30 miljoner Game Pass-prenumeranter, kan Take-Two-chefen ha råkat avslöja

Medlem
Skrivet av Solidur:

Vill man ha Game Pass Ultimate billigare så kan man köpa prepaid xbox live gold och konverta med 1:1 ratio. Testade förra veckan och det fungerade. Finns lite olika krav för att det ska fungera som lyfts i diverse reddit trådar.

Reddit
https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/htkwtp/deal_there_i...

Microsoft
https://www.xbox.com/sv-SE/live/gold/upgrade

Funkar detta trick på PC? 🤔

Hur mycket billigare blir det?


signatur

Memento Mori

Medlem
Skrivet av blackidus:

Sen har vi Windows central som rapporterade 23 miljoner i april 😉

Hur det såg ut då och nu är 2 skilda saker.
Kan ju faktiskt ha minskat sen dess.

Vet att ni xbox fanboys inte skulle kunna tro en sån sak men kan vara många test abonnemang som avslutas sen dess.

Innan vi får konkreta siffror från Xbox själva så kan vi bara spekulera.

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Neverwild:

Är du säker att det är aktiva prenumerationer?
Så det inte är samma som när dom redovisar Xbox live.
Där säger dom att dom har över 110 miljoner men är typ bara 30 miljoner som betalar för gold och resten har bara ett live konto vilande.

Kan vara samma med gamepass att en gång betalande kund så kommer du alltid räknas med i listan oavsett om du senast betalade för 3år sedan.

Samt enligt Jeff Grubb i förrgår ligger antalet runt 20 miljoner och inte 30.

Vem som har rätt kommer vi endast veta när Xbox själva kommer ut med siffror.

Termen som används är MAU (Monthly Active Users) det är inte alls "vilande" konton, var har du fått det ifrån? Det är så både Xbox och PS mäter sina användare, via aktivitet.

Xbox Live (numera Xbox Network) och Live Gold är inte heller samma sak, lika lite som PSN och PS+ är det.

Skulle man mäta alla som någon gång provat på en tjänst så skulle alla siffror vara betydligt högre, det är liksom inte så det fungerar.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Solidur:

Vill man ha Game Pass Ultimate billigare så kan man köpa prepaid xbox live gold och konverta med 1:1 ratio. Testade förra veckan och det fungerade. Finns lite olika krav för att det ska fungera som lyfts i diverse reddit trådar.

Reddit
https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/htkwtp/deal_there_i...

Microsoft
https://www.xbox.com/sv-SE/live/gold/upgrade

Kan styrka det här la in 3st 12 månaders Xbox Live och konvertera till gamepass ultimate så klarar mig nu 3 år framåt sjukt prisvärd tjänst
Och roliga varierande spel 😊

Medlem

Hur är det att spela Gamepass på PC? Är det exakt samma launcher som Windeos store?

Har det förbättrats sista året? Minns att det kändes så oskönt när jag prövade för kanske tre år sen. Precis som på Origin, att det var ful layout med ologiska menyer, ikoner och fönster, ful vit bakgrund, osköna färger, klumpig presentation av olika spel och kategorier i shoppen etc.


signatur

Memento Mori

Ambassadör
Xbox
Skrivet av Slimebeast:

Hur är det att spela Gamepass på PC? Är det exakt samma launcher som Windeos store?

Har det förbättrats sista året? Minns att det kändes så oskönt när jag prövade för kanske tre år sen. Precis som på Origin, att det var ful layout med ologiska menyer, ikoner och fönster, ful vit bakgrund, osköna färger, klumpig presentation av olika spel och kategorier i shoppen etc.

Man använder Xbox-appen!

All info hittar du här.


signatur

Jump in.

Medlem
Skrivet av Neverwild:

Hur det såg ut då och nu är 2 skilda saker.
Kan ju faktiskt ha minskat sen dess.

Vet att ni xbox fanboys inte skulle kunna tro en sån sak men kan vara många test abonnemang som avslutas sen dess.

Innan vi får konkreta siffror från Xbox själva så kan vi bara spekulera.

