Ny spelartopp för New World, närmar sig en exklusiv Steam-klubb

Robot
Ny spelartopp för New World, närmar sig en exklusiv Steam-klubb

Närmade sig miljonen samtidiga spelare i helgen.

#amazon-games, #new-world


Medlem

Det märks!
Alla servrar, med undantag av ett par stycken, har en population på HIGH. Det är nog varmt i deras serverrum.


signatur

Niet.

Medlem

Och av dessa 1 miljon som är online är det kanske 100000 som faktiskt spelar det. Resten sitter och köar. Har aldrig varit med om något liknande. Jag skulle vara med i ett krig kl 17 idag. Jag började köa på morgonen och kom ändå försent till kriget och missade det. Helt sjukt.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Och av dessa 1 miljon som är online är det kanske 100000 som faktiskt spelar det. Resten sitter och köar. Har aldrig varit med om något liknande. Jag skulle vara med i ett krig kl 17 idag. Jag började köa på morgonen och kom ändå försent till kriget och missade det. Helt sjukt.

Beror ju iofs på vilken server man valt...jag har inte haft problem att komma in på min sen i torsdags

Problemet är att för många valt samma servers (det finns troligtvis utrymme till alla om man sprider ut sig)... de borde haft något annat serversystem helt enkelt.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Och av dessa 1 miljon som är online är det kanske 100000 som faktiskt spelar det. Resten sitter och köar. Har aldrig varit med om något liknande. Jag skulle vara med i ett krig kl 17 idag. Jag började köa på morgonen och kom ändå försent till kriget och missade det. Helt sjukt.

Min server har ingen/väldigt kort kö fram till lunch. Sen drar det iväg och blir kanske 4-5h kö. Suger såklart om man inte kan hålla sig online.

Medlem

Dubbelkör faktiskt EU/US West. Gör att jag kan alltid spela. Var lite njaaaa i början men känns direkt man levlat lite innan 29 och 23 ligger mina gubbar på nu och då hardcore lvl jag inte utan mer chill play.

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Och av dessa 1 miljon som är online är det kanske 100000 som faktiskt spelar det. Resten sitter och köar. Har aldrig varit med om något liknande. Jag skulle vara med i ett krig kl 17 idag. Jag började köa på morgonen och kom ändå försent till kriget och missade det. Helt sjukt.

Byt server.


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Och av dessa 1 miljon som är online är det kanske 100000 som faktiskt spelar det. Resten sitter och köar. Har aldrig varit med om något liknande. Jag skulle vara med i ett krig kl 17 idag. Jag började köa på morgonen och kom ändå försent till kriget och missade det. Helt sjukt.

Tror du verkligen att köande spelare räknas in i statsen? Det vore ju konstigt.

Medlem
Skrivet av Ejziponken:

Tror du verkligen att köande spelare räknas in i statsen? Det vore ju konstigt.

Kollar man server sidorna så visar det både hur många som är in game och hur många som köar. Visserligen är det väl inte första gången som ett företag väljer att visa siffror som inte helt representerar verkligheten, men här fanns de tillgängliga för alla.

Själv bytte jag server och medan polarna på första serven hade 6+ timmar kö, så kom jag direkt in. Servern är full, men som värst är det vid typ 21 på kvällen, då har jag suttit typ 25 minuter en gång. Normalt är man ju inte van vid kö, särskilt då man kommer från ESO, men den kön gör i alla fall att jag kan förvänta mig att få lira (och oftast startar jag tidigare på kvällen, typ 18-19 och då har jag ännu aldrig haft kö där.)

Sjukt kul spel i övrigt, härlig känsla och det ger en stor dos av upptäckarglädje. Dock får man väl se hur länge det håller. Jag har fortfarande ett öga på Ashes of Creation, även om min hype dämpats lite där pga deras val gällande open world pvp bland annat.


signatur

K9
:.:

Medlem

Loggade in kl 20.00 igår ingen kö där. Blev till och med utloggad efter som begövde fixa en sak. Loggade in igen ingen kö.

Medlem

Varje server kan hålla 2000/2250 spelare åt gången. Så är det vara och ta alla servrar *2000 så får man fram potentiell antal spelare som spelar samtidigt och bortser de som köar.

Tittar man på t.ex. https://www.newworldstatus.com/ så verkar den största peaken ligga på 900.000 antal aktiva spelande spelare, och räknar då inte med de som köar så som jag har förstått det. De har separat graf för köande.

Medlem
Skrivet av Ankh:

Beror ju iofs på vilken server man valt...jag har inte haft problem att komma in på min sen i torsdags

Problemet är att för många valt samma servers (det finns troligtvis utrymme till alla om man sprider ut sig)... de borde haft något annat serversystem helt enkelt.

Jag valde den server som hade lägst antal spelare när jag skapade min karaktär på releasedagen.

Skrivet av Priapsi:

Byt server.

Går inte. Förhoppningsvis släpper de denna funktion denna vecka. Dock gillar jag verkligen min guild. Har snabbt lärt känna flera. Bra ledare också.

Skrivet av LARRYLUKE:

Min server har ingen/väldigt kort kö fram till lunch. Sen drar det iväg och blir kanske 4-5h kö. Suger såklart om man inte kan hålla sig online.

Ja, speciellt nu när de har börjat banna spelare som autospringer in i en vägg för att hålla sig online. Straffa spelare som måste gå och handla och inte vill ställa sig i en sju timmar kö efteråt... :/

Medlem
Skrivet av Mikaelh:

Jag valde den server som hade lägst antal spelare när jag skapade min karaktär på releasedagen.

Går inte. Förhoppningsvis släpper de denna funktion denna vecka. Dock gillar jag verkligen min guild. Har snabbt lärt känna flera. Bra ledare också.

Ja, speciellt nu när de har börjat banna spelare som autospringer in i en vägg för att hålla sig online. Straffa spelare som måste gå och handla och inte vill ställa sig i en sju timmar kö efteråt... :/

Nej, då förstår jag att det är rejält surt. Då återstår bara tre alternativ: Vänta tills det går att byta(det har utlovats), vänta tills folk har tröttnat(vilket en del kommer att göra hyfsat snabbt), eller hoppas på utökad serverpopulation( vilket jag varken tror eller hoppas kommer att vara speciellt mycket. Runt 500-1000 skulle jag tro). Men jag hoppas att det löser sig!


signatur

I saw this wino, he was eating grapes. I was like, "Dude, you have to wait". - Mitch Hedberg

Medlem

Idag loggade jag ut vid fyra, för att lägga mig i kö inför kvällen. 500 kö bara, lite över en timme tog det haha

Medlem

Gillar spelet skarpt, har 0.in downtime då jag kör EU och US. Kommer jag inte in på EU kör jag US o vise versa.

1
Skriv svar