Battlefield 2042

Robot
Battlefield 2042

Det må vara en något brutal framtidsvision, men veteranerna kommer utan tvekan att känna igen sig.

#battlefield-2042


Medlem

Kommer testa i eftermiddag efter jobb. Förladdning klar.

Edit: Kör på XSX


signatur

Xbox Series X
Dolby Atmos 7.1.4 Home Cinema 104" screen

Medlem

Själv är jag mest intresserad av Battlefield Portal och vad alla spelare kommer att skapa.

Tror ni att de kommer att kunna göra detta spel mer likt ett gammalt Battlefield?

Medlem

Gammal BF1942 räv själv och är också lite orolig över "Traversal Sprint" då det känns väldigt COD.
Nog för att det ska hjälpa folk ta sig fram snabbare på större kartor men är inte det vi har "vehicle call-ins" för?

Men vill testa innan jag sågar det

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Själv är jag mest intresserad av Battlefield Portal och vad alla spelare kommer att skapa.

Tror ni att de kommer att kunna göra detta spel mer likt ett gammalt Battlefield?

Exakt vad jag också är intresserad av - tror det är DÄR vi kommer hitta de bästa sakerna. Kommer bli kanon (hoppas jag)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av blackidus:

Gammal BF1942 räv själv och är också lite orolig över "Traversal Sprint" då det känns väldigt COD.
Nog för att det ska hjälpa folk ta sig fram snabbare på större kartor men är inte det vi har "vehicle call-ins" för?

Men vill testa innan jag sågar det

Exakt! Det ger ju transportfordon mer kärlek om man skippar superspringandet...

OT: Förövrigt satt jag och tänkte igår när jag lirade New World, jag har aldrig varit nere och handlat i "stan" och sett folk springa mellan affärerna...men i MMO ser man alltid hur folk verkligen kutar mellan allt


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Fluffo:

Själv är jag mest intresserad av Battlefield Portal och vad alla spelare kommer att skapa.

Tror ni att de kommer att kunna göra detta spel mer likt ett gammalt Battlefield?

Tror det är bekräftat att det är möjligt att skapa 1942 fast i modern grafik. Med alla klasser och samma tempo som var då👍 (Med extra förstörelse men det går säkert att stänga av)

Medlem
Skrivet av Ankh:

Exakt! Det ger ju transportfordon mer kärlek om man skippar superspringandet...

OT: Förövrigt satt jag och tänkte igår när jag lirade New World, jag har aldrig varit nere och handlat i "stan" och sett folk springa mellan affärerna...men i MMO ser man alltid hur folk verkligen kutar mellan allt

"Gå" i spel används bara till när man ska spela in filmer
Finns nog ingen som går i ett spel mer än nödvändigt


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Thane:

Tror det är bekräftat att det är möjligt att skapa 1942 fast i modern grafik. Med alla klasser och samma tempo som var då👍 (Med extra förstörelse men det går säkert att stänga av)

Woah, insta-buy nästan om det stämmer


signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Medlem
Skrivet av Molotov:

"Gå" i spel används bara till när man ska spela in filmer
Finns nog ingen som går i ett spel mer än nödvändigt

I know...efter 40 års gaming har jag väl insett det...men det är skrattretande att se


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

"Episkt" är precis vad som är fel med dagens BF-spel. Ja, det är coolt första gången ett torn rasar ihop eller när en tornado drar in men efter ett par rundor blir det bara ett störningsmoment. Det mest klassiska exemplet är översvämningen på banan "Flood Zone" i Battlefield 4.

Önskar Dice hade haft cojones nog att spinna vidare på det som gjorde Battlefield 2 så bra. Metodisk, strategiskt och lagom långsamt gameplay utan en massa barnsliga tornados och "episka" ögonblick.

Avstängd

Gäller Game Pass Ultimate ser jag nu. Får väl ladda ner och testa ikväll.

Provade att köra en timme och är väl inte superimponerad såhär långt. Sedan kommer jag väl såklart köpa det, eftersom jag köpt alla BF-spel sedan BF2, eftersom jag är en sucker.

