AFK-missbrukare i New World ska upptäckas och straffas

Inaktiv
Skrivet av Leverantören:

Är det ett normalt beteende anser du att springa fram och sno någons skinning ?

Det är ett spel..

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Det är ett spel..

Det här är ett forum


signatur

Skitfiske

Inaktiv
Skrivet av Leverantören:

Det här är ett forum

Ja? Du verkar ju riktigt bitter över detta så jag släpper detta nu.

Ha en bra vecka, hoppas du slipper bannas något mer!

Medlem
Skrivet av anon_326114:

Ja? Du verkar ju riktigt bitter över detta så jag släpper detta nu.

Ha en bra vecka, hoppas du slipper bannas något mer!

Bitter på dina dryga kommentarer. Men inte på bannen eller spelet. Tack, och detsamma till dig.


signatur

Skitfiske

Medlem

Jag tycker det är märkligt att problem som detta ska finnas överhuvudtaget i ett spel som släpps 2021.

Spelare vill spela. Ja vist finns det olika anledningar till att man ska välja server. Open world event. PvP och annat. Men en lösning som de absolut flesta hade varit ok med är om man undertiden som man köar för att komma till sitt förstaval kan spela på en mindre populär server och då också så att man kan bjuda in vänner att spela med. Då löser man 99% av problematiken för de allra flesta vill bara spela, levla, crafta och ha kul.

Och detta är bara ett sätt. Finns mängder med andra möjligheter för Amazon att utveckla spelet så att serverproblematiken inte varit något att ens tänka på.

Amazon behöver komma in i framtiden för den är redan här om de bara gör rätt.

Moderator | Testpilot

Dumt att lägga skulden på spelarna. Har själv haft igång en autoclicker för att kunna hålla mig inloggad När man köat i allt från 2-6 timmar vill man gärna stanna inloggad istället för att behöva köa den där mängden igen.

Dessutom har det varit enorma problem när man stör i kö också. I vissa fall har det hjälpt med att klicka bort felmeddelandet så är man tillbaka i kön igen, men inte alltid det fungerar som det ska.

Jag har kul med spelet, men allt med servrar och hur de hanterat allt är dåååligt.


signatur

Testpilot & Twitter
Personbeskrivning: "Han är stygg över alla gränser" - Gustav Höglund
Personbeskrivning 2: "Man kan lita på uber" - Joakim Bennet
Det råder lite tvivel ovan, men jag luktar gott i alla fall.

Medlem

Fixar de server problemen försvinner ju problemet av sig självt. Om det nu är upp mot 6timmar kö(?) vill man ju inte logga ut bara för att man måste fixa mat eller dra till affärn etc.

Aja spelar inte själv så ett icke problem för mig, jag bidrar till att minska kön iaf, känner mig lite hjälpsam faktiskt

Avstängd
Skrivet av enborn:

Trist, då får man skippa att äta, duscha och stretcha för att spela om man inte vill sitta i kö 2h varje gång man ska göra något annat en snabbis. Nu kanske kötiden har blivit lite lägre om de utökat kapaciteteten per server.

Eller så gör man allt sånt innan/efter man spelar? Det är 20-25 minuter AFK timer som låter en hämta snacks/dricka/gå på toa/diverse så ingen risk att bli utkastad om man nu har lite framförhållning i sin vardag

Medlem
Skrivet av ForrestFox:

Får jag ett guld för varje spelare jag rapporterar som står AFK eller har ett macro igång så tar jag på mig rollen som snitch.
(Jag kommer vara miljoner till kvällen)

Var en snubbe som var dum nog att köra afk macro på ett "säkert ställe" i first light. Precis vid varglyan mellan tornet och settlement i first light. Stod en varg och försökte bita honom genom staketet men han blev inte träffad. Drog dit lite fler vargar och lyckades få dem att ta kål på honom.

Medlem
Skrivet av Blackwolfe:

Var en snubbe som var dum nog att köra afk macro på ett "säkert ställe" i first light. Precis vid varglyan mellan tornet och settlement i first light. Stod en varg och försökte bita honom genom staketet men han blev inte träffad. Drog dit lite fler vargar och lyckades få dem att ta kål på honom.

Haha, detta kommer jag ihåg från andra spel. Då var det även riktat mkt spelare som använde botar.

Medlem

Varför förstår folk inte att detta inte beror på serverfel eller något liknande. Man kan ju inte överpopulera världen såklart. Och de kan ju inte skapa massa nya servrar eftersom trycket kommer släppa inom en månad och sen finns det massa halvdöda servar som folk sitter fast på.

