Nya världen lockar, New World når en halv miljon samtidiga Steam-spelare

Medlem
Skrivet av TheJudge:

Testade och absolut inte impad. Tippar på att spelet sakta kommer att dö ut. Jag drar tillbaka till eso iallafall. Tänker inte slösa tid på det här.

Man gillar olika helt enkelt. Älskar detta och gillade inte alls eso.

De genom tiderna mmo som jag spelat mest är wow, secret world, warhammer online, ffxiv.

Wow är nog mest för det var första stora, skulle inte gillat det om det kom idag.

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Nej, det är ärligt talat över en miljon spelare (inklusive mig själv) som förköpt eller dag-1 köpt spelet och flitigt köar för att spela
Är lvl 22 i spelet och fick drygt 8 timmar speltid igår, däremot köat ca. 2 timmar idag nu och ser ut att komma in om drygt en timme.

För den som söker ett PvPvE-MMO finns det ärligt talat inte något bättre där ute i min mening, och det säger jag baserat på alfa- och beta av spelet - Men framförallt efter senaste beta-fasen som fixade väldigt mycket. Live är ännu mer polerat (som förväntat). Det som regelrätt är "meh" är combat i sig, något BDO gör bättre generellt i min mening, men andra underliggande system är klart bättre än något annat modernt MMO-spel åtminstone.
Intressant ställning att jämföra pedofili med att behöva vänta för att komma in i ett datorspel måste jag säga.

Läser du min text så ser du att jag inte jämför pedofili med att komma in på servrar. Jag visar att en kan förvänta sig saker även om en inte gillar dem. Det är skillnad på förväntan och acceptans.

Testpilot
Skrivet av Kiske:

Läser du min text så ser du att jag inte jämför pedofili med att komma in på servrar. Jag visar att en kan förvänta sig saker även om en inte gillar dem. Det är skillnad på förväntan och acceptans.

Anser fortfarande det är ett otroligt märkligt kort att dra för att framföra en poäng

Oavsett det är acceptans eller förväntan som är kontexten anser jag personligen att det finns en viss skillnad mellan förväntan på köer i ett spel och den katolska kyrkans präster - Även om man drar stacken hela vägen till acceptans.


signatur

R < ROG G17 | R9 5900HX | 32GB 3200 MHz | RTX 3070 >

G < R9 5900X | 32GB 2666MHz | ROG RTX 3090 Ti >

B < RK96 | VGN K75 Pro | Deathadder V2 Pro >

Medlem

Spelat på spansk/engelsk server när jag inte kunde komma in på primära servern,

Men ne förväntar man sig kunna spela dag 1 i ett mmorpg så drömmer man om man inte trixar o har sig med att logga in på lågtid via teamviewver eller dyl från jobbdator/skoldatorn


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem
Skrivet av General White:

Nedsatt läsförmåga eller bara allmänt förvirrad? Var skrev jag att jag inte gillar det? Har inte testat och kan inte göra något utlåtande (likt de flesta andra då det släpptes idag..) däremot undrar jag vart ifrån hypen kommer, när det är ett nytt IP, från Amazon av alla företag, som dessutom inte haft någon vidare utbredd marknadsföring.

Ditt försök till att vara rolig och spydig är rätt cringe, är den generella spelaren i New World som dig? För isf vet jag att man definitivt bör hålla avstånd.

Förlåt ifall jag missförstod dig. Då jag själv inte sett något som påminner om någon speciell "hype" annat än ett normalt intresse för ett nytt MMO som vid första anblicken ser rätt lovande ut så lät din kommentar som något ogrundat negativt, som majoriteten av alla grundlösa inlägg om spelet verkar vara.
Jag hade, när jag citerade ditt inlägg, också gott om farhågor som mest grundar sig på hur de ska använda eventuella mikrotransaktioner, men jag väntar med mitt omdöme tills jag vet mer.

I mina öron lät din kommentar mer som ett: "Fattar inte varför någon skulle köpa detta skräp", vilket blir lite tröttsamt i mängden, men jag har märkt med mig själv jag kan vara för snabb att läsa in saker som kanske inte finns i folks kommentarer, och ifall så är fallet så ber jag om ursäkt och önskar en trevlig helg!

