Vilka spel ser du mest fram emot i broketober?

Medlem
Vilka spel ser du mest fram emot i broketober?

Årets upplaga av broketober är snart här och än har jag inte spelat klart septembers spelinköp (Talels of Arise, Scarlet Nexus, Death Stranding, Kena Bridge of Spirits) men blickar redan fram mot nästa månad.

Själv är jag nog mest sugen på Guardians of the Galaxy, Metroid Dread, Voice of Cards: The Isle Dragon Roars (wow vad är det här, intressant !!) och Tandem: A Tale of Shadows

Vilket/vilka spel ser ni mest fram emot?

Oktober 1

FIFA 22 (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch)

Oktober 5

Exophobia (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch)

Jett: The Far Shore (PC, PS4, PS5)

Vagrus: The Riven Realms (PC)

Hell Let Loose (PS5, Xbox Series X/S)

BPM: Bullets Per Minute (PS4, Xbox One)

Alan Wake Remastered (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S)
Super Monkey Ball Banana Mania (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch)

Oktober 7

Far Cry 6 (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Stadia, Luna)

Oktober 8

Metroid Dread (Switch)

Tetris Effect: Connected (Switch)

Nintendo Switch OLED console launch

Oktober 12

Back 4 Blood (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S)

Oktober 14

The Riftbreaker (PC, PS5, Xbox Series X/S)

Oktober 15
The Good Life (PC, PS4, Xbox One, Switch)

Demon Slayer -Kimetsu no Yaiba- The Hinokami Chronicles (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S)

NHL 2022 (PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S)

Crysis Remastered Trilogy (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch)

Oktober 19
Into The Pit (PC, Xbox One)

Oktober 20
They Always Run (PC)

Oktober 21
Sands of Aura - Early Access (PC)

Tandem: A Tale of Shadows (PC, PS4, Xbox One, Switch)

Oktober 22

The Dark Pictures Anthology: House of Ashes (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S)

Oktober 26
Guardians of the Galaxy (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S)

Darkest Dungeon 2 - Early Access (PC)

Solar Ash (PC, PS4, PS5)

The Unliving - Steam Early Access (PC)

Oktober 28
Riders Republic (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Stadia)

Age of Empires 4 (PC)

Voice of Cards: The Isle Dragon Roars (PC, PS4, Switch)

Fatal Frame: Maiden of Black Water (PC, PS4, PS5, Xbox One, Xbox Series X/S, Switch)

Mario Party Superstars (Switch)

Medlem

Steam-släppet av Super Monkey Ball är nog det enda spelet jag ser fram emot som fortfarande släpps i år.

Gnällkuk

Broketober? Aldrig hört talas om. Är nog inget jag direkt ser fram emot den månad faktiskt


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem
Skrivet av trickeh2k:

Broketober? Aldrig hört talas om. Är nog inget jag direkt ser fram emot den månad faktiskt

Brukar vara runt och i oktober som årets stora AAA spel släpps. Därav broke+ october=Broketober.

FM-guru
F.d. Sisyr

Vagrus helt klart. Early Access har varit lovande.

Medlem

Alan Wake remastered, AWAY: The Survival Series samt Riders Republic

Skribent

Är väl inte direkt supertaggad på oktober som spelmånad, men Far Cry 6 och early access-släppet av Darkest Dungeon 2 ska bli kul.

It's not a lake, it's an ocean

Jag kommer inte köpa alls så många spel som jag hade velat eftersom backloggprojektet förbjuder mig (verboten!).

Det blir dessa tre:

1. Alan Wake Remastered (Xbox)
2. Sonic Colours Ultimate (Xbox)
3. Super Monkey Ball Banana Mania (Switch)

Idel remasters, lustigt nog.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Medlem

House Of Ashes och Far Cry 6 just för co-op. Om nu 6:an är bättre än Far Cry 5 (som var rent skräp).

Även Alan Wake Remastered och Riders Republic.

Dock blir det nog bara House Of Ashes och Alan Wake jag köper, de andra kommer vara för dyra vid lansering.

Medlem

Tror inte jag kommer köpa nåt nytt i oktober. Har D2 att lira sen ligger Deathloop och väntar därefter. Men blir det något så vore det Metroid Dread i så fall. Gillade Zero Mission och Fusion väldigt mycket så Dread blir nog kul det också!

Medlem
Skrivet av Gaara:

Brukar vara runt och i oktober som årets stora AAA spel släpps. Därav broke+ october=Broketober.

För att dagens AAA-spel släpps i ett "broken state". Jag fattar!


signatur

🖥️ RTX 4090 | i9-13900KF | 64GB

Gnällkuk
Skrivet av Gaara:

Brukar vara runt och i oktober som årets stora AAA spel släpps. Därav broke+ october=Broketober.

Ah, okey. Känns som det var länge sedan det fanns en chans att ha en skral månad för att det fanns så många bra spel man ville spela, samtidigt.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Det jag ser fram emot mest är nog Hell let loose och Jett utav de jag känner till. Det finns säkert något som jag vill ha som jag inte vet om än.

Medlem

Age of darkness ser kul ut. Släpps i Early Access den 7e oktober.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

https://youtu.be/_ZeHTkT_TyM

Age of darkness ser kul ut. Släpps i Early Access den 7e oktober.

Oh, det där kände jag inte till, va inte lite monster på skärmen då haha såg grymt ut

Medlem

Metroid Dread är det enda som jag riktigt ser fram emot, och förhandsbokade det igår.

Art of Rally kan bli ett köp också, finns redan till alla andra plattformar men kommer till PS4/PS5 den sjätte oktober.

Hmm, jag antar Mario Party Superstars blir ett köp någon gång också så man kan spela det med släktingar under julen.

Medlem

Blir Metroid samt fortsätta spela Diablo 2 för min del.

1
Skriv svar