The Witcher får en tredje säsong och en spinoff-serie för barn

Robot
The Witcher får en tredje säsong och en spinoff-serie för barn

Häxkarln kastar mynt till barnen.

#Witcher, #film, #tvserier


Medlem

Göra en spinoff för mindre barn, låter som money grab,


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Göra en spinoff för mindre barn, låter som money grab,

Ja tänkte samma. Vad då, Witcher för barn? Vad kommer närmast? American Horror Story för barn?

Medlem

Alldeles för svårt att förstå storyn i denna serie.

Medlem

Säsong 1 var så dålig, tycker jag. Kommer nog inte ge säsong 2 en chans. Kanske om jag inte har något annat att se. Men The Witcher: Nightmare of the Wolf var super bra. Såg den igår. Den rekommenderas starkt.

Medlem

Säsong 1 var riktigt bra, är så taggad på säsong 2!!

Skribent
Skrivet av showerguy:

Alldeles för svårt att förstå storyn i denna serie.

De har ju erkänt själva att de inte var helt tydliga med alla tidshopp, vilket de ska råda bot på i säsong 2.


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem

Säsong 1 var rätt dålig och då gillar jag det mesta med the Witcher.
Hoppas de tar in andra manusförfattare till säsong 2 för storyn var totalt osammanhängande och berättartekniskt var det under all kritik.

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Göra en spinoff för mindre barn, låter som money grab,

Tippar på att handlingen kommer kretsa kring en Witcher-skola, förmodligen Kaer Morhen, som tävlar mot andra Witcher-skolor. Känns väldigt mjölkigt att göra The Witcher till en barnserie.

Medlem

Tycker säsong 1 var bra, gillade att jag behövde tänka lite. Många åfan! ögonblick.

Sen om det kommer en spin-off för kids. Kan vara kul för dem. Fantasy för barn kan bli bra. Sista luftbändaren kör jag nu med ungarna. Den är otroligt bra.

Medlem

Det klickade vid episod 3-4 att det var egna timelines. Gillade upplägget.


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem

Tyckte personligen att serien var högst medioker. En del avsnitt var bättre än andra, en del ganska usla, överlag ingen jättehöjdare.

Jag kommer förmodligen ge säsong 2 en chans ändå.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Medlem

Hatade inte första säsongen även om den var långt från perfekt. Gillar Henry Cavill och hoppas att säsong 2 blir bättre berättartekniskt.

Medlem

Första säsongen var väldigt bra. Hade inga större problem att hänga med i svängarna när jag väl förstod upplägget. Tredje säsong tackar jag för!

Witcher-världen för kids blir nog bra, men det är väl först och främst vi föräldrar som ser poängen med möjligheten att dela våra intressen med våra barn. 16-åriga mig hade nog tyckt det var skitlöjligt och klagat, så jag förstår att det säkert kommer en del negativa reaktioner.

Skribent
Skrivet av Bojkott:

Tippar på att handlingen kommer kretsa kring en Witcher-skola, förmodligen Kaer Morhen, som tävlar mot andra Witcher-skolor. Känns väldigt mjölkigt att göra The Witcher till en barnserie.

Harry Potter Witcher-style


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av dTexN:

Det klickade vid episod 3-4 att det var egna timelines. Gillade upplägget.

Ja, det var riktigt välgjort. Jag uppskattar när serier inte är helt "in your face" utan lämnar små hints här och där och låter tittarna lista ut saker själva. Halva nöjet var ju att läsa episode discussions på reddit efter varje avsnitt och se allt man har missat själv.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

FM-guru
F.d. Sisyr

Hade väldigt svårt för säs 1. Allt kändes så satans ostigt - och inte på det charmiga sättet. Blir nog inget säs 2-tittande för min del. Synd då det hade varit trevligt om något fyllde Game of Thrones-luckan.

Medlem

Gillade säsong 1 väldigt mycket. Det jag inte gillade var hoppandet fram och tillbaks mellan tidslinjerna. Detta slipper vi nog med stor sannolikhet i den nya säsongen. Ser väldigt fram emot säsong 2.

En Witcherserie för barn låter störtlöjligt.

Medlem

Tyckte inte säsong 1 var speciellt bra. OK som bäst. Mest på grund av storyn och hur de valde att berätta den.
Karaktärerna och världen var bra dock. Hoppas säsong 2 får bättre story bara.

Medlem

Alltid intressan hur andra bedömmer en serie, för witcher jag hade inte läst böckerna visst spelat spelen men hade ingen större koll.

Och säsoong var förutom vissa mindre detaljer högst sevärd.

