CS:GO Major i Sverige - Allt du behöver veta

Medlem
Skrivet av stenman:

En biofilm och lite käka, lätt 700:- (per person) för 4 timmars aktivitet.

700 spänn för bio och mat?
är det normalt idag? vill gärna se en breakdown där.

kan tycka att priserna för majorn ligger lite i högkant, speciellt när målgruppen måste vara kids 13-18 år

Medlem

Jag hoppas att det kommer gå att köpa tredagars-biljett. Sen att finalen börjar tidigt, måste hinna resa hem på söndagen och vore trist att missa final om den spelas för sent.

Medlem
Skrivet av Pizzapie:

Jag hoppas att det kommer gå att köpa tredagars-biljett. Sen att finalen börjar tidigt, måste hinna resa hem på söndagen och vore trist att missa final om den spelas för sent.

Starttider varje dag, om man ska lita på biljettsidan:
4 nov., kl 16:30
5 nov., kl 16:30
6 nov., kl 16:30
7 nov., kl 18:00

Medlem
Skrivet av stenman:

En biofilm och lite käka, lätt 700:- (per person) för 4 timmars aktivitet.

Du sprätter pengar!

Näe. Det kostar knappast 700 kr för en biofilm och käka!

1. En biobiljett kostar 135 kr (i Stockholm möjligen 159 kr).
2. En halv pizza kostar 50 kr (du delar ju rimligen med polaren / polarna!).
3. Godis och dricka 15-50 kr (köp chips och dylikt på Hemköp / Willys - inte i biosalongen!)

SUMMA

En biofilm och lite käka kostar rimligen 200 - 280 kr (per person) för 4 timmars aktivitet.

Är du fattig kan du komma undan med 135 - 159 kr (käka hemma, ta med hemmagjord dricka / kaffe)

Kommer man undan med ca. 233 kr per besök så räcker 700 kr gott och väl till 3 personer, eller 3 biobesök (inklusive käk och godis / dricka!)

Pro-tip
När ni köper Pizza är det standard att säljaren vill pracka på er dyra drickor.
Säg då: NEJ TACK, vi vill köpa inte några drickor, men vi tar gärna vanligt kranvatten!
Så spar ni minst 20 kr per person.

Nu kan du tredubbla antalet biobesök!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Skribent
Skrivet av Pizzapie:

Jag hoppas att det kommer gå att köpa tredagars-biljett. Sen att finalen börjar tidigt, måste hinna resa hem på söndagen och vore trist att missa final om den spelas för sent.

Skrivet av Macki:

Starttider varje dag, om man ska lita på biljettsidan:
4 nov., kl 16:30
5 nov., kl 16:30
6 nov., kl 16:30
7 nov., kl 18:00

Räkna med att finalen är klar tidigast 22.00, men förmodligen närmare 23 eller senare.

~18.00 - 19.00: Showmatch
~19.30: Finallag presenteras i arenan. Intervjuer, banna kartor, kontroll av allt det tekniska o.s.v.
~20.00: Start finalmatch. Räkna sedan en timme per karta så 22 om det blir två kartor och 23 om det blir tre kartor och ännu senare om någon karta skulle gå till förlängning.

Det är vad jag tror om jag får gissa.

edit: Tredagarsbiljett kan jag garantera inte kommer gå att köpa. Endagars eller fyradagars har det varit på andra Majors, men det ser onekligen ut här som om det endast är endagarsbiljetter som kommer ut till försäljning.

Medlem
Skrivet av Hanzo:

http://photos1.blogger.com/blogger/4189/2600/1600/lupin_new_d...

Du sprätter pengar!

Näe. Det kostar knappast 700 kr för en biofilm och käka!

1. En biobiljett kostar 135 kr (i Stockholm möjligen 159 kr).
2. En halv pizza kostar 50 kr (du delar ju rimligen med polaren / polarna!).
3. Godis och dricka 15-50 kr (köp chips och dylikt på Hemköp / Willys - inte i biosalongen!)

SUMMA

En biofilm och lite käka kostar rimligen 200 - 280 kr (per person) för 4 timmars aktivitet.

Är du fattig kan du komma undan med 135 - 159 kr (käka hemma, ta med hemmagjord dricka / kaffe)

Kommer man undan med ca. 233 kr per besök så räcker 700 kr gott och väl till 3 personer, eller 3 biobesök (inklusive käk och godis / dricka!)

Pro-tip
När ni köper Pizza är det standard att säljaren vill pracka på er dyra drickor.
Säg då: NEJ TACK, vi vill köpa inte några drickor, men vi tar gärna vanligt kranvatten!
Så spar ni minst 20 kr per person.

Nu kan du tredubbla antalet biobesök!

En flaska vin, varsin varmrätt å kanske två öl. Det blir snabbt mer än din kalkyl.
Dela en pizza?
Det är väl meningen att man ska bli mätt! 🙃

Jag går sällan på bio så när det väl sker brukar det bli lite kostsammare/man gör en helkväll av det s.a.s. samt att man måste ha de platserna med extra space för komfort.
Gick jag ofta skulle jag lätt följa budgettipset, fast kanske ändå unna mig en cola haha.
Det var en bra idé.

Medlem
Skrivet av stenman:

En flaska vin, varsin varmrätt å kanske två öl. Det blir snabbt mer än din kalkyl.
Dela en pizza?
Det är väl meningen att man ska bli mätt! 🙃

Jag går sällan på bio så när det väl sker brukar det bli lite kostsammare/man gör en helkväll av det s.a.s. samt att man måste ha de platserna med extra space för komfort.
Gick jag ofta skulle jag lätt följa budgettipset, fast kanske ändå unna mig en cola haha.
Det var en bra idé.

