Nya världen lockar, New World når en halv miljon samtidiga Steam-spelare

Medlem
Skrivet av Kiske:

Inte ett dugg chockerande men bara för det behöver en väl inte godta det?
Jag är inte ett dugg förvånad att katolska präster gång på gång ertappas med att talla på småpojkar men jag fördömer det inte mindre bara för att jag förväntar mig det.

Nån gång måste man förlika sig med verkligheten & inte bara sitta gnälla. nu borde väl alla lärt sig att det är köer i början.

"högst idag" på steam kl 00:30 = 707k spelare , 2a efter CS:GO som haft 757k.

Avstängd
Skrivet av Ender:

Felstavat, det ska vara:
"New World når en halv miljon samtidiga Steam-köare"

"Folk gillar ett spel som jag inte gillar, och jag har fått något i ögat!"

Nedsatt läsförmåga eller bara allmänt förvirrad? Var skrev jag att jag inte gillar det? Har inte testat och kan inte göra något utlåtande (likt de flesta andra då det släpptes idag..) däremot undrar jag vart ifrån hypen kommer, när det är ett nytt IP, från Amazon av alla företag, som dessutom inte haft någon vidare utbredd marknadsföring.

Ditt försök till att vara rolig och spydig är rätt cringe, är den generella spelaren i New World som dig? För isf vet jag att man definitivt bör hålla avstånd.

Medlem
Skrivet av General White:

Nedsatt läsförmåga eller bara allmänt förvirrad? Var skrev jag att jag inte gillar det? Har inte testat och kan inte göra något utlåtande (likt de flesta andra då det släpptes idag..) däremot undrar jag vart ifrån hypen kommer, när det är ett nytt IP, från Amazon av alla företag, som dessutom inte haft någon vidare utbredd marknadsföring.

Ditt försök till att vara rolig och spydig är rätt cringe, är den generella spelaren i New World som dig? För isf vet jag att man definitivt bör hålla avstånd.

Det är väl som med alla succéer nu för tiden, folk köper för att andra köpt. man låter några gå först ner i vattnet, blir de inte uppätna av hajar är det lugnt att hoppa i. fråga mig inte vem som uppfann den logiken, folk kanske har svårt hitta nya spel själva? personligen har jag typ 300 spel på wish listen, små & stora.

Medlem

Loggade in kl 8 imorse utan problem. Loggade in igen efter 10min downtime för omstart av servrarna en timme eller två senare. Även där utan problem. Runt lunch startade jag om spelet och fick då 300 före mig i kön. Men sen eskalerade det tydligen för alla andra som kom hem från skolor och arbete.

Hur som haver, så tog mitt kompani över den första zonen på servern. Och visade sedan styrka när vi höll Syndicate borta när de försökte contesta! Kul första dag, men jäklar vad det sätter en gammal i7-7700K på test. 100% CPU utilization i städer och allt väldigt högt annars med.

Medlem

Tycker releasen var grym i mmorpg mått mätt, kom in relativt tidigt och kunde sen köra hela tiden. Kör allt på max upplösning 4k inte så mycket som en LD eller lagspike. Mötte ett war party på 100-150 inget lagg då heller.

Sen absolut jag förstår folk kan lacka ur långa köer mm dom är ju sjukt långa men samtidigt är det normal praxis när det kommer till mmorg o releases.

Tror inom närmaste dagarna kommer det bli bättre, hoppas alla som vill kommer kunna lira jag hade en jäkligt bra upplevelse iaf.

Medlem

Lite konstigt ett av världens största server uthyrnings företag inte klarar av att ge servers åt 500k spelare ^^

Medlem
Skrivet av anon_79617:

Har inte kunnat spela en minut. 10 000 pers i kö på Midgard. Inte fan sitter jag där och köar i 2h när det finns andra spel att köra så länge.

Vad kör ni alla för realm?

Alfheim


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Värsta launchen någonsin alla kategorier! Det är fler spelare i kö än som faktiskt spelar spelet i EU. Den som räknade ut vilken serverkapacitet som skulle behövas borde få sparken. Direkt! Jag har spelat alla MMOs som finns men det här är det värsta jag varit med om. Det värsta är att man kan inte få en refund från Steam för de räknar kö-tid som speltid... Helt djävla otroligt.

Hade "speltid" över två timmar och fick det återbetalt en halftimme efter jag skickat förfrågan.

Medlem

Haft riktigt kul, var väl tur man tog dagen för att spela, hade man försökt köra efter man kommit hem hade det ju inte gått. Men kom in vid klockan 08:00, och direkt efter restart vid 10:30 & 11:30 och inte fått någon DC eller något så fungerat bra när man väl kommit in.

Fler servrar/högre cap behövs ju uppenbarligen iaf, lär ju inte bli lika mycket spela idag när man ska till jobbet också.

