Rykte: Nyuppköpta Bluepoint Games jobbar på något Bloodborne-relaterat

Robot
Rykte: Nyuppköpta Bluepoint Games jobbar på något Bloodborne-relaterat

Remake? Uppföljare? F2P-kortspel på mobil? Påhitt?

#Bloodborne, #Bluepoint-games


Medlem

Alltså håll i hatten! Hade dock varit kul om det är nått nytt och inte bara en remake/master

Medlem

Lek inte med mina känslor nu va 😰

Medlem

Vore som handen i handsken, hoppas.

Medlem

Med detta är det 5 st. Så den som på något sätt säger att Microsoft/Xbox utesluter spelare eller tar bort spel från potentiella kunder är en hycklare.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Med detta är det 5 st. Så den som på något sätt säger att Microsoft/Xbox utesluter spelare eller tar bort spel från potentiella kunder är en hycklare.

5st vadå?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Med detta är det 5 st. Så den som på något sätt säger att Microsoft/Xbox utesluter spelare eller tar bort spel från potentiella kunder är en hycklare.

Förstår inte vad du försöker säga, 5st vad? Vad har detta med Microsoft eller hycklare att göra?

Ont. Tycker Bluepoint har vart Onpoint! 100% med sotc och demon souls(de titlarna jag spelat), ska bli roligt att se vad som gör här näst, oavsett vad det blir.

Medlem
Skrivet av esset:

5st vadå?

Skrivet av Bf1942:

Förstår inte vad du försöker säga, 5st vad? Vad har detta med Microsoft eller hycklare att göra?

Ont. Tycker Bluepoint har vart Onpoint! 100% med sotc och demon souls(de titlarna jag spelat), ska bli roligt att se vad som gör här näst, oavsett vad det blir.

5st Studio köp. För Sony/PlayStation bara i år. Och precis som Microsoft/Xbox vill Sony/PlayStation köpa många flera studios, redan i år.

Medlem

Vi har alla hört den förut, hoppas att det stämmer denna gång.

Medlem

Jag vill inte ha en remake på bloodborne, grafiken och känslan är så ikonisk så jag vill helst inte att dom fifflar med det. En remaster hade jag hellre viljat se, 60fps, 4K och högre upplösta texturer. Givet köp

Medlem
Skrivet av McRaoul:

Jag vill inte ha en remake på bloodborne, grafiken och känslan är så ikonisk så jag vill helst inte att dom fifflar med det. En remaster hade jag hellre viljat se, 60fps, 4K och högre upplösta texturer. Givet köp

Håller med, lägg till HDR också ifall det inte är för besvärligt.
Spelet är bara 6 år gammalt så det känns för tidigt för remake om det ska tillföra något imponerande.
Visst kommer det bli skillnad, men jag tycker de kan vänta några år till.

Jag tänker då att bland annat raytracing, mer detaljrikedom om obehagligare animationer kan bli intressant någon gång i framtiden.
PS5 har lite svårt att orka med det, kanske till PS5 Pro, så får PS5 folket nöja sig med 30FPS

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

5st Studio köp. För Sony/PlayStation bara i år. Och precis som Microsoft/Xbox vill Sony/PlayStation köpa många flera studios, redan i år.

Jag skulle köpa ditt argument om BluePoint hade aktivt släppt sina remasters/remakes på Xbox också. Dock så har BluePoint nästan gjort uppdrag åt Sony exklusivt förutom vid 2 spel som då släpptes till Xbox också (och då bägge till Xbox 360).

Så i detta fall var ett uppköp en no-brainer, och det är inget som Microsoft/Xbox-kunder skulle gå miste om något.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Med detta är det 5 st. Så den som på något sätt säger att Microsoft/Xbox utesluter spelare eller tar bort spel från potentiella kunder är en hycklare.

Är Bluepoint kända för att göra multiplattformspel som nu alltså inte kommer släppas på andra format?

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Med detta är det 5 st. Så den som på något sätt säger att Microsoft/Xbox utesluter spelare eller tar bort spel från potentiella kunder är en hycklare.

Känns lite som att du kom in i diskussionen med vevande nävar, med ingen att slåss emot.

Kollar du på Bluepoints historik så märker du nog snabbt att detta uppköpet inte kommer att göra mycket skillnad för Xbox-spelare

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

5st Studio köp. För Sony/PlayStation bara i år. Och precis som Microsoft/Xbox vill Sony/PlayStation köpa många flera studios, redan i år.

