Friday the 13th-utvecklaren Illfonic jobbar på ett Ghostbusters-spel
Lite längre tillbaka sträcker sig minnet av Illfonic ändå
https://robertsspaceindustries.com/comm-link/transmission/142...
En del klagade sedan på att de misslyckades men det var en hel del kommunikationsproblem från CIG som var orsaken, kotakus artikel är borta men en tidigare reddit tråd om detta
https://www.reddit.com/r/starcitizen/comments/4y5iv8/i_am_out...
Sen började de göra spel.
Ghostbusters: The Video Game var jättekul. Kändes som den där tredje filmen som vi aldrig fick. Men så var ju originalskådisarna med och gjorde rösterna och Ramis skrev manus, så det kunde väl knappast bli bättre.
Lite mer skeptisk till detta.
Så buggigt, massa microtransaktioner och sedan överge spelet inom 1 år. Check, Illfonic.
Jag uppskattade F13 enormt och spelade det mycket med vänner. Det hade ett skön blandning mellan lägre temp och högre tempo.
Tyvärr kan jag bara hålla med, deras hantering av det spelet har skrämt mig rejält för dem som utvecklare.
Buggigt och glitchigt, fullt med fuskare som de lät hållas och slutgiltigen överge spelet. Mikrotransaktionerna brydde jag mig inte om då de var rent estetiska. Jag behövde aldrig lejopardbadbyxor till mina karaktärer.
Tyvärr kan jag bara hålla med, deras hantering av det spelet har skrämt mig rejält för dem som utvecklare.
Buggigt och glitchigt, fullt med fuskare som de lät hållas och slutgiltigen överge spelet.
De kunde väl inte jobba så mycket som de ville med spelet då de som de licensierat titeln från blev av med rättigheterna i domstol?
Jag har för mig att det var manusförfattaren till första filmen som (väldigt många år senare) stämde och vann alla rättigheter. Bättre sent än aldrig.
De kunde väl inte jobba så mycket som de ville med spelet då de som de licensierat titeln från blev av med rättigheterna i domstol?
Jag har för mig att det var manusförfattaren till första filmen som (väldigt många år senare) stämde och vann alla rättigheter. Bättre sent än aldrig.
Spelet var nära nog dött innan de blev av med varumärket. De hade låtit fuskarna och barn förstöra spelet så folk tröttnade. De gjorde också en del tvivelaktiga gameplay-ändringar för att göra spelet lättare för nybörjare (och locka in nya spelare gissar jag) vilket gjorde spelet så myckte tristare.
Väldigt synd.
Jag uppskattade F13 enormt och spelade det mycket med vänner. Det hade ett skön blandning mellan lägre temp och högre tempo.
Tyvärr kan jag bara hålla med, deras hantering av det spelet har skrämt mig rejält för dem som utvecklare.
Buggigt och glitchigt, fullt med fuskare som de lät hållas och slutgiltigen överge spelet. Mikrotransaktionerna brydde jag mig inte om då de var rent estetiska. Jag behövde aldrig lejopardbadbyxor till mina karaktärer.
Samma här, jag spelade F13 religiöst, så länge det gick. Det var bra tills det blev invaderat av ryssar och kineser, sedan var det på stadig nedgång.
I drank what?
Ghostbusters: The Video Game var jättekul. Kändes som den där tredje filmen som vi aldrig fick. Men så var ju originalskådisarna med och gjorde rösterna och Ramis skrev manus, så det kunde väl knappast bli bättre.
Lite mer skeptisk till detta.
Det enda jag saknade i det spelet var co-op i kampanjen, annars var spelet ett perfekt licensspel.
"Writer and Fighter"