Öl och vin köper man på Systemet eller i Tyskland.

Se 10 sekunder för
"Billigaste starkölen som går att uppbringa på lagligt vis"

8 kr för en stor stark (per person)
0,5 l. Nobelaner 2,8% (3,15 kr på på Lidl)
0,5 l. Sju komma tvåan (14,4 kr på Systemet)
Därefter får du 1 kr pant på vardera burk.
Resulterar i 2x starköl på 5%

Du kan både unna dej och komma undan billigare,
om du skippar att betala för dyrsåld bekvämlighet.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd
Skrivet av stenman:

Alltså, om du nu tex går på krogen så är ju 700kr i princip 3 drinkar, nån öl och garderob.
Det har man ju förbrukat på 2 timmar.
Du får ganska många timmars underhållning inkl. allt som sker runt i kring själva cs-go matcherna för denna summa.
Sedan tillkommer väl lite käk och dricka m.m.
Säg du får en hel dags underhållning för 1200:-. det är ju knappa 100kr / timme?

Säger inte att det är billigt men man får jämföra mot lite andra aktiviteter.
Inträde för 2 vuxna och en unge på Kolmården vilket man med en 3 åring avverkar på typ 3 timmar då varje djur är intressant i 30 sekunder landar på ca 1200:- det med.
En biofilm och lite käka, lätt 700:- (per person) för 4 timmars aktivitet.
En golfrunda, mellan 500-1000 spänn i de flesta fall, en promenad på ca 4h.

Motivera gärna varför du tycker det är dyrt så kan jag kanske lättare acceptera ditt gnäll.

Agree to disagree helt enkelt

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Öl och vin köper man på Systemet eller i Tyskland.

https://youtu.be/VJJoXfrVXJQ?t=1108

Se 10 sekunder för
"Billigaste starkölen som går att uppbringa på lagligt vis"

8 kr för en stor stark (per person)
0,5 l. Nobelaner 2,8% (3,15 kr på på Lidl)
0,5 l. Sju komma tvåan (14,4 kr på Systemet)
Därefter får du 1 kr pant på vardera burk.
Resulterar i 2x starköl på 5%

Du kan både unna dej och komma undan billigare,
om du skippar att betala för dyrsåld bekvämlighet.

Tvek på att de köper att jag börjar korka upp medhavd dryck på restaurangen, men jag ska prova och hänvisa hit.

Medlem
Skrivet av stenman:

Tvek på att de köper att jag börjar korka upp medhavd dryck på restaurangen, men jag ska prova och hänvisa hit.

Det blir krångligt. Vill man behålla pengarna så får det bli take-out.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Ero
Medlem

Fan va sen finalen verkar vara. Hade ju tänkt vara på denna
Blir en ledig måndag och sjukanmälan för kidsen om det blir så.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Skribent

Riktig jävla scam med "serviceavgift". 50:- per dag förutom finaldagen där det kostar 60:-. Så inga fyradagars utan man måste betala 210:- i serviceavgift. Jag skulle gärna vilja att de specificerar upp vad de är för "service" de gör egentligen.

Ero
Medlem

Jag sket i att köpa biljett. Gör hellre en mysig kväll hemma. Lite väl dyrt för mitt tycke.


signatur

Varit medlem längre än dig.

Skribent
Skrivet av Ero:

Jag sket i att köpa biljett. Gör hellre en mysig kväll hemma. Lite väl dyrt för mitt tycke.

Ja, det var inte gratis direkt. 2 200:- per person köpte vi för. Alla fyra dagarna. Har hotell bokat sedan länge, löjligt billigt och bra villkor för kvalitetshotell när jag bokade mitt under coronapandemin. Betala vid ankomst, avbokningsbart utan avgift fram till dagen innan ankomst så om det skitit sig hade jag bara avbokat.

Vi är 8 st halvgamla gubbar som ska åka tillsammans så det får kosta lite helt enkelt.

Ero
Medlem
Skrivet av Shadee:

Ja, det var inte gratis direkt. 2 200:- per person köpte vi för. Alla fyra dagarna. Har hotell bokat sedan länge, löjligt billigt och bra villkor för kvalitetshotell när jag bokade mitt under coronapandemin. Betala vid ankomst, avbokningsbart utan avgift fram till dagen innan ankomst så om det skitit sig hade jag bara avbokat.

Vi är 8 st halvgamla gubbar som ska åka tillsammans så det får kosta lite helt enkelt.

Nice! Förutom pengarna.

Ja, gubbresa så kan det ju kosta lite 😁 Det är ju inte bara nöje man betalar för, utan även lite frihet (vilket straffar sig dagen efter när man kommer hem, mår skit, och förväntas kunna ta hand om hushåll).

Blev det "front row" eller bakom en pelare?


signatur

Varit medlem längre än dig.

Skribent
Skrivet av Ero:

Nice! Förutom pengarna.

Ja, gubbresa så kan det ju kosta lite 😁 Det är ju inte bara nöje man betalar för, utan även lite frihet (vilket straffar sig dagen efter när man kommer hem, mår skit, och förväntas kunna ta hand om hushåll).

Blev det "front row" eller bakom en pelare?

Mittensektionen. Vi är för gamla för att sitta på golvet med kidsen och vifta med flaggor och synas på twitchstreamen.

12
Skriv svar