7 dagar kvar till amazons New World!

Medlem
7 dagar kvar till amazons New World!

Körde en hel del beta men initialt känner jag lite det kan vara för tidigt?

Vet dom pratat om pitcha mer content efterhand vilket iof många gör, men är det tillräckligt i spelet nu för folk inte ska försvinna.

Medlem

Skulle behöva minst 1 år till, kanske 2. Spelet är sjukt mediokert nu

Medlem

Finns ju bra mycket att göra i spelet med crafting, gathering, PvP, forts och krig osv. Så tror man definitivt kan få ut 100 tals timmar av det vid release ändå.

Hoppas det håller sig i alla fall, för lär lira på release

Medlem

Im not falling for it again!

Väntar på lost ark istället <3

Medlem

Är väl bara testa o köra någon månad eller två, håller det inte så är det ju bara sluta spela och vara glad om man fick ut många roliga timmar innan/om det blir trist senare:P

Medlem

Väntar på konsol-lansering!

Medlem

Vi som ändå ser fram emot detta spelet kanske funderar på vilken server man skall välja?
Ni som skall spela, vilken server tänker ni spela på?
jag har sett att Svenska guilden (company) Asgardians skall spela på Asgard, men den servern är tydligen ett första val för ryssarna med.
Vet inte om jag orkar med ryss spam i chatten, de brukar vara extrema med det, utan det hade varit kanon med en mer skandinavisk server.
Någon som vet något?

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Vi som ändå ser fram emot detta spelet kanske funderar på vilken server man skall välja?
Ni som skall spela, vilken server tänker ni spela på?
jag har sett att Svenska guilden (company) Asgardians skall spela på Asgard, men den servern är tydligen ett första val för ryssarna med.
Vet inte om jag orkar med ryss spam i chatten, de brukar vara extrema med det, utan det hade varit kanon med en mer skandinavisk server.
Någon som vet något?

Yeap kommer icke spela på asgard för där kommer massa ryssar vara fast svenskar väljer det också. Tar hellre någon mer engelsk server

Edit: Verkar som de flesta svenskar/skandinaviska ändrat till Midgard nu så det ser bra ut

Medlem

Inte bestämt mig ännu faktiskt, eller hört mig för vi är ett par från Dark age of camelot som kommer lira sen får man väl se, men har goda förhoppningar om kunna plöja ner en hög med timmar.

Medlem
Skrivet av Karmak:

Yeap kommer icke spela på asgard för där kommer massa ryssar vara fast svenskar väljer det också. Tar hellre någon mer engelsk server

Edit: Verkar som de flesta svenskar/skandinaviska ändrat till Midgard nu så det ser bra ut

Ja jag har kollat runt lite och det verkar vara Midgard som gäller för svenskar nu gött, då slipper man ryss spammet i chatten förhoppningsvis. Inget ont om ryssar, men de envisas med att skriva på ryska.

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Ja jag har kollat runt lite och det verkar vara Midgard som gäller för svenskar nu gött, då slipper man ryss spammet i chatten förhoppningsvis. Inget ont om ryssar, men de envisas med att skriva på ryska.

Det stämmer. Om man vill veta vilka companies som kommer köra på Midgard tillsammans med alla svenska så finns en sammanställning här: https://midgard.u2c.se/

Medlem

Varför vill ni spela med en massa svenskar? Fattar inte. Lär er lite Engelska och träffa lite annat folk. jfc.

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Varför vill ni spela med en massa svenskar? Fattar inte. Lär er lite Engelska och träffa lite annat folk. jfc.

Har spelat med Engelsktalande sedan 2001 i olika spel men har börjat uppskatta Svenska mer och mer.

Medlem

Misstänker lång kö tid till server klustret midgard.

Kommer nog ta en gubbe o köra på server med lägst pop o slö spela, o sen andra gubben om man fastnar i spelet att köra på en vettig server vecka/veckor efter launch

Om man vill undvika servrar med specifik streamer
https://www.streamersonnew.world/list


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av KingCobra:

Har spelat med Engelsktalande sedan 2001 i olika spel men har börjat uppskatta Svenska mer och mer.

Förstår inte alls varför.. men, to each his own.

Har inte lirat något av New World än, så ska bli intressant att lira dock. Tur att man vet vilken server man ska undvika i alla fall. :v

Medlem
Skrivet av Arkaith:

Förstår inte alls varför.. men, to each his own.

Har inte lirat något av New World än, så ska bli intressant att lira dock. Tur att man vet vilken server man ska undvika i alla fall. :v

Det är inte komplicerat att förstå lol

Moderator | Testpilot
Skrivet av Arkaith:

Varför vill ni spela med en massa svenskar? Fattar inte. Lär er lite Engelska och träffa lite annat folk. jfc.

Konstig kommentar kan jag tycka, helst hur du formulerar dig.

Borde inte vara svårt att förstå. Ibland vill man bara tala med folk som snackar samma språk av enkelhetensskull.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Konstig kommentar kan jag tycka, helst hur du formulerar dig.

Borde inte vara svårt att förstå. Ibland vill man bara tala med folk som snackar samma språk av enkelhetensskull.

Tror jag formulerade mig väldigt offensivt av någon anledning, menade det inte så.. illa som det låter. Tycker det är konstigt att spela med samma sort människor som man träffar dagligen.

Låter bara tråkigt.

Inaktiv
Skrivet av Arkaith:

Tror jag formulerade mig väldigt offensivt av någon anledning, menade det inte så.. illa som det låter. Tycker det är konstigt att spela med samma sort människor som man träffar dagligen.

Låter bara tråkigt.

Oj där drog du verkligen alla svenskar över ett streck.

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Oj där drog du verkligen alla svenskar över ett streck.

Man behöver ju inte läsa det så negativt, dock! Mer åt.. tråkigt att det inte är lite mer annorlunda, osv.

1
Skriv svar