Deathloop har patchats för att fixa hacket på PC

Robot
Deathloop har patchats för att fixa hacket på PC

Men oklart om det faktiskt blivit bättre.

#Arkane-studios, #Deathloop


Medlem

Känns som man får vänta ett tag innan man skaffar det här spelet.
Det verkar bra men man vill ju inte att det ska hacka


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Inaktiv
Skrivet av Molotov:

Känns som man får vänta ett tag innan man skaffar det här spelet.
Det verkar bra men man vill ju inte att det ska hacka

Tänker exakt samma. Gillar Dishonored och tycker detta ser rätt skoj ut men väntar gärna tills de patchat några omgångar. Förutom hacket hoppas jag på att AIn ska bli snäppet smartare för den är tydligen rätt blåst och ouppmärksam ibland.

Medlem

Denuvo är ju ganska känt för att, minst sagt, skapa diverse problem. Även om detta inte är boven just i detta fall skadar det ju inte att ta bort skiten vilket fall hehe.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

vills minnas att dishonored 2 hade samma problem, och båda körs väl i void engine och det borde väl varit löst vid release på detta spel kan man tycka.

Medlem
Skrivet av Ph3noM:

vills minnas att dishonored 2 hade samma problem, och båda körs väl i void engine och det borde väl varit löst vid release på detta spel kan man tycka.

Dishonored 2 hade också Denuvo.

"Frame-times show a 16 ms minimum and 56 ms maximum on Dishonored without Denuvo which is 6.45 and 136.7 per cent better than the Denuvo version's 17 ms minimum and 136 ms maximum."

https://www.altchar.com/game-news/denuvo-hampers-frame-rate-a...

Medlem
Skrivet av anon_119148:

Tänker exakt samma. Gillar Dishonored och tycker detta ser rätt skoj ut men väntar gärna tills de patchat några omgångar. Förutom hacket hoppas jag på att AIn ska bli snäppet smartare för den är tydligen rätt blåst och ouppmärksam ibland.

Jag har inte haft några problem men nog klokt att vänta.

Gällande ai:n. Ja den är dum men för min del har jag kunnat se förbi det eftersom (och ja, detta låter som en dålig ursäkt) de säger i spelet att de inte är anställda för att de är attentive samt att de flesta ai gubbar du möter är ofta både fulla och höga. Du är på en ö som startar om varje dag, ai-gubbarna vet detta och de bryr sig inte så jäkla mkt om problemet med main character. De är där för att kunna skita i allt och leva som de vill utan konsekvenser som följer med till morgondagen. Men ja, fattar att det ändå kan ta ifrån upplevelsen även om det kan passa tematiskt. Största problemet är väl att när de ser någon bli skjuten springer de dit och tittar på gubben och sen blir skjutna själva och sen kommer en tredje. Den biten är lite löjlig. Sen glömmer de ju jävligt snabbt att det hänt grejer också.

Gen
Medlem
Skrivet av rosski:

Dishonored 2 hade också Denuvo.

"Frame-times show a 16 ms minimum and 56 ms maximum on Dishonored without Denuvo which is 6.45 and 136.7 per cent better than the Denuvo version's 17 ms minimum and 136 ms maximum."

https://www.altchar.com/game-news/denuvo-hampers-frame-rate-a...

Fast Denuvo är inte problemet här, eller frame times. Problemet är när man rör kameran med musen så uppkommer stutter som inte syns på frame time grafen. Hur mycket stutter man får beror på vad man har för fps tex om man låst sin uppdateringsfrekvens till 60 eller 120 eller om man, som mig, kör något mitt emellan. Minns så väl när jag körde Dishonored 2 att jag som har en uppdateringsfrekvens på 95Hz hade stora problem med att få kamerarörelserna att kännas mjuka och jag kunde inte förstå varför det inte syntes på frame times (grafen var väldigt fin och rak).

Medlem
Medlem

Detta är anledningen till att jag aldrig förköper eller skaffar på release längre 🙅🏼‍♀️

Kan tänka mig att det är otroligt frustrerande ifall man har en 144-170hz skärm och lätt kan sätta dom fps'en.
Skulle aldrig tillåta mig själv cappa fps'en till 60, det är ju som att se konstant lagg när man väl är van vid 120+ fps.
Aja, Arkane är ju ljusår bättre än Capcom iaf som sket blankt i problemen tills någon crackade spelet och först då tog dom nappen ur munnen å började fixa....

Medlem

Hur flyter spelet på konsol, strul där oxå?

Medlem

OT kanske, men kan man ta bort det där jobbiga gitarr-riffet varenda gång man engagear med fiender? Alla playthroughs / reviews jag har sett är alltid helt fyllda med det ljudet och är redan helt tokig på det, vad bidrar det till?

Medlem

Satt fps limit på 60 och slog på vsync, löste hackandet för mig. Är generellt lite känslig för slöheten med vsync men helt värt det i det här fallet då det blev så smooth det bara går.

Dödgrävaren

Flyter på bra för mig, underhållande spel men tycker det känns som de planerade för att göra ett spel där stealth och infiltration hade en större del, stealth tycker jag är slöseri på tid som det är nu, man kan mer eller mindre med springa rakt igenom en karta och kniva ihjäl allting i sin väg, med någon pause för att hitta healing på vägen. Med rätt perks och talents behöver man nog inte ens vika av för att hitta healing.

På det stora hela är spelet nästan lite för lätt.

1
Skriv svar