Enkla multiplayerspel i webbläsaren

Moderator | Testpilot
Enkla multiplayerspel i webbläsaren

Hej,

Jag skulle vilja ha tips på lite spel man kan spela med vänner direkt i webbläsaren. Gärna enkla spel! Just nu sitter jag och några vänner med Curve Fever och 8 Ball. Är sugen på ett par till.

Har ni några bra tips?


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Vet inte hur det e med dom häringa Jackbox spelen, om någon måste ha det på konsoll/pc så kan resten joina via browsern eller hur det ligger till, kanske värt att kolla upp, för dom verkar rätt skoj då man ser streamers spela dom.


signatur

Build a man a fire, and he'll be warm for a day. Set a man on fire, and he'll be warm for the rest of his life.
- Sir Terry Pratchett

Medlem

Transformice kanske?

Har dock själv inte spelat på väldigt länge nu, så vet inte om det är lika aktivt eller bra längre.

Medlem

Dominion

Eller Chess annars.

Backloggens befriare
Skrivet av Zymac:

Vet inte hur det e med dom häringa Jackbox spelen, om någon måste ha det på konsoll/pc så kan resten joina via browsern eller hur det ligger till, kanske värt att kolla upp, för dom verkar rätt skoj då man ser streamers spela dom.

Ja, krävs ju en grundutgåva, sedan kan man ansluta med webbläsare i datorer, telefoner och surfplattor.
Väldigt kul spel, rekommenderas.


signatur

Ad hoc addendum

Medlem

Att ingen nämnt gartic phone än!?

https://garticphone.com/

Alla ritar en bild vardera och sedan får de andra tolka / beskriva eller rita av. ”Telefonspelet”.

Ett spel som blir roligare ju fler som spelar! Jag skulle säga minst 4 pers!


signatur

”A man with a conviction is a hard man to change. Tell him you disagree and he turns away. Show him facts or figures and he questions your sources. Appeal to logic and he fails to see your point. [fortsättning]

Medlem

https://allbad.cards/

Typ samma som "cards against humanity"

1
Skriv svar