Mjödtider! Nu börjar höstsäsongen för Assassin's Creed Valhalla

Robot
Mjödtider! Nu börjar höstsäsongen för Assassin's Creed Valhalla
Medlem

Ok tack, men viket skräpspel det är. Sista riktiga ac spelet i serien var nog unity och möjligen syndicate.
Sen de slog in på open world blandsaft spåret precis som alla andra ubi-spel så är origins det man möjligen vill spela.


signatur

7900XTX
7800X3D

Inaktiv
Skrivet av alias:

Ok tack, men viket skräpspel det är. Sista riktiga ac spelet i serien var nog unity och möjligen syndicate.
Sen de slog in på open world blandsaft spåret precis som alla andra ubi-spel så är origins det man möjligen vill spela.

Unity och syndicate var väl båda också open world?

Tycker Valhalla är kul, men det känns väl inte så AC, men å andra sidan är han ingen assassin så det är ok för min del. Men det börjar bli dags att få spela någon som jobbar för "the cause".

Medlem

Kul! Jag hade nog roligare med Odyssey men Valhalla är riktigt bra det också. Dock behövs det verkligen en patch, 1.3.1 har en saftig bugg med online-uppdrag som spammas i gränssnittet gång på gång på gång.

Quest Added: Avenge Legolas2892XxX!
Quest Added: Avenge Legolas2892XxX!
Multiple Quests Added
Quest Added: Avenge Legolas2892XxX!
Quest Added: Avenge Legolas2892XxX!

Medlem

Testat mig på spela Valhalla flera gånger men fastnar aldrig för det. Världen är så tråkig och tom jämfört med Odyssey, skill systemet sämre osv... Installerade Odyssey igen och trots att jag 100%at den på både Ps4 och Xbox så är det fortfarande en mycket roligare och bättre open world än Valhalla, även om man sett allt flera gånger... tyvärr.

Medlem
Skrivet av alias:

Ok tack, men viket skräpspel det är. Sista riktiga ac spelet i serien var nog unity och möjligen syndicate.
Sen de slog in på open world blandsaft spåret precis som alla andra ubi-spel så är origins det man möjligen vill spela.

Assassins creed var ju praktiskt taget mallen för Ubisofts Open World spel.

Medlem

Jag har inte spelat Odyssey eller origins. Vilken av dessa spel rekommenderar ni?

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har inte spelat Odyssey eller origins. Vilken av dessa spel rekommenderar ni?

Odyssey är den klart bästa i mitt tycke, och billigt att införskaffa idag

Medlem
Skrivet av alias:

Ok tack, men viket skräpspel det är. Sista riktiga ac spelet i serien var nog unity och möjligen syndicate.
Sen de slog in på open world blandsaft spåret precis som alla andra ubi-spel så är origins det man möjligen vill spela.

Jag gillade Odyssey faktiskt men Valhalla är redigt mediokert och så jäkla buggigt så det är inte klokt. Flera worldevents som glitchar o har sig.


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har inte spelat Odyssey eller origins. Vilken av dessa spel rekommenderar ni?

Bägge dessa är överlägsna Walhalla i mitt tycke och är bägge spelvärda.
Om jag måste välja är nog ändå Odyssey det bättre - fastnade särskilt för den kvinnliga huvudkäraktären Kassandra (valbart)

Medlem
Skrivet av e3henri:

Bägge dessa är överlägsna Walhalla i mitt tycke och är bägge spelvärda.
Om jag måste välja är nog ändå Odyssey det bättre - fastnade särskilt för den kvinnliga huvudkäraktären Kassandra (valbart)

Jag har dock hört att man inte kan dö i odyssey vilket gör det mer overkligt än origins.

Medlem
Skrivet av landahl:

Jag har dock hört att man inte kan dö i odyssey vilket gör det mer overkligt än origins.

Man kan dö. Jag har dött hundratals gånger

Det jag tror du menar är att det inte finns någon fall damage och det stämmer till viss del (det är en skilluppgradering). Men det har ju sin förklaring i spelet, och personligen tycker jag det är ganska trevlig detalj för det finns vissa spelmoment där det är väldigt tillfredsställande att hoppa från hög höjd och tilldela massiv skada på en bunt fiender som står nedanför.


signatur

Everytime I look at myself, I can't believe how awesome I am.

1
Skriv svar