Ni fördomsfulla konsol krigare är för roliga som slänger ur sig saker utan att kolla flera källor först 😆
Som tidigare nämnt så är det aktiva spelare statistiken gäller.

Dessutom 80% PC spelare här som dessutom ägt alla Playstation konsoler från PS1 till PS4, anledningen att jag nu bytt till Xbox denna generation är för att jag upptäckte att jag gillar kontrollen bättre på Xbox, ungarna kan lira Roblox på den och gamepass.

Annars är det ingen större skillnad på konsolerna denna generation i mina ögon och jag bryr mig inte vilken konsol du eller alla andra föredrar 😉

Medlem

Jag brukar köpa 1 månad då och då.
Oftast känns det inte värt att ligga med prenumeration längre tid då jag spelar spel på annat håll och jag hinner inte spela ut större spel innan man betalat "fullpris" för spelet i prenumerationsavgift.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hur många av dessa ”30 miljoner” är concurrent users? Majoriteten av dessa användare har antagligen nyttjat ”10 kr för 3 månader” och dessa kommer även med i uträkningen 😂 Det är nog anledningen till att Microsoft är så tysta med siffror numera.


signatur

Specs: PS5

Medlem
Skrivet av Löfbergs lila:

Antalet säger inte mkt om en inte får veta exakta omständigheter. Som huruvida det är aktiva prenumerationer just nu eller någonsin sedan start, vilka som betalat fullpris eller fulkör osv.

Kan antingen vara jätteimponerande eller inte alls sett på mängden som kan ha testat på PC.

Jag tkr om prenumerationstjänsterna men tkr Gamepass är dyrt och det är inte så många spel att jag känner att det är sååå värt det men då låter jag det ticka på för normpris och tricksar inte.

Föredrar även att kunna köpa hela året som på PS Now som dessutom kostar mkt mindre.

Företag är bra på att frisera siffror det vet vi om.
Räknar de in konton även om de inte är aktiva för tillfället så blir det inte en helt korrekt siffra.
Sedan finns det juh de, som mig själv, som köper en månad här o där när det väl släpps något jag vill spela vilket inte är så ofta.

Har samma problem med alla dessa tjänster som ps now, netflix mm. Sällan jag sitter år ut o år in o betalar då det ofta blir att jag inte har något jag är intresserad av att se/spela och då har jag ingen lust o sitta o betala till dem.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Solidur:

Vill man ha Game Pass Ultimate billigare så kan man köpa prepaid xbox live gold och konverta med 1:1 ratio. Testade förra veckan och det fungerade. Finns lite olika krav för att det ska fungera som lyfts i diverse reddit trådar.

Reddit
https://www.reddit.com/r/xboxone/comments/htkwtp/deal_there_i...

Microsoft
https://www.xbox.com/sv-SE/live/gold/upgrade

Tack för tipset!
Köpte 3 år för 1000 kr, fram till 2024-10-01 för ett slutpris på 27kr/månad


signatur

Life is too short to remove USB safely.

Medlem
Skrivet av bond12:

Kan styrka det här la in 3st 12 månaders Xbox Live och konvertera till gamepass ultimate så klarar mig nu 3 år framåt sjukt prisvärd tjänst
Och roliga varierande spel 😊

Skrivet av Sergey:

Tack för tipset!
Köpte 3 år för 1000 kr, fram till 2024-10-01 för ett slutpris på 27kr/månad

Happy to help! Själv var jag dumsnål och köpte ett år, ångrar mig lite nu.

Avstängd
Skrivet av BooliBoo:

Så gjorde jag men går ut till sommaren tyvärr. Har dock inte spelat så mycket men hinner med Horizon 5, Halo och Age of empire i alla fall innan det går ut..... hoppas jag. 🙄

Låt det löpa ut, sen kan du göra det igen. Det gjorde jag förra vintern när mitt löpte ut.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Låt det löpa ut, sen kan du göra det igen. Det gjorde jag förra vintern när mitt löpte ut.

Så man kan göra samma sak igen...... nice. 🙂

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Låt det löpa ut, sen kan du göra det igen. Det gjorde jag förra vintern när mitt löpte ut.

Ska kolla på detta när det är dags för nästa månads dragning.

12
Skriv svar