Den stora Diablo II: Resurrected-tråden

Medlem

Spelet flyter på bra men när de stängde av servrarna ett tag så gjordes någon slags rollback så att jag förlorade runt 15 levlar i normal, samt lite bra saker jag hade hittat. Nu är jag runt level 65 och ska köra igenom Hell så att jag kan börja göra runewords i bra grejor.

Medlem

Alltså jag måste säga att de verkligen VERKLIGEN lyckats bra med handkontroll-implementationen. Riktigt skönt! Förutom inventory-management då så klart...

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Nej det har det inte. Måste jag ha klarat av spelet först kanske?

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Nej det har det inte. Måste jag ha klarat av spelet först kanske?

Det ska vara så från början.

Medlem
Skrivet av Zerox_no1:

Det ska vara så från början.

Måste jag konvertera till LOD för att det skall funka?

Medlem

Hade 200kr rabatt att ta ut på xboxen så tyckte 199kr var givet för d2 res.

Och håller med handkontroll är sjukt mycket skönare än keyb och mus plus konstigt nog flyter på bättre på xbox sx


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av ThaSchakal:

Måste jag konvertera till LOD för att det skall funka?

Prova

Medlem
Skrivet av Nasder:

Måste erkänna att jag känner mig vilsen bland alla skills och olika builds, just nu kör jag på med vad jag tror kommer att funka för mig. Men kollar jag på någon build så känns det som om de vill alla slå mig på fingrarna och skrika: fel!

Screw it, spela igenom med min paladin på normal och sen fokusera på någon mer specifik build.

Fast jag är satans sugen på att köra barbarian.

Man får nog köra flera gubbar för specifika saker. Jag hade nog börjat med en MF sorc o köra mephisto runs för en liten grund att stå på när det kommer till items. Barbar är kul...när man får bra gear men inte så kul innan. Men bygga dröm builds med highend runer är ju bara fetglömma om man nu inte vill lägga ner en livstid på spelet.

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Alltså jag måste säga att de verkligen VERKLIGEN lyckats bra med handkontroll-implementationen. Riktigt skönt! Förutom inventory-management då så klart...

Bytte rätt snabbt från kb+mus till min ps5 kontroll, var sååå mycket bättre (kan tänka mig att det kanske är lite bökigt med vissa klasser)

Medlem
Skrivet av Brutulv:

Skippar pga företagskultur. Nån gång får man väl lida lite för att försöka följa sin moraliska kompass.

Folk verkar mer än gärna betala för flertalet kopior så de kan spela på pc och konsol samtidigt, så jag tror inte att Blizzard blir utan pengar för det, men jag applåderar i vilket fall din motståndskraft om du klarar det.
Själv så har jag inget sug för det, ingen nostalgi från förr och det lilla jag spelade av Diablo 3 kändes mjäkigt i jämförelse med spel som Grim Dawn och t.o.m Titan Quest.

Medlem

Barbar WW-build guide av MrLlamaSC. Jag kör mace ist för sword.
https://www.icy-veins.com/d2/whirlwind-barbarian-build

Riktigt fin remaster och kul att det är sån stor skillnad på grafiken.

Första unika droppade precis på lvl 16. Dålig dmg men lightning res 60% och fire res 20%. 😁

Medlem

Jag är väldigt förvånad över att folk köper spelet. Jag menar det är ju Blizzard. Kanske bara är jag som har det så lätt med 30 + andra spel och jag tröttande på Diablo redan när första 2an kom. Hade verkligen inget sug att spela 3an alls så jag körde enbart kanske halva innan jag la det på hyllan och var klar med allt som Diablo heter.

Medlem
Skrivet av Hajfena:

Jag kan inte förstå hur folk kan få karaktärerna i Diablo 2 att bli översexualiserade på något sätt, man skapar en karaktär, som har olika förmågor sen så är de 3 pixlar på skärmen och 97 andra pixlar(%) är allt annat, som man måste fokusera på annars dör man.
Det här däremot det är något man blir våt i brallan av, det är bra utrustning som är sexigt i Diablo, målet att alltid hitta bättre
https://diablo2.diablowiki.net/images/8/8b/Enigma.png

---> https://diablo2.diablowiki.net/Runewords Den här sidan listar alla runor och den är bra att Bokmärka om man inte kan alla recept utantill

---> https://diablo.fandom.com/wiki/Horadric_Cube Horadric Cube och lite om hur man kan använda den.

