Så här ser Age of Empires IV:s multiplayer ut - 40 minuter video

Medlem

Ska bli kul med ett rts efter alla års fps'ande i brist på annat. Men tror inte det blir en långlivad titel i biblioteket. I vanlig AoE-ordning tröttnar jag nog rätt fort.
Fan att Blizzard fick för sig att köra en seppuku så man inte har ett bra Starcraft 3 att se framemot.


signatur

- pixelfantast

Medlem
Skrivet av danskung:

Spelet känns som Age of Empires 2 fast med en himla massa quality of life förbättringar. Ljudet är också helt fantastiskt

Skulle nästan påstå tvärtom - det är flertalet områden som är sämre än AoE2:DE. Oprecisa kontroller, otydlig minimap och rörigt UI. Jag tror det kommer vara populärt en kort tid sedan kommer folk gå tillbaka till AoE2 för det är en bättre competetive upplevelse.

Medlem
Skrivet av Kaiser_Johan:

Skulle nästan påstå tvärtom - det är flertalet områden som är sämre än AoE2:DE. Oprecisa kontroller, otydlig minimap och rörigt UI. Jag tror det kommer vara populärt en kort tid sedan kommer folk gå tillbaka till AoE2 för det är en bättre competetive upplevelse.

Majoriteten av spelarna är inte competitive. Det är ett gäng 14-18 åringar som sitter och spelar tillsammans local eller mot bottar med en påse chips i handen. Tror även du varit med om den tiden ifall du spelade när du var yngre.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Majoriteten av spelarna är inte competitive. Det är ett gäng 14-18 åringar som sitter och spelar tillsammans local eller mot bottar med en påse chips i handen. Tror även du varit med om den tiden ifall du spelade när du var yngre.

Absolut en minoritet som spelar multiplayer regelbundet som i de flesta RTS. Men med så pass mycket brister är jag rädd det kommer överges alltför tidigt.
En bra tråd på officiella forumet: https://forums.ageofempires.com/t/feedback-from-5-of-the-top-...

Medlem

Ughhh, helgens stress test imponerade inte! Jag har väl blivit "skadad" av hur responsivt och välpolerat StarCraft 2 är att spela. AoE4 känns som ett indiespel med barnslig grafik och trögt gameplay, där enheterna segar omkring i sirap och står och viftar på varandra till förbannelse innan något händer!

Fick lite Company Of Heroes vibbar, blev delvis vansinnig när jag försökte spela det en gång i tiden också.

Kul för dom som gillade AoE4 testet dock! Moving on.

Medlem
Skrivet av Havocado:

Fatslob, is that you?

haha, legenden lever?!

12
Skriv svar