Nya världen lockar, New World når en halv miljon samtidiga Steam-spelare

Robot
Nya världen lockar, New World når en halv miljon samtidiga Steam-spelare

Har Amazon äntligen fått sin första spelsuccé?

#amazon-games, #new-world


Medlem

Hälften är väl i kö antar jag 😂

Ta bort "unlimited FPS" för tusan i inställningarna.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem

inte konstigt när cap servrarna är 2k spelare... de flestar servrar har mellan 12k-20k i kö... katastrof enligt mig. Spelar nu på en fransk server bara för att dom precis öppnade upp den, kom in direkt, nu börjar köerna bli långa där också.

Medlem

10.2 timmar play time varav 10.2 timmar i kö 😂😂


signatur

The Cold is my teacher! ❄

Medlem

2 av de tillgängliga serverna har över 20.000 som står i kö...resten ligger mellan 1200 och 10000 i kö lol


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Walter S.A. Iego:

Ta bort "unlimited FPS" för tusan i inställningarna.

Men det är ju fixat sedan länge..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Men det är ju fixat sedan länge..

Ja och det var endast kassa grafikkort (99% en modell från EVGA) som sket sig

Dödgrävaren

Gillar tweeten "New World Beats Valheim" typ, ja, en studio på 5 pers i Skövde fick inte lika många spelare som en mångmiljon(miljard?)-satsning från ett av de största företagen i världen... förvånande!

Medlem

Kan inte ICA få sin egen spelstudio?


signatur

Jag respekterar din rätt till åsikt, men är den att förtrycka andra för saker som inte påverkar dig hindrar det inte mig från att försöka ändra eller kämpa emot den. With all due respect: Don't hurt people. <3

Medlem

Drygt 500k just nu som spelar världen över och drygt 600k som står i kö. Kom in fort idag på morgonen, men har nu köat i flera timmar. Rätt typiskt nytt MMO skulle jag säga.

Alla som review bombar det för att de köar är rätt patetiska.. klart tråkigt att inte få lira dag 1, men det kommer bli bättre och om nu spelet ändå är dåligt kanske man ska betygsätta det på grund av det och inte barnsjukdomar på launch day


signatur

K9
:.:

Medlem

Gillar Current Players på bilden. Cyberpunk och Valheim.

Medlem

Kul för dem men det är inget spel för mig. Klasslösa MMO-spel utan unika raser att välja mellan är riktigt tråkiga. Fixar inte det bara.

Hoppas att ni som uppskattar denna typ av MMO får det roligt dock!

Medlem

SEARCHING FOR WORLDS.... ..... ..... ..... .... ... . .

Medlem
Skrivet av Ronzem:

Ja och det var endast kassa grafikkort (99% en modell från EVGA) som sket sig

Ja precis!


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av robindinfan:

Hälften är väl i kö antar jag 😂

Inte ens det hade 2056 i kö vid 1990 så dog skiten och det går inte ens att köa igen.
Men vafan jag är van sen typ alla mmo releases.

Avstängd
Skrivet av Proximately:

Kan inte ICA få sin egen spelstudio?

Ja, eller arbetsförmedlingen!

Medlem
Skrivet av JackG100:

Gillar tweeten "New World Beats Valheim" typ, ja, en studio på 5 pers i Skövde fick inte lika många spelare som en mångmiljon(miljard?)-satsning från ett av de största företagen i världen... förvånande!

Dessutom ett MMO och inte ett survival spel som det finns överflöd av dessa dagar, medans MMOs är i stort sett utrotningshotade i EU/NA bortsett från WoW som håller i sig, dessa som spelar New World är endast där av en anledning, för att dom är MMO-starved.

Inaktiv

Har inte kunnat spela en minut. 10 000 pers i kö på Midgard. Inte fan sitter jag där och köar i 2h när det finns andra spel att köra så länge.

Vad kör ni alla för realm?

Medlem

Tråkigt att inte kunna spela när man är så sugen, men precis som folk innan mig sagt, det är såhär MMO releaser är... inget att bli upprörd över... Men tycker de kunde slängt upp fler servrar då de redan på förväg berättat vilka som kommer mergas ihop om de blir för få spelar på dem framöver.
Hoppas på dubbelt utbud imorgonkväll

Medlem

tror att de når 500k väntande i kö


signatur

I got an offer you cant refuse!

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Har inte kunnat spela en minut. 10 000 pers i kö på Midgard. Inte fan sitter jag där och köar i 2h när det finns andra spel att köra så länge.

Vad kör ni alla för realm?

Kör på samma server som du gör. Började köa i morse vid 08, kom in ca kl 11. Käka vid 16 tiden, kom aldrig in igen.

Avstängd

I don't get the hype tbh..

Medlem

Värsta launchen någonsin alla kategorier! Det är fler spelare i kö än som faktiskt spelar spelet i EU. Den som räknade ut vilken serverkapacitet som skulle behövas borde få sparken. Direkt! Jag har spelat alla MMOs som finns men det här är det värsta jag varit med om. Det värsta är att man kan inte få en refund från Steam för de räknar kö-tid som speltid... Helt djävla otroligt.

Medlem
Skrivet av General White:

I don't get the hype tbh..

Inte jag heller. Är det gratis för Prime-medlemmar? För en miljon kan väl inte ha gått och köpt detta day 1 eller som pre-order?

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Värsta launchen någonsin alla kategorier! Det är fler spelare i kö än som faktiskt spelar spelet i EU. Den som räknade ut vilken serverkapacitet som skulle behövas borde få sparken. Direkt! Jag har spelat alla MMOs som finns men det här är det värsta jag varit med om. Det värsta är att man kan inte få en refund från Steam för de räknar kö-tid som speltid... Helt djävla otroligt.

Bättre än många av WoW's expac launches imo. Där dom släppt in alldeles för många och deras klena små stackars servrar inte klarar av trycket och ingen kan göra nåt även fast man lyckats logga in.

Medlem
Skrivet av Nyhet:

Felstavat, det ska vara:
"New World når en halv miljon samtidiga Steam-köare"

Skrivet av General White:

I don't get the hype tbh..

"Folk gillar ett spel som jag inte gillar, och jag har fått något i ögat!"

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Värsta launchen någonsin alla kategorier! Det är fler spelare i kö än som faktiskt spelar spelet i EU. Den som räknade ut vilken serverkapacitet som skulle behövas borde få sparken. Direkt! Jag har spelat alla MMOs som finns men det här är det värsta jag varit med om. Det värsta är att man kan inte få en refund från Steam för de räknar kö-tid som speltid... Helt djävla otroligt.

Jag fick refund även fast jsg köat flera timmar. Skrev dom det var att jag inte var intresserad ab av kösimulator

Avstängd

Fascinerande att folk fortfarande blir chockerade över problem dag 1 i ett hypat onlinespel 🤣

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Fascinerande att folk fortfarande blir chockerade över problem dag 1 i ett hypat onlinespel 🤣

Inte ett dugg chockerande men bara för det behöver en väl inte godta det?
Jag är inte ett dugg förvånad att katolska präster gång på gång ertappas med att talla på småpojkar men jag fördömer det inte mindre bara för att jag förväntar mig det.

123
Skriv svar