Ser Gimli framför mig som säger ”that still only counts as one” när Xbox köpte Bethesda

Medlem

Hoppas inte på en remake/remaster på Bloodborne utan ser hellre att de jobbar på något eget eller typ remake av DS2. Bloodborne är imo det sämsta soulsborne med hästlängder, ingen känsla av rpg, alldeles för lite vapen, rustningar, builds etc, det som jag själv dras till i DS spelen

Medlem
Skrivet av DieZe:

Hoppas inte på en remake/remaster på Bloodborne utan ser hellre att de jobbar på något eget eller typ remake av DS2. Bloodborne är imo det sämsta soulsborne med hästlängder, ingen känsla av rpg, alldeles för lite vapen, rustningar, builds etc, det som jag själv dras till i DS spelen

De jobbar på något eget. De har 2 teams; ett för eget och ett för remakes/remasters. Så att...

Medlem

Hoppas detta stämmer. Det mest rimliga är väl att de har ett team som gör en remaster på bloodborne, och ett annat team som gör nått eget nytt spel i en annan serie. Tror inte de skulle få för sig att göra bloodborne 2 på egen hand utan att fromsoftware är inblandat. MÖJLIGEN bloodborne 2 i samarbete med fromsoftware.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

De jobbar på något eget. De har 2 teams; ett för eget och ett för remakes/remasters. Så att...

Det visste jag ej, tackar Hoppas dock fortfarande på att deras remake/remaster team lägger sin tid på något vettigare än Bloodborne x)

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Med detta är det 5 st. Så den som på något sätt säger att Microsoft/Xbox utesluter spelare eller tar bort spel från potentiella kunder är en hycklare.

Sony har typ köpt 5 spel studios senaste 10 åren varav typ alla dom mer eller mindre redan varit exklusiva till playstation under hela deras existens.

Xbox har köpt upp 22 studios senaste 2-3 åren varav typ alla dom har varit tredje parts studios där dom släppt spel till typ alla plattformar.

Väldigt stor skillnad mellan dessa köp som gjorts.

Jag hoppas varken Sony, Xbox, Nintendo eller nån annan köper upp nån stor publisher och gör dom exklusiva.

Medlem
Skrivet av DieZe:

Det visste jag ej, tackar Hoppas dock fortfarande på att deras remake/remaster team lägger sin tid på något vettigare än Bloodborne x)

Försökte hitta FZ-nyheten, men kan vara så att jag kommer ihåg fel och istället sett nyheten nämnas någon annanstans; men här är en annan sida som skriver att de ska tydligen jobba på två olika projekt:

https://www.gamesradar.com/bluepoint-is-reportedly-making-an-...

Dock som med allt sånt här, då det inte är officiellt från Bluepoint att de jobbar med 2 projekt (de har gått ut med att deras nästa spel ska vara originell och ny), så ska man ta det med en nypa salt

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Håller med, lägg till HDR också ifall det inte är för besvärligt.
Spelet är bara 6 år gammalt så det känns för tidigt för remake om det ska tillföra något imponerande.
Visst kommer det bli skillnad, men jag tycker de kan vänta några år till.

Jag tänker då att bland annat raytracing, mer detaljrikedom om obehagligare animationer kan bli intressant någon gång i framtiden.
PS5 har lite svårt att orka med det, kanske till PS5 Pro, så får PS5 folket nöja sig med 30FPS

Jag hade blivit extremt lycklig av en Bloodborne remaster där de putsar lite på småsaker. Har redan platinum men hade mer än gärna kört om det.

Medlem

Ny månad, nytt Bloodborne-rykte!

Ska bli intressant och se vad Bluepoint pysslar med oavsett.


signatur

The more I practice, the luckier I get.

Inaktiv

Säkert bara en remaster, tyvärr.

Medlem
Skrivet av Shamanfox:

Försökte hitta FZ-nyheten, men kan vara så att jag kommer ihåg fel och istället sett nyheten nämnas någon annanstans; men här är en annan sida som skriver att de ska tydligen jobba på två olika projekt:

https://www.gamesradar.com/bluepoint-is-reportedly-making-an-...