Däremot håller jag med Vara Dark om att om man nu ska kalla det en remaster av originalet och man då klickar på G knappen för att se hur det såg ut i originalet och sedan jämför med hur det ser ut på nya och de byter kläder/utseende, då har man frångått att bara förbättra ursprunget eller är det tänkt att karaktärerna har åldrats också
Har man frågat utvecklarna av originalet, deras synpunkt på saken förra året:
"Uelmen, Diablo's original composer, also gave his perspective on the potential remaster; "My only strong opinion is that it needs to have more violence, more gore, and more nakedness. Long as they do that, then they'll be true to the series, in terms of what we were going for, as artists."
https://www.ign.com/articles/original-diablo-2-creators-share...

Jag tycker generellt att det är bra att folk klagar på censur, kanske inte specifikt klädvalet men allmänt, just Diablo är inte tänkt att vara barnvänligt utan det ska vara allt hemskt i en värld.

Värre blir det då nästan alla missar att kvinnor efterfrågar just detta.

Självutnämnda duktiga män tror att de gör kvinnor en tjänst genom att omyndigförklara dem.

Kvinnor, likt män, söker spänning och verkkighetsflykt. Stringtrosor etc är skapat för att stimulera kvinnors behov, inte mäns.

Djupt tragiskt att vi inte kommit längre än såhär, vilket påvisar synen vi har på kvinnor. Att de är svaga och behöver att världen anpassas efter dem. Likt barn.

Usch.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Avstängd
Skrivet av Alienshade:

Jag är väldigt förvånad över att folk köper spelet. Jag menar det är ju Blizzard. Kanske bara är jag som har det så lätt med 30 + andra spel och jag tröttande på Diablo redan när första 2an kom. Hade verkligen inget sug att spela 3an alls så jag körde enbart kanske halva innan jag la det på hyllan och var klar med allt som Diablo heter.

Good to know! Tänkvärt!

Medlem

Jag har undvikit pga nostalgi och mina enorma krav på dagens spel.

Med det sagt är detta ett exemplariskt spel före sin tid, och det slår tragiskt nog fingrarna på många moderna spel vilket säger en del hur tragisk våran spelindustri har blivit med cashgrab och ont om spel och kontent bakom spelet för att inte prata om nerdummade eller för lite mekaniker i spelen.

Happy hunting ni som må spela!

Medlem

Missade att man kunde köra cowlevel hur många gånger som helst nu i resurected.
Droppar så sjukt mycket trevligt där

Medlem
Skrivet av Alienshade:

Jag är väldigt förvånad över att folk köper spelet. Jag menar det är ju Blizzard. Kanske bara är jag som har det så lätt med 30 + andra spel och jag tröttande på Diablo redan när första 2an kom. Hade verkligen inget sug att spela 3an alls så jag körde enbart kanske halva innan jag la det på hyllan och var klar med allt som Diablo heter.

Du får tänka på att de som skriver på forum är en minoritet av alla spelare. Vad majoriteten av alla spelare gör är en helt annan femma. Det blir väl i regel bara dom som är intresserade av spelet och de som hatar spelet som skriver. Resten skriver inte alls 😊


signatur

Star citizen - swedish umbrella. Ett ideellt svenskt nätverk mellan organisationer och enskilda spelare.
https://robertsspaceindustries.com/orgs/SWEUMB
Discord:
https://discord.gg/apN3dqYGM7

Medlem

Har en fundering som jag inte hittar svaret på… Jag spelar på Xbox och funderar på att även skaffa det till Switch för att kunna spela portabelt. Men hur fungerar cross save egentligen? Krävs det att jag har Nintendo Switch Online prenumeration för att kunna synca mina onlinekaraktärer, även om jag spelar ensam på Switchen?
Någon som vet?

Medlem

Sure, för 100 spänn eller om jag får en stroke och helt glömmer föregående version. Fullpris för samma spel i lite pimpat läge känns inte ens halvintressant.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kalliban:

Alltså jag måste säga att de verkligen VERKLIGEN lyckats bra med handkontroll-implementationen. Riktigt skönt! Förutom inventory-management då så klart...

+1000

Insåg inte förrän igårkväll att PC-versionen också hade fått stöd för kontroller. Sen dess har jag kört Steamlink till telefonen med Razer Kishi. Supernice!

Medlem
Skrivet av Kane:

Sure, för 100 spänn eller om jag får en stroke och helt glömmer föregående version. Fullpris för samma spel i lite pimpat läge känns inte ens halvintressant.

Det är nog mer känslan. Stämningsfyllda miljöer. Ljudet och musiken låter ännu bättre nu. Det är ett myslir för mig.
Väldigt nöjd själv men förstår att det inte är för alla. Jag kommer dock inte plöja ner 1000-timmar men ett par veckor av skoj blir det nog.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Det är nog mer känslan. Stämningsfyllda miljöer. Ljudet och musiken låter ännu bättre nu. Det är ett myslir för mig.
Väldigt nöjd själv men förstår att det inte är för alla. Jag kommer dock inte plöja ner 1000-timmar men ett par veckor av skoj blir det nog.

