Diskutera – Nintendos bästa spel?

Robot
Diskutera – Nintendos bästa spel?

Ett Mario, ett Zelda, något annat..?

#diskutera


Medlem

Legends of Zelda - A Link to the Past. Dock så står Legend of Zelda: Link's Awakening (2019), Wind Waker och BotW väldigt högt upp på listan för mig också.

Utav alla Nintendo-spelen, så står nog Zelda högst upp för mig, och har svårt att bestämma mig vilket som är bäst utav dem.

Medlem

sen dess har det gått utför

Medlem

Super Mario World

Mario Kart 8

Medlem
Medlem

Riktigt svår fråga. Älskar ju Mario spelen, Mario Kart m.m. Dom har gjort massa grymma spel. Men min absoluta favorit:

Medlem

Super Mario World och Zelda a link to the past, delad första plats på dom spelen.


signatur

Asus TUF RTX 4090 OC
G.skill 32 gb 4000mhz cl15
ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero
Ryzen 5950x
Starcitizen referral: STAR-2GR4-BK2X

Medlem

Har svårt för att välja mellan Legend of Zelda: A Link to the Past och Super Metroid. Båda två är perfektion.

Medlem

Breath Of The Wild.

Medlem

Super Mario bros 3. Sen ettan och 64 på delad andraplats. Älskar även (via nostalgiminnen) ocarina of time. Har försökt gilla även nyare switchspel, men inget som ens är nära de gamla godingarna.

Edit: bonusomnämnanden: Super Mario Land och Tetris till gameboy.

Mario Odyssey är min favorit. Bra plattformande, humor, många banor, bra musik och mycket innovation.

Energin som måste lagts ner på det spelet står i stark kontrast mot BOTW med 120 identiska shrines, fyra identiska bossar och en värld där den enda byggnaden är copy-pastade stall. (BOTW är fortfarande ett bra spel, men otroligt lat utvecklat.)

Medlem

Super Mario bros 3

Medlem

Måste ju säga Super Mario 64 då jag skrivit det på min profil sida som jag rankar som världens näst bästa spel genom tiderna. Glömmer aldrig mina första stapplande steg som Mario i en 3d värld. Det var banbrytande. Magiskt.
Ville inte tillbaka till 2d världar efter detta.

Inget slår dock GTA 4 från 2008 vilket står högst på min ranking även om NiNTENDO inte ligger bakom det.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ ||

Medlem

Mest kul har jag nog själv haft med Super Smash Bros serien, så otroligt många timmar roligt jag har haft med många vänner genom de senaste 20-ish åren.


signatur

Gillar du bra och ösig musik? Checka mitt band INCIVILITY på Spotify

Zelda: A Link to The Past, men det är mycket nostalgi bias där!

Medlem

Super Mario Bros 3. De har aldrig varit bättre.

Inaktiv

Zelda 1 är det spel jag haft roligast med, kanskr inte håller idag men är favoriten.
På andra plats tror jag Wave race till Gamecube.

Lägger.märke till aty en del listar andrapartsutecklare och tredjeparts som Ninrendos bästa spel.....

Medlem

zelda a link to the past klart min favorit
Metroid spelen till nes,snes var trevlige med

Flakmonkey

Bäst vet jag inte... men de jag har härligast minnen från är Super Mario Bros 3, Super Mario World, Zelda 1, Zelda LTTP och Punch Out

Redaktör

Super Mario Galaxy, med Yoshi's Island som backup.


signatur
Medlem

Första Metroid eller första Zelda är det för mig. Hade bara 8 bitars av Nintendo, blev Sega nörd efter det.


signatur

"Kebab?"

Medlem

A link to the past blir nog nummer 1

Medlem

SNES:
Super Metroid
LoZ: Alttp

N64:
Ocarina of Time

GBA:
Metroid Fusion

Gamecube:
Metroid Prime
Metroid Prime 2
Paper Mario: TTYD

Wii:
Super Mario Galaxy

Allra bäst? Jag velar mellan MP 1 och 2.

Om jag är taggad på Metroid Dread? Ajjemän!

Medlem

Super Mario bros 3, Super Mario World, Super Metroid, Punch out, Zelda:A link to the past, hela Smash bros serien, hela Mario Kart serien, dessa titlar har ytterst få svagheter.

Tror att alla dessa förtjänar runt fullt betyg, eftersom de som sagt har väldigt få svagheter.
Jag tycker faktist inte att Ocarina of time ligger på den nivån riktigt, men det går att debattera, jag skulle nog vilja ha en mer levande värld, vilket det säkert fanns tekniska hinder för.
Slutet är kasst också, nästan lika kasst som Super Mario 2 och liknande betydelse.

Kanske räkna in Mario RPG och Donkey Kong Country, om de gills.

Ingen fan av Yoshi spelen eller Pokemon, tror inte ens att jag provat pokemon faktist, sett Ryan filmen och tyckte den var ok dock.

Medlem

Omöjligt att välja ett enda. Men Metroid Prime är ju otroligt bra.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem

Jag tycker alla Nintendo spel är väldigt bra (förutom Bayonetta 2). Om jag måste välja en favorit så får det vara The legend of Zelda: Ocarina of Time pga det är första äventyrsspel jag har spelat som ung. Spelet var magiskt.

Medlem

Legend of Zelda (ettan)
Det ända av dem som jag återgår till och spelar nästan varje år. Fast jag tror att Super Mario Bros hade mer påverkan för konsolerna i folks hem, inte bara för Nintendo. Pratar vi Arkad och senare handhållet så Donkey Kong.

Off:
En variant av Mario Maker fast en mix mellan Zelda 1 och 3 grafiskt med ett enkelt sätt att ändra värden sakernas stats. För lite mer RPG skulle vara kul.

Medlem

Baserat på ovan svar blir det så märkbart att det är en generationsfråga..

För egen del:

Zelda: Ocarina of Time

Medlem

Yoshis island..


signatur

- pixelfantast

Medlem

Så svårt, finns ju en uppsjö fantastiska spel. Metroid Prime eller något från Pikmintrilogin får det nog bli, eller Super Mario Galaxy 2, svårt som sagt.

12
Skriv svar