New World ska erbjuda gratis serverbyten för att bekämpa de långa köerna

Robot
New World ska erbjuda gratis serverbyten för att bekämpa de långa köerna

Vill du utforska den nya världen? Ta en kölapp och vänta på din tur.

#Amazon-game-studio, #New-world


Medlem

Jag gillade betan/stresstestet...men har inte kunnat spela det sen det gick live.
Blev glad igår när jag loggade in och hamnade på 37:e (!) plats..men efter 1 timme hade jag bara kommit till 35:e plats...hoppade ur, gick in igen och var på 2031:e plats


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Brukar det kosta pengar att byta server i spel som dessa? Vad är orsaken till det i så fall?

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Brukar det kosta pengar att byta server i spel som dessa? Vad är orsaken till det i så fall?

Ja tyvärr så är det många MMO som tar betalt för att byta server. Rent tekniskt så borde det gå att hitta bättre lösningar men jag gissar att det är en rätt bra inkomst och att det är därför som det är kvar.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Brukar det kosta pengar att byta server i spel som dessa? Vad är orsaken till det i så fall?

Egnetligen är det två orsaker en att folk inte skall byta lättvindligt men det är i den särklass minsta orsaken. Den andra heter pengar och går under skillträdet girighet, vilket så klart är den absolut största anlednignen.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ja tyvärr så är det många MMO som tar betalt för att byta server. Rent tekniskt så borde det gå att hitta bättre lösningar men jag gissar att det är en rätt bra inkomst och att det är därför som det är kvar.

Skrivet av Gandir:

Egnetligen är det två orsaker en att folk inte skall byta lättvindligt men det är i den särklass minsta orsaken. Den andra heter pengar och går under skillträdet girighet, vilket så klart är den absolut största anlednignen.

Okej tur det inte spridit sig till andra typer av spel. Men det kommer säkert till cod. Att man ska swisha 5kr för att byta lobby.

Medlem
Skrivet av Lilagröt:

Okej tur det inte spridit sig till andra typer av spel. Men det kommer säkert till cod. Att man ska swisha 5kr för att byta lobby.

EA's förre VD föreslog ju på bolagsstämman en gång i tiden att man skulle få betala en summa riktiga pengar per magazin man använde i Battlefield till ex. Så tankarna finns där ute hos spel bolagen de har bara inte riktigt vågat ta steget fullt ut ännu, men så mycket folk slänger i micrsotranskationer kanske vi snart är där.

Medlem

Dom kanske ska släppa in fler än 2000 på en server. Helt sjukt hur amazon med en av världens största serverfarm lyckades åstadkomma detta problem.

Medlem

väntar tills nya servrar innan jag köper iaf

Medlem

Hade tur igår, hoppade in såg rejäl kö, hoppade ur. Startade upp det lite senare på kvällen, nya servrar och ingen kö för mig. Idag lär jag nog inte kunna spela med tanke på hur köerna har sett ut. De skulle behövt mer än dubblera antalet servrar bara i EU.

Medlem

Känns som man spelar classic igen, blir att logga in när man sitter på jobbet via teamviewer så kön är klar lagom tills när man är hemma 5h senare eller mer. Haft tur och inte haft några problem med att köa än så länge, men det är ju inte direkt hållbart med 2000 i player cap när det är 10k i kö på kvällen.

Medlem

Spelet började ju som någon form av survival lir som sedan byggdes om till ett MMO, 2000 spelare på servrarna är extremt lågt och talar nog för vad spelet var designat till i början jämfört med nu.

Om man säljer det som ett MMO med servrar osv så kommer alla anta att hela vänkretsen osv kommer spela på samma server som i samtliga andra MMOs, det är inte uppnåbart just nu iom server kapaciteten.

Har lagt in drygt 25 timmar hittils och känner mig ganska besviken. Får nog avvakta tills Ashes of creation för att få den fixen jag sökte.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Spelet började ju som någon form av survival lir som sedan byggdes om till ett MMO, 2000 spelare på servrarna är extremt lågt och talar nog för vad spelet var designat till i början jämfört med nu.

Om man säljer det som ett MMO med servrar osv så kommer alla anta att hela vänkretsen osv kommer spela på samma server som i samtliga andra MMOs, det är inte uppnåbart just nu iom server kapaciteten.

Har lagt in drygt 25 timmar hittils och känner mig ganska besviken. Får nog avvakta tills Ashes of creation för att få den fixen jag sökte.

Dom kommer öka det!! 3500 var det på betan och det funkade mycket bra. Det är inga layers i det här spelet så 2k i starten har varit perfekt. Nu när folk blir högre level och sprider ut sig så kommer det funka bättre med 3,5-4k spelare.

Ses i AOC om några år. ✌

Medlem
Skrivet av Gandir:

EA's förre VD föreslog ju på bolagsstämman en gång i tiden att man skulle få betala en summa riktiga pengar per magazin man använde i Battlefield till ex. Så tankarna finns där ute hos spel bolagen de har bara inte riktigt vågat ta steget fullt ut ännu, men så mycket folk slänger i micrsotranskationer kanske vi snart är där.

I world of tanks fanns det förr ammunition som enbart gick köpa för guld och guldet köptes för riktiga pengar, men där hade man ju i alla fall alternativet att köra med vanlig ammunition.
Däremot förväntar man sig inte sånt i spel man betalar för.

