Zelda: Breath of the Wild 2 - era förväntningar

Medlem

Jag tycker dom ska behålla vapen system men ändra hur länge dom håller tex träsvärd 15 slag, kopparsvärd 30 slag, järnsvärd 40 och självklar ska du kunna reparera dom.

Det behövs finnas mer på kartan eller gör den mindre.

Dom 2 jag ser som det viktigaste att förbättra

Avstängd
Skrivet av rmpyro:

Fast om man kör wiiu versionen på pc så kan man få det att se mycket snyggare ut än switch.
https://www.youtube.com/watch?v=6bCqK1Ddo5k

Ja.
Det jag menade var att man inte kommer kunna spela BotW 2 på Cemu då BotW 2 är ett Switch-exklusivt spel.

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Ja.
Det jag menade var att man inte kommer kunna spela BotW 2 på Cemu då BotW 2 är ett Switch-exklusivt spel.

Finns Yuzu emulatorn också som är gjord för switch, men den har inte lika många features som CEMU. Har bara sett videor där spelet ser likadant ut som switch versionen, ingen reshade eller raytracing.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Det enda jag ogillade i BotW var såklart vapenförstörelsen, även om jag förstår anledningen till den mer när jag fick den mekaniken förklarad för mig. Shika-vapnen som var så förbaskat dyra att göra skulle ju helt klart varit undantagna från reparationerna, nu vågade man ju knappt använda skräpet. Annars är jag mer förvånad över kommentarerna här...att världen skulle vara "för tom och händelselös" kunde jag ju inte hålla med om mindre, men smaken är ju som baken.
Hade inte haft något emot mer "dungeons" som känns så synonymt med Zelda-serien dock, även om jag inte tyckte Shrinen var dåliga. Tvärt om tyckte jag att de mälte in bra i storyn.

Och oj, jag höll på att glömma det som nästan helt fick mig att tappa sugen på att spela spelet till slutet...ett värdigt slut. Att efter en sådan story, ett sådant äventyr, inte...

ha någon som helst avslut annat än eftertexter var ju bara ett stort antiklimax.

Medlem

Det som gjorde vapensystemet trasigt var ju att det förstörde så mycket av det som skulle göra spelet roligt i övrigt. Du vill ju inte ta dig an ett gäng fiender när belöningen är ett vapen som går sönder efter fem minuter och du gör av med tre vapen för besväret. Att shrines och hemliga grottor ger en vapen man inte vågar använda är ju inte heller speciellt kul.

Medlem

Att vapnen går sönder lättare i tvåan

Medlem
Skrivet av Querth:

Att vapnen går sönder lättare i tvåan

Ja, och att hästen är halt, bumerangen är trasig, spelet inte är större än grottan man startar i och att Zelda träffat någon annan.

Medlem

Jag hoppas på en mer engagerande berättelse och tuffare Zelda. När det gäller dess gameplay är jag fortfarande helt nöjd med hur första BotW var.

Medlem

Älskar också Breath of the Wild, det är en fullpoängare. Kommer inte på nåt som skulle kunna förbättras. Kanske det med vapnen då. Dom behöver inte gå sönder alls. Finns annat som är roligare att ägna sig åt i ett fantasi-äventyr, allt måste inte vara realistiskt. Tomb Raider är en förebild. Samma vapen hela spelet igenom. Oändlig ammunition i pickadollerna

Medlem

Vapnen går sönder, men inte lika ofta som i BOTW.

En smed kommer till stan så man laga sina vapen.

Att berättelsen tar större plats än tidigare.

Stora, ordentliga tempel i klassisk Zelda-stil.

Medlem

Kan tilläggas att Zelda: BOTW var ett stort steg framåt mot Skyvard Sword. Det var ett linjärt sömnpiller…. (har inte kört Switch-utgåvan).

Medlem

Finns bara en förbättring jag är intressaerad av och det är släpp det på PC, då det endast är då jag skulle köpa det.

