Playstation-spel till pc lär aldrig bli något som släpps samma dag som till konsol

Medlem
Skrivet av Rassa:

Men va?
Köp en PlayStation bara.. vem fan spelar på pc nu förtiden.. sitter du inne i en gaderåb å nördar dig bara för att få köra på ynka snyggare grafik.. väx upp

😂
Dom flesta användarna här på FZ spelar på PC.
👍👍


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Avstängd
Skrivet av Molotov:

😂
Dom flesta användarna här på FZ spelar på PC.
👍👍

Kört på pc från å till... men tröttnar snabbt..
Noll innlevelse..
Att spela doom på en pc med mus tangentbord..
De känns ju noll.. va e poängen..
Kan förstå cs som jag spelat typ 20 år. Men det är ju bara för tävling..
Vill du känna nåt bär du spemar är det konsol som gäller.

Medlem
Skrivet av Rassa:

Kört på pc från å till... men tröttnar snabbt..
Noll innlevelse..
Att spela doom på en pc med mus tangentbord..
De känns ju noll.. va e poängen..
Kan förstå cs som jag spelat typ 20 år. Men det är ju bara för tävling..
Vill du känna nåt bär du spemar är det konsol som gäller.

Eh.. nej

Jag spelar både konsol och PC men vill påstå att du pratar i nattmössan här

Om du menar inlevelse med att "känna nått" så är det VR som gäller för mig, finns inget som får en att "känna" på plattskärm


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

Eh.. nej

Jag spelar både konsol och PC men vill påstå att du pratar i nattmössan här

Om du menar inlevelse med att "känna nått" så är det VR som gäller för mig, finns inget som får en att "känna" på plattskärm


signatur

min stora Nintendo64s mjöliga spelpinne
don't at me
Jag är inte Fejksson, hen blev bannad och heter nåt annat nu.

Avstängd
Skrivet av FejkFejksson:

Vr.. really... jo visst men tar hellre ett bra rollspel på 55 tum tv. Helt ärligt. Kom igen om 5 år

Skrivet av Rassa:

Vr.. really... jo visst men tar hellre ett bra rollspel på 55 tum tv. Helt ärligt. Kom igen om 5 år

Vad händer om 5 år?


signatur

Viam inveniam aut faciam

Avstängd
Skrivet av hannes.theorell:

Vad händer om 5 år?

Då kan du spela riktiga vrspel på ps5. Utan en 35000 kr dator plus headset.
Men vr slår nog inte förens om 15 år om ja ska va ärlig.. när man slipper hjälmarna kanske.
Men klart det funkar för 5 minuters arcadaction på liseberg.

Medlem

Pc spelarna kan nöja sig med sin master race någon gång och sluta vara så intresserade av vad som kommer på konsol. Jag menar ni har ju 10miljoner spel att spela och endå så klagas det ständigt på allt. För mig är en pc spelare någon som aldrig kommer att vara nöjd och lever så tills den dör. Något som jag aldrig skulle vilja göra.

Skrivet av Alienshade:

Pc spelarna kan nöja sig med sin master race någon gång och sluta vara så intresserade av vad som kommer på konsol. Jag menar ni har ju 10miljoner spel att spela och endå så klagas det ständigt på allt. För mig är en pc spelare någon som aldrig kommer att vara nöjd och lever så tills den dör. Något som jag aldrig skulle vilja göra.

Kvalitet framför kvantitet.
9,97 miljoner av spelen till PC är retroinspirerade indie-spel med varierande kvalitet.
Resten är i princip remasters på gamla spel och i sällsynta fall uppföljare.

Som det är just nu förväntar sig grafikkortstillverkarna att jag som PC-entusiast ska punga upp med ~20 000kr enbart för grafikkortet. En ny dator för mig skulle ligga på en ca 35 000-40 000 kr, vilket med svårighet kan göras på impuls.
Då är det ganska klart att jag vill ha spel som ger mig valuta för dessa pengar. Istället får jag spel som utvecklats och optimerats med det enda syftet att ha möjlighet att ge små fjuniga ungjäklar 60fps på deras billiga tv-spel.


signatur

Viam inveniam aut faciam

12
Skriv svar