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ja tyvärr så är det många MMO som tar betalt för att byta server. Rent tekniskt så borde det gå att hitta bättre lösningar men jag gissar att det är en rätt bra inkomst och att det är därför som det är kvar.

Ett MMO som har en hybridmodell är Final Fantasy XIV. De brukade ha gratis character transfers mellan homeworlds på samma datacenter. Men pga populariteten av spelet så fick de byta modell för inte så länge sedan.

Nu kostar character transfer 18$. Med undantaget om du flyttar kontot till en ny server eller en server som är markerad som låg belastning. Då är det gratis att flytta samt att du får bonusar i spelet.

Lista på bonusar för att få folk att sprida ut sig mer:

Citat:

The World classifications are:

New World: A recently added World. Players who transfer to or create new characters on designated New Worlds will receive special bonuses.
Congested World: A crowded, highly populated World. Cannot be selected for new character creation or Home World Transfer destinations.
Standard World: Inhabited by a manageable number of player characters.
Preferred World: Relatively sparsely populated World with room to spare. Players who transfer to or create new characters on these Worlds will receive special bonuses.

Creating a new character:
* When creating a new character on a New or preferred world, Worlds in which these bonuses are applicable will be marked with a star icon (★) on the World selection screen.
Bonuses awarded to new characters on first login

Double EXP bonus (until level 70 is reached)
Gift of 10 silver chocobo feathers, exchangeable for low-mid level gear to improve the leveling experience

Bonuses for characters created during bonus period that attain level 30 in any class

Gift of 1,000,000 gil (*1)
Gift of 15 days of free play time (*2)

*1 Limited to once per data center region on a single service account.
*2 Limited to once per service account when creating a new character on either a New World or Preferred World.

Transferring to a New World will earn you the bonuses outlined below.

These bonuses will remain in effect until the population of active players in the World in question has grown to a specified number.

Home World Transfer Service is free of charge
Gift of 10 gold chocobo feathers, exchangeable for special rewards such as rare mounts

Bonuses for owners of personal housing/apartments

Personal housing

Reimbursement for the full price of the estate, plus compensation of 3,000,000 gil for non-recoverable furnishings

* Please apply for a Home World transfer after removing your estate hall and furnishings, but DO NOT relinquish the land. If you have relinquished the deed to your plot, you will not be eligible to receive the bonuses outlined above.

Apartments

Reimbursement of the 500,000 gil price, and compensation of 500,000 gil for non-recoverable furnishings

* Please apply for a Home World transfer after removing your furnishings, but DO NOT vacate the apartment. If you have relinquished the rights to your property, you will not be eligible to receive the bonuses outlined above.

Bonuses for Transferring from Congested Worlds to Preferred Worlds

Transferring from a Congested World to a Preferred World will earn you the bonuses described below.

These bonuses will remain in effect until the active player population of Congested and Preferred Worlds has stabilized, but please note that the population status of a World is subject to change.

Home World Transfer Service is free of charge
Gift of 10 gold chocobo feathers, exchangeable for special rewards such as rare mounts

Bonuses for owners of personal housing/apartments

Personal housing

Reimbursement for the full price of the estate, plus compensation of 3,000,000 gil for non-recoverable furnishings

* Please apply for a Home World transfer after removing your estate hall and furnishings, but DO NOT relinquish the land. If you have relinquished the deed to your plot, you will not be eligible to receive the bonuses outlined above.

Apartments

Reimbursement of the 500,000 gil price, and compensation of 500,000 gil for non-recoverable furnishings

* Please apply for a Home World transfer after removing your furnishings, but DO NOT vacate the apartment. If you have relinquished the rights to your property, you will not be eligible to receive the bonuses outlined above.

Moderator | Testpilot
Skrivet av FuzioN:

väntar tills nya servrar innan jag köper iaf

Redan kommit tonvis med nya till alla regioner


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Server transfer och nya servers hjälper inte när man vill spela med polare.
Sen som jag förstår de så kan man ha bara en char per World shard eller vad dom kallar de. Men man kan inte spela med folk från andra server på den shard ? Inte lika polerat som Wow Sharding och cross play.
Hade nog inte vart något problem om dom löst den bitten bättre.

Medlem

Köer suger såklart både onsdag och idag ca 950 före i kön, Dock tycker jag det är ok har " för mig " cap låg på 3k eller så i betan så kör dom 200 servers på 2k nu kommer det bli plats för 200k folk till så fort dom höjer

Medlem
Skrivet av Lasrod:

Ja tyvärr så är det många MMO som tar betalt för att byta server. Rent tekniskt så borde det gå att hitta bättre lösningar men jag gissar att det är en rätt bra inkomst och att det är därför som det är kvar.

Tror det ligger i lite att man inte ska byta kors och tvärrs hela tiden. Det kan förstöra servrar. Så man tar en summa betalt för att folk ska avstå om de verkligen inte måste och haren anledning

I vissa sammanhang som detta erbjuder många mmo ett gratis byte

New Reports indicate Amazons New World-MMO is again bricking NVIDIA Geforce cards

New Reports indicate Amazons New World-MMO is again bricking NVIDIA Geforce cards

https://www.guru3d.com/news-story/new-reports-indicate-amazon...

Medlem
Skrivet av uberpwnage2.0:

Redan kommit tonvis med nya till alla regioner

jag är på nembus #1 guilden på servern

1
Skriv svar