Medlem

Vart jätteledsen över BoTW, största anledning till att jag köpte ett Switch men i slutändan spelade jag bara 2-3 timmar. Kom till "open world" delen men där ledsnade jag på att vapnen hela jäkla tiden gick sönder efter 2-3 fiender. Inte kunde man laga dom heller så för mig hoppas jag verkligen dom ändrar så att.

TL:DR
Vapenen inte går sönder. tillåt en att laga dom eller skit i durability helt.

Medlem

Mer varierande och fler uppdrag är det jag skulle vilja ha.

Tex man kan få uppdrag av nån i en by o hitta en gömd grotta etc. Mer variation och det ger mer drivkraft av spelaren att utforska världen.

De där 4 "dungeons" banorna var riktigt kassa. Ta bort det helt.

Avstängd
Skrivet av Flugsaft:

De där 4 "dungeons" banorna var riktigt kassa. Ta bort det helt.

Varför var de kassa?
Förutom bossarna som var tråkiga tyckte jag de var väldigt bra gjorda.

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Varför var de kassa?
Förutom bossarna som var tråkiga tyckte jag de var väldigt bra gjorda.

Jag tycker de var väldigt bra jag med, finurliga och kluriga.

Medlem

Bättre dungeons och bossar.... hållbarheten på vapnen gjorde att man experimenterade mycket. Spelet blev marginellt sämre efter man hittade master sword. Fortfarande ett av de bästa spelen någonsin gjorts!

Är inte heller något jattefan av BothW. Skulle nog utan tvekan ranka det i nedre halvan av Nintendos Zelda-spel.

Men svår fråga då man ändå måste utgå från BothW... Mycket är ju som det är för att passa in i den forumlan så det är svårt att ersätta funktioner med något annat.

Jag skulle inte ha något emot ifall man gick fullt RPG. Var i alla fall en känsla jag fick när jag spela förra gången.

Sen generellt vill jag ha mer varierande tempel. Lite mer bebyggelse kanske (som sagt svårt när detta händer strax efter första spelet, som var rätt tomt).

Ta i alla fall bort den begränsade väderleken där man var tvungen att ta bort vapen var tjugonde minut för det åska eller man kana ner för berget för det börja regna.


signatur

Through smoke and fire and shot and shell and to the very walls of hell, But we shall stand and we shall stay. Over the hills and far away.

Medlem
Skrivet av Pecman2:

Varför var de kassa?
Förutom bossarna som var tråkiga tyckte jag de var väldigt bra gjorda.

Jag tyckte de var tråkiga och inget givande. De var även väldigt tråkig miljö i dom.

Bra gjorda är dom pussel mässigt men jag vart mest irriterad i dom o ville få de undanstökat fort.

Medlem
Skrivet av PGR1985:

Kan tilläggas att Zelda: BOTW var ett stort steg framåt mot Skyvard Sword. Det var ett linjärt sömnpiller…. (har inte kört Switch-utgåvan).

Jag föredrar Skyward Sword framför botw då det har mer klassisk "Zelda-känsla" för mig.

Men det är ju en fördel om man föredrar botw eftersom det är deras största succé och konceptet de kommer spinna vidare på nu


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Flakmonkey

Det enda som jag verkligen saknade var "riktiga" dungeons (eller tempel, eller vad man nu vill kalla dem). Mycket av det som gör Zelda till Zelda sitter där imo. Gillade ändå BOTW och jag förstår att det gick hem hos många som kanske inte älskat serien tidigare, men tror inte de skulle tappa de nya fansen genom att slänga in lite episka dungeons.

Medlem

Framförallt är det väl att man vill känna någon mening att spela vidare när man väl har klarat "Main-storyn". Kände mig helt ointresserad att spela vidare efter det tyvärr =/ i övrigt, kanske vapensystemet är lite väl snabb att vapen och dylikt förstörs. I övrigt, klockrent spel

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Segdeg:

Jag skulle önska att vapen och sköldar inte går sönder så förbaskat snabbt.

Amen!


signatur
12
Skriv svar