Moderator | Testpilot

Fler servrar och gratis character transfer ser ut att stå på menyn när servrarna väl är uppe nu efter underhåll


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Hur många som spelar nu vid release är inte riktigt relevant. Vad som spelar roll när det är ett MMO är hur många som spelar om ett par månader.

Medlem

Loggade in straxt efter launch på morgonen för att claima mitt namn, sedan jobbade jag. Loggade sedan på vid 15-tiden, bara knappa hundra i kö på den server vi valt. Spelade åtta timmar och det var 1500 i kö när jag loggade ut. Trist med så mycket köer, dom borde kunnat förutse och lösa det bättre, även om det inte drabbade mig personligen (än) så var det många av mina vänner som fick vänta i timmar på att komma in.

eld
Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Värsta launchen någonsin alla kategorier! Det är fler spelare i kö än som faktiskt spelar spelet i EU. Den som räknade ut vilken serverkapacitet som skulle behövas borde få sparken. Direkt! Jag har spelat alla MMOs som finns men det här är det värsta jag varit med om. Det värsta är att man kan inte få en refund från Steam för de räknar kö-tid som speltid... Helt djävla otroligt.

Inaktiv
Skrivet av Ankh:

Fick bli Alfheim till slut här med.
Var bara fem pers i kö nyss.

Medlem

Jobbigast för mig tycket jag är att man är fast på sin server.
Jag känner för närvarande inte någon som ska spela spelet.

Men skulle man ha tur och hitta ett svenskt guild / company någonstans så är det inte säkert att det är på samma server. Sedan skulle det vara samma server, så är det inte säkert att de är samma faction.... Man delar upp spelarna, och sedan delar upp de spelarna....

Vet att de kommer tillåta folk att flytta i början men ändå.

Testpilot
Skrivet av serdyllon:

Inte jag heller. Är det gratis för Prime-medlemmar? För en miljon kan väl inte ha gått och köpt detta day 1 eller som pre-order?

Nej, det är ärligt talat över en miljon spelare (inklusive mig själv) som förköpt eller dag-1 köpt spelet och flitigt köar för att spela
Är lvl 22 i spelet och fick drygt 8 timmar speltid igår, däremot köat ca. 2 timmar idag nu och ser ut att komma in om drygt en timme.

För den som söker ett PvPvE-MMO finns det ärligt talat inte något bättre där ute i min mening, och det säger jag baserat på alfa- och beta av spelet - Men framförallt efter senaste beta-fasen som fixade väldigt mycket. Live är ännu mer polerat (som förväntat). Det som regelrätt är "meh" är combat i sig, något BDO gör bättre generellt i min mening, men andra underliggande system är klart bättre än något annat modernt MMO-spel åtminstone.

Skrivet av Kiske:

Inte ett dugg chockerande men bara för det behöver en väl inte godta det?
Jag är inte ett dugg förvånad att katolska präster gång på gång ertappas med att talla på småpojkar men jag fördömer det inte mindre bara för att jag förväntar mig det.

Intressant ställning att jämföra pedofili med att behöva vänta för att komma in i ett datorspel måste jag säga.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Medlem
Skrivet av General White:

Nedsatt läsförmåga eller bara allmänt förvirrad? Var skrev jag att jag inte gillar det? Har inte testat och kan inte göra något utlåtande (likt de flesta andra då det släpptes idag..) däremot undrar jag vart ifrån hypen kommer, när det är ett nytt IP, från Amazon av alla företag, som dessutom inte haft någon vidare utbredd marknadsföring.

Ditt försök till att vara rolig och spydig är rätt cringe, är den generella spelaren i New World som dig? För isf vet jag att man definitivt bör hålla avstånd.

Vad ville du ha för reaktion på kommentaren? Att folk skulle försöka förklara för dig varför dom är hypade?


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Värsta launchen någonsin alla kategorier! Det är fler spelare i kö än som faktiskt spelar spelet i EU. Den som räknade ut vilken serverkapacitet som skulle behövas borde få sparken. Direkt! Jag har spelat alla MMOs som finns men det här är det värsta jag varit med om. Det värsta är att man kan inte få en refund från Steam för de räknar kö-tid som speltid... Helt djävla otroligt.

Har du spelat ALLA MMOs haha


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av absimilard:

Drygt 500k just nu som spelar världen över och drygt 600k som står i kö. Kom in fort idag på morgonen, men har nu köat i flera timmar. Rätt typiskt nytt MMO skulle jag säga.

Alla som review bombar det för att de köar är rätt patetiska.. klart tråkigt att inte få lira dag 1, men det kommer bli bättre och om nu spelet ändå är dåligt kanske man ska betygsätta det på grund av det och inte barnsjukdomar på launch day

Det är enligt mig obegripligt att man år 2021 släpper ett MMO utan någon form av "overflow server" mekanism, som för övrigt GW2 hade redan år 2012.