Enda felet är väl att de låter folk skapa karaktärer på redan mättade servrar.


signatur

IDKFA

Medlem
Skrivet av mrFluffy:

Varför förstår folk inte att detta inte beror på serverfel eller något liknande. Man kan ju inte överpopulera världen såklart. Och de kan ju inte skapa massa nya servrar eftersom trycket kommer släppa inom en månad och sen finns det massa halvdöda servar som folk sitter fast på.

Enda felet är väl att de låter folk skapa karaktärer på redan mättade servrar.

Det stängde av möjligheten att skapa karaktärer på fulla servrar.

Medlem

som någon som inte ens kan spela spelet, så är det knappast ett problem XD

Sedan spelet gick live, får jag ständigt "lag detected" och spelet kastar ut mig.
Fungerade fint i alfa och beta, men vet i tusan vad dem gjorde sen.

Medlem
Skrivet av Nerox:

Haha, detta kommer jag ihåg från andra spel. Då var det även riktat mkt spelare som använde botar.

Glömmer aldrig när det var en bugg i ESO som gjorde att herbs instaspawnade efter att de hade plockats. Då stod det en bott på varje node. Jag valde ut en bot och kitade fiender dit. Tillslut tog nån person kontrollen och försökte att inte dö. Sen plockade jag den, men lootade aldrig så botten kunde inte göra det... sen började personen som ägde bottarna svära på dålig engelska. Fun times.

Medlem

Jag förstår tanken bakom det här, men att skuldbelägga spelarna för en situation som i grunden skapats hos dem själva är jävligt kasst. Hur ska man våga logga ut från spelet för att äta middag ifall man hamnar i en 2-3 (på min server) timmars kö när man är tillbaka? Just kvällstiden är dessutom den mest attraktiva, då flest spelar samtidigt, och ifall det inte går att spela utan kö då så är det inte några ”AFK’are” som är problemet.

För att komma till rätta med köerna börjar man med att skala upp kapaciteten tills folk känner att de inte längre behöver köa, och skalar sedan gradvis ner varefter i den mån det går. Jag har köpt spelet och tar mig rätten att tillbringa min tid i det hur jag vill dessutom….ifall de inte har kapacitet för en miljon spelare skulle de inte sålt så många exemplar!

Med det sagt noterade jag att det var nästan obefintlig köbildning för ett par timmar sedan, vilket var en kraftig förbättring mot innan.

Medlem
Skrivet av Meurik:

Hur tänkte herrn här?!?

Eller tycker du det är rätt att folk ska kringgå afk-systemet för att slippa stå i kö på nytt när de vart afk en längre period?

Tror han menar, att istället för att fixa anledningen till att folk står afk, så straffar dem de som gör det.

Avstängd
Skrivet av Sarky:

Lite kul att världens största leverantör av skalbar molninfrastruktur har serverproblem! Det är ju EXAKT det här som deras egna lösningar ska undvika

Så går kan det gå när man lägger slantarna främst på att fara upp till jymden!

Medlem
Skrivet av Leverantören:

Är det ett normalt beteende anser du att springa fram och sno någons skinning ?

I ett spel ja. 😁

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Eller så gör man allt sånt innan/efter man spelar? Det är 20-25 minuter AFK timer som låter en hämta snacks/dricka/gå på toa/diverse så ingen risk att bli utkastad om man nu har lite framförhållning i sin vardag

Man ska inte behöva planera sitt liv runt ett spel. Många saker händer utan att man kan planera in det.

Så länge köerna blir fixade så är inte AFK-abuse ett problem.

Avstängd
Skrivet av enborn:

Man ska inte behöva planera sitt liv runt ett spel. Många saker händer utan att man kan planera in det.

Så länge köerna blir fixade så är inte AFK-abuse ett problem.

Spel är en hobby. Vill man ha ett fungerande liv så får man ju planera in sin hobby efter alla ”måsten” i livet. Spelar ingen roll om det är spel eller sport eller vad som helst som är ens hobby…. Och ja… många saker händer i livet som man inte kan planera. No shiet…?! 🤣

Medlem
Skrivet av FryinRyan:

Spel är en hobby. Vill man ha ett fungerande liv så får man ju planera in sin hobby efter alla ”måsten” i livet. Spelar ingen roll om det är spel eller sport eller vad som helst som är ens hobby…. Och ja… många saker händer i livet som man inte kan planera. No shiet…?! 🤣

Vi har olika åsikter om det hela. AFK-missbruk är "enda" sättet att spela på en populär server, speciellt på helgerna och man ska gibba hela dagen men ha paus en sväng.

Medlem

Jag kan erkänna att jag rapporterat några stycken för afk-"missbruk". Men då har det inte varit personer som "tar en snabb paus för att äta/handla/osv", utan det är personer som jag sett stå så i flera timmar. De flesta en hel dag.
Gissar att de loggar in på morgonen innan de går till jobbet eller skolan och sen är inloggade hela dagen utan att ens spela aktivt.

12
Skriv svar