Det bra:
- Det är najs att kunna modda sitt vapen och the fly, enkelt och smidigt
- Änterhaken gav mer vertikalitet vilket var skoj, men kändes inte så BF.
- Att få en tornado i röven gav adrenaliin

Det mindre bra:
- Hade extremt mycket screen tearing (PS5)
- Hade extremt mycket grafiska glitchar (PS5)
- Rörigt och stökigt UI
- Buggig vehicle call-in
- Väldigt stor karta även med 128 spelare, mycket spring och lite pang pang
- Saknar command-rosen, man kan inte tacka för återupplivning
- Tornadojäveln var dock väldigt irriterande, när man plötsligt inte kunde ta sig till det mål man sprungit åt en kvart
- Väldigt svårt att få revive att funka klokt, slutade mest med att man stod och plockade upp vapen istället för att återuppliva sin kamrat

Som uppvärmning inför BF2042 så köpte/laddade jag hem BF4, BF1 och BFV igen och spelade väl framförallt BF4 och BFV. Jämförelse med dem känns det väldigt otajt, grafiskt sett är det ingen superförbättring. Jag är glad för att dom sköt på releasen, för just nu känns spelet väldigt ofärdigt. Sedan vet man såklart inte hur gammal build betan är ifrån heller.

Är nyfiken på era åsikter och kommentarer.

Medlem
Skrivet av SystemIDentifier:

Provade att köra en timme och är väl inte superimponerad såhär långt. Sedan kommer jag väl såklart köpa det, eftersom jag köpt alla BF-spel sedan BF2, eftersom jag är en sucker.

Det bra:
- Det är najs att kunna modda sitt vapen och the fly, enkelt och smidigt
- Traversal Sprint gav mer vertikalitet vilket var skoj, men kändes inte så BF.
- Att få en tornado i röven gav adrenaliin

Det mindre bra:
- Hade extremt mycket screen tearing (PS5)
- Hade extremt mycket grafiska glitchar (PS5)
- Rörigt och stökigt UI
- Buggig vehicle call-in
- Väldigt stor karta även med 128 spelare, mycket spring och lite pang pang
- Saknar command-rosen, man kan inte tacka för återupplivning
- Tornadojäveln var dock väldigt irriterande, när man plötsligt inte kunde ta sig till det mål man sprungit åt en kvart
- Väldigt svårt att få revive att funka klokt, slutade mest med att man stod och plockade upp vapen istället för att återuppliva sin kamrat

Som uppvärmning inför BF2042 så köpte/laddade jag hem BF4, BF1 och BFV igen och spelade väl framförallt BF4 och BFV. Jämförelse med dem känns det väldigt otajt, grafiskt sett är det ingen superförbättring. Jag är glad för att dom sköt på releasen, för just nu känns spelet väldigt ofärdigt. Sedan vet man såklart inte hur gammal build betan är ifrån heller.

Är nyfiken på era åsikter och kommentarer.

Jag utgår ifrån att alla tekniska bekymmer grundas i att det är första dagen på betan och att det kommer åtgärdas inom snar framtid. Det är väl lite därför de kör en beta tänker jag
Kan också vara en faktor till beslutet att lägga en och en halv månad mellan beta och release.

Däremot är ju in-game moment lite tuffare att bortse ifrån. Den där tornadon lär ju störa folk oavsett om den är grafisk och speltekniskt avancerad eller inte.

EDIT: Ska testa att köra betan efter jobbet idag, på XBSX genom game pass.

Medlem
Skrivet av SystemIDentifier:

Provade att köra en timme och är väl inte superimponerad såhär långt. Sedan kommer jag väl såklart köpa det, eftersom jag köpt alla BF-spel sedan BF2, eftersom jag är en sucker.

Det bra:
- Det är najs att kunna modda sitt vapen och the fly, enkelt och smidigt
- Änterhaken gav mer vertikalitet vilket var skoj, men kändes inte så BF.
- Att få en tornado i röven gav adrenaliin

Det mindre bra:
- Hade extremt mycket screen tearing (PS5)
- Hade extremt mycket grafiska glitchar (PS5)
- Rörigt och stökigt UI
- Buggig vehicle call-in
- Väldigt stor karta även med 128 spelare, mycket spring och lite pang pang
- Saknar command-rosen, man kan inte tacka för återupplivning
- Tornadojäveln var dock väldigt irriterande, när man plötsligt inte kunde ta sig till det mål man sprungit åt en kvart
- Väldigt svårt att få revive att funka klokt, slutade mest med att man stod och plockade upp vapen istället för att återuppliva sin kamrat

Som uppvärmning inför BF2042 så köpte/laddade jag hem BF4, BF1 och BFV igen och spelade väl framförallt BF4 och BFV. Jämförelse med dem känns det väldigt otajt, grafiskt sett är det ingen superförbättring. Jag är glad för att dom sköt på releasen, för just nu känns spelet väldigt ofärdigt. Sedan vet man såklart inte hur gammal build betan är ifrån heller.

