står fortfarande att det låses upp görst 15:00 men har kommit en ny knapp i spelbiblioteket bredvid den gamla så det gick att spela redan på morgonen.

Kört en stund nu, väldigt mysigt och väldigt studio ghibli. Till och med musiken har de härmat rätt hårt.
Har stött på en del buggar på pc men inget farligt, ramlar genom världen ett pr gånger sedan funkar inte alla menyval.

Får se om det håller i längden!

Edit: Tar tillbaks det, kommer till man låser upp ett nytt vapen och där krashar spelet varje gång så kommer inte vidare

edit2: När jag verifierar filerna så verkar den ladda ner 16gb patch så funkar förhoppningsvis efter det.

Medlem

Ser kul ut men epic games store är ett solid nej.

Medlem

Såg trevligt ut. Kan nog bli ett köp lite längre fram. Jag brukar gilla den här typen av spel. MEN, att dom vågar göra en total rip-off på pixars grafik!?! =D

12
Skriv svar