Helgens digitala erbjudanden vecka 12

Medlem
Helgens digitala erbjudanden vecka 12

Torchlight är givet köp speciellt om man suktar efter lite diablo aktigt lir.


signatur

quod similis saporem blandeque coruscant

Medlem

jag har köpt Torchlight, ett riktigt härligt spel..

Medlem

Star trek online redan på rea, inte förvånad efter att ha spelat demot. Synd jag hade hoppats på ett riktigt bra star trek mmo. Får hoppas Bioware gör ett i framtiden.

Medlem

Tips: Köp Torchlight till Steam. Det är dels skönt att ha allt sparat i Cloud automatiskt, och dels för att få tillgång till en hel del softa Steam Achievements som ger en ytterligare nivå till spelet.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

är på gränsen att köpa torchlight... men hade velat kunna spela det co-op med polare så som man är van att köra Diablo.... åååh vad jag gråter över att de inte kunde ha med det. typiskt alltså.

Medlem
Skrivet av Scream112:

är på gränsen att köpa torchlight... men hade velat kunna spela det co-op med polare så som man är van att köra Diablo.... åååh vad jag gråter över att de inte kunde ha med det. typiskt alltså.

Det kommer. De valde en annan modell med Torchlight. Först gå ut ett gediget SP för ett lågt pris, senare kommer en MMO-version av det hela. Så lira igenom Torchlight nu när det dessutom är ÄNNU billigare än vanligt och lär känna världen lite.


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Ja tyvärr sabbar de ett fint spel genom att göra ett MMO av det.


signatur

Att spela elektroniska spel är inte en mänsklig rättighet.

Medlem
Skrivet av jonis:
Skrivet av Scream112:

är på gränsen att köpa torchlight... men hade velat kunna spela det co-op med polare så som man är van att köra Diablo.... åååh vad jag gråter över att de inte kunde ha med det. typiskt alltså.

Det kommer. De valde en annan modell med Torchlight. Först gå ut ett gediget SP för ett lågt pris, senare kommer en MMO-version av det hela. Så lira igenom Torchlight nu när det dessutom är ÄNNU billigare än vanligt och lär känna världen lite.

MMO? men va fan är det för fel på företag idag... verkar som de tror att MMO = Succé

Jag är övertygad om att det skulle gått ÄNNU bättre för dem om de haft med co-op/Multiplayer, så som I Diablo för 4 eller kanske t.o.m upp till 8 spelare? Samt ha det så modvänligt som det nu verkar vara enligt vad jag läst mig till.

Medlem

Kan rekommendera en titt på www.getgamesgo.com där du kan köpa t.ex Napoleon Total War, Aliens vs Predator och Empire Total War brutalt mycket billigare än på steam.

Köpte mitt Napoleon Total War på Getgamesgo och matade in cdkey på steam och laddade ner spelet där.

Napoleon Total War: £16.66 (ca 180kr)
Aliens Vs Predator: £16.66 (ca 180kr)
Empire Total War: £9.99 (ca 109kr)

Att jämföra med steams priser på samma spel:
Napoleon Total War: 35.99? (ca 350kr)
Aliens Vs Predator: 49.99? (ca 486kr)
Empire Total War: 49.99? (ca 486kr)

Skulle tippa på att både AVP och Empire Total War nycklarna går att använda på Steam också.

Medlem
Skrivet av Talie:

Kan rekommendera en titt på www.getgamesgo.com där du kan köpa t.ex Napoleon Total War, Aliens vs Predator och Empire Total War brutalt mycket billigare än på steam.

Köpte mitt Napoleon Total War på Getgamesgo och matade in cdkey på steam och laddade ner spelet där.

Napoleon Total War: £16.66 (ca 180kr)
Aliens Vs Predator: £16.66 (ca 180kr)
Empire Total War: £9.99 (ca 109kr)

Att jämföra med steams priser på samma spel:
Napoleon Total War: 35.99? (ca 350kr)
Aliens Vs Predator: 49.99? (ca 486kr)
Empire Total War: 49.99? (ca 486kr)

Skulle tippa på att både AVP och Empire Total War nycklarna går att använda på Steam också.

Tack för tipsen. Napolen och AvP blir två givna köp efter man slutat sitt arbetspass. Speciellt då det enligt dig går att köpa dom via Getgamesgo och sedan installera via Steam Vill ju helst ha sina spel samlade på en och samma plats.


signatur

"All those moments will be lost in time... like tears in rain. Time... to die." - Roy Batty

Köp Cryostasis, bra spel för liten peng.


signatur

FZ - SAMLADE SKRIFTER: #walter_iego

Medlem
Skrivet av Talie:

Skulle tippa på att både AVP och Empire Total War nycklarna går att använda på Steam också.

AVP gick utmärkt att använda på steam. Håller på att dra hem det just nu.

Medlem

Torchlight inhandlat! nice!

Kul att 'veckans erbjudande' kom tillbaka, undrade lite om fz hade slutat med denna utmärkta nyhet ...

Medlem

Om man köper Cryostasis på den amerikanska D2D-sidan istället så blir det bara runt 50kr

Jag vet att många inte håller med mig nu men jag tyckte Torchlight var skittråkigt, men jag antar att genren kanske inte passar mig bara. Långtråkigt och repetitivt.

Medlem
ro
Medlem

Måste bara säga att jag gillar "helgens digitala erbjudanden" skarpt, har blivit många roliga köp tack vare den!