Är nyfiken på era åsikter och kommentarer.

Tycker du prickar allt. Spelat en timme nu och kände samma. Har fö. samma grafiska glitchar på XSX.

Jag tyckte också spelet var mörkt. Hade svårt att se fiender ibland..

Efter att ha provat BF2042, COD V och Halo så måste jag säga att jag galet nog är mest taggad för Halo. Trodde aldrig det.

Edit: Har spelar totalt 2h nu. Och måste säga att jag överlag är väldigt besviken. Tycker spelet känns som en billig BF kopia. Movement är riktigt off, vapnena känns inte ”tunga” och skjutandet känns som en mix av COD och BF. Fordonen känns konstiga och menyn överlag gör mig snurrig. Avbokade faktiskt mitt exemplar och håller nog ut till rea framöver.

Medlem
Skrivet av Whatamada:

Jag utgår ifrån att alla tekniska bekymmer grundas i att det är första dagen på betan och att det kommer åtgärdas inom snar framtid. Det är väl lite därför de kör en beta tänker jag
Kan också vara en faktor till beslutet att lägga en och en halv månad mellan beta och release.

Däremot är ju in-game moment lite tuffare att bortse ifrån. Den där tornadon lär ju störa folk oavsett om den är grafisk och speltekniskt avancerad eller inte.

EDIT: Ska testa att köra betan efter jobbet idag, på XBSX genom game pass.

Lägg även till att builden i Betan är ca 2 månader gammal

Medlem
Skrivet av Molotov:

"Gå" i spel används bara till när man ska spela in filmer
Finns nog ingen som går i ett spel mer än nödvändigt

I RP så används "gå", körde på RP server på WoW och där gick alla när man var i städer, man fick inte springa utan anledning.

Medlem
Skrivet av Pungvred:

Gäller Game Pass Ultimate ser jag nu. Får väl ladda ner och testa ikväll.

Tack för tipset!
Detta funkar alltså även på PC, men man måste länka sitt XBOX-konto med sitt EA-konto:

https://www.makeuseof.com/how-to-use-ea-play-xbox-game-pass-p...

Medlem
Skrivet av SystemIDentifier:

Provade att köra en timme och är väl inte superimponerad såhär långt. Sedan kommer jag väl såklart köpa det, eftersom jag köpt alla BF-spel sedan BF2, eftersom jag är en sucker.

Det bra:
- Det är najs att kunna modda sitt vapen och the fly, enkelt och smidigt
- Änterhaken gav mer vertikalitet vilket var skoj, men kändes inte så BF.
- Att få en tornado i röven gav adrenaliin

Det mindre bra:
- Hade extremt mycket screen tearing (PS5)
- Hade extremt mycket grafiska glitchar (PS5)
- Rörigt och stökigt UI
- Buggig vehicle call-in
- Väldigt stor karta även med 128 spelare, mycket spring och lite pang pang
- Saknar command-rosen, man kan inte tacka för återupplivning
- Tornadojäveln var dock väldigt irriterande, när man plötsligt inte kunde ta sig till det mål man sprungit åt en kvart
- Väldigt svårt att få revive att funka klokt, slutade mest med att man stod och plockade upp vapen istället för att återuppliva sin kamrat

Som uppvärmning inför BF2042 så köpte/laddade jag hem BF4, BF1 och BFV igen och spelade väl framförallt BF4 och BFV. Jämförelse med dem känns det väldigt otajt, grafiskt sett är det ingen superförbättring. Jag är glad för att dom sköt på releasen, för just nu känns spelet väldigt ofärdigt. Sedan vet man såklart inte hur gammal build betan är ifrån heller.

Är nyfiken på era åsikter och kommentarer.

Spot on. Det känns otajt som du säger. Sen flygkänslan på helikoptern va inte riktigt min stil heller. Känns väldigt arkadig.

Medlem

Spelade det precis, det var lite kul - jag hade gärna sett att de gått "back to the roots" men it is what it is. Förhoppningsvis kan man göra mirakel med BF Portals.
Men med det sagt så hade jag förvånadsvärt roligt när jag spelade..


