Starfield har mer än dubbelt så många dialograder som Skyrim

Robot
Starfield har mer än dubbelt så många dialograder som Skyrim

I rymden kan alla höra dig snacka.

#Bethesda, #Starfield


Quake-konnässsör

Dubbelt så mycket cringe då, perfekt

Medlem

Har de fler än två voice actors den här gången?

Medlem

Hur stor chans är det att rymden inte är mycket av en karaktär i detta, och att man mer eller mindre bara springer omkring på olika planeter, i stil av Outer worlds.

Lite smått orolig på att det bara kommer vara Skyrim med laser vapen.

I used to be an astronaut like you. Then I took an asteroid to the knee.

Medlem

Fast är det en positiv sak, eller ens något man ska mäta? Ta The Outer Worlds (senaste jag lirade i liknande typ som satte fingret på problemet), hade säkert jättemånga rader dialog. Men var det bra/positivt? Nej tvärtom. Karaktärerna hade dialog just enbart för ATT ha dialog, inte för att det var genomtänkt eller bra eller roligt i 99% i fallen utan bara slött jävla tjöt som man tids nog bara klickade igenom vilket gjorde att man även klickade förbi de bra dialogerna med.

Medlem

Hoppas att karaktären man själv spelar inte har någon röst som tex Fallout 4, ser hellre att man gör som i tidigare Elder Scrolls spel där man är en röstlös hjälte

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Beror väl på utvecklarna med. The Outer Worlds föll på att det upprepade samma gamla vanliga Obsidian formulan. Rpg spel kräver att en blir överraskad, och således nyfiken och indragen i världen. Det som gjorde Obsidian, Bethesda m.m. spännande tidigare gör dom uttjatade idag.

Genrens framtid ligger i andra utvecklare.

Inget fel på det dock, tycker jag. Se på JRPG spelen, de har ofta samma tradiga story å jag är helt ok med det och tycker spelen är kul (men storyn är whatever)

Inaktiv
Skrivet av Löfbergs lila:

Beror väl på utvecklarna med. The Outer Worlds föll på att det upprepade samma gamla vanliga Obsidian formulan. Rpg spel kräver att en blir överraskad, och således nyfiken och indragen i världen. Det som gjorde Obsidian, Bethesda m.m. spännande tidigare gör dom uttjatade idag.

Genrens framtid ligger i andra utvecklare.

Jag vet inte om jag någonsin har tyckt att dialogen har varit särskilt avgörande för Bethesdas spel. Däremot riktigt bra world building och exploration. Att man även har ett entusiastiskt mod-community är en ordentlig bonus.

Att genrens framtid skulle ligga hos andra vet jag inte. Jag kommer iaf ge Starfield en ordentlig chans innan jag dömer ut Bethesda.

Själv ser jag fram emot allt från Larian, Bethesda, Obsidian, Inxile och CDPR red. Alla har sin tjusning men ingen är väl perfekt.

Medlem

den stora frågan är väl... kommer den på Nexusmods ?
nån måste ju fixa till bethesda spelen

Inaktiv
Skrivet av Löfbergs lila:

Pratar jag skrivande pratar jag inte bara dialograder utan hur världen är/vad som händer i den och det är plågsamt uppenbart att Obsidian m.m. one trick pony:ar sig fram. Jag spelar också nästan alla WRPG och alla spel behöver inte vara de som tar nästa steg fram för att vara spelvärda - så klart. Jag kmr uppskatta Fallout 5 som mer eller mindre kommer vara ett snyggare Fallout 3 igen men samtidigt skulle jag inte hävda/vilja att det kommmer vara det bästa genren har även i framtiden. Det är gjort!

Ok då hänger jag med. En av anledningarna att jag hoppas på Starfield är att det är ett helt nytt IP. Men det kan ju "bara" vara ett Skyrim in space. Kan säkert bli kul det med men jag hoppas man vågar ta ut svängarna lite.

Medlem
Skrivet av Pigge88:

Lite smått orolig på att det bara kommer vara Skyrim med laser vapen.

Det där fick mig att tänka på Fallout 3.
Oblivion with guns


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Och Yakuza spelen har nog mest av alla haha.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Skägg.
10 Chambers

"Once I used to be a space adventurer like you, then I took an asteroid to the knee".


signatur
Medlem

Bryr mig inte jättemycket om det finns 10.000 eller 150.000 rader dialog. Huvudsaken är att det är roligt att spela. Och att den dialog som finns känns meningsfull.


signatur

PSN: MrOakenborn

FM-guru
F.d. Sisyr

Ajdå. Tycker manus är genomgående kasst i alla Bethesda-spel, även de jag gillar (Daggerfall, Morrowind). Men men, kanske har de fått in nytt blod som kan bidra.

Medlem
Skrivet av johanAndersson:

I used to be an astronaut like you. Then I took an asteroid to the knee.

Skrivet av Carl Johansson-Sundelius:

"Once I used to be a space adventurer like you, then I took an asteroid to the knee".

Lite sen på bollen Calle, komigen nu! ;P


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Skägg.
10 Chambers
Skrivet av Fezk:

Lite sen på bollen Calle, komigen nu! ;P

Haha, sorry. Kollade inte tråden innan jag postade. Har degenererat till en forumnoob.


signatur
Medlem

Låt oss hoppas att det innebär bättre dialogval än Fallout 4, som är katastrofalt dåligt. Jag håller inte andan.


signatur

7800X3D • 4080S • 32GB • 2TB • 1440p 165Hz
7700X • 7800 XT • 32GB • 2TB • 1080p 144Hz
Android • PS2 • PS4 • Switch • Wii U

Medlem

16x så mycket dialog kanske?


signatur

"AT LAST, SIR TERRY, WE MUST WALK TOGETHER."

Medlem

"Once I used to be a derelict explorer like you, then I got a xenomorph to the face".


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Jättemycket dialog, bara för xbox-spelare. Ja jag är bitter.

(╯ ͠° ͟ʖ ͡°)╯┻━┻

Medlem
Skrivet av xorpen:

Jättemycket dialog, bara för xbox-spelare. Ja jag är bitter.

(╯ ͠° ͟ʖ ͡°)╯┻━┻

┬─┬ノ(ಠ_ಠノ)


signatur

The more I practice, the luckier I get.

1
Skriv svar