Hot Wheels Unleashed

Robot
Hot Wheels Unleashed

Free to play-känsla får körglädjen att svalna.

#hot-wheels-unleashed


Medlem

Jag vet att det kanske är off-topic, men skulle vara så kul med ett nytt ignition!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

har sett fram emot det här...av nån anledning. aldrig ägt en hot wheel bil i hela mitt liv, men tyckte gameplay såg mysigt ut. blev lite orolig ett tag, men roligt att se andra sidor betygsätta runt 7-9 av 10.

Medlem
Skrivet av magma:

Jag vet att det kanske är off-topic, men skulle vara så kul med ett nytt ignition!

https://www.youtube.com/watch?v=Je6f1BWGupQ

Åh, nostalgi

Medlem

För 368 kr så känns det ändå ok, mest orolig över hur mycket jag själv kommer vara tvungen att köra för att låsa upp allt åt 6-åringen 😅

It's not a lake, it's an ocean

Man får hålla sig till Hot Wheels-DLC: till Forza Horizon 3, då.


signatur

Fria tankar om spel: www.frispel.net

Redaktör
Skrivet av kabukishaman:

För 368 kr så känns det ändå ok, mest orolig över hur mycket jag själv kommer vara tvungen att köra för att låsa upp allt åt 6-åringen 😅

Mja, mjo. Det är ju inte dålig körning så till rätt pris funkar det. För mig blev det ganska snabbt enformigt, men spelar man i mindre doser än sträckkörning så håller det nog bättre.


signatur
Medlem

Detta var ändå något jag såg fram emot till ps5an. Men tack för recensionen, kommer nog hålla i slantarna ett tag till och vänta lite.

Medlem

9/10 från IGN. Gissar att det är en titel som spelar tungt på folks nostalgi och blir hit or miss.


signatur

Ryzen 9 5900x & RTX 3070 Ti | Nintendo Switch | PlayStation 5
PSN: DocPjotor | Steam: Gorrsnus

Medlem
Skrivet av magma:

Jag vet att det kanske är off-topic, men skulle vara så kul med ett nytt ignition!

https://www.youtube.com/watch?v=Je6f1BWGupQ

Multijugador!!

Medlem
Skrivet av Pjotor:

9/10 från IGN. Gissar att det är en titel som spelar tungt på folks nostalgi och blir hit or miss.

Tycker det är ganska vanligt att arkadracers har spretiga betyg. Antingen älskar man känslan att sladda i varenda kurva eller så blir det ett "meh" efter några timmar.

Blir nog att köpa en fysisk skiva till ps5an och prova för min del.

Medlem
Skrivet av Pjotor:

9/10 från IGN. Gissar att det är en titel som spelar tungt på folks nostalgi och blir hit or miss.

Många av IGNs recensenter är ju inte direkt omtyckta för sina betygsättningar av spel. Självklart är der ju upp till varje recensent att bedöma spelen, men det känns ju knappast seriöst om dom ger det här spelet 9/10, ett betyg som Ori and the will of the wisp fått eller The Witcher 3. Och dessa spel är ju mästerverk till skillnad från det här så kallade spelet.

Medlem

Verkar som man likväl kan spela Trackmania

Slipper man bumpa in i varandra också

Medlem
Skrivet av hotarN:

Multijugador!!

haha, spangelskan är 10/10!


signatur

Ryzen 7 5800x | Sapphire pulse rx 7800 xt | samsung 980 pro | Ps5 pro? |

Medlem

Har kollat lite på olika streams nu och tycker det verkar ganska roligt. Om man gillar spel som Mario Kart och Sonic All-Stars Racing Transformed. Får se hur communityn hanterar spelet när det släpps ordentligt. Förstår inte vad som menas med Free 2 play-känsla? EDIT: tänkte på Rocket League. Detta är det väl inga problem med?

Medlem

Tack, då vet jag! Inget köp.
"Free 2 play-känsla."
Min kusin hade det fysiska originalet på 70-talet.


signatur

autograph

Medlem
Skrivet av autograph:

Tack, då vet jag! Inget köp.
"Free 2 play-känsla."
Min kusin hade det fysiska originalet på 70-talet.

Hur påverkar Free 2 play-känsla spelmekaniken? Trackmania & Rocket League är free 2 play. Båda spelen är ju extremt roliga.

Medlem
Skrivet av ecHo!:

Många av IGNs recensenter är ju inte direkt omtyckta för sina betygsättningar av spel. Självklart är der ju upp till varje recensent att bedöma spelen, men det känns ju knappast seriöst om dom ger det här spelet 9/10, ett betyg som Ori and the will of the wisp fått eller The Witcher 3. Och dessa spel är ju mästerverk till skillnad från det här så kallade spelet.

Tar man inte hänsyn något till vilken kategori ett spel tillhör när man ger betyg? En 9 i denna typen av spel går nog inte jämföra med en 9 i ett högbudget openworld.

Medlem

Kör man bara på såna där "plastbanor"? Jag kanske blandar ihop med Micro Machines. Visst fanns det ett sånt spel också? Där man kör bland köksredskap och på golvet...


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Redaktör
Skrivet av Pretorian24:

Kör man bara på såna där "plastbanor"? Jag kanske blandar ihop med Micro Machines. Visst fanns det ett sånt spel också? Där man kör bland köksredskap och på golvet...

