Oktobers Playstation Plus-spel verkar ha läckt (bekräftat)

Robot
Oktobers Playstation Plus-spel verkar ha läckt (bekräftat)
Medlem

Sicka spel. Hade tänkt köpa Hell let loose så oerhört glad att istället kunna spela det "gratis"!

Medlem

Vilken månad!!

Släpp helvetet löst är något jag hade tänkt köpa och golfspelet har jag sneglat massor på. En mycket bra månad enligt min mening

Medlem

De trodde ju förra månaden att det skulle bli bland annat FIST på grund av lanseringsdatumet, så jag skulle nog ta detta med en nypa salt.

Skillnaden är dock att Hell let loose inte fått pris och inte går att förboka, vilket jag tror var möjligt med FIST vid det här laget.

Annars så är de väl inte så mycket som lockar mig denna månaden heller, PS Plus har inte gett så intressant utdelning den senaste tiden :/
Inte ens Overcooked: All you can eat var någon höjdare, då det kräver PS5 Kontroller, vilket jag bara har 1st av eftersom väldigt få spel kräver det.
Lite tråkigt med FF7:R också, vill man spela PS5 versionen så måste man köpa hela spelet, då PS Plus versionen inte tillåter uppgradering ens om man vill betala som man kan och kommer kunna göra med andra spel framöver.
Lite tveksamt om det är värt 600Kr för lite bättre grafik och en expansion, blir nog att köpa det när det ligger runt 300Kr strecket istället...

Medlem

Detta är väl första gången som ett spel släpps på ps plus på realase dagen? Jag kan inte dra mig till minnes att det skett tidigare. Vi är ju inte direkt bortskämda med day one releaser på ps plus. Tackar och bockar för Hell let loose, ett spel Jag tänkt köpa efter att jag provade det under betan och tyckte det var riktigt underhållande. För mig är det nog HLL som fått mig mest nöjd när det kommer till ps plus spelen, har ärligt talat tyckt det varit rätt medikort med släpp.

Medlem

Tycker Sony haft en hel del gratis spel på release. Bond annat Fall Guys och Wreckfest (PS5)

Dex
Medlem
Skrivet av Nerox:

Detta är väl första gången som ett spel släpps på ps plus på realase dagen? Jag kan inte dra mig till minnes att det skett tidigare. Vi är ju inte direkt bortskämda med day one releaser på ps plus. Tackar och bockar för Hell let loose, ett spel Jag tänkt köpa efter att jag provade det under betan och tyckte det var riktigt underhållande. För mig är det nog HLL som fått mig mest nöjd när det kommer till ps plus spelen, har ärligt talat tyckt det varit rätt medikort med släpp.

Destruction Allstars kom på PS+ i Februari direkt på release så det har hänt innan

Även Oddworld Soulstorm kom direkt på PS+ har jag för mig i Mars eller April typ.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Detta är väl första gången som ett spel släpps på ps plus på realase dagen?

Det senaste året är det väl ett helt nytt spel sådär varannan månad eller så?

Det hände förr också med spel som Rocket League och Resogun. Några gånger fick man till och med rösta bland några kommande nya spel.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Detta är väl första gången som ett spel släpps på ps plus på realase dagen? Jag kan inte dra mig till minnes att det skett tidigare. Vi är ju inte direkt bortskämda med day one releaser på ps plus. Tackar och bockar för Hell let loose, ett spel Jag tänkt köpa efter att jag provade det under betan och tyckte det var riktigt underhållande. För mig är det nog HLL som fått mig mest nöjd när det kommer till ps plus spelen, har ärligt talat tyckt det varit rätt medikort med släpp.

Destruction Allstars i februari.
Maquette i mars.
Oddworld: Soulstorm i april.
Operation Tango i juni.
Virtua fighter 5: Ultimate showdown i juni.
Hunters Arena: Legends i augusti.

Sen har det kommit en del nysläpp av spel med ps5 versioner.
Maneater i januari
Control: Ultimate edition i februari.
Wreckfest i maj.
A plague tale: Innocence i juli.

Så har kommit en del i år ändå.

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Inte ens Overcooked: All you can eat var någon höjdare, då det kräver PS5 Kontroller, vilket jag bara har 1st av eftersom väldigt få spel kräver det.
Lite tråkigt med FF7:R också, vill man spela PS5 versionen så måste man köpa hela spelet, då PS Plus versionen inte tillåter uppgradering ens om man vill betala som man kan och kommer kunna göra med andra spel framöver.
Lite tveksamt om det är värt 600Kr för lite bättre grafik och en expansion, blir nog att köpa det när det ligger runt 300Kr strecket istället...

Overcooked är fan svårt solo (eller så är det jag som är kass).

