Efter Bluepoint-affären är Sony öppna för att köpa fler studior

Robot
Efter Bluepoint-affären är Sony öppna för att köpa fler studior
Medlem

"...the right kind of innovative content, new experiences, diverse experiences."

Meningar som "The right kind of" tillsammans med ord som "innovative", "new" och "diverse", verkar aningen motsägelsefullt.

Hur ska man någonsin kunna tänka utanför boxen, om kravet från början är att du ska befinna dig i rätt slags box? 😕

Medlem
Skrivet av Sapiens:

"...the right kind of innovative content, new experiences, diverse experiences."

Meningar som "The right kind of" tillsammans med ord som "innovative", "new" och "diverse", verkar aningen motsägelsefullt.

Hur ska man någonsin kunna tänka utanför boxen, om kravet från början är att du ska befinna dig i rätt slags box? 😕

Det är rätt box för Sony som menas tänker jag. Man kan ju ha en studio som tex får hjälp av Sony, tex Hello Games. Men det betyder kanske inte att Sony vill köpa upp dom.

Jag vet såklart inte hur Sony resonerar när de bestämmer sig för ett uppköp, men min känsla är att dom köper studios som över tid visat att dom inte är ett ”One-hit-wonder”

Avstängd

Sony är kvalitet..
Inget man kan säga om microsoft direkt. Desperat köp av bethesda som redan har gjort sitt i branschen. Sony köper mindre och lovande studior å hjälper dom.

Spel är inte film. Gamepass är inte bra för branschen.

Medlem
Skrivet av Rassa:

Spel är inte film. Gamepass är inte bra för branschen.

Du måste vara en av de få FZ-användare som inte är en ”ambassadör” för Xbox 👍🏻 Förstår inte varför man promotar en hyrtjänst framför nya kvalitetstitlar. Sony är smarta med sina köp eftersom de inte har samma budget som Microsoft.


signatur

Specs: PS5

Medlem

De borde passa på och köpa Ember Labs.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

Medlem
Skrivet av Gmodderable:

Du måste vara en av de få FZ-användare som inte är en ”ambassadör” för Xbox 👍🏻 Förstår inte varför man promotar en hyrtjänst framför nya kvalitetstitlar. Sony är smarta med sina köp eftersom de inte har samma budget som ett företag som Microsoft.

Gamepass är mitt främsta argument för att köpa en Xbox i framtiden. Otroligt värde.


signatur

Ännu en dag i paradiset.

FM-guru
F.d. Sisyr
Skrivet av Rassa:

Sony är kvalitet..
Inget man kan säga om microsoft direkt. Desperat köp av bethesda som redan har gjort sitt i branschen. Sony köper mindre och lovande studior å hjälper dom.

Spel är inte film. Gamepass är inte bra för branschen.

Håhå, börjar det bli dags för en ny vända av konsolfanboys som slår sig för bröstet om hur bra deras favorit är och hur dålig konkurrenten är? Trodde det hade dött ut, men än kanske det finns lite glöd.

Medlem

Problemet med Game Pass är att det är kvantitet före kvalitet. Laddar ned många spel därifrån men det är sanslöst sällan jag faktiskt spelar igenom något…

Medlem
Skrivet av Tobhah:

Problemet med Game Pass är att det är kvantitet före kvalitet. Laddar ned många spel därifrån men det är sanslöst sällan jag faktiskt spelar igenom något…

Jag håller med om att det är många spel på tjänsten som jag tycker är skräp, men det finns något för de flesta.
Och jag har testat många spel som jag aldrig skulle ha testat om jag skulle behövt köpa dom.
Ett exempel. Man of medan aldrig rört den typen av spel tidigare och hade antagligen inte gjort om jag inte scrollat igenom gamepass efter Coop spel.

Sen för det du betalar per år får du ju inte ens tre storspel för idag om du köper digitalversionen på konsol dag ett.

Medlem

Nyhet: Handlar om Sonys köp av studior
Tråd: Handlar om Game Pass

Medlem

Jag kan bara inte släppa tanken på att MicroSoft verkligen köpte upp hela ZeniMax & Bethesda. Vilken jädra smäll alltså...

Det blir jobbigt för SONY att tappa så många tunga spel nu. Det är ett speciellt hål som inte går att fylla nu när dessa inte är multiformat utan endast inom Xbox.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Jag kan bara inte släppa tanken på att MicroSoft verkligen köpte upp hela ZeniMax & Bethesda. Vilken jädra smäll alltså...

Det blir jobbigt för SONY att tappa så många tunga spel nu. Det är ett speciellt hål som inte går att fylla nu när dessa inte är multiformat utan endast inom Xbox.

