Valheim - Diskussion / Frågor / Tips och trix

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Tror fienderna blivit allmänt elakare i nya.

Japp, så måste det va. Det är min uppfattning med efter 30 timmar in med ny gubbe. Så här svåra var inte gubbar med stjärnor innan!

De var svåra innan, men man var aldrig så pass att blev hjälplös, åkte på storspö och få ge upp.

Jag och de andra har över 100 deaths vardera redan! Kanske 150-200… Det känns som att det blivit en stor skillnad.

Edit:
en teori kan vara att våra nya gubbar är låglevlade med pilbåge och dylikt. Första gången vi spela tog det ett tag innan vi ens vågade sätta foten i Svarta Skogen. Tror jag har level 14 med pilbåge, så mycket som jag dött.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

Japp, så måste det va. Det är min uppfattning med efter 30 timmar in med ny gubbe. Så här svåra var inte gubbar med stjärnor innan!

De var svåra innan, men man var aldrig så pass att blev hjälplös, åkte på storspö och få ge upp.

Jag och de andra har över 100 deaths vardera redan! Kanske 150-200… Det känns som att det blivit en stor skillnad.

Edit:
en teori kan vara att våra nya gubbar är låglevlade med pilbåge och dylikt. Första gången vi spela tog det ett tag innan vi ens vågade sätta foten i Svarta Skogen. Tror jag har level 14 med pilbåge, så mycket som jag dött.

Ja jäklar! 200 deaths? Använder du block-funktionen? 😅

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Ja jäklar! 200 deaths? Använder du block-funktionen? 😅

Nä, kan väl inte funka mot jättarna?
De slår ju ner träd och berg


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

Nä, kan väl inte funka mot jättarna?
De slår ju ner träd och berg

Ah så det är 200 deaths mot enbart troll. Tänkte det var generellt mot alla. Trollen gick att undvika slagen på genom att dodga precis innan swingen så man inte tog någon skada alls. Annars är ju pilbåge och kiteande att rekommendera

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Ah så det är 200 deaths mot enbart troll. Tänkte det var generellt mot alla. Trollen gick att undvika slagen på genom att dodga precis innan swingen så man inte tog någon skada alls. Annars är ju pilbåge och kiteande att rekommendera

Vi har ett 2 stjärnigt troll söder om byn.
Vet inte hur man får till dodgen.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Avstängd
Skrivet av Hanzo:

Vi har ett 2 stjärnigt troll söder om byn.
Vet inte hur man får till dodgen.

Jag kan komma och slå ihjäl den åt er.
Mercenary for hire! 🤣

Medlem
Första bossen

Hej.
Jag har e fråga. Jag dog på första bossen och sedan dök den upp vid min befästning.
Problem är nu att den är vid detta ställe så fort jag vaknar upp och jag har inga vapen och kommer inte ifrån den utan blir dödad omgående.
Är det någon som har något tips på vad jag kan göra eller kan man besegra den med bara vanliga slag då kraften är nedsatt en del innan jag dog första gången?

Medlem
Skrivet av Warriors:

Hej.
Jag har e fråga. Jag dog på första bossen och sedan dök den upp vid min befästning.
Problem är nu att den är vid detta ställe så fort jag vaknar upp och jag har inga vapen och kommer inte ifrån den utan blir dödad omgående.
Är det någon som har något tips på vad jag kan göra eller kan man besegra den med bara vanliga slag då kraften är nedsatt en del innan jag dog första gången?

Du får försöka lura bort den ifrån din befästning.
Eller så får du bygga en hemlig bas.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem
Skrivet av Hanzo:

Du får försöka lura bort den ifrån din befästning.
Eller så får du bygga en hemlig bas.

Lyckades till slut men det kändes nästan omöjligt då den stod utanför huset jag byggt som en sovplats så den slog till så fort jag kom utanför dörren. Men efter några gånger så var den en bit ifrån så jag kunde springa iväg Dog 7 gånger hahahaha

Medlem
Skrivet av Kris:

Lite småsugen på att spela Valheim.
Tror ni Valheim kan lira på en laptop med Intel 620 grafikkort, ssd, 3,2 ghz cpu?

Jag har en dator med ibland tveksamma resultat i spel. Brukar kontrollera den via https://www.systemrequirementslab.com/cyri innan jag skaffar spelet i fråga.

Litet diagnosverktyg som jämför din dator med spelets rekommnderade krav.


signatur

Inget blir någonsin bättre eller går över - du bara vänjer dig.

Medlem

Jag och ett par polare har börjat om på nytt igen. Man tröttnar ju typ aldrig på det här spelet, visst man har tagit break ifrån spelet under en tid. Men när man kommer tillbaka är det minst lika kul.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem
Skrivet av DitroX:

Jag och ett par polare har börjat om på nytt igen. Man tröttnar ju typ aldrig på det här spelet, visst man har tagit break ifrån spelet under en tid. Men när man kommer tillbaka är det minst lika kul.

