Amazon-grundaren hyllar New World: "Efter många missar, har vi en framgång"

Robot
Amazon-grundaren hyllar New World: "Efter många missar, har vi en framgång"

Jeff Bezos gläds över en spelframgång. Till sist.

#amazon-games, #new-world


Medlem

populärt spel ≠ bra spel

Finns många argument till varför folk har samlats kring New World, men att det är ett bra spel är nog att överdriva.

Medlem

Förstår inte riktigt vad tjusningen är med det här spelet, och varför det blev så pass populärt så snabbt. Det verkar vara väldigt delade meningar över huruvida det är bra eller inte, så vad är det som drivit upp populariteten?

Medlem

Jag tolkar det snarare som att Bezos vill ha mer ut från New World och gjorde en tweet om detta för att sälja mer, för att försöka gå plus på detta miljardprojekt, det finns inte en chans att dom nått dom siffror som dom ville, inte efter alla delays och dom miljarder som spenderats på detta, men det är min teori

Moderator | Testpilot

För egen del har jag kul med spelet så länge man tar sig in


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem
Skrivet av Prixm:

Jag tolkar det snarare som att Bezos vill ha mer ut från New World och gjorde en tweet om detta för att sälja mer, för att försöka gå plus på detta miljardprojekt, det finns inte en chans att dom nått dom siffror som dom ville, inte efter alla delays och dom miljarder som spenderats på detta, men det är min teori

varför ska alla analysera hur mycket företag tjänar hela jävla tiden? gör något själv om det är så jobbigt att dom tjänar mycket pengar... spelet är riktigt bra och jag har roligt med det. komigen...

Medlem

Bra spel. Det var längesedan ett spel lyckades fånga mitt intresse.

Medlem

Har det trivsamt än så länge, fick byta server när de nya kom upp så jag slipper köer gick inte miste om så mycket med min gamla karaktär.

Har inte bråttom till något slags end game så utforskar, samlar resurser, craftar och ibland så dyker det upp mobs som behövs övertalas att inte vara så närgångna.


signatur

^Katten, idle extreme.

Medlem

Jeff bezos sägs dock vara en tyrann och världens sämsta chef. Man får hoppas för New Worlds skull att han håller avstånd från studion.

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förstår inte riktigt vad tjusningen är med det här spelet, och varför det blev så pass populärt så snabbt. Det verkar vara väldigt delade meningar över huruvida det är bra eller inte, så vad är det som drivit upp populariteten?

Jag tycker det är väldigt kul den tiden jag spelat det. Tycker de viktigaste delarna känns oerhört bra. Lite som om neverwinter och guild wars fick ett barn med en twist av lite runescape leveling.

Sen kommer det säkert gå nedför, ifall de lägger till andra saker än cosmetics i storen.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av danskung:

Jag tycker det är väldigt kul den tiden jag spelat det. Tycker de viktigaste delarna känns oerhört bra. Lite som om neverwinter och guild wars fick ett barn med en twist av lite runescape leveling.

Sen kommer det säkert gå nedför, ifall de lägger till andra saker än cosmetics i storen.

Sen tror jag aldrig spelat något MMO med bättre prestanda. Ligger oftast på 130fps plus på high settings.


signatur

Stationär: Asus GeForce RTX 4080 TUF, AMD R7 7700x CPU, 32 GB RAM DDR5 6000MHZ
Laptop: MacBook Pro 2021 16",
Konsol: PS5, Switch Oled
Ljud: Sennheiser HD 660s, Monoprice THX 887, LS50 Meta, Minidsp Flex Dirac
Ljus: LG 45GR95QE OLED, LG B1 65, HP Reverb G2

Medlem
Skrivet av Nehcrom:

Har det trivsamt än så länge, fick byta server när de nya kom upp så jag slipper köer gick inte miste om så mycket med min gamla karaktär.

Har inte bråttom till något slags end game så utforskar, samlar resurser, craftar och ibland så dyker det upp mobs som behövs övertalas att inte vara så närgångna.

Samma här...ligger uppe i 89 timmar, vilket är sjukt då spelet släpptes i onsdags. Antar att en del av tiden är afk kring måltider och vardagssysslor. Igår råkade jag bli kickad (efter att ha skrivit av mi här inne ) och fick spendera runt ett par timmar i kön (från 1300 nåt). Den verkar i alla fall vara stabil nu, och inte fastna på ett nummer eller krascha.

Vid 29 är jag fortfarande inte inne i Brightwood, men det har mer att göra med att jag väntar in frugan ^^

Medlem

Jag har hyffsat kul i spelet och det är en bra bas att bygga vidare på. Hoppas de släpper mer content och ändringar etc som håller spelet levande men först hoppas jag de fixar servrar med högre kapacitet (om möjligt utan att köra olika instanser). Har en del smågrejer och buggar som jag stör mig på. Har inte kommit till end-game ännu så vet inte om det blir långlivat för min del eller inte.

