Neil Druckmann kommer regissera delar av HBO:s The Last of Us

Medlem
Skrivet av Harmond:

Tänk över ditt eget. Det handlar lika mycket om att offra den (vite) mannen, sprida hat, försöka trigga.

Är det första last of us du pratar om? När den vita mannen bokstavligt talat skjuter en svart kvinna som försöker rädda mänskligheten? Joel (vit man) är alltså redo att offra mänskligheten för att inte få sina känslor sårade (vit kränkt man).

Eller är det bara politiskt och woke när en vit man dör?

Medlem
Skrivet av Thane:

Jo det är klart att det ska diskuteras men någonstans måste det finnas en gräns. Just nu blir det en annan kammare där folk som ogillade spelet kommer in och skriver samma saker om och om igen. (Säger inte att du gör det men tror du kan hålla med om att det händer) Den här nyheten handlar om att Druckman ska regissera delar av serien men går ändå över till en story-diskussion. Den diskussionen har ju redan avhandlats flera gånger om. Något jag tror vi kan hålla med om är att han är väldigt bra på att regissera oavsett vad man tycker om storyn i andra spelet.

Fast nyheten handlar om att han kommer regissera något/några avsnitt; då måste vi titta på hans historik som referensmaterial till hur det kan sluta som. Och det är där som man lyfter upp just storyn i spel han har regisserat. Så det går hand i hand.

Om de som ogillade TLoU2 inte får yttra sin åsikt om varför de skulle tro att det här är en dålig nyhet; och om de som gillade TLoU2 inte får yttra sin åsikt om varför de skulle tro att det här är en bra nyhet; då skulle vi inte ha något att diskutera, förutom de få personer som inte har spelat något TLoU-spel över huvud taget.

Sen om han är bra på att regissera; första spelet gjorde han fantastiskt bra. Andra spelet förstörde han helt genom sin regissering (enligt mig). Det som jag kände klickade värst var hur 50/50 storyn var. Första halvan spelar du ena sidan av myntet, sen vid climax så gör han en cliffhanger, där han sen tvingar spelarna spela 6 timmar på andra sidan myntet. Där tappade jag motiveringen helt, och kändes mer som att man vadade genom lera bara för att få komma tillbaka där man var i tidslinjen. Det spelar ingen roll om det är spel, film eller TV-serie som gör sånt; det dödar glädjen varje gång.
Jag ogillar långa onödiga flashbacks. Finns de som gillar det, men många som inte gör det. Majoriteten gillar en kontinuerlig tidslinje på film/spel/serie, med någon enstaka "3 dagar tidigare" flashback som inte tar upp mycket tid. Det är det konceptet som är populärast, och varför det konceptet används i majoriteten av verk med berättelser.

Edit: Och jag håller inte med "Och det blir en annan kammare"-delen, eftersom de som delar med sin åsikt om att de ogillar spelet säger inte åt folk "Om du gillar spelet så är det slöseri med energi att komma till forum och informera andra att du gillar spelet". Jag har enbart sett folk säga åt de som ogillar spelet att de borde bara vara tysta och gå vidare till något annat. Även nu i denna tråd så är har jag bara sett "Om du inte gillade spelet gå och gör något annat istället för att komma hit och klaga".

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Fast nyheten handlar om att han kommer regissera något/några avsnitt; då måste vi titta på hans historik som referensmaterial till hur det kan sluta som. Och det är där som man lyfter upp just storyn i spel han har regisserat. Så det går hand i hand.

Om de som ogillade TLoU2 inte får yttra sin åsikt om varför de skulle tro att det här är en dålig nyhet; och om de som gillade TLoU2 inte får yttra sin åsikt om varför de skulle tro att det här är en bra nyhet; då skulle vi inte ha något att diskutera, förutom de få personer som inte har spelat något TLoU-spel över huvud taget.

