Bayonetta 3 har äntligen fått en ny trailer och släpps 2022

Robot
Bayonetta 3 har äntligen fått en ny trailer och släpps 2022

Kommer du använda klackpistolerna eller bara tillkalla en demonslav?

#Bayonetta-3, #Platinum-games


Medlem
Medlem

Men synd att man inte har en

Medlem

bästa nyheten jag hört sedan nånsin


signatur

It's something to do with quantum, isn't it?

Medlem

Jag älskar Bayonetta, men man ser att frameraten går nedåt MÄRKBART när det kommer explosioner på skärmen. Synd att Nintendo snappade upp detta IP, men de ska väl också ha en lite "mörkare" actionserie, antar jag. Synd bara att det måste vara till Switch.

Hoppas detta och tvåan portas till PC vid något tillfälle, som ettan. Har inte så höga förhoppningar på det då det är Nintendo vi pratar om, men man kan väl drömma lite.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av Isak19:

Men synd att man inte har en

Du är inte ensam. Jag har inte heller någon egen Demon Slave. Men jag hoppas kunna köpa eller alternativt låna en.

Medlem

Ser onekligen bra ut men jag kan inte undvika att vara lite ledsen över att detta inte utvecklas för PS5 eller Series X. Vilken potential det hade haft!

Oavsett är det säkert köp för mig. Älskade 2an!


signatur

Jag är del av spelpodden GOTY - Årets spel
Lyssna gärna:
https://podcasters.spotify.com/pod/show/goty

Oj, ser ut som att det var år 2013. Bra eller dåligt?


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Skribent
Skrivet av smuts:

Jag älskar Bayonetta, men man ser att frameraten går nedåt MÄRKBART när det kommer explosioner på skärmen. Synd att Nintendo snappade upp detta IP, men de ska väl också ha en lite "mörkare" actionserie, antar jag. Synd bara att det måste vara till Switch.

Hoppas detta och tvåan portas till PC vid något tillfälle, som ettan. Har inte så höga förhoppningar på det då det är Nintendo vi pratar om, men man kan väl drömma lite.

Det som snarare är synd är ju att inga andra än Nintendo såg det långsiktiga värdet i Bayonetta. Vilket jag tycker säger en del om den "COD:iferade" spelindustrin idag. När ett nytt IP (Bayonetta då) får bra kritik, men inte säljer de miljoner som företagen vill, då får spelserien ingen andra chans. Är ju därför vi idag får mestadels uppföljare och remakes, att satsa på något nytt är för risky. Men man glömmer bort att nya serier och IP:n måste få chansen att mogna.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av denkaforss:

Ser onekligen bra ut men jag kan inte undvika att vara lite ledsen över att detta inte utvecklas för PS5 eller Series X. Vilken potential det hade haft!

Oavsett är det säkert köp för mig. Älskade 2an!

Kan ju tipsa om Project Eve som kommer till Ps5, det ser ju ut att vara någorlunda i samma stil.

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Oj, ser ut som att det var år 2013. Bra eller dåligt?

Med tanke på att det är på en 4 år gammal bärbar konsol så tycker jag det ser bra ut. Det kändes fel redan 2017 att jämföra Switch med PS4 och Xbox One, då det är en bärbar konsol som går att docka och inte en stationär konsol som går att ta med sig, och känns ännu mer fel att jämföra den med PS5 och Series X|S. Men det känns som att Nintendo måste ta och släppa en upphottad version av Switch med en vassare krets. Därför var OLED-modellen lite av en besvikelse. OLED för all del, men det var knappast en bättre display som Switch behövde allra mest.

Jag är jävligt hypad för Bayonetta 3 i alla fall. Väntan har varit på tok för lång.

Medlem

Var en period då jag var ett STORT fan av Bayonetta och säger nog än idag att det är ett av de bästa hack n slash spel jag lirat och ett bra exempel på hur japanerna gör de grymmaste och mest wack spelen imo.

Det sämsta köpet jag gjort i mitt liv var Wii U men jag fick åtminstone lira Bayonetta 2

Jag uppskattar att någon valde att hålla livet kvar i denna serie men önskar att det var någon annan än Nintendo.

Älskade allt som hade med Nintendo att göra när jag var liten, ägde all deras skit. Allt från NES som jag säkert hade ett 40-tal spel till och Gamecube, Wii och DS mm. Var en riktig Nintendo boy. Men nu har jag gett upp på dem helt o hållet. Mario har inte i närheten samma magi idag för mig som det hade förr.

Nya Metroid Prime är något jag VERKLIGEN vill ha dock, så det kan vara det som kanske får mig att komma tillbaka. Metroid Prime trilogin ligger mig väldigt nära hjärtat.

1
Skriv svar