I det stora hela ett helt okej spel för 40 dollar.

Medlem

Riktigt bra mmo om inte ett av de bästa jag har spelat. Var länge sen jag kände att jag inte kan sluta spela när jag testat ett nytt mmo.

Medlem

Vilken server rekommenderar alla här inne på FZ?

Medlem
Skrivet av JackFlack:

Vilken server rekommenderar alla här inne på FZ?

En utan kö. Vi spelar på en EA USA server tillsvidare, nu i veckan ska dom öppna gratis server transfers som kommer att vara öppet i två veckor framåt.

Medlem

@bojkott

Tror överlag att mmo-communityn svälter. Så det kan ha lite med att det släpps vid rätt tid


signatur

🖥 i5 9600k | RTX 2080 | Z390 | 16GB DDR4 |ROG 34" 21:9 1440p
🎮 PS5 | LG 55" CX

Medlem
Skrivet av papagoja:

En utan kö. Vi spelar på en EA USA server tillsvidare, nu i veckan ska dom öppna gratis server transfers som kommer att vara öppet i två veckor framåt.

Ok, tar den som är grönast först då...sen hoppas jag att vår FZ community lägger upp en tråd för FZ servrar, så vi alla hamnar med förståndiga medspelare!😎

Medlem

Server: pavlopetri

Har inte behövt köpa sen i torsdags. Funkar utmärkt och har rätt bra community.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Bojkott:

Förstår inte riktigt vad tjusningen är med det här spelet, och varför det blev så pass populärt så snabbt. Det verkar vara väldigt delade meningar över huruvida det är bra eller inte, så vad är det som drivit upp populariteten?

Hype eftersom det kommer från Amazon med oändligt kapital.

Betalda influensers på Twitch som spelat både betan och nu vid release, något som gör att fler streamers spelar det också även om de inte fått betalt. Stora marknadsinsatser helt enkelt.

Ganska lågt pris för ett nytt spel samt ingen månadskostnad.

Nya MMO:n brukar vara oerhört populära de första veckorna. ”Kanske är detta WoW-dräparen” så många vill vara med från början.

Ett bra första intryck.

Några av anledningarna jag kommer på. 😊

Medlem

Kul för amazon och dom som gillar spelet!

Medlem

också kör de korten så hårt att dom ryker Första månaden veckan ser de alltid ut så här får se hur länge de håller i sig

Medlem

Får väl se hur många som fortf lirar om par månader


signatur

//monster

Medlem

Få fingrarna ur och leverera med Lost Ark . Släpp det SNARAST

Medlem

Ser inte ut att vara mer speciellt än andra mmo's.


signatur

-^-^--^-The sound of a bat cutting through space and time-^-^--^-

Medlem

Spelet är väldigt kul dom första 50-60 timmarna, tills man inser att quests helt plötsligt blir väldigt få och man måste i princip grindea samma repeatable quests om och om igen eller crafta sig uppåt.

Är förstås väldigt kul om man gillar den typen av grind, men jag gick in i spelet med tanken att jag skulle questa mig till max level.

Medlem

Repeatable/daily quests har man fått nog av redan i WOW TBC så jag tackar nog nej till detta spel men kul om många gillar det, verkar vara mycket delade meningar dock.

Medlem

Jag tror detta kommer vara ganska dött om några månader.

Avstängd
Skrivet av noreason:

populärt spel ≠ bra spel

Finns många argument till varför folk har samlats kring New World, men att det är ett bra spel är nog att överdriva.

Nu är det ju iofs både populärt OCH bra

Alltid fascinerande att se folks missunnsamhet när det kommer till nya spel. Nästan som att de mår dåligt för att andra gillar ett spel som de själva inte gillar (eller låtsas inte gilla för att verka coola online!?).
Måste ju vara någon sorts sjukdom att må dåligt av att andra har roligt? 🤣

Medlem

kartorna är ctrl+c crl+v extremt tråkiga och ingen variation i quests samma hela tiden till det så är combat systemet dåligt. Var inne o Spela ett tag samt hann Tanka en del i Amarine kaotiskt och dålig mekanik. Tank en Taunt var 40 sec ha Healern får tanka resten av tiden :/ nå ja dom har en del o jobba med i detta spel innan det kan bli en hit. Jag spå som högst ett par veckor innan folk inser hur spelet egentligen är och börjar lämna.
Ps. Spelade Lost Ark på rysk server med eng patch riktigt kul och väl gjort spel New world kan gömma sig :). Jag förstår också varför man senare la släppet. (ingen hade spelat new world)

12
Skriv svar