Sen om han är bra på att regissera; första spelet gjorde han fantastiskt bra. Andra spelet förstörde han helt genom sin regissering (enligt mig). Det som jag kände klickade värst var hur 50/50 storyn var. Första halvan spelar du ena sidan av myntet, sen vid climax så gör han en cliffhanger, där han sen tvingar spelarna spela 6 timmar på andra sidan myntet. Där tappade jag motiveringen helt, och kändes mer som att man vadade genom lera bara för att få komma tillbaka där man var i tidslinjen. Det spelar ingen roll om det är spel, film eller TV-serie som gör sånt; det dödar glädjen varje gång.
Jag ogillar långa onödiga flashbacks. Finns de som gillar det, men många som inte gör det. Majoriteten gillar en kontinuerlig tidslinje på film/spel/serie, med någon enstaka "3 dagar tidigare" flashback som inte tar upp mycket tid. Det är det konceptet som är populärast, och varför det konceptet används i majoriteten av verk med berättelser.

Edit: Och jag håller inte med "Och det blir en annan kammare"-delen, eftersom de som delar med sin åsikt om att de ogillar spelet säger inte åt folk "Om du gillar spelet så är det slöseri med energi att komma till forum och informera andra att du gillar spelet". Jag har enbart sett folk säga åt de som ogillar spelet att de borde bara vara tysta och gå vidare till något annat. Även nu i denna tråd så är har jag bara sett "Om du inte gillade spelet gå och gör något annat istället för att komma hit och klaga".

Men serien står och faller inte på om druckman gör en tlou1 eller 2 i ett eller två avsnitt. Det finns många andra kockar som är med och lagar soppan. Bland annat så har vi producenten till Chernobyl vid rodret vilket borde skapa lika mycket lugn som Druckman kan skapa nervositet.

Det jag menar är att det som är tröttsamt är att oavsett vad som skrivs om Naughty Dog, Druckman eller Tlou2 så kommer samma argument och diskussion upp om och om igen oavsett vad nyheten i detalj handlar om.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hmmm. En spelutvecklare som regissör, känns lite tveksamt.

Nja.. Det kan jag absolut se fungera. Karln är ju spel-regissör mm. redan. Tvärtom har bevisligen också fungerat. Kolla bara Josef Fares 😁

Medlem
Skrivet av Thane:

Men serien står och faller inte på om druckman gör en tlou1 eller 2 i ett eller två avsnitt. Det finns många andra kockar som är med och lagar soppan. Bland annat så har vi producenten till Chernobyl vid rodret vilket borde skapa lika mycket lugn som Druckman kan skapa nervositet.

Det jag menar är att det som är tröttsamt är att oavsett vad som skrivs om Naughty Dog, Druckman eller Tlou2 så kommer samma argument och diskussion upp om och om igen oavsett vad nyheten i detalj handlar om.

Det kommer samma argument från det andra sidan myntet också. Men av någon anledning så är det alltid de som visar oro, tvivlan eller dylikt som är "problemet". Jag förstår inte besattheten av att försöka måla som att ena gruppen får göra precis som de vill (de som berömmer spelen till skyarna, speciellt TLoU2), medan den andra ska packa sin väska och aldrig visa sig igen.

Återigen; diskussionsforum är menad för att diskutera. Vill man ta upp sin åsikt om hur dåligt något är; då får de göra så utan att någon ska säga åt dem att gå och göra något annat. Vill man ta upp sin åsikt om hur bra något är; då får de göra så utan att någon ska säga åt dem att gå och göra något annat. Det ena har inte mer eller mindre rätt att uttrycka sin åsikt.

Om du blir less på det, då borde du veta vid det här laget om vad som kan förväntas sig diskuteras i nyheter som handlar om ND, Neil eller The Last of Us. Borde inte komma som en överraskning längre, 1 år efter spelet släpptes.

Sen så kan serien absolut falla enbart pga Neil, precis som att den kan räddas och vara bra pga de andra regissörer. Vi vet inte hur slutprodukten kommer se ut, så att garantera något vid detta stadie är extremt för tidigt.

Medlem

Det skulle vara intressant att veta hur många som fortfarande på diverse forum klagar på att spelet är "woke" som klagade på samma sak innan spelet släpptes?

