PC-spel för 1 hand?

Medlem
PC-spel för 1 hand?

Hej gott folk. Har ni några tips på PC-spel som kan spelas med en hand? På kvällarna håller min ena hand hela tiden i en gaffel, vilket gör det svårt att lyckas få in nå' gaming. Har ni några tips på PC-spel som går att styra med enbart tangentbordet eller enbart musen?

Medlem

Kanske hmm, ddr, det är bara fötter väl?


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem

One Finger Death Punch är ett sådant spel, använder bara musknapparna men det är inte ett enkelt spel, jag finner det vara väldigt underhållande. Finns även en uppföljare men den har jag inte kört.

Medlem

Heroes of Might and Magic 3

Medlem

Age of empires


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Skribent

Faster Than Light går att lira med bara mus. Och är dessutom riktigt grymt.

Avstängd

Testa lägg ner gaffeln.

Medlem

Alla turbaserade spel borde gå bra? Heroes of Might and Magic, Age of Wonders, Civilization, osv ...


signatur

När jag växte upp lyssnade jag mycket på Blümchen och Rollergirl. Jag tror att det har format mig som människa.

Medlem

Tack för tipsen!

Medlem

Nu var jag ju mer av en Nintendospelare på den tiden, men av de jag kände som hade en hemdator och spelade det, sa att de oftast spelade Samantha Fox Strip Poker med en hand....

Inaktiv

Du kan ju skaffa en sån här ful MMO-mus? Då kan man nog spela de flesta spel med en hand.

FM-guru
F.d. Sisyr

Football Manager såklart!

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Du kan ju skaffa en sån här ful MMO-mus? Då kan man nog spela de flesta spel med en hand.

https://i1.wp.com/gaminggadgets.de/wp-content/uploads/2013/07...

den må vara ful men ack så underbart att kunna binda så många saker till musen

Älskar min naga

Medlem

Slay the Spire

Medlem

Civilization
Griftlands
Slay the Spire
Hearthstone


signatur

Acer Predator Helios 300 PH315-54 | i7 11800H | Geforce RTX 3070 | 32GB RAM | 1TB SSD
PlayStation 4 | Nintendo Switch OLED | Samsung Galaxy S21

Medlem
Skrivet av General White:

Testa lägg ner gaffeln.

gaffel är nog bara synonymt för något annat......

Medlem
Skrivet av Jim128:

Hej gott folk. Har ni några tips på PC-spel som kan spelas med en hand? På kvällarna håller min ena hand hela tiden i en gaffel, vilket gör det svårt att lyckas få in nå' gaming. Har ni några tips på PC-spel som går att styra med enbart tangentbordet eller enbart musen?

Disco Elysium ska fungera fint med bara mus om jag inte minns helt tokigt.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Hej gott folk. Har ni några tips på PC-spel som kan spelas med en hand? På kvällarna håller min ena hand hela tiden i en gaffel, vilket gör det svårt att lyckas få in nå' gaming. Har ni några tips på PC-spel som går att styra med enbart tangentbordet eller enbart musen?

Aldrig funderat på att släppa gaffeln? Bara en tanke..;)


signatur

7900XTX
7800X3D

Medlem
Skrivet av Sapiens:

Heroes of Might and Magic 3

Du hann före

Medlem

Typ valfria äventyrsspel av peka klicka typ?
Monkey island, day of tentacle, full throttle, nroken sword.... and so on.
Finns ju även många av dom till surfplattor.

Medlem

Divinity Original sin 1 och 2

Medlem

Solasta.


signatur

"It is by caffeine alone I set my mind in motion. It is by the beans of Java that thoughts acquire speed, the hands acquire shakes, the shakes become a warning. It is by caffeine alone I set my mind in motion."

Medlem
Skrivet av xdrive:

gaffel är nog bara synonymt för något annat......

Nej jag är ingen alkoholist. Det är ytterst sällan jag dricker. Jag har en lång resväg till jobbet och har väldigt lite fritid på vardagar, därav denna tråd. Jag har löst mitt matproblem nu genom att meal prep:a på söndagar, så att jag slipper laga middag på vardagar.

Tack ännu en gång för alla tips, folket här på FZ är underbart. <3

Medlem
Skrivet av Jim128:

Nej jag är ingen alkoholist. Det är ytterst sällan jag dricker. Jag har en lång resväg till jobbet och har väldigt lite fritid på vardagar, därav denna tråd. Jag har löst mitt matproblem nu genom att meal prep:a på söndagar, så att jag slipper laga middag på vardagar.

Tack ännu en gång för alla tips, folket här på FZ är underbart. <3

Tror inte det var alkohol han syftade på utan något mer biologiskt, avlångt... (eller så är det jag som har snuskiga tankar bara)

Medlem
Skrivet av ChalleT:

Tror inte det var alnohol han syftade på utan något mer biologiskt, avlångt... (eller så är det jag som har snuskiga tankar bara)

Du har rätt, det är ju det som det brukar skojas om när man vill ha spel som går att spela med en hand.

Medlem
Skrivet av Jim128:

Nej jag är ingen alkoholist. Det är ytterst sällan jag dricker. Jag har en lång resväg till jobbet och har väldigt lite fritid på vardagar, därav denna tråd. Jag har löst mitt matproblem nu genom att meal prep:a på söndagar, så att jag slipper laga middag på vardagar.

Tack ännu en gång för alla tips, folket här på FZ är underbart. <3

Det är så mycket frågor! Givet att gaffeln ska ha mat på sig så pass konstant tid så att den ej kan släppas torde maten vara uppäten på nån eller några minuter. Om du har problem att äta snabbt eller behöver kyöa maten på gaffeln mellan tuggor kan det så klart dra ut på tiden. Men hursom känns mer ett tips om att äta först å verklighetsflykt in i datorn vara det mest effektiva. Värm upp spelandet med ett youtubeklipp eller twitch.tv medan du äter.

Att använda gaffeln med fel hand medan fokus är 100% på skärmen verkar sliskriskigt

Medlem
Medlem

Subverse är ett spel som med fördel spelas med en hand.


signatur

"A lie is truth, until you recognize it as a lie. To see the truth behind those lies is probably the right thing to do. However, it may not necessarily bring happiness. Lies are Happiness."

PC-spelare
Dator: TUF Gaming B550 Pro, Ryzen 5600G, 16GB RAM, Sapphire Radeon RX 5600 XT

Medlem
Skrivet av anon_306295:

Du kan ju skaffa en sån här ful MMO-mus? Då kan man nog spela de flesta spel med en hand.

https://i1.wp.com/gaminggadgets.de/wp-content/uploads/2013/07...

Min nagga gick sönder så det fick bli

Fungerar klockrent. Runkar/dricker bärs med en hand och webbrowsar/spelar med den andra.


signatur

“Too weird to live, too rare to die”

Medlem
Skrivet av xdrive:

Du har rätt, det är ju det som det brukar skojas om när man vill ha spel som går att spela med en hand.

Anar ironi i ditt inlägg 🙂

On topic: Northgard är lysande även med en hand!

12
Skriv svar