...därutöver är det väl samma spel?! Samma quests, samma världar, samma allt? Eller?

Samma grind man plöjt tusentals timmar i tidigare, absolut. Så som gammal spelare som vill titta till ett pimpat D2 så är priset helt galet. För nya spelare får man ett rätt nice hack n slash. Däremot finns ju flertalet jäkligt bra såna redan och inte minst faktiskt F2P såna också eller bara galet billiga.


signatur

나는 야옹 야옹 야옹 고양이 // 화나 게 하면 가만 안 둘 거야

Medlem
Skrivet av Kane:

...därutöver är det väl samma spel?! Samma quests, samma världar, samma allt? Eller?

Samma grind man plöjt tusentals timmar i tidigare, absolut. Så som gammal spelare som vill titta till ett pimpat D2 så är priset helt galet. För nya spelare får man ett rätt nice hack n slash. Däremot finns ju flertalet jäkligt bra såna redan och inte minst faktiskt F2P såna också eller bara galet billiga.

Har kikat på Path of Exile men det har inte den där Blizzard känslan som jag är ute efter antar jag.
Kan erkänna att jag är väldigt nostalgisk
Min filmsamling är till 99% 80-90tals rullar.

Kommer det en ny version av Half-Life 1 gjord i Unreal Engine 5 skulle jag pynta 600kr lätt även om banorna och storyn är lika men modern grafik. Samma gäller många gamla spel.

Medlem

Man kan ju konstatera att Hell verkligen känns som ett helvete när man spelar Frozen Orb Sorc. Fan så många fiender som är cold immune

Medlem
Skrivet av loerk:

Man kan ju konstatera att Hell verkligen känns som ett helvete när man spelar Frozen Orb Sorc. Fan så många fiender som är cold immune

Hehe ja det blir andra bullar i Hell har jag läst, minns knappt då det var så många år sedan jag körde sist.
Är inte riktigt där själv ännu. Act5 NM.
Vad jag förstått måste man köra någon dualspecad build i hell för att inte behöva skippa många fiender.
Kör själv Blizzball som har både blizzard och fireball.
Som tur är har man 3st respec så kolla upp någon bra build för hell så borde det gå smidigare sen.

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Har kikat på Path of Exile men det har inte den där Blizzard känslan som jag är ute efter antar jag.
Kan erkänna att jag är väldigt nostalgisk
Min filmsamling är till 99% 80-90tals rullar.

Kommer det en ny version av Half-Life 1 gjord i Unreal Engine 5 skulle jag pynta 600kr lätt även om banorna och storyn är lika men modern grafik. Samma gäller många gamla spel.

Kan rekommendera Grim Dawn om du inte spelat det redan. Var otroligt nöjd med det spelets handling och miljöer, Kändes väldigt bra gjort. Tål du äldre typ av grafik och spel så rekommenderar jag också Dungeon Siege 2.

Gnällkuk

Spelade lite med en kompis igår, vi joinade varandra och körde mephisto och sedan fram till act 5. Var väl visst något underhåll igår men det var nästan ospelbert stundtals pga. den horribla laggen. Har haft riktigt kul än så länge men alltså... act 5 är inte bra, så satans tråkig :/


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Moderator | Testpilot
Skrivet av Izuel:

Kan rekommendera Grim Dawn om du inte spelat det redan. Var otroligt nöjd med det spelets handling och miljöer, Kändes väldigt bra gjort. Tål du äldre typ av grafik och spel så rekommenderar jag också Dungeon Siege 2.

Dungeon Siege 2 är så himla fint!


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Izuel:

Kan rekommendera Grim Dawn om du inte spelat det redan. Var otroligt nöjd med det spelets handling och miljöer, Kändes väldigt bra gjort. Tål du äldre typ av grafik och spel så rekommenderar jag också Dungeon Siege 2.

Tack ska kika på det!

Medlem
Skrivet av Tiggaren:

Hehe ja det blir andra bullar i Hell har jag läst, minns knappt då det var så många år sedan jag körde sist.
Är inte riktigt där själv ännu. Act5 NM.
Vad jag förstått måste man köra någon dualspecad build i hell för att inte behöva skippa många fiender.
Kör själv Blizzball som har både blizzard och fireball.
Som tur är har man 3st respec så kolla upp någon bra build för hell så borde det gå smidigare sen.

Haha har redan slösat två av mina respeccs eftersom jag körde helt åt skogen i början och sen ville specca om till frozen orb i nightmare. Ångrar mig rätt hårt så satsar på att jag kan haka på grupper sålänge.

Skriv svar