Vill man se en serie där man riktigt slaktat hur det är skrivet i böckerna ska kolla in apple tv+ Foundation ala stiftelsen
första avsnittet var ok man har rört om lite andra men förstog att man komprimerat det lite men andra avsnittet jklar total slakt.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Tycker s1 var okej, inte så mycket mer. Men den var tillräckligt bra för att jag ska se s2, speciellt i brist på annat då det känns rätt fattigt med sevärt för tillfället.


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

Både jag och frugan gillade säsong 1. Hon är ingen fantasybuff utan snarare blivit indoktrinerad av mig, så jag uppskattade att hon gillade den. Ser fram emot S2.


signatur

I drank what?

Medlem

Jag föredrar termen "Häxkarl" framför "häxmästare". Jafar är en häxmästare.

Skribent
Skrivet av Nimin:

Jag föredrar termen "Häxkarl" framför "häxmästare". Jafar är en häxmästare.

Du har helt rätt, var det ordet jag sökte efter. Ska nog ändra!


signatur

"Writer and Fighter"

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Göra en spinoff för mindre barn, låter som money grab,

Leksaker..

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Första säsongen var väldigt bra. Hade inga större problem att hänga med i svängarna när jag väl förstod upplägget. Tredje säsong tackar jag för!

Witcher-världen för kids blir nog bra, men det är väl först och främst vi föräldrar som ser poängen med möjligheten att dela våra intressen med våra barn. 16-åriga mig hade nog tyckt det var skitlöjligt och klagat, så jag förstår att det säkert kommer en del negativa reaktioner.

Witcher är klassad som "dark fantasy" med bland annat blod, monster, politik och prostitution. Mycket av Witcher är byggd på att människan i regel är lika monstruös som det som de fruktar ute i vildmarken och det är sällan det är en fråga om goda vs onda. Mycket av själen ligger i att allt är gråaktigt och att det inte finns några enkla svar.

Hur gör du det till en barnvänlig adaption där vi som vuxna känner igen någonting? Räcker det med att alla häxkarlar som slåss för kärleken och rätten att älska vem man vill har gula ögon?

Ber om ursäkt om jag låter dryg, men det här är uppenbarligen något man gör för att kunna kränga leksaker till barn.

Medlem
Skrivet av justhitx:

Witcher är klassad som "dark fantasy" med bland annat blod, monster, politik och prostitution. Mycket av Witcher är byggd på att människan i regel är lika monstruös som det som de fruktar ute i vildmarken och det är sällan det är en fråga om goda vs onda. Mycket av själen ligger i att allt är gråaktigt och att det inte finns några enkla svar.

Hur gör du det till en barnvänlig adaption där vi som vuxna känner igen någonting? Räcker det med att alla häxkarlar som slåss för kärleken och rätten att älska vem man vill har gula ögon?

Ber om ursäkt om jag låter dryg, men det här är uppenbarligen något man gör för att kunna kränga leksaker till barn.

Förstår inte varför det ska vara svårare än det är att skriva barnvänliga historier om världen vi lever i just nu? Världen är full av hemskheter, precis som Världen som Witcher utspelar sig i, men det är ju inte svårare än att man inte tar med det absolut värsta. Eller är det något mer komplicerat som jag missat?

barnvänlig withcer..den va rolig du flopp direkt


signatur

New life, New hope

Medlem
Skrivet av Kyraal:

Förstår inte varför det ska vara svårare än det är att skriva barnvänliga historier om världen vi lever i just nu? Världen är full av hemskheter, precis som Världen som Witcher utspelar sig i, men det är ju inte svårare än att man inte tar med det absolut värsta. Eller är det något mer komplicerat som jag missat?

Det beror ju helt på vad man klassar som barnvänligt. Har hört att många gillar Clone Wars på cartoon network (?) t.ex. Men Star Wars, vad jag vet, brukar väl inte köra så mycket med dilemman om vad som är rätt och fel, det är ganska rakt på sak i.o.m the force. Jag är primärt ett fan av spelen och böckerna, netflix serien är i mina ögon redan ett misslyckande, så det är klart att det inte skulle skada att röra till det lite mer med barnvänligt material, men har svårt att se vad det skulle tjäna till för IP:t i sig. Vem vinner på det här, är frågan? För jag vetefan om barnen kommer att få något som faktiskt är bra när man redan plockat bort det mesta som gör Witcher till vad det är.

Medlem

Säsong 1 gick långt över min förväntan!
Jag trodde inte på att serien skulle kamma hem ett ”okej” ifrån mig.

Säsong 1 = Helt okej!
- Det var mest tidshoppet som var otydligt.


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

12
Skriv svar