Sony erbjuder tidsbegränsade test av spel på PS5 – men hittills bara i Storbritannien

Robot
Sony erbjuder tidsbegränsade test av spel på PS5 – men hittills bara i Storbritannien
Medlem

Ja, varför inte. Speciellt dyrare titlar kan nog tjäna en del på detta, Kanske ännu mer specifikt lite udda titlar likt DS.

Inaktiv

Trevligt initiativ.
Saknar demon till en hel del spel.
Just Death är ju däremot ett konstigt spel att köra tidsddemo på, tar ju en hel del timmar att komma in i och uppskatta.

Medlem

Storbritannien får alltid saker först så har det varit ned många saker son tex Netflix mm. Orättvist! haha!

Medlem

Varför inte bara göra som tex Steam.
Nej det ska vara krångligt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem

Hahaha varför startas timern när nedladdningen börjar? Det är ju rent idiotiskt.

Medlem

Konstigt tillvägagångssätt att få testa ett demo. Hur tänker dom..

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hahaha varför startas timern när nedladdningen börjar? Det är ju rent idiotiskt.

Ja det undrar jag med. Hellre att de sätter 1 timmes speltid än att de försöker kompensera för eventuella nerladdningstider.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hahaha varför startas timern när nedladdningen börjar? Det är ju rent idiotiskt.

Måste ju ha att göra med att det är det enda sättet de kan göra det på utan att tvinga utvecklaren att patcha spelet. Annars hade de säkert gjort något bättre. Och så väljer de att köra på denna lösningen istället för att inte tillåta något demo alls.

Medlem
Skrivet av Wortex:

Måste ju ha att göra med att det är det enda sättet de kan göra det på utan att tvinga utvecklaren att patcha spelet. Annars hade de säkert gjort något bättre. Och så väljer de att köra på denna lösningen istället för att inte tillåta något demo alls.

Tillbaka till ritbordet.
om man gör rätt för sig och följer konsumenträttigheter så behövs det inget patchande mm.


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av kanshira:

Konstigt tillvägagångssätt att få testa ett demo. Hur tänker dom..

Det enda jag kommer på är att av frustration, då man väntat så länge för att tanka ner spelet att man då köper och har hemma hela spelet för att fortsätta spela.

Ett demo hade dock kunnat vara väldigt litet och gå snabbt att tanka hem.

Däremot tycker jag de kunnat lösa det genom att man får streama spelet ett tag och testa det. Hade ju gått snabbare och då får man ju ett humm om känslan. OM alla spel gick att streama 5-10 minuter. Bara gå in och testa runt.


signatur

Jag är introvert och älskar att spendera min lediga tid hemma.

Medlem
Skrivet av jehuty:

Hahaha varför startas timern när nedladdningen börjar? Det är ju rent idiotiskt.

Jag hade inte hunnit spela en minut^^.

Medlem

Mycket trevligt initiativ men lite konstigt att timern startas när nedladdningen börjar. Folk med dålig uppkoppling får ju mindre tid att testa spelet då. Hoppas det kommer till Sverige snart oavsett.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Mycket trevligt initiativ men lite konstigt att timern startas när nedladdningen börjar. Folk med dålig uppkoppling får ju mindre tid att testa spelet då. Hoppas det kommer till Sverige snart oavsett.

Ta med konsolen till jobbet/skolan och ladda ner spelen som jag gjorde på tiden när jag körde 3g bredband 5gb/månad. Pratade man med någon it ansvarig först så var det inga problem. Men beror ju helt på vad det är för skola/arbetsplats.

Flakmonkey

Är ju bara positivt att demos nämns och det läggs någon form av kraft på det. Sen kan man ju (med all rätta) klaga på implementationen men något är väl bättre än inget i det här fallet? Hoppas iaf att om det slår väl ut med demos och de märker att det faktiskt kan ge en skjuts i försäljningen så att utvecklare/utgivare satsar mer på det framöver. Tycker själv att shareware-variant skulle passa utmärkt i dessa tider. Testa första timmarna, första banan, första världen, etc av ett spel, är du därefter sugen på resten så får du pröjsa.

Medlem
Skrivet av anon_176162:

Trevligt initiativ.
Saknar demon till en hel del spel.
Just Death är ju däremot ett konstigt spel att köra tidsddemo på, tar ju en hel del timmar att komma in i och uppskatta.

Vad är alternativet? Köpa det och hoppas att man gillar det 10 timmar in? Nja, om man inte är sugen på mer efter 6 timmar så får det vara i mitt tycke. Jag testade death stranding hos en polare. Förstod ingenting och jag svor över den dåliga kontrollen. Inget för mig helt enkelt.

Medlem
Skrivet av Fatmajk:

Mycket trevligt initiativ men lite konstigt att timern startas när nedladdningen börjar. Folk med dålig uppkoppling får ju mindre tid att testa spelet då. Hoppas det kommer till Sverige snart oavsett.

Med tanke på hur dåligt ps5 registrerar spelad tid så är det nog inga bekymmer. Jämnför man ps5's loggade tid mot sparfilens speltid brukar det fattas flera timmar.

Inaktiv
Skrivet av McRaoul:

Vad är alternativet? Köpa det och hoppas att man gillar det 10 timmar in? Nja, om man inte är sugen på mer efter 6 timmar så får det vara i mitt tycke. Jag testade death stranding hos en polare. Förstod ingenting och jag svor över den dåliga kontrollen. Inget för mig helt enkelt.

Alternativet är ju att tiden till att börja meed startar när man laddat ner det.
Just pga "förstod ingenting" grejen så skulle det ha ett långt demo. 6timmar i det spelet i väldigt låg procent på speltiden.

ZF
Medlem

Anledningen till att det är UK only är såklart för att upplägget just nu enbart är anpassat deras fantastiska nätfarter.

Det är rena rama A1!

1
Skriv svar