Löftet: Horizon Forbidden West blir lika "uppslukande", oavsett om du spelar på PS5 eller PS4

Robot
Löftet: Horizon Forbidden West blir lika "uppslukande", oavsett om du spelar på PS5 eller PS4
Avstängd

Jaha, då är del alltså ingen idé att köpa ett PS5.

Medlem

Låter som en lögn. Men det är klart, efter cdprs fail så kanske utvecklare måste vara stolta att de lyckas göra spel till pregen som fungerar öht.


signatur

Too real to be a dream, too painful to be a nightmare.

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Jaha, då är del alltså ingen idé att köpa ett PS5.

Nej, verkar som att vi får spela uppskalade PS4-spel i säkert 2-3 år framåt.

Medlem

Märkligt. Vad var då meningen med en PS5? Riktigt löjligt uttalande av G. Nu sjönk förväntningarna rejält på denna spel studio. Tummen ner.

Medlem

Är folk bitter för att dom lyckas göra PS4 versionen bra?


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Skrivet av LeifGGPersson:

Jaha, då är del alltså ingen idé att köpa ett PS5.

Beror på om man vill ha det lite snyggare + 60 fps. Nöjer man sig med hur första spelet såg ut och flöt på så kommer man nog bli nöjd med PS4-versionen.

Flakmonkey

Om man inte tycker det är en poäng att spela det på PS5 för att det släpps på PS4 så behöver man väl aldrig uppgradera sin dator heller eftersom alla spel fungerar på sin gamla mediokra dator? Ny dator ger ju bara lite mer grafiska effekter, högre upplösning och bättre FPS.

Men med det sagt så skulle jag hellre sett en PS5-exklusiv titel, behöver ju inte titta längre än Ratch & Clank och Demon Souls.

Medlem

Kallas för marknadsföring. Allt är skitsnack så klart.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Crossgen eller inte så är det fortfarande det mest imponerande spelet som visats upp till ps5. Efter gow2 måste det vara slut med crossgen, spiderman 2 är ju bekräftat endast till ps5 t.ex.

Medlem

Väntade lögner från Sony och Sony-utvecklare.

Medlem
Skrivet av Nosnos:

Om man inte tycker det är en poäng att spela det på PS5 för att det släpps på PS4 så behöver man väl aldrig uppgradera sin dator heller eftersom alla spel fungerar på sin gamla mediokra dator? Ny dator ger ju bara lite mer grafiska effekter, högre upplösning och bättre FPS.

Men med det sagt så skulle jag hellre sett en PS5-exklusiv titel, behöver ju inte titta längre än Ratch & Clank och Demon Souls.

Tacka vet jag tillfällen så som första Crysis där även helt ok datorer fick det svettigt värre.
Min stackars burk från den tiden kunde knappt spela det men jösses vad fräckt det var.

Ahh, jag saknar tiden då det satsade mer på "cutting edge". Från ett rent ekonomiskt perspektiv är det så klart inte optimalt men det är något speciellt med ingenjörsskap som tänjer på gränserna.

Medlem

Förstår inte riktigt vad ni menar i kommentarerna, att PS4 versionen förmodligen kommer flyta på bra är väl inget konstigt?
Spelet är ju byggt från grunden för PS4 och kollar man på videos från Zero dawn så verkade motorn väldigt kompetent och smidig att optimera för redan då.
Man får förstås räkna med 30fps och ganska låg upplösning, men jag har inte sett något som visats från spelet som verkar omöjligt att skala ner.
De har ju ändå haft några år på sig och redan Frozen Wilds var ju ett steg framåt.

Med det sagt så är jag såklart irriterad över att det kommer ta väldigt lång tid innan vi får se något Horizon eller GoW som utnyttjar PS5 maximalt, men jag har gett upp det för rätt länge sedan och tror mer på att spelen som är optimerade för de nya konsolerna börjar rulla ut 2023, Starfield blir förhoppningsvis startskottet för Xbox Series och när de börjar kunna producera mer konsoler än dem säljer så borde intresset vara större för att marknadsföra PS5/Series med imponerande exklusiva spel.

Avstängd
Skrivet av Nosnos:

Om man inte tycker det är en poäng att spela det på PS5 för att det släpps på PS4 så behöver man väl aldrig uppgradera sin dator heller eftersom alla spel fungerar på sin gamla mediokra dator? Ny dator ger ju bara lite mer grafiska effekter, högre upplösning och bättre FPS.

Men med det sagt så skulle jag hellre sett en PS5-exklusiv titel, behöver ju inte titta längre än Ratch & Clank och Demon Souls.

När Horizon 3 endast kommer släppas till PS5 så kommet det låta att "PS4an bottleneckade tvåan". Sony ljuger och Sony suger.