Mycket plast, men det finns lite träplankor och annat ibland. Och en del boosts och hinder här och där.


signatur
Redaktör
Skrivet av Maysay:

Har kollat lite på olika streams nu och tycker det verkar ganska roligt. Om man gillar spel som Mario Kart och Sonic All-Stars Racing Transformed. Får se hur communityn hanterar spelet när det släpps ordentligt. Förstår inte vad som menas med Free 2 play-känsla? EDIT: tänkte på Rocket League. Detta är det väl inga problem med?

Det är ok i mindre doser, men åtminstone jag tycker det blev enehanda, räcker inte riktigt till för ett fullprisspel.

Det är inget fel med free to play-spel, däremot har jag svårt för fullprisspel som lutar sig mot det - man har ju redan betalat för innehållet. Rocket League är ju f2p numera, och kostade (om jag minns rätt) inte så mycket förr. Hot Wheels Unleashed kostar för mycket sett till vad det levererar, i mitt tycke.


signatur
Gnällkuk

Oavsett om man håller med Tomas eller IGN, eller någon annan så är det ju alltid personens subjektiva åsikt. Som Tomas (och många andra ofta påpekar), läs fler recensioner för att bilda dig en bättre uppfattning om spelet.


signatur

..:: trickeh2k ::..
Windows 11 Pro - Ryzen 7 7800X3D - ASUS TUF B650-PLUS - Kingston FURY Beast DDR5 64GB CL36 - MSI MAG A850GL - MSI RTX 4080 VENTUS 3X OC - Acer Predator XB271HU - ASUS VG248QE - QPAD MK-85 (MX-Brown)/Logitech G PRO Wireless - Samsung 960 EVO 250GB, Samsung EVO 860 500GB, SanDisk Ultra II 480GB, Crucial MX500 1TB, Kingston KC3000 2TB - Steelseries Arctic 5 - Cooler Master Masterbox TD500 Mesh V2

Medlem

Uppfriskande med ett spel som får lägre än 3

Redaktör
Skrivet av Witchfinder:

Uppfriskande med ett spel som får lägre än 3

Lätt att säga när man inte recenserar det...


signatur
Medlem
Skrivet av ecHo!:

Många av IGNs recensenter är ju inte direkt omtyckta för sina betygsättningar av spel. Självklart är der ju upp till varje recensent att bedöma spelen, men det känns ju knappast seriöst om dom ger det här spelet 9/10, ett betyg som Ori and the will of the wisp fått eller The Witcher 3. Och dessa spel är ju mästerverk till skillnad från det här så kallade spelet.

Det går ju inte att ställa ett bilspel bredvid the witcher eller ori....det är 3 totalt olika spel.. så jo det funkar att sätta 9 av 10.. men gillar man inte bilspel och lootlådor så blir betyget därefter vilket kanske förklarar fz's 2 av 5 gentemot ign's 9 av 10...

Igns recensent säger ju bla att han är bilnörd, fotorealism nämns även när det kommer till grafiken, bra spelkännsla mm..
Här är en länken för den som är intresserad.
ign hot wheels 2

Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Lätt att säga när man inte recenserar det...

Då hade kanske ett 1-spel känts bättre att recensera, då det kan vara "roligare" att förfasas än att blott känna en vag aversion.

Redaktör
Skrivet av Witchfinder:

Då hade kanske ett 1-spel känts bättre att recensera, då det kan vara "roligare" att förfasas än att blott känna en vag aversion.

Haha, ja faktiskt. Medelmåttighet rör ju inte upp några större känslor.


signatur
Redaktör
Skrivet av roftg:

Det går ju inte att ställa ett bilspel bredvid the witcher eller ori....det är 3 totalt olika spel.. så jo det funkar att sätta 9 av 10.. men gillar man inte bilspel och lootlådor så blir betyget därefter vilket kanske förklarar fz's 2 av 5 gentemot ign's 9 av 10...

Igns recensent säger ju bla att han är bilnörd, fotorealism nämns även när det kommer till grafiken, bra spelkännsla mm..
Här är en länken för den som är intresserad.
ign hot wheels 2

Håller med, man måste se varje recension utifrån vad som bedöms. Det är klart att den som recenserar nåt måste gilla genren. Jag har inget emot arkadracers, älskar gamla Flatout och har haft kul med vissa NFS. För mig håller inte innehållet och utförandet för högre betyg, medan andra uppenbarligen gillar det mer.


signatur
Medlem
Skrivet av Tomas Helenius:

Det är ok i mindre doser, men åtminstone jag tycker det blev enehanda, räcker inte riktigt till för ett fullprisspel.

Det är inget fel med free to play-spel, däremot har jag svårt för fullprisspel som lutar sig mot det - man har ju redan betalat för innehållet. Rocket League är ju f2p numera, och kostade (om jag minns rätt) inte så mycket förr. Hot Wheels Unleashed kostar för mycket sett till vad det levererar, i mitt tycke.

Men man får ju spelet när man har betalt för det? Det är ju inget som kostar riktiga pengar? Så det lutar sig ju inte på den ekonomiska modellen gällande Free 2 Play. Kanske blir så i framtiden att man kan köpa nya bilar m.m. men vad är då skillnaden på en DLC (vilket man ser i ULTIMATE STUNT EDITION)? Eller att de gör om spelet till ett Free 2 Play-spel (likt Rocket League eller Trackmania gjorde). Men detta är ju inget som syns nu.

EDIT.

Medlem

Okej. Det här hamnade på GameReactor's Årets Överraskning 2021. Är det bra? Har det blivit bättre? Är det mera för barn?

12
Skriv svar