Ang FF7:R så har det gått att köpa på skiva i butik under 300-lappen vid ett flertal tillfällen de senaste månaderna. Tror jag köpte mitt ex för 329 på webbis innan sommaren och fick då upgrade gratis. Lätt värt!

Medlem
Skrivet av Gen:

Overcooked är fan svårt solo (eller så är det jag som är kass).

Det är inte du som är kass. Det är mycket svårare solo än MP. Den saken e biff.

Medlem
Skrivet av Gen:

Overcooked är fan svårt solo (eller så är det jag som är kass).

Ang FF7:R så har det gått att köpa på skiva i butik under 300-lappen vid ett flertal tillfällen de senaste månaderna. Tror jag köpte mitt ex för 329 på webbis innan sommaren och fick då upgrade gratis. Lätt värt!

Men då får man väl inte med Yuffi(intermission), så det blir väl ändå 329+200=529Kr?

Näe, jag får nog vänta på Intergrade REA, när det ligger runt 300Kr istället, tror inte det är värt mer att betala för intermission och lite bättre grafik.
Har rätt mycket backlogg, så det är väl inte någon brådska ändå. FF7:R2 är ju inte utannonserat än, så känner ingen tidspress där heller.
Jag har precis börjat med FF15, så jag får ändå min FF fix, även om man sett fram emot 7:an sen PS3 trailern

Gen
Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Det är inte du som är kass. Det är mycket svårare solo än MP. Den saken e biff.

Konstigt. Kunde de inte gjort det lättare solo? Tex ge mer tid per beställning eller nåt? Eller så är helt enkelt tanken med spelet att det ska köras co-op.

Skrivet av Fearnox:

Men då får man väl inte med Yuffi(intermission), så det blir väl ändå 329+200=529Kr?

Näe, jag får nog vänta på Intergrade REA, när det ligger runt 300Kr istället, tror inte det är värt mer att betala för intermission och lite bättre grafik.
Har rätt mycket backlogg, så det är väl inte någon brådska ändå. FF7:R2 är ju inte utannonserat än, så känner ingen tidspress där heller.
Jag har precis börjat med FF15, så jag får ändå min FF fix, även om man sett fram emot 7:an sen PS3 trailern

Nej men jag var inte intresserad av Yuffie och med tanke på att det är en DLC så förstår jag ju att den kostar extra. Jag ville bara kunna lira FF7 i 60fps med förbättrad grafik och så blev det

15 är riktigt bra! Påbörjade en andra genomspelning på PC förra året efter att ha varvat det på PS4 för väldigt länge sedan. Hade varit trevligt om FF15 också fick en PS5 patch men drömma kan man alltid.

Medlem
Skrivet av Gen:

Konstigt. Kunde de inte gjort det lättare solo? Tex ge mer tid per beställning eller nåt? Eller så är helt enkelt tanken med spelet att det ska köras co-op.

Jag har inte kontrollerat detta speciellt noga men jag har känslan att det är enklare och anpassat för att man bara kan styra en kock åt gången.

Medlem
Skrivet av Gen:

Konstigt. Kunde de inte gjort det lättare solo? Tex ge mer tid per beställning eller nåt? Eller så är helt enkelt tanken med spelet att det ska köras co-op.

Nej men jag var inte intresserad av Yuffie och med tanke på att det är en DLC så förstår jag ju att den kostar extra. Jag ville bara kunna lira FF7 i 60fps med förbättrad grafik och så blev det

15 är riktigt bra! Påbörjade en andra genomspelning på PC förra året efter att ha varvat det på PS4 för väldigt länge sedan. Hade varit trevligt om FF15 också fick en PS5 patch men drömma kan man alltid.

Är ganska säker på att FF15 hade fps problem på PS4, men att det är rätt mycket stabilare nu med PS5.
Jag kollade dock vilket grafikläge som rekommenderas och tydligen är det "lite" som gäller, annars är spelet låst till 30FPS :/
Spelet verkar köra 1080P i vilket fall, fast det andra läget har lite snyggare grafik, men jag är villig att offra lite för att slippa 60FPS spärren.

Jag har hört en del gott om Yuffie delen, så jag är nyfiken

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Är ganska säker på att FF15 hade fps problem på PS4, men att det är rätt mycket stabilare nu med PS5.
Jag kollade dock vilket grafikläge som rekommenderas och tydligen är det "lite" som gäller, annars är spelet låst till 30FPS :/
Spelet verkar köra 1080P i vilket fall, fast det andra läget har lite snyggare grafik, men jag är villig att offra lite för att slippa 60FPS spärren.

