Disco Elysium: The Final Cut släpps på Xbox-konsolerna & Switch i oktober

Robot
Disco Elysium: The Final Cut släpps på Xbox-konsolerna & Switch i oktober

Snart kan alla lira den ultimata utgåvan av mästerverket.

#Disco-elysium, #za-um


International
Man of Mystery

Disco Elysium är ett sånt där spel som jag verkligen vill älska men det vill sig inte riktigt, vet inte hur många gånger jag har installerat det men sen aldrig kommit längre än första eller andra scenen.. Kanske en dag hamnar man i rätt mood dock.


signatur

Time flies like the wind
Fruit flies like bananas

Medlem
Skrivet av bluenephilim:

Disco Elysium är ett sånt där spel som jag verkligen vill älska men det vill sig inte riktigt, vet inte hur många gånger jag har installerat det men sen aldrig kommit längre än första eller andra scenen.. Kanske en dag hamnar man i rätt mood dock.

Jag är exakt likadan, älskar konceptet. Men jag kommer inte längre än första delen och har inte tålamod att fortsätta.

Medlem

Äntligen en anledning att damma av Switchen.

Skägg.
10 Chambers

Kommer spelas på switchen. Inte lirat ordentligt på den sedan Steamworld Dig 2.


signatur
Medlem

Jag säger som de först två här.
Det ser skitintressant ut och har fått galet bra omdömen, men efter att ha spelat någon timme i början så lägger jag det åt sidan varje gång.

Nu blir jag ju sugen igen när det kommer på Switch...

Har ni några tips på hur man bör ställa sig till spelet mentalt för att faktiskt fastna och kunna avnjuta det som så många andra har?

Medlem

Jag tycker att det låter så otroligt lovande, men är rädd att det här är ett spel jag inte kommer att orka spela. För det första: är det ett peka/klicka-spel? Då går det bort direkt.

FM-guru
F.d. Sisyr

En av mina största favoriter i modern tid. Varvat det tre gånger - men bara en sen Final Cut kom, så det börjar väl bli dags snart igen.

@Dudinkalv - alla spel är ju inte för alla, tyvärr. Fastnar man inte under första timmen tror jag inte att man tycker det blir mycket roligare längre fram heller. Men jag kan ha fel förstås.

@Tröjan - det är ett isometriskt RPG utan strider.

Medlem
Skrivet av Dudinkalv:

Jag säger som de först två här.
Det ser skitintressant ut och har fått galet bra omdömen, men efter att ha spelat någon timme i början så lägger jag det åt sidan varje gång.

Nu blir jag ju sugen igen när det kommer på Switch...

Har ni några tips på hur man bör ställa sig till spelet mentalt för att faktiskt fastna och kunna avnjuta det som så många andra har?

Ge det tid och stressa absolut inte. Så oerhört djupt detaljerad och välskriven spelvärld.
Ingenting för de som vill ha snabba kickar utan mer ett spel med eftertanke.

Medlem

Har sett fram emot att lira det på switchen också! Grymt att lira en stund i sängen innan man ska sova. Har kört igenom det en gång på PC och det fungerar alldeles utmärkt med handkontroll.


signatur

Den må vara liten, men den luktar som en stor.

Medlem

Har spelat igenom det två gånger nu och andra gången med final cut och röstskådespelet gör verkligen spelet gott! Men även innan tyckte jag att det var ruskigt bra och stämingsfullt (fyllt?). Ett spel som både gör att man drar på smilbanden samt fäller några tårar när man spelar. Musiken <3 speciellt "Whirling in rags (day)

Medlem

Det blir nog ett köp. Jag är som sagt väldigt sugen på det här spelet.

1
Skriv svar