Jag började 26 december och har lagt ca 50 timmar men frugan började fan efter mig och har lagt ca 60 timmar redan så förstår dig helt och hållet

Medlem
Skrivet av Warriors:

Jag började 26 december och har lagt ca 50 timmar men frugan började fan efter mig och har lagt ca 60 timmar redan så förstår dig helt och hållet

Kul! Ja man kopplar verkligen av i spelet och försvinner in i världen. Timmarna går fort!
Ser fram emot de kommande uppdateringar med nya biomer, nya monster och massa annat skoj! Hoppas även att 1.0 inte är allt för långt bort med tanke på vad de siktade på redan under förra året.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Ni som hyr server. Vilken tycker ni är bäst? Använder ni någon bra som ni kan rekommendera? Har läst lite och kollat på ett par olika, men är osäker.

Vi är just nu tre som spelar och funderar på att hyra en server. Hade varit toppen ifall man även kan lägga till custom seed.


signatur

"Do. Or do not. There is no try." - Yoda

Medlem

Iron Gate la upp en liten tease eller vad man vill kalla det.
Vad vågar man tro för datum på nya patchen egentligen?!

https://twitter.com/Valheimgame/status/1599814608453255170?s=...

Chefredaktör
Medlem
Skrivet av Daniel Sjöholm:

Experimentell har aldrig varit min grej Låter som något är begränsat.

Någon borde ju kunna sitta på ett scoop med lite skövde-info om när detta kommer?

Medlem
Skrivet av Tratt:

Experimentell har aldrig varit min grej Låter som något är begränsat.

Någon borde ju kunna sitta på ett scoop med lite skövde-info om när detta kommer?

hehe okej. den som väntar på något gott, väntar i ca 120 min?!

Chefredaktör
Skrivet av Tratt:

Experimentell har aldrig varit min grej Låter som något är begränsat.

Någon borde ju kunna sitta på ett scoop med lite skövde-info om när detta kommer?

Nu är uppdateringen ute!

Mos
Medlem

Så hur går det för folk i nya uppdateringen?

Jag märkte vi fick starta en ny karta då uppdateringen med vår värld inte spawnade biomes rätt (vissa berg som vi minat resettades men inga grottor, mistlands lite fel genererade etc etc.)

Så ikväll ny server nya möjligheter.

Medlem
Skrivet av Mos:

Så hur går det för folk i nya uppdateringen?

Jag märkte vi fick starta en ny karta då uppdateringen med vår värld inte spawnade biomes rätt (vissa berg som vi minat resettades men inga grottor, mistlands lite fel genererade etc etc.)

Så ikväll ny server nya möjligheter.

Jo det går bra, tack.
Lokaliserat en lagom stor ö som numera är plattsatt och påbyggd med fina lagerutrymmen, smedja, kök och inhängnad för vildsvin och en liten plantage... har precis dödat Bonemass (haaaaatar den bossen) så nu skall vi bara lokalisera ett högt berg och se om vi kan hitta vargar nog för att klä oss varmt... ikväll så fortsätter äventyren!

Hur går det själv?

Mos
Medlem
Skrivet av brewitz:

Jo det går bra, tack.
Lokaliserat en lagom stor ö som numera är plattsatt och påbyggd med fina lagerutrymmen, smedja, kök och inhängnad för vildsvin och en liten plantage... har precis dödat Bonemass (haaaaatar den bossen) så nu skall vi bara lokalisera ett högt berg och se om vi kan hitta vargar nog för att klä oss varmt... ikväll så fortsätter äventyren!

Hur går det själv?

Har "server hoppat" då vi inte orkade Farma ihop allt igen....(iron etc s men inte dödat någon ny boss på nya servern än.

Dock hittat ett ganska ballt ställe och kalla hem så jag har börjat bygga "mitt" hus. Sen ska smedja... resturang.... etc etc upp någonstans med.

Så ikväll blir det väl att plocka första bossen och sen leta resterande.

Medlem
Skrivet av Mos:

Har "server hoppat" då vi inte orkade Farma ihop allt igen....(iron etc s men inte dödat någon ny boss på nya servern än.

Dock hittat ett ganska ballt ställe och kalla hem så jag har börjat bygga "mitt" hus. Sen ska smedja... resturang.... etc etc upp någonstans med.

Så ikväll blir det väl att plocka första bossen och sen leta resterande.

Det är kul att bygga, helt okey att farma material (om man är några stycken) då det samtidigt blir en kamp mot fienderna osv...

Men det som jag är ganska irriterad på är att grundvattennivån är konstant utmed hela världen typ. Jag hade gillat möjligheten att sätta upp ett staket i en bukt och täta med lera och sen hoppat ner och öst ur allt vatten så man t.ex kan jämna ut marken på ett smidigt sätt när man gör en hamn eller om man helt enkelt vill gräva ett djupt hål i strandkanten och sätta sig där utan att bli blöt... (haha).

Det är ju bara vid oväder man kan göra lite nytta om man byggt sin hamn i ett stenigt område och man är sugen på att jämna ut marken lite mer.

Eller så får de införa tidvatten helt enkelt så man vid ebb kan snygga till stranden.

Skriv svar