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Spelet kändes väldigt flummigt och rörigt. Är negativt överraskad tyvärr. Gräsligt UI. Tveklöst sämre än Battlefield 3, 10 år senare.

Medlem

Känns som att många kommer vara negativa mot BF 2042 enbart på grund av att vissa saker ändras/det sker moderniseringar på vissa fronter. Battlefield är inte vad det en gång var, bara att acceptera och jag själv välkomnar mer än gärna snabbare sprint, högre tempo, mer arkadig känsla i fordon. BF är inget milsim spel och ska inte vara det heller imo

Medlem

Om någon sagt att det här var ett försök av ubisoft att slå samman cod och apex till ett spel hade jag inte tvekat på att det var sant.

Medlem

Skulle testa köra en runda nu på lunchen men lyckas inte spela mer än 10-15 minuter åt gången innan Series X konsolen bara krashar och stängs av utan någon som helst förvarning

Det lilla man hinner testa känns riktigt bra, "traversal sprint" känns bara onödig, känns inte alls som att man tar sig fram snabbare ändå med det. Mark fordonen känns lika tunga som i BFV och mer realistiska. Flyg och helli får jag nog testa mer ikväll

Medlem
Skrivet av DieZe:

Känns som att många kommer vara negativa mot BF 2042 enbart på grund av att vissa saker ändras/det sker moderniseringar på vissa fronter. Battlefield är inte vad det en gång var, bara att acceptera och jag själv välkomnar mer än gärna snabbare sprint, högre tempo, mer arkadig känsla i fordon. BF är inget milsim spel och ska inte vara det heller imo

Jo, men ingen har sagt att BF var en milsim - men de har gått ifrån originalkänslan som gjorde BF så mycket bättre än många andra när de ökat hastigheten. Jag gillar snabba spel med, men BF är inte en av de jag vill ha snabbare.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem
Skrivet av Ankh:

Jo, men ingen har sagt att BF var en milsim - men de har gått ifrån originalkänslan som gjorde BF så mycket bättre än många andra när de ökat hastigheten. Jag gillar snabba spel med, men BF är inte en av de jag vill ha snabbare.

Håller med, som tur är gör den ökade sprinten inte så mycket skillnad för BF känslan när kartorna blir så pass mycket större. Iaf inte på den här kartan, återstår att se på dem andra lite mindre kartorna, den här kartan ska ju höra till mellankartorna vad gäller storlek.
Har bara hunnit testat lite själv och det blir ganska mycket springande ändå.

Fordonen känns dessutom inte arkadiga, åtminstone land fordonen som har samma tyngdkänsla i sig som i BFV och med samma "turret" system som BFV där du inte kan svänga runt tornet på 5 millisekunder
Flygfordonen har jag inte hunnit testa än dock.

Medlem
Skrivet av blackidus:

Håller med, som tur är gör den ökade sprinten inte så mycket skillnad för BF känslan när kartorna blir så pass mycket större. Iaf inte på den här kartan, återstår att se på dem andra lite mindre kartorna, den här kartan ska ju höra till mellankartorna vad gäller storlek.
Har bara hunnit testat lite själv och det blir ganska mycket springande ändå.

Fordonen känns dessutom inte arkadiga, åtminstone land fordonen som har samma tyngdkänsla i sig som i BFV och med samma "turret" system som BFV där du inte kan svänga runt tornet på 5 millisekunder
Flygfordonen har jag inte hunnit testa än dock.

Sant, men när väl man kommer i närstrider (typ 100x100m strider) så känns det faktiskt att folk kan springa snabbare osv. Men det är nog en vanesak antar jag.

Vad det gäller fordonen så har jag mest varit passagerare - men när jag var skytt i en tank så hade jag problem med att skärmen skakade hela tiden av någon anledning. Det var svårt att se vad som hände (måste varit en bug)


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Medlem

Tycker det ser riktigt fult ut på Xbox One, tom Battlefield 4 ser bättre ut enligt min åsikt. Även känslan med vapnet är sämre. Besviken faktiskt!

Medlem

För mycket botar, om jag spelar ett multiplayer spel vill jag spela mot andra människor. Inte botar.

Medlem
Skrivet av Draconis:

För mycket botar, om jag spelar ett multiplayer spel vill jag spela mot andra människor. Inte botar.

Det är bara för att fylla ut - de försvinner efter hand som andra spelare joinar.


signatur

<allt jag skriver är mina åsikter och ni behöver varken hålla med eller säga emot>

Skriv svar