Kan inte minnas att Zenimax/Bethesda släppt särskilt många tunga spel senare åren dock, menar de går att räkna på en hand, även de som kommer i framtiden.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av matt76:

Kan inte minnas att Zenimax/Bethesda släppt särskilt många tunga spel senare åren dock, menar de går att räkna på en hand, även de som kommer i framtiden.

"Även de som kommer i framtiden"? Synsk?

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

Nyhet: Handlar om Sonys köp av studior
Tråd: Handlar om Game Pass

Verkligen, alla pratar Xbox och game pass nu. Till och med de som låtsas vara oroliga och verkligen inte tycker om konsolen. Spännande tider.

Avstängd
Skrivet av CARTMAN:

Jag kan bara inte släppa tanken på att MicroSoft verkligen köpte upp hela ZeniMax & Bethesda. Vilken jädra smäll alltså...

Det blir jobbigt för SONY att tappa så många tunga spel nu. Det är ett speciellt hål som inte går att fylla nu när dessa inte är multiformat utan endast inom Xbox.

Menar du elder scrolls sex från bethesda...
Men snälla du tror väl inte behtesda kan göra bra spel forfarande... och dessutom under MS paraply??
Du tror det blir bättre av att dom gör billiga spel till gamepass nu istället??
Okej..

Medlem
Skrivet av matt76:

Kan inte minnas att Zenimax/Bethesda släppt särskilt många tunga spel senare åren dock, menar de går att räkna på en hand, även de som kommer i framtiden.

Skrivet av Rassa:

Menar du elder scrolls sex från bethesda...
Men snälla du tror väl inte behtesda kan göra bra spel forfarande... och dessutom under MS paraply??
Du tror det blir bättre av att dom gör billiga spel till gamepass nu istället??
Okej..

Shit, jag har haft riktigt skoj med alla deras spel. DisHonored 1 & 2 + DisHonored: Death of the Outsider, DooM, Prey, FallOut 4, The Evil Within 1 o 2, WolfenStein 1 & 2 + WolfenStein: The New Blood. (Har inte lirat WolfenStein: YoungBloods ännu och det ska tydligen inte vara lika bra tyvärr. Sedan har jag inte lirat det senaste från Arkane Studios som ska vara bra. Har inte lirat DooM: Eternal heller)

Ser verkligen fram emot framtiden från alla deras studios. Starfield och Elder Scrolls 6 m.m. Har faktiskt inte lirat Skyrim ännu. Bara testat väldigt snabbt för många år sedan men lär ju lira igenom det. Det negativa är ju deras (Bethesdas SoftWare) spelmotor som de använder (Creation Engine) som borde bytts för väldigt många år sedan. Tur att inte deras andra studios använt de.

Tror dock att de kommer vara riktigt påkostade fortfarande. We shall se.


signatur

((( ....You Can Try and Live in Darkness, But You Will Never Shake the Light.... )))

==> NES,, Mega Drive,, N64,, PS2,, Xbox,, GameCube,, PS3,, PS4,, Wii U,, Xbox 0NE,, Steam,, Switch,, PS5 ==>
_____________________________________________________________________________________________________
|| Windows™ 10 Home || Cool Master® || Intel® Core i7 6700K @4.00Ghz || ASUS™ GeForce® GTX 1070 || Kingston© Hyper X Fury --32GB DDR4 @2133Mhz || GigaByte™ Z170 Gaming k3 || EVGA™ 600W || KiOXiA® Exceria 420Gb SSD || Seagate™ Barracuda 2TB HDD || ROCCAT™ Tyon --Laser || Logitec™ G710 || ASUS™ VG248 LCD 24" 1080p @144Hz || Bahnhof™ 250 Mbit --Fiber || OpenVPN™ + WireGuard™ || Paranoid Bastard ||

Medlem
Skrivet av CARTMAN:

Shit, jag har haft riktigt skoj med alla deras spel. DisHonored 1 & 2 + DisHonored: Death of the Outsider, DooM, Prey, FallOut 4, The Evil Within 1 o 2, WolfenStein 1 & 2 + WolfenStein: The New Blood. (Har inte lirat WolfenStein: YoungBloods ännu och det ska tydligen inte vara lika bra tyvärr. Sedan har jag inte lirat det senaste från Arkane Studios som ska vara bra. Har inte lirat DooM: Eternal heller)

Ser verkligen fram emot framtiden från alla deras studios. Starfield och Elder Scrolls 6 m.m. Har faktiskt inte lirat Skyrim ännu. Bara testat väldigt snabbt för många år sedan men lär ju lira igenom det. Det negativa är ju deras (Bethesdas SoftWare) spelmotor som de använder (Creation Engine) som borde bytts för väldigt många år sedan. Tur att inte deras andra studios använt de.

