Uppfinn specialknapp och tävla om blixtsnabba tangentbord från Razer

Robot
Uppfinn specialknapp och tävla om blixtsnabba tangentbord från Razer

Beskriv en rolig extraknapp och funktion som borde finnas på varje tangentbord och tävla om Razers nylanserade Huntsman V2 Tenkeyless.

#razer


Medlem

Då frågan i artikeln lyder så här så utgår jag ifrån att man inte får lägga till en tangent utan man modifierar en existerande.

> Om du fick lägga till valfri funktion på valfri tangent på ditt tangentbord, vilken tangent skulle det vara, och vad skulle det var för funktion?

Jag hade velat att Caps Lock-tangenten är modifierbar där man kan välja vilken funktion den ska ha, inkl. att spela upp ett macro (precis som hur du kan programmera knapparna i många möss). Mjukvara hade kunnat ändra funktionen baserat på vilket program man har i fokus för tillfället så att du kan ha olika inställningar för olika spel.

Om tävlingen faktiskt låter en lägga till en tangent, då vill jag ha en tangent som gör just det där.

Ja, tyvärr så blir det ju svårt för vänsterhänta som styr med vänster och har högerhanden på tangentbordet. Optimalt (om tävlingen tillät fler tangenter) så hade man lagt samma funktion på t ex Alt Gr också. Är tyvärr inte riktigt insatt i vilka tangenter man som vänsterhänt har lätt tillgång till men aldrig använder för de är upptagna av andra funktioner.

Om man kan göra alternativet med att lägga till en tangent hade man ju kunnat göra Space lite kortare, lagt till en tangent där, och göra det flyttbart så man kan flytta tangenten till höger eller vänster sida om Space. Då funkar det både för vänster- och högerhänta.

Medlem
Skrivet av Saxit:

Då frågan i artikeln lyder så här så utgår jag ifrån att man inte får lägga till en tangent utan man modifierar en existerande.

> Om du fick lägga till valfri funktion på valfri tangent på ditt tangentbord, vilken tangent skulle det vara, och vad skulle det var för funktion?

Jag hade velat att Caps Lock-tangenten är modifierbar där man kan välja vilken funktion den ska ha, inkl. att spela upp ett macro (precis som hur du kan programmera knapparna i många möss). Mjukvara hade kunnat ändra funktionen baserat på vilket program man har i fokus för tillfället så att du kan ha olika inställningar för olika spel.

Om tävlingen faktiskt låter en lägga till en tangent, då vill jag ha en tangent som gör just det där.

Ja, tyvärr så blir det ju svårt för vänsterhänta som styr med vänster och har högerhanden på tangentbordet. Optimalt (om tävlingen tillät fler tangenter) så hade man lagt samma funktion på t ex Alt Gr också. Är tyvärr inte riktigt insatt i vilka tangenter man som vänsterhänt har lätt tillgång till men aldrig använder för de är upptagna av andra funktioner.

Om man kan göra alternativet med att lägga till en tangent hade man ju kunnat göra Space lite kortare, lagt till en tangent där, och göra det flyttbart så man kan flytta tangenten till höger eller vänster sida om Space. Då funkar det både för vänster- och högerhänta.

Det stå att det ska vara en rolig funktion/tangent


signatur

Lorem ipsum dolor sit amet

Medlem

Som ni kan se har RAZER HUNTSMAN V2 TENKEYLESS redan diverse funktioner för ljud vilket uppskattas!
f1=mute f5=föregående
f2=sänk volym f6=play/pause
f3=höj volym f7= nästa
f4= inget! f8=inget!

Mitt förslag är således att antingen f4 eller f8 blir en dedikerad knapp för att växla mellan olika aktiva ljud outputs.
Ett snabbt tyck för att byta mellan hörlurar eller högtalare!

Det vore helt fantastiskt!

Medlem

Mitt bidrag är en knapp som heter "Chefen Kommer!" så att man kan spela spel/surfa, men så fort chefen kommer så byter den till ett förprogrammerat excelblad/graf/något annat produktivt.

nu kommer någon säga att Alt Tab är lösningen, men detta är enklare och så behöver man inte förbereda något.

Medlem

Gaming at work knapp, som minimerar alla fönster förutom fördefinierade program såsom Excel.


signatur

I think I am, therefore I am. I think.

Medlem

AutoCat….

Panikknapp som under Roy Andersson tematiska Teamsmöten kan användas för att i ett separat fönster generera random kattklipp.