Medlem

Angående köerna så uppmanar jag folk att ha tålamod...det är vansinnigt frustrerande att inte kunna spela direkt när man väl har köpt ett spel, men det här är ingenting ovanligt (tyvärr) för ett MMO-släpp, som historien gång på gång visat. Loggar man in tidigt så har man inga problem att komma in (även ifall man kan bli ett nervvrak då man försöker hålla sig kvar en hel dag utan att åka ut för inaktivitet under ett längre toabesök ).
Amazon har i alla fall från vad jag sett gjort ett riktigt bra jobb med att öka på serverantalet och arbeta bort eventuella fel vid inloggningen. Dessutom verkar man ju kunna byta server utan kostnad snart, så man borde nog inte vara för orolig om var man startar en karaktär just nu, bara ta en av de nyare utan kö.

Avstängd
Skrivet av Ender:

Förlåt ifall jag missförstod dig. Då jag själv inte sett något som påminner om någon speciell "hype" annat än ett normalt intresse för ett nytt MMO som vid första anblicken ser rätt lovande ut så lät din kommentar som något ogrundat negativt, som majoriteten av alla grundlösa inlägg om spelet verkar vara.
Jag hade, när jag citerade ditt inlägg, också gott om farhågor som mest grundar sig på hur de ska använda eventuella mikrotransaktioner, men jag väntar med mitt omdöme tills jag vet mer.

I mina öron lät din kommentar mer som ett: "Fattar inte varför någon skulle köpa detta skräp", vilket blir lite tröttsamt i mängden, men jag har märkt med mig själv jag kan vara för snabb att läsa in saker som kanske inte finns i folks kommentarer, och ifall så är fallet så ber jag om ursäkt och önskar en trevlig helg!

Ganska uppenbar diss av new world från honom för att sedan dra till med ”jag sa väl inget negativt eller???” Klassisk trollkommentar. Ignorera bara. Slöseri med tid och energi att mata såna 🤣

Avstängd
Skrivet av Ender:

Angående köerna så uppmanar jag folk att ha tålamod...det är vansinnigt frustrerande att inte kunna spela direkt när man väl har köpt ett spel, men det här är ingenting ovanligt (tyvärr) för ett MMO-släpp, som historien gång på gång visat. Loggar man in tidigt så har man inga problem att komma in (även ifall man kan bli ett nervvrak då man försöker hålla sig kvar en hel dag utan att åka ut för inaktivitet under ett längre toabesök ).
Amazon har i alla fall från vad jag sett gjort ett riktigt bra jobb med att öka på serverantalet och arbeta bort eventuella fel vid inloggningen. Dessutom verkar man ju kunna byta server utan kostnad snart, så man borde nog inte vara för orolig om var man startar en karaktär just nu, bara ta en av de nyare utan kö.

Själv så tog jag motsatt approach vad gäller sheep/flockmentalitet-servarna och drog en karaktär på servern med minst queue.

Gott om folk och man kan spela spelet i lugn och ro och sedan flytta till en vettig server om en vecka eller två. Otroligt tramsigt med allt gnäll om att inte komma in på 3-4 specifika servrar för att någon streamer kör just där…

Mitt tips: starta en gubbe på en lowpop och ha roligt med levlandet. Sen när det börjar närma sig endgame kan man lägga energi på ”bra server”

Medlem
Skrivet av Yatagarasu:

Anser fortfarande det är ett otroligt märkligt kort att dra för att framföra en poäng

Oavsett det är acceptans eller förväntan som är kontexten anser jag personligen att det finns en viss skillnad mellan förväntan på köer i ett spel och den katolska kyrkans präster - Även om man drar stacken hela vägen till acceptans.

Ja det är skillnad, jag jämför inte företeelserna heller. Jag visar med ett extremt och lättförståeligt exempel på att det är skillnad på att förvänta sig något och att acceptera något.

123
Skriv svar