Jag har hört en del gott om Yuffie delen, så jag är nyfiken

Jag kan understryka att FF15 inte direkt var ett nöje att lira på PS4an, och då hade jag ändå Pro. De 30fps man hade kändes inte som 30fps utan mindre. Men...jag älskade spelet och detta faktum tog överhanden antar jag Sen var faktiskt PC versionen riktigt opolerad i början och det tog ett gäng patcher innan det blev spelbart.

Nja, är inte sugen på 1080p på PS5an Man har blivit så bortskämd med spel som Ratchet & Clank, Ghosts of Tsushima, LoU2 osv.

Medlem
Skrivet av Dex:

Destruction Allstars kom på PS+ i Februari direkt på release så det har hänt innan

Även Oddworld Soulstorm kom direkt på PS+ har jag för mig i Mars eller April typ.

Skrivet av Margy:

Det senaste året är det väl ett helt nytt spel sådär varannan månad eller så?

Det hände förr också med spel som Rocket League och Resogun. Några gånger fick man till och med rösta bland några kommande nya spel.

Skrivet av Neverwild:

Destruction Allstars i februari.
Maquette i mars.
Oddworld: Soulstorm i april.
Operation Tango i juni.
Virtua fighter 5: Ultimate showdown i juni.
Hunters Arena: Legends i augusti.

Sen har det kommit en del nysläpp av spel med ps5 versioner.
Maneater i januari
Control: Ultimate edition i februari.
Wreckfest i maj.
A plague tale: Innocence i juli.

Så har kommit en del i år ändå.

Jag får se mig rättad med råge, då var det bara dålig koll från min sida.

Medlem
Skrivet av Gen:

Jag kan understryka att FF15 inte direkt var ett nöje att lira på PS4an, och då hade jag ändå Pro. De 30fps man hade kändes inte som 30fps utan mindre. Men...jag älskade spelet och detta faktum tog överhanden antar jag Sen var faktiskt PC versionen riktigt opolerad i början och det tog ett gäng patcher innan det blev spelbart.

Nja, är inte sugen på 1080p på PS5an Man har blivit så bortskämd med spel som Ratchet & Clank, Ghosts of Tsushima, LoU2 osv.

Jag sitter och plågas med 1080P tv fortfarande, men har sparat ett tag och ska köpa 4K tv snart.
Sugen på LGs C serie, men jag vill nog vänta tills Januari och se så att det inte är något man typ måste ha från 2022s modell som bör visas på CES då.

Ska bli gött med VRR, HDR, 4K, OLED och bra responstid☺

Men är rätt nöjd över PS5 ändå, allt är ju så väldigt mycket smidigare, även fast att jag körde PS4 Pro med SSD innan.
Sparar några av de snyggare spelen tills TVn är köpt.

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jag sitter och plågas med 1080P tv fortfarande, men har sparat ett tag och ska köpa 4K tv snart.
Sugen på LGs C serie, men jag vill nog vänta tills Januari och se så att det inte är något man typ måste ha från 2022s modell som bör visas på CES då.

Ska bli gött med VRR, HDR, 4K, OLED och bra responstid☺

Men är rätt nöjd över PS5 ändå, allt är ju så väldigt mycket smidigare, även fast att jag körde PS4 Pro med SSD innan.
Sparar några av de snyggare spelen tills TVn är köpt.

Det tycker jag Det blir trevligare att spela på en 4K skärm. Kör personligen en CX, dock förra årets modell.

Hoppas att du får tag på en bra TV snart.

Medlem

Ganska mycket downvotes på Playstation Access video.

Det var lite värre än jag trodde då MKX redan är gratis för PS5 ägare och de som kommer köpa PS5.

Hell let loose verkar bara vara Multiplayer och personligen så hatar jag golf passionerat.
Ända bra golfen är Happy Gilmore och Super Monkey golf...

Så det är tråkigt för egen del.

Medlem

Hell freeking yes, för egen ser jag verkligen fram emot Hell let loose, en av de bästa månaderna (om inte den bästa).

Medlem

Hell Let Loose är ett spel som kommer bli kul att testa. Ser fram emot det.

Medlem

Men Mortal Kombat X finns väl redan på deras PS-Plus tjänst?

Medlem

Blir ett stort "meh" till den här månaden

Medlem

MK X är nog det sämsta spel jag köpt efter Spider-Man. PGA Tour 2K21 hade jag höga förhoppningar på då jag lever för golf sommartid och ville ha något bra alternativ när kylan smög sig på men jag ångrar verkligen att jag inte insåg under 2h hur uruselt det spelet var och refundade det istället. Tio år gamla Tiger Woods-spel är avsevärt roligare än 2K21's monstrositet.

Ser ut som ännu en i raden av alla värdelösa PS+ months och jag är lättad att jag inte längre betalar för skräpet.

1
Skriv svar