Dock som med allt sånt här, då det inte är officiellt från Bluepoint att de jobbar med 2 projekt (de har gått ut med att deras nästa spel ska vara originell och ny), så ska man ta det med en nypa salt

Enligt IGN(podcast beyond) så arbetar de på eget spel nu, Jonathan Dornbush har tydligen pratat med både en Hermen Hulst och en anställd(kommer inte ihåg titel) om detta.

Så ena delen är i stort sätt bekräftat av Sony och Bluepoint själva

Skrivet av Gen:

Jag hade blivit extremt lycklig av en Bloodborne remaster där de putsar lite på småsaker. Har redan platinum men hade mer än gärna kört om det.

Jo, men det är lite tidigt för mer än remaster.
Det går ju att putsa spel med en patch, ifall inte hardcore spelarna gnäller för hårt på att det ska vara exakt som sista uppdateringen av PS4 versionen.

Behöll de inte till och med några buggar ifrån gamla Demon souls bara för att det ska vara autentiskt?
Så man kanske inte ens vågar hoppas på en mini update :/

Personligen så är jag för att modernisera gamla spel och expandera originalet, jag ser gärna att de lägger till innehåll i remakes eller gör som i RE2:remake/FF7:R med både stora och små förändringar.

Jag är ingen jättefan av Bluepoints tidigare projekt på grund av detta, jag ser hellre att man är lite modigare i vad man vågar förändra. Bland annat Shadow of Colussus gameplay kändes utdaterat och jag hade gärna sett att de lagt till lite material i Demon souls, till exempel den trasiga Archstone:en eller annan cut content.

Medlem
Skrivet av Margy:

Är Bluepoint kända för att göra multiplattformspel som nu alltså inte kommer släppas på andra format?

nej


signatur

Det finns bara tre grupper av människor i världen.
De som kan matte och de som inte kan det.

Medlem
Skrivet av Freeman79a:

Med detta är det 5 st. Så den som på något sätt säger att Microsoft/Xbox utesluter spelare eller tar bort spel från potentiella kunder är en hycklare.

Jävlar, vilket relevant inlägg!

Gen
Medlem
Skrivet av Fearnox:

Jo, men det är lite tidigt för mer än remaster.
Det går ju att putsa spel med en patch, ifall inte hardcore spelarna gnäller för hårt på att det ska vara exakt som sista uppdateringen av PS4 versionen.

Behöll de inte till och med några buggar ifrån gamla Demon souls bara för att det ska vara autentiskt?
Så man kanske inte ens vågar hoppas på en mini update :/

Personligen så är jag för att modernisera gamla spel och expandera originalet, jag ser gärna att de lägger till innehåll i remakes eller gör som i RE2:remake/FF7:R med både stora och små förändringar.

Jag är ingen jättefan av Bluepoints tidigare projekt på grund av detta, jag ser hellre att man är lite modigare i vad man vågar förändra. Bland annat Shadow of Colussus gameplay kändes utdaterat och jag hade gärna sett att de lagt till lite material i Demon souls, till exempel den trasiga Archstone:en eller annan cut content.

Det är fullt möjligt men det känns lite som att Sony nog inte riktigt vill ge bort möjligheten att tjäna pengar genom att bara släppa en "resolution & frame rate patch". Tror nog spelet fortfarande hade sett helt okej ut med mycket högre upplösning och 60fps.

En lösning hade ju varit som Ghost of Tsushima Directors Cut som fick en teknisk patch samt DLC och några andra förbättringar.

Medlem
Skrivet av SunShine:

Tack för ett tydligt svar!

Skrivet av Neverwild:

Sony har typ köpt 5 spel studios senaste 10 åren varav typ alla dom mer eller mindre redan varit exklusiva till playstation under hela deras existens.

De har nog köpt fem studior under detta år. Inget av köpen lär dock ha någon påverkan på utgivningen av spel till andra format.

Medlem
Skrivet av Margy:

Tack för ett tydligt svar!

De har nog köpt fem studior under detta år. Inget av köpen lär dock ha någon påverkan på utgivningen av spel till andra format.

Dom har köpt Housemarque, Firesprite som i sin tur höll på och köpa upp Fabrik så vart under Sonys flagga och nu senast Bluepoint.
Sen skaffat Nixxes som inte gör nå spel utan portar över spel till pc.

Innan det va det Insomniac 2019 och innan det Sucker Punch 2011.

12
Skriv svar