De MÅSTE ju veta om att trycket på servrarna på ett nytt MMO är oerhört, men har inte gjort nånting för att lösa det?
Seriöst, servrar med hard cap på antalet inloggade och ingen möjlighet att starta upp nya serverinstanser i takt med antalet som vill logga in? Vad är det här, år 2005?

Känns helt förståeligt att bomba en sån katastrofal lansering imo.

Medlem
Skrivet av Jaekae:

Lite konstigt ett av världens största server uthyrnings företag inte klarar av att ge servers åt 500k spelare ^^

Det handlar ju om att servrarna ska frodas i framtiden, de kan säkert skapa en EC2 till varje unik spelare. Men hur kul är det att spela ett MMO själv?


signatur

IDKFA

Avstängd
Skrivet av Oakenborn:

Vad ville du ha för reaktion på kommentaren? Att folk skulle försöka förklara för dig varför dom är hypade?

Ja?

Medlem
Skrivet av Cirdane:

Det är enligt mig obegripligt att man år 2021 släpper ett MMO utan någon form av "overflow server" mekanism, som för övrigt GW2 hade redan år 2012.

De MÅSTE ju veta om att trycket på servrarna på ett nytt MMO är oerhört, men har inte gjort nånting för att lösa det?
Seriöst, servrar med hard cap på antalet inloggade och ingen möjlighet att starta upp nya serverinstanser i takt med antalet som vill logga in? Vad är det här, år 2005?

Känns helt förståeligt att bomba en sån katastrofal lansering imo.

Går tyvärr inte att göra så i detta spel pga pvp och territorium. Det skulle inte funka.

Medlem

Asså, att köa i all ära i ett nytt släppt MMO - men att vänta >5 minuter med position 3 eller 4.... vid lunchtiden.... Vill inte veta hur det är på kvällen med, 20, 50 eller 100+ köposition.
Jag har som tur annat för mig, kan avvakta en vecka till om det behövs...

Medlem
Skrivet av General White:

Kunde du inte har frågat då? När jag läste din kommentar "I don't get the hype tbh.." tänkte jag direkt att du försökte vara dryg


signatur

PSN: MrOakenborn

Medlem
Skrivet av Jaekae:

Lite konstigt ett av världens största server uthyrnings företag inte klarar av att ge servers åt 500k spelare ^^

Det kan dom. Problemet är att alla vill spela på samma servrar som vänner och kända Streamers. Igår fanns det vid 17 tiden servrar i EU utan kö. Där spelade jag en stund, typ 7 timmar

Vad anledningen är att servrarna är kappade till 2000 spelare vet jag inte, men amazon har sagt att det kommer höjas när värsta hypen är över.

Igår vid release fanns det 59 EU servers. Idag finns det 109 servers.

Medlem
Skrivet av ZerotheCat:

Värsta launchen någonsin alla kategorier! Det är fler spelare i kö än som faktiskt spelar spelet i EU. Den som räknade ut vilken serverkapacitet som skulle behövas borde få sparken. Direkt! Jag har spelat alla MMOs som finns men det här är det värsta jag varit med om. Det värsta är att man kan inte få en refund från Steam för de räknar kö-tid som speltid... Helt djävla otroligt.

Diablo 3 tittar lite roat på dig.

Medlem
Skrivet av Wolfkin:

Diablo 3 tittar lite roat på dig.

WoW classic, FFXIV och Warhammer online står bakom Diablo 3 och fnissar 😄

Medlem

ja kön igår var lite jobbig, men försökte undvika dom värsta streaming servrarna.

hade väl 4500 i kö runt 17 kom in runt 21-22 nån gång ,lite kul o ha nått att göra i höst men lär nog inte lira det mer än ett par månader.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

Testade och absolut inte impad. Tippar på att spelet sakta kommer att dö ut. Jag drar tillbaka till eso iallafall. Tänker inte slösa tid på det här.

Avstängd
Skrivet av TheJudge:

Testade och absolut inte impad. Tippar på att spelet sakta kommer att dö ut. Jag drar tillbaka till eso iallafall. Tänker inte slösa tid på det här.

Så fascinerande hur olika man kan se på saker och ting. ESO är enligt mig något av det sumpigaste som finns i genren och NW klassar ut det på alla fronter förutom specifikt kötider för att komma in i spelet just nu vilket av förklarliga skäl inte är ett problem i ESO 😂

Det är dock något med combat i NW som gör att jag ännu inte kan höja det till skyarna. Får köra lite mer helt enkelt och se om det är en vanesak eller om man tvingas återgå till WoW som är det absolut bästa mmoet på marknaden rent system/mechanics-mässigt. (Otroligt tråkigt just nu dock pga content-torka men det gör inte spelet i sig dåligt så kan kvitta när man jämför sakligt hur bra ett spel är imo)

123
Skriv svar