Tror dock att de kommer vara riktigt påkostade fortfarande. We shall se.

Bra spel helt klart, vilka även jag haft skoj med, men vete tusan om Dishonored, Wolfenstein och Evil Within serierna ses som "tunga" överlag, d.v.s. så populära hos den breda massan att de blir rena systemsäljare, Rollspelen brukar ju dock vara populära, särskilt Skyrim, men Bethesda lär väl troligen inte släppa mer än 1-2 sådana denna konsolgenerationen, med Starfield nästa år och ES6 4-6 år senare.


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av r4v3nl0rd:

"Även de som kommer i framtiden"? Synsk?

Behöver inte vara synsk för att läsa nyheter om deras kommande spel, vilka även finns listade på wikipedia (https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Bethesda_Softworks_vide...). Uppenbarligen har du en annan definition av vad framtiden åsyftar, men för egen del är det spel som kommer närmaste åren (det vi vet här och nu).


signatur

AMD Ryzen 9 5900x| Asus ROG Crosshair VIII Dark Hero X570 | G-Skill 32GB DDR4 3600Mhz CL16 Trident | MSI Geforce RTX 3080 10GB Gaming X Trio | Phantek P600S | Creative Sound BlasterX AE-5 Plus | Corsair RM850X 850W | Samsung 980 Pro 1TB M.2 NVME | Kingston A2000 1TB M2. NVME | Corsair H150i Pro XT
LG 38GN950 | LG Oled 65C7, 65C1 och 55C9
Xbox Series X | Playstation 5 | PSVR 2 | Oculus Quest 2

Medlem
Skrivet av Rassa:

Menar du elder scrolls sex från bethesda...
Men snälla du tror väl inte behtesda kan göra bra spel forfarande... och dessutom under MS paraply??
Du tror det blir bättre av att dom gör billiga spel till gamepass nu istället??
Okej..

"Billigare"? Du missade nyheten om hur Microsofts uppköp av Double Fine hjälpte dem förbättra Psychonauts 2?

https://www.fz.se/nyhet/287664-utan-microsoft-hade-psychonaut...

Finns inget som säger att utvecklare får en mindre budget bara för att spelen släpps direkt på Gamepass?
Snarare så verkar det så att möjligheter för större budget öppnas upp.

Avstängd
Skrivet av blackidus:

"Billigare"? Du missade nyheten om hur Microsofts uppköp av Double Fine hjälpte dem förbättra Psychonauts 2?

https://www.fz.se/nyhet/287664-utan-microsoft-hade-psychonaut...

Finns inget som säger att utvecklare får en mindre budget bara för att spelen släpps direkt på Gamepass?
Snarare så verkar det så att möjligheter för större budget öppnas upp.

Ja visst kanske kan det vara så ibland...
Men vi ska väl vara lite realistiska ibland också.
Nu har vi inga siffror här nån av oss tror jag men va tror du själv innerst inne.

Medlem
Skrivet av Rassa:

Menar du elder scrolls sex från bethesda...
Men snälla du tror väl inte behtesda kan göra bra spel forfarande... och dessutom under MS paraply??
Du tror det blir bättre av att dom gör billiga spel till gamepass nu istället??
Okej..

Så det är så storyn går nu? När MS köpte Bethesda var det full panik och ramaskri bland Sony-fansen.

Nu när verkligheten har sjunkit in är det istället så att Bethesda är värdelösa och att köpet inte var av något värde alls?

Ok.

Oavsett, all heder till Sony. De gör många bra spel och de exklusiva är anledningen till att jag alltid köpt en PlayStation varje generation, även om det aldrig är vid release utan senare när de bra spelen börjar komma ut som inte finns på PC.

Avstängd
Skrivet av Kyraal:

Så det är så storyn går nu? När MS köpte Bethesda var det full panik och ramaskri bland Sony-fansen.

Nu när verkligheten har sjunkit in är det istället så att Bethesda är värdelösa och att köpet inte var av något värde alls?

Ok.

Oavsett, all heder till Sony. De gör många bra spel och de exklusiva är anledningen till att jag alltid köpt en PlayStation varje generation, även om det aldrig är vid release utan senare när de bra spelen börjar komma ut som inte finns på PC.

Jag föredrar PS.
Men jag har alltid haft den iställningen till ms köp av bethesda var desperat och dessutom dåligt för Ms

1
Skriv svar