Medlem

Vad ska dom annars säga. "Kolla va kefft, nya playstation är bra"


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Medlem

Slutet för cross gen titlar kan inte komma snabbt nog.
Men klart det är kul om de som kommer köra spelet på ps4 kan känna sig trygga i att de inte slängt ihop den versionen på en kväll iaf.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Vilka lögnhalsar. Om inte spel släpps på ps5 exklusivt så kan det uppenbarligen inte vara en uppslukande upplevelse. Alla de bästa spelen har ju alltid släppts till ps5.

Medlem

Behövs ingen ny hårdvara...

-Oj vad det flyter på!

...om man har ett annat synsätt

Medlem

Fjanteri i tråden. Jag längtar också till att man utvecklar till ps5-framåt men om företaget får välja mellan;

1. ps4 släpp och ps5 släpp där väääääldigt många fortfarande sitter med ps4or eller
2. ps5 släpp och missa chansen att kränga ps4 spel till miljoner användare

jag undrar vad man väljer som företag, hmm, vänta, ska fundera


signatur

PC: i5-10600K | 3070 Ti | 32GB DDR4 | nVME 1TB

Medlem
Skrivet av hoppalängdhopp:

Nöjer man sig med hur första spelet såg ut och flöt på så kommer man nog bli nöjd med PS4-versionen.

Precis

Medlem
Skrivet av Chicobello:

Nej, verkar som att vi får spela uppskalade PS4-spel i säkert 2-3 år framåt.

Utvecklingen av "Cross-Gen"-titlar har väl, historiskt sett, varit affärsmodellen vid alla generationsskiftningar på konsolmarknaden de senaste 20 åren. Därmed lite förvånande att det finns så många som verkar vara överraskade att detsamma sker nu. Även om Sony släppt ett par helt PS5 exklusiva titlar (Demon Souls Remake, Returnal och nya Ratchet etc), vilket är ovanligt, kommer både de och Microsoft att släppa en hel del Cross-Gen kommande 1-2 år. Det blir kanske extra påtagligt nu p.g.a. alla problem som Covid-pandemin har orsakat (försenade spel, kretsbrist etc).

För övrigt handlar källan, som artikeln baseras på, om de tekniker de utvecklat för att förbättra spelkaraktären, Aloy, vilket även citatet åsyftar. Dock, om man läser mellan raderna, är det ändå rätt uppenbart att spelet kommer att spelas bäst på PS5.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem

We believe in generations, nä snarare pengar. Men det är väl gott att folk inte behöver köpa ps5. Får ett billigare spel till PS4 också?

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Jaha, då är del alltså ingen idé att köpa ett PS5.

Köpte min PlayStation 5 i slutet på juni och är helnöjd. Lirar om äldre PlayStation 4 spel i bättre grafik o högre fps. Men sen är jag en sån som är galen i grafik o prestanda.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem
Skrivet av LeifGGPersson:

Jaha, då är del alltså ingen idé att köpa ett PS5.

well man vinner mer än man förlorar. Även om man får dras med en del ps4 titlar fortfarande så är det jäkligt skönt o slippa laddningstiderna eller iaf drastiskt minska på dem.
Det är nog nästan den största vinsten med de nya konsollerna (series x och ps5) att saker laddas mkt snabbare nu.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem

Ganska uselt argument att man inte behöver en ps5 för att spelen även kommer till ps4 kan jag tycka. Alla versioner är ju bättre på ett eller annat vis oavsett om det är ett crossgen-spel eller via bakåtkomp. Bryr man sig inte om det öht så är det ju självklart en annan femma.

Spelade Death Stranding härom veckan på ps4 pro och köpte uppgraderingen när den kom. Stor skillnad, speciellt ljussättningen. Kändes nästan som ett helt annat spel när jag startade upp sparfilen precis där jag lämnade på ps4.

eld
Medlem

Denna tråd: folk som är arga för att de ljuger, pga att ett ps5 spel inte kommer köra bra på ps4.

Också i denna tråd: folk som är arga för att det kommer flyta bra på ps4 och ett ps4 spel inte blir ett riktigt ps5 spel.

Medlem

Ettan var ju riktigt najs på ps4 så ser inte varför dom inte skulle göra en bra tvåa på last gen...

Folk är så jävla retarterade i tråden.

Edit: stavning.

Medlem

Hoppas verkligen det kommer flyta på bra på båda konsolerna. Speciellt efter debaklet med Cyberpunk.

Sedan kommer jag givetvis ändå köpa PS5-versionen för det extra lull-lull som man får där.


signatur

PSN: Swede_78

Medlem

Well, jag kommer ändå få skaffa Horizon och Far Cry 6 på PS4. Lär ju inte kunna få tag på en ps5 förrän 2023 typ tidigast 😑

Medlem

Gott om lipsillar i tråden, är väl bara bra om alla de miljontals spelare som fortfarande sitter med PS4 kan ta del av Aloys forsatta äventyr de med? Känns som ett av de sista stora spelen som släpps till PS4, lite som Last of Us till PS3 strax innan PS4 släpptes.

12
Skriv svar