Sony medger att de har många fler Playstation 5-features att ge oss

Medlem

Köpte min hos Elgiganten i december.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Inaktiv

Förbeställde min från Inet några månader innan den kom ut. Fick den januari/februari

Medlem
Skrivet av n1iz:

Undrar om de har fixat buggen angående viloläget än? Har nämligen inte vågat sätta min ps5 i viloläge sen jag köpte det.

Mitt tips om du använder extern disk. Testa utan den.
Varför, då vissa diskar är problemet. Har 2 olika externa och med en går det utmärkt att köra viloläge. Kör jag andra disken så kan jag aldrig göra det eftersom det bara kraschar när den ska vakna.


signatur

Never underestimate the power of stupid people in large groups!

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Tråkigt att vilo läge inte lirar för er, känns som att det är ju nått som måste fungera då man vill att ps5 ska uppdatera o sånt då inte när man sätter på ps5.

Varför är viloläget alltid ett skämt på stationära konsoler? Alla bärbara maskiner har ett viloläge som är instant/perfekt medan liknade funktioner på stationära är så jävla sega och miserabla implementationer att de blir menlösa att använda. Hur svårt kan det vara liksom?!

Medlem

Det har faktiskt hänt mig en gång att viloläget har kraschat hela konsolen. Som tur så funkade konsolen igen efter 5 minuter.

Medlem
Skrivet av Ac3 Toni:

Dom kanske skulle tillverka spel istället för konsoler.

Oklart vad det har med artikeln att göra egentligen, men håller med, Microsoft borde främst fokusera på att tillverka och släppa nya spel.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

Någon som har hemmabio (5.1, 7.1, 5.1.2 eller 5.1.4) och har testat PS5'ans "3D" ljud? Vad är det som är "3D" och hur skiljer det sig från Dolby Atmos, DTS:X eller Auro 3D? 🤔

Tack på förhand!

Medlem
Skrivet av A1200G:

Någon som har hemmabio (5.1, 7.1, 5.1.2 eller 5.1.4) och har testat PS5'ans "3D" ljud? Vad är det som är "3D" och hur skiljer det sig från Dolby Atmos, DTS:X eller Auro 3D? 🤔

Tack på förhand!

Det funkar endast med 2.1 (och hörlurar sedan tidigare). Blev besviken jämfört med hur det brukar låta med 5.1
Väntar till de ordnat stör för hembio-setup.

Medlem
Skrivet av brunnlake:

Det funkar endast med 2.1 (och hörlurar sedan tidigare). Blev besviken jämfört med hur det brukar låta med 5.1
Väntar till de ordnat stör för hembio-setup.

Det går väl att skicka ut surround-ljud till en hemmabio redan nu?

3D-ljud kan inte tillföra mycket (något alls?) till en surround-setup.

Medlem

Tycker konsolen fungerar klockrent och egentligen inget jag känner att jag saknar rent mjukvarumässigt. Tycker de förbättrat en hel del sen releasen. Mappar eller att man kan gömma vissa spel/ikoner hade varit najs.
Fick däremot drifting på vänstra spaken härom veckan (skyller på barnen). Inga som helst problem på Mediamarkt utan fick hämta ut en ny direkt. Förvånansvärt smidigt.

Skrivet av Pippolei:

En fråga till er på forumet:
Var köpte ni er PS5?
Förhandsbokning/Amazon/Skalp-sida?

En digital och en med skivläsare från Mediamarkt (bokade så fort det gick) och en digital från cdon också förbokad i god tid. Behöll en digital och sålde de andra två till kompisar

Medlem
Skrivet av Margy:

Det går väl att skicka ut surround-ljud till en hemmabio redan nu?

Ja, men frågan gällde 3D-ljud.

Citat:

3D-ljud kan inte tillföra mycket (något alls?) till en surround-setup.

Hittade detta svaret i en tråd på Reddit och som du säger så lär det inte tillföra så mycket i en surround-setup.

Cerny specifically talked about bringing 3D audio to surround sound setups, and he listed it as third on their list: first headphones (pretty much done), then TV speakers, then surround sound systems. According to Cerny, surround sound systems support roughly 32 positional sound sources, while the PS5 3D audio will support about 2000. 3D audio is an entirely different beast from surround sound.

There's no indication that a surround sound system will be inherently advantageous for implementing 3D audio -- in fact, it's likely to be the worst scenario, as it has the greatest variation based on precisely where the user has positioned their satellite speakers.

Medlem
Skrivet av Pippolei:

En fråga till er på forumet:
Var köpte ni er PS5?
Förhandsbokning/Amazon/Skalp-sida?

MediaMarkt via utlottning för att köpa i våras. Såg det av en slump på Instagram, så jag passade på att skriva upp mig och tur var det!

Medlem
Skrivet av Pippolei:

En fråga till er på forumet:
Var köpte ni er PS5?
Förhandsbokning/Amazon/Skalp-sida?

Förbokade min på Webhallen september i fjol och hämtade ut den i mars. Så 4 månader tog det.

Medlem

Tre saker jag önskar se.

1. att man kan skapa sig mappar igen så man kan lägga sina spel i mappar istället.

2. Att man kan få ändra på LED dioderna som lyser på ps5an. När man startar upp den så avger de juh ett riktigt snyggt blått sken som sedan övergår till vitt när konsolen är up and running. Jag vill gärna behålla det där blåa skenet jag då jag tycker det ser riktigt snyggt ut

3. Ta tillbaka de sociala aspekterna som ps4an hade. Att man kunde kommentera och ge tummen upp osv för vänners trofé samlande eller spel de spelat osv. Var en rolig grej som man av någon anledning helt tagit bort.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av hero:

Varför är viloläget alltid ett skämt på stationära konsoler? Alla bärbara maskiner har ett viloläge som är instant/perfekt medan liknade funktioner på stationära är så jävla sega och miserabla implementationer att de blir menlösa att använda. Hur svårt kan det vara liksom?!

Skulle nog säga det fungerar si o så beroende på datormodell


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av Notumforce:

Skulle nog säga det fungerar si o så beroende på datormodell

Syftade mer på Switchen, PS-vita, 3ds, PSP osv

Medlem

Synd bara att de inte har fler PS5-konsoler att sälja oss. Går ju inte att få tag på annat än via scalpers...


signatur

Lead 3D Artist, Sweden
Xeon Gold 6246R, 2 x Nvidia RTX A5000 24 GB + NVLink, 384 GB ECC RAM

12
Skriv svar