Det känns som att många av dessa har gått in i spelet med förutfattade meningar och sedan verkligen söker efter saker som kan tänkas bekräfta deras inställning om att spelet är "woke" eller har en agenda.

Det börjar dessutom bli rätt tjatigt att några personer fortfarande - 1,5 år efter spelet släpptes - går in i nästan varenda nyhet om Last of Us/Naughty Dog och ältar samma saker om och om igen och får trådar att spåra ur.

Medlem
Skrivet av Harmond:

inte speciellt, du är nog bara lågbegåvad.

Skrivet av Harmond:

när argumenten tryter... vad ovanligt.

När argumenten tryter övergår man till att påvisa folks låga intelligens? Att dom helt enkelt är för dumma för att förstå vad man själv säger eftersom man är så jävla överlägset intelligent att det helt enkelt inte går att förstå för en vanlig människa? Ok! 😂

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Nå får vi se om samma personer som tycker Druckmann borde gå över till tv och film och regissera där istället är de som klagar att han gör just det 😄

Jo. Kanske lite mis representativt för det hans kritiker säger. Tror dom primärt vill att hans verk ska tåla att stå på sina egna fötter, istället för att både förlita sig på föregångaren (med den falska PR-en), samtidigt som han aktivt Rian Johnsona hela franchisen (tar helt all nyans ur orginalet, och målar istället med svartvit pensel), vilket det tudelade mottagandet av TLOU2 starkt hintar på.

Synd att så många timmar, teknisk kompetens, skådespelar-talang ödslats på en uppföljare så många fans bara önskar inte fanns. Man hade kunnat bemöta kritiken mer moget också, men valde istället för att öronmärka OG fans som ist-o-fober.

Från mitt perspektiv så verkar Neil som han funkade bäst som assistant writer/direktor. Men med mer ansvar än så, så verkar han försvinna upp i sin egna bakdel. Han lever inte upp till det enormt stora arv som Amy Hennig lämnat efter sig på studion.


signatur

FZ behöver mer avancerade signaturer <<;;

Medlem
Skrivet av Albax11:

Jo. Kanske lite mis representativt för det hans kritiker säger. Tror dom primärt vill att hans verk ska tåla att stå på sina egna fötter, istället för att både förlita sig på föregångaren (med den falska PR-en), samtidigt som han aktivt Rian Johnsona hela franchisen (tar helt all nyans ur orginalet, och målar istället med svartvit pensel), vilket det tudelade mottagandet av TLOU2 starkt hintar på.

Synd att så många timmar, teknisk kompetens, skådespelar-talang ödslats på en uppföljare så många fans bara önskar inte fanns. Man hade kunnat bemöta kritiken mer moget också, men valde istället för att öronmärka OG fans som ist-o-fober.

Från mitt perspektiv så verkar Neil som han funkade bäst som assistant writer/direktor. Men med mer ansvar än så, så verkar han försvinna upp i sin egna bakdel. Han lever inte upp till det enormt stora arv som Amy Hennig lämnat efter sig på studion.

Lite förvirrande inlägg, med tanke på att Neil är personen bakom hela TLoU franchisen, som manusförfattare och regissör för både originalet och uppföljaren. Serien bygger alltså inte på något arv som Amy Hennig lämnat, då hon enbart arbetade med Uncharted-serien under de sista åren i företaget.

För övrigt var det uppenbarligen inte tillräckligt många "fans" som var missnöjda, då spelet slog försäljningsrekord (4 miljoner sålda exemplar på 3 dagar samt mest sålda exklusiva spelet 2020), vann 199 omröstningar (av etablerad spelmedia) och 108 spelaromröstningar om årets spel 2020 (tvåa i FZs omröstning). Ett resultat som de flesta utgivare enbart drömmer om.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Frilansare

Men herregud att inte vissa kan bete sig. Undrar ni varför vi ibland inte täcker vissa ämnen så är det här svaret. Kulturkriget får skötas på andra ställen. Låser tråden nu.

123
Skriv svar