Medlem
Skrivet av Talie:

Kan rekommendera en titt på www.getgamesgo.com där du kan köpa t.ex Napoleon Total War, Aliens vs Predator och Empire Total War brutalt mycket billigare än på steam.

Köpte mitt Napoleon Total War på Getgamesgo och matade in cdkey på steam och laddade ner spelet där.

Napoleon Total War: £16.66 (ca 180kr)
Aliens Vs Predator: £16.66 (ca 180kr)
Empire Total War: £9.99 (ca 109kr)

Att jämföra med steams priser på samma spel:
Napoleon Total War: 35.99? (ca 350kr)
Aliens Vs Predator: 49.99? (ca 486kr)
Empire Total War: 49.99? (ca 486kr)

Skulle tippa på att både AVP och Empire Total War nycklarna går att använda på Steam också.

hmm, nästan lite för billigt tycker man.. för så relativt nytt spel... AVP till exempel.

Ändrar man till Euro så blir priset 324kr.

Medlem

Om man köper Cryostasis på den där andra sidan, får man då en CD-Key som man sen kan aktivera på Steam istället?

Medlem
Skrivet av Stttolpskott:

CDON.COM OnDemand
Napoleon: Total War - 269 kr
Napoleon: Total War Imperial Edt - 369 kr
Aliens vs Predator - 329 kr
Mass Effect 2 - 349 kr
Mass Effect - 99 kr
Dragon Age: Origins - 199 kr
Anno 1404 - 199 kr
Command & Conquer: Red Alert 3 - 99 kr

Alla titlar finns här »

Missade att man även får Bioshock på köpet ifall man köper bioshock 2 för 369 kr

Medlem
Skrivet av Scream112:

MMO? men va fan är det för fel på företag idag... verkar som de tror att MMO = Succé

Jag är övertygad om att det skulle gått ÄNNU bättre för dem om de haft med co-op/Multiplayer, så som I Diablo för 4 eller kanske t.o.m upp till 8 spelare? Samt ha det så modvänligt som det nu verkar vara enligt vad jag läst mig till.

hehe håller med avseende MMOs, 100%. Men jag tror (och hoppas) att det vi pratar om i Torchlights fall är mer en något vidareutvecklad multiplayer á la Diablo2. Vi får se när första förhandstitten dyker upp!


signatur

Cptn BaseballBatBoy!

Medlem

Kan också rekommendera Torchlight. Riktigt roligt spel om man gillar hack-n-slash som Diablo. Man kan också göra egna mods och maps till spelet.

Medlem
Skrivet av Dust_Bomb:

Om man köper Cryostasis på den där andra sidan, får man då en CD-Key som man sen kan aktivera på Steam istället?

Nej, det gäller tyvärr inte Cryostasis. Funkar bara med ett fåtal spel. https://support.steampowered.com/kb_article.php?ref=7480-WUSF...

Medlem

Det var hela tiden tänkt att det skulle komma ett torchlight mmo det första SP spelet skulle bara vara en liten aptitretare.:)

Inaktiv
Skrivet av Scream112:

MMO? men va fan är det för fel på företag idag... verkar som de tror att MMO = Succé

Deras Torchlight MMO kommer att vara gratis att spela, och de själva ansvarar för innehållet i spelet (det kommer att finnas mikrotransaktioner, men när de har ansvaret kan de göra så att det inte blir saker man ändå måste köpa som i andra "gratis" MMO).

Multiplayer som i D2 men med massor av spelare att träffas och byta grejer med i en gemensam värld, det verkar rätt intressant ide tycker jag. Hack & slash MMO i isometriskt perspektiv finns det inte så många.

Inaktiv
Skrivet av ro:

Måste bara säga att jag gillar "helgens digitala erbjudanden" skarpt, har blivit många roliga köp tack vare den!

Dags för FZ att få provision från distributörerna alltså?

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av Scream112:

MMO? men va fan är det för fel på företag idag... verkar som de tror att MMO = Succé

Deras Torchlight MMO kommer att vara gratis att spela, och de själva ansvarar för innehållet i spelet (det kommer att finnas mikrotransaktioner, men när de har ansvaret kan de göra så att det inte blir saker man ändå måste köpa som i andra "gratis" MMO).

Multiplayer som i D2 men med massor av spelare att träffas och byta grejer med i en gemensam värld, det verkar rätt intressant ide tycker jag. Hack & slash MMO i isometriskt perspektiv finns det inte så många.

Du tror på blodigt allvar att de här gulliga utvecklarna INTE kommer att göra det, så att de som nyttjar microtransaktioner ändå får bättre stuff än de som inte gör det? Något skall ju motivera folk till att göra just den där lilla transaktionen som sedan blir det vis de tjänar pengar på.

Ne jag vet inte vad jag gillar bäst... micro transaktioner eller månatlig avgift... men klart kan ju vara mysigt att kunna spela "Torchlight MMO" med kompisar gratis... dock hade jag nog föredragit co-op i nuvarande spel. men men....

Medlem
Skrivet av Buio:
Skrivet av ro:

Måste bara säga att jag gillar "helgens digitala erbjudanden" skarpt, har blivit många roliga köp tack vare den!

Dags för FZ att få provision från distributörerna alltså?

De agerar ju affiliate säkert, 5-10% på köpen som går via FZ. Annars vore det konstigt.

Medlem

"None of these are amounts I want to pay."

12
Skriv svar