Medlem

Min knapp heter "MAT!" och går till en förvald beställning på t ex Foodora eller Wolt, sen klickar man bara bekräfta och boom, mat på g! Perfekt när man känner att magen kurrar men ändå vill köra den där sista matchen innan man tar en välbehövlig paus.

Medlem
Skrivet av Kino80:

Mitt bidrag är en knapp som heter "Chefen Kommer!" så att man kan spela spel/surfa, men så fort chefen kommer så byter den till ett förprogrammerat excelblad/graf/något annat produktivt.

nu kommer någon säga att Alt Tab är lösningen, men detta är enklare och så behöver man inte förbereda något.

För tonåringar som fortfarande bor hemma finna även samma tangentbord med där knappen heter ”Mamma kommer!”


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Moderator | Testpilot
Skrivet av Kino80:

Mitt bidrag är en knapp som heter "Chefen Kommer!" så att man kan spela spel/surfa, men så fort chefen kommer så byter den till ett förprogrammerat excelblad/graf/något annat produktivt.

nu kommer någon säga att Alt Tab är lösningen, men detta är enklare och så behöver man inte förbereda något.

Skrivet av Soulless:

För tonåringar som fortfarande bor hemma finna även samma tangentbord med där knappen heter ”Mamma kommer!”

Jag testade ett tangentbord här på sajten som hade en knapp med en ninja-ikon som minimerade allt på skärmen.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Inaktiv

Skulle ha en knapp som heter "IDDQD".
Trycker man på den så dör alla som kör med fusk i en explosion av konfetti.

Medlem

Hade velat ha att man via snabbkommandon (tex Ctrl + abc) kan skicka skräddarsydda meddelanden till ett förinställt telefon-nummer. Tex:

Ctrl + öl -> skickar ett sms/text till frugan "Mer öl tack älskling. Puss!"
Ctrl + im -> skickar ett sms/text till frugan "Kommer strax, är i en online-match nu"
Ctrl + svä -> skickar ett sms/text till frugan "Svärföräldrarna får vänta, kan inte stänga av nu! Är i en timmes lång cut-scene..."

osv

Medlem

Efter otaliga 18-20 timmars World of Warcraft sessioner har jag, drypandes av svett och flugor surrandes kring mitt bleka och feberblanka ansikte, insett att jag saknar en viktig funktion på mitt flottiga tangentbord.

Det är en en knapp avsedd för att framkalla en mekanisk robotfigur, gärna en avbild av mr. Miyagi, ur tangentbordet (med nära inpå noll input latency) och bestyckad med ett par rakbladsvassa ätpinnar för att ur luften fånga flugorna, en efter en, och därefter prydligt stapla kvarlevorna i en hög.

Jag kan sedan förnöjt slumra in, fortfarande sittandes i min stol, för någon timmes välbehövd vila och även ha ingredienser för efterföljande morgons proteinshake. Allt med ett och samma tangentryck.


signatur

Constants and variables

Medlem

Jag vill ha en tangent som fysiskt matar ut anslutna usb-enheter och en som byter sida på 5,25 disketter så man slipper mata ut dom och vända på dom själv.


signatur

Skippy R.I.P. 17/7 2006

Medlem

Jag vill ha en knapp med en bild av ett murmeldjur på.
Funktionen är ganska självklar.
Ett tryck på knappen och dagen börjar om.
Bra att ha när man tex har spelat "lite" för länge och inte hunnit göra det man "borde" ha gjort på dagen.
(All progress i spelen sparas givetvis.)
Exempel på knapplayout.

Medlem

Vill bara ha en knapp som ändrar vilken ljudenhet som windows använder, och gärna uppdaterar spelet man kör med den informationen också, sånt slit att få det att funka.

Medlem

Jag behöver bara en knapp, lätt funktion på den.
Vi kallar den för "obsolete"
När jag trycker på den så ger den följande förklaring till mina lag kamrater.
"På min tid när man spelade ett multiplayer spel så avgjordes alla vinster på skicklighet, inte en massa skills å skräp.
Anledningen till att jag ligger i botten på scoreboarden är ju givetvis inte för jag är dålig utan motståndet fuskar såklart"

Nu ska denna knapp såklart anpassa denna förklaring till vilket spel man spelar, Valorant ja vad är det för fel på alla agenter och deras skill, börja aima era klappträn!
Cs go, ja CS 1.3 var ju såklart bättre för alla skott gick dit man siktade och det gör dom inte nu, och granaterna är det fel fysik på.
Apex, varför springer alla så fort? För aima det gör jag bäst på servern, men alla gömmer sig.....etc

Jag är inte alls bitter utan detta är en sanning, jag är ju egentligen bäst.

Medlem

Vem orkar huka sig ner om datorn är under bordet för att starta eller sätta på datorn? Eller om datorn behöver stängas av snabbt så ska man hålla in massa knappar och sen dra musen och klicka ett par gånger för att stänga av? Drygt jobbigt

Så jag skulle vilja ha en power on / off knapp som bara genom ett knapptryck så sätts datorn på eller stängs av,
självklart med skydd för att inte råka stänga av mitt under nightgibben

Exempel https://ibb.co/vmPWnLT

En Anykey tangent, bara för att folk ska trycka på den när det står press any key


signatur

Är intelligent nog att förstå att göra en konsol till den objektiva vinnaren gör inte spelen bättre efter det.

1+1=2.. 8-3+2= 7.. 3-3x6+2= -13.
If two wrongs don't make a right, try three.

Medlem
Skrivet av Kino80:

Mitt bidrag är en knapp som heter "Chefen Kommer!" så att man kan spela spel/surfa, men så fort chefen kommer så byter den till ett förprogrammerat excelblad/graf/något annat produktivt.

nu kommer någon säga att Alt Tab är lösningen, men detta är enklare och så behöver man inte förbereda något.

Typ en inkognito-knapp! I like it!

Medlem
Skrivet av Kleptoman:

Det stå att det ska vara en rolig funktion/tangent

Då önskar jag att jag hade en tangent som stängde av ditt internet, permanent.

Medlem

Jag skulle vilja ha en ragequit-knapp. När man missar tolv zerglingar som springer in i ens bas trycker man bara på snabbknappen som i just SC2 är "F10 + N", i Overwatch när genji reflectar ens ultimate för andra gången i en och samma match, "Esc, leave game".

Alt F4 stänger ju av spelet, jag vill bara ha en fräsch start (med sämre motspelare).

Medlem

En knapp som öppnar ett slumpmässigt YouTube-klipp med Norm Macdonald.

Medlem

Har 2 förslag.

En eller ett par olika profilknappar men främst en gaming knapp och en arbeta knapp, stänger snabbt ned allt(och frågar om man vill spara om det behövs) och startar upp relevanta program(steam, discord etc) och motsvarande med arbeta(eller work) knappen, stänger snabbt ned allt och startar upp viktiga program, gärna med senaste dokumenten som startar automatiskt

En kaffeknapp!! Som startar den medföljande uppkopplade kaffebryggaren Kan möjligtvis inkludera andra drycker

Medlem

Med tanke på tillverkarens namn, är jag förvånad att det inte ännu finns en knapp som gör att man skriver räjsersnabbt. Ultimata funktionen som sätter på den mest sofistikerade autocorrect på marknaden, så du slipper skriva "kuk" till svärmor när du menade "kul".

Medlem
Skrivet av Nuclear:

Som ni kan se har RAZER HUNTSMAN V2 TENKEYLESS redan diverse funktioner för ljud vilket uppskattas!
f1=mute f5=föregående
f2=sänk volym f6=play/pause
f3=höj volym f7= nästa
f4= inget! f8=inget!

Mitt förslag är således att antingen f4 eller f8 blir en dedikerad knapp för att växla mellan olika aktiva ljud outputs.
Ett snabbt tyck för att byta mellan hörlurar eller högtalare!

Det vore helt fantastiskt!

Skrivet av Pigge88:

Vill bara ha en knapp som ändrar vilken ljudenhet som windows använder, och gärna uppdaterar spelet man kör med den informationen också, sånt slit att få det att funka.

https://soundswitch.aaflalo.me/

Medlem

Mom-Lock! Som gör att mamma inte kommer och stör när man spelar!!

Det hade i alla fall jag velat ha när jag var yngre

Medlem
Skrivet av Snake Plissken:

En Anykey tangent, bara för att folk ska trycka på den.

https://krystalrose.com/rosewood/library/BigButton.htm anno 1999.

Medlem

Tangentbordet är ju löjligt snabbt med 8kHz polling rate, men problemet är att JAG är flaskhalsen och behöver bli snabbare för att utnyttja det till fullo. Så mitt förslag är helt enkelt en knapp som kallas "High stakes". När jag trycker in den, så aktiveras mjukvaran som kommunicerar med tangentbordet och då börjar övervaka mitt spel. Om jag dör i spelet så får jag en lagom elchock via tangenterna. Detta överhängande obehag ökar min adrenalinnivå och pressar mig att reagera ännu snabbare.

Medlem

Skulle vilja ha ett lock till caps-lock tangenten så man inte råkar trycka på den. Ett caps-lock-lock